آیا قبله کرد ها بسوی مسکو تغییر خواهد کرد

فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی :

قرار است، پان کرد ها، در پانزدهم فوریه 2017، میلادی در مسکو گرد هم آیند. نمایندگانی از کرد های ؛عراق، ترکیه، سوریه و ایران درباره وضعیت خاورمیانه و مناطق نفوذ قدرت های جهانی و منطقه ای به گفتگو خواهند پرداخت.

در میا ن شرکت کنندگان نام های ؛ آسیه عبدالله رئیس اداره محلی کوبانی در سوریه، انور مسلم، و عثمان بایدیمیر، شهردار پیشین دیار بکر در ترکیه دیده می شوند.

هنوز روشن نیست  که از کردستان عراق و ایران چه احزاب ، گروه ها و افرادی در این گرد همایی شرکت خواهند کرد. تاکنون چندین بار کوشش شده تا یک گردهمایی ملی از کرد ها در کردستان عراق تشکیل شود که همواره به دلیل اختلافات میان کرد های عبدالله اوجلان و کرد های مسعود بارزانی انجام نشده است. روس ها تاکنون چند بار با کرد های سوریه در مسکو به مذاکره نشسته اند.

آنچه که مربوط به کرد های ایران می شود، برخی از گروه های کرد ایران تاکنون با آمریکا، اسرائیل و اعراب در ارتباط بوده تا بتوانند زمینه یک جنگ منطقه ای در غرب ایران را فراهم کنند. چند ماه پیش برخی از نمایندگان کرد و دیگر اقوام ایرانی مخالف جمهوری اسلامی و جدایی طلبان از سوی مقامات عربستان سعودی به سفر حج در مکه دعوت شدند.

کرد های ایرانی بخوبی آگاه هستند که هم اکنون مسکو روابط بسیار گرم و استراتریکی  با جمهوری اسلامی دارد. سفر به مسکو و شرکت در کنفرانس هایی در باره کرد ها در روسیه، یک تاکتیک موقتی روس ها در برابر آمریکا و کشور های غربی پشتیبان جدایی طلبی کرد ها در منطقه می باشد. همانطور که نزدیکی اسرائیل و اعراب به کرد های ایران بطور مقطعی و برای مقابله با جمهوری اسلامی می باشد و مشکل کرد ها را حل نخواهد کرد.

کرد ها در آرزوی استقلال  و تشکیل کشور کردستان روزگار می گذرانند و سران کرد ها به سوء استفاده از این مردم و به چپاول هستی کرد ها مشغول می باشند.

پنجشنبه نهم فوریه 2017