اردوغان اسباب بازی کوکی پوتین!

 

بهرام رحمانی :

اردوغان رییس جمهوری جنگ طلب و جاه طلب ترکیه با افکار اخوان المسلمینی و عثمانی گری، جنگ تمام عیار هوایی و زمینی را علیه مردم کردستان سوریه (روژآوا) راه انداخته است. دولت ترکیه، در جنگ داخلی سوریه از گروه های جنگ طلب سوری حمایت می کند و اکنون ارتش متجاوز ترکیه در حملات وحشیانه خود به روژآوا، آن ها را نیز با خود همراه کرده است. ارتش ترکیه نه تنها در این حملات هوایی و زمینی خود بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و اماکن مسکونی را بمباران می کند، بلکه در این حملات، از بمب های شیمایی و فسفری استفاده کرده است که توسط نهادهای بین المللی هم چون سازمان ملل ممنوع اعلام شده اند. حتی دیدن فیلم ها و تصاویری که کودکان و بزرگانی که با بمب های فسفری ترکیه سوزانده شده اند بسیار تکان دهنده و هولناک است. نیروهای امدادگر و پزشکان بدون مرز، به دلیل حملات وحشیانه ارتش و گروه های تروریستی همراهش، مجبور به ترک منطقه شده اند در حالی که اکنون روژآوا شدیدا به پرستار، بهیار، پزشک و امدادگر نیاز عاجل دارند.

امروز 25 اکتبر، دیده ‌بان حقوق بشر سوریه، اعلام کرد که دو پرستار و یک کارمند پزشکی از سوی تبه کاران تحت فرمان اردوغان در شهرک سلوک ربوده شدند و سپس به شیوه ‌ای وحشیانه به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است که چند روز پیش خبرگزاری هاوار، گزارشی را در رابطه با ربودن دو پرستار و یک کارمند پزشکی منتشر کرده بود. جنایت کاران دولت ترکیه، اجساد قربانیان را به رودخانه شهر گریسپی انداخته‌ اند.

به نظر می رسد که پوتین به خوبی و با مهارت های زیادی، از اردوغان و دولتش در جهت رقابت هایش سود می برد. رفتار پوتین با اردوغان، شبیه بازی با عروسک های کوکی است و منافع خود را می برد.

اما در این میان، بازنده گان اصلی جنگ داخلی سوریه و کردستان این کشور، اکثریت مردم سوریه، ترکیه و روژآوا هستند و به این معنی، آن ها دشمنان مشترک داردند.

سال هاست که تنها تکیه گاه اردوغان، پوتین رییس جمهوری روسیه است. پوتین اردوغان را برای دیدن بازی فوتبال می برد و در خیابان ها برای او بستنی می خرد و…

ادامه مطلب Ardoghan… Potin…