ادعای نفوذ به مراکز کنترل فرماندهی ارتش آمریکا با ارائه ویدئو توسط پاسدار حاجی زاده

ایرج شكری :

سرتیپ پاسدار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه مدعی شده است که در چند سال گذشته رژیم به مراکز «کنترل فرماندهی» ارتش آمریکا نفوذ کرده بوده است و دارای اسناد و فیلم‌هایی است که نشان دهنده مماشات آمریکا با داعش در سوریه و عراق است و یاد آور شده است که اگر مسئولان اجازه بدهند این اسناد انتشار خواهند یافت تا سبب بیشتر « مفتضح شدن و رسوایی» آمریکا بشود.

ویدئو گفتگوی حاجی زاده همراه با تصاویری که بنا بر ادعای حاجی زاده توسط پهبادهای آمریکا گرفته شده است، در سایت انتخاب منتشر شده و گوینده یی که در ویدئو روی تصاویر شرح می دهد، این یاد آوری را به بیننده می کنند که ویدئوی مذکور درعین حال سندی است بر این واقعیت که «آمریکائیها برنده اصلی در منطقه نیستند…».

شاید همین ادعا، دلیل نشان دادن این فیلم و به صحنه آمدن فرمانده نیروی هوایی سپاه برای قدرت نمایی در شرایط اضطراری حاظر که رژیم در آن قرار دارد باشد. در مساله جنگ الکترونیکی؛ نیروهای مسلح تحت فرمان رژیم ولایت فقیه دستاوردهایی ممکن است داشته باشند. در مورد آن پهباد پیشرفته(آر کیو 170) که در سال 90 از سوی رژیم ادعا شد که با نفوذ در سیستم هدایت آن[توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش] در ایران به زمین نشانده شده، اگر چه اول امریکائیها در مورد اصل حادثه سکوت کرده بودند، بعدا سناریوهای مختلفی برای دلیل افتادن آن به دست رژیم ذکر شد از جمله این که پهباد مذکور دچار اشکال شده بود و در جایی در اطراف هرات فرود آورده شده بوده ولی رژیم توانسته بود با پول دادن به افراد محلی آن را به دست آورد.

در خبر تلویزیونی آن رویداد حاجی زاده در کنار پهباد ظاهر شد، در حالی که افسر توضیج دهند به او که درجه سرهنگی داشت ارتشی بود و آرم سپاه روی سینه خود نداشت. https://www.youtube.com/watch?v=V2T3owoUriw

بعدا سپاه و همین حاجی زاده مدعی شدند که آن پهباد را مهندسی معکوس کرده و در حال «تولیدانبوه» آن هستند، امّا توانایی تولید ابزار دقیق و بسیار پیشرفته یی که در این نوع پهباد کار گذاشته شده است، توسط رژیم، از سوی کارشناسانی که نظرشان در رسانه های غربی منعکس شده بود، رد شد.

 لینک  خبر سایت انتخاب در زیر آمده است.

 http://www.entekhab.ir/fa/news/418067

———————————————-

سه‌شنبه  ۱۹ تير ۱٣۹۷ –  ۱۰ ژوئيه ۲۰۱٨

http://iradj-shokri.blogspot.com/