اسناد تأیید و تشویق خمینی برای اعدام عناصر رژیم پهلوی توسط رجوی

 

سیامک نادری :

رجوی نه تنها از محاکمات و اعدام های عناصر رژیم پیشین، از خمینی حمایت کرده و به آن افتخار می نمود، بلکه خواهان ادامه و قاطعیت بیشتر این دادگاه های انقلاب در برابر عناصر رژیم پییشین بود.

چند نمونه از دروغگویی ها و تحریف تاریخ توسط مسعود رجوی  در گفتگوی شنیده نشده با آقای ضیا صدقی در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۶۳، در مورد اعدام بدون موازین حقوقی. … چهار تن «از عناصر رژیم پیشین» و هویدا و …، با استناد به  اطلاعیه‌های سازمان مجاهدین خلق که بنا بر اظهارات رجوی تمامی اطلاعیه ها به امضا او می رسیده، ذیلاً در اختیار عموم قرار می گیرد. این اطلاعیه ها بدون هیچ نیازی به شرح و تفسیر و طبعاً مطوّل ساختن آن، خود گویای مواضع و دیدگاه های اسلام سیاسی، ریشه ها، مشترکات، فرهنگ و حتی عبارات بکاربرده شده «ولایت فقیه» و «رهبری عقیدتی» است. به همین دلیل تأکید براین است که متن اطلاعیه ها بصورت دقیق خوانده شود زیرا تصویر تمام عیاری از یک فرهنگ و خون و خوی بهیمی قتل و کشتار و قاطعیت در این امر(دادگاه های انقلاب خمینی) توسط رجوی را می دهد.

رجوی دراین مصاحبه ترور مستشاران امریکایی را به اپورتونیست ها و سازمان پیکار و تقی شهرام ربط میدهد و سازمان مجاهدین را از این ترور ها مبرا می داند؟.

مستقل از دروغها و ایزگم کنی ها… بدلیل حضور و اقامت وی  درکشور فرانسه و تبعات حقوقی و سیاسی موضعگیری و سخنان او که در این مصاحبه درپی دارد؛ تحلیل و برداشت غلط رجوی، از اینکه دیکتاتوری خمینی، بعد مرگ او فرو می پاشد، همچنانکه وقتی شاه رفت، ارتش و رژیم فرو پاشید؛ زیرا ارتش منوط به رژیم شاهنشاهی بود، گویای برداشتهای سطحی و غلط او در باره رژیم جمهوری اسلامی است.

مسعود رجوی در یک قسمت از سوال در باره موضع سازمان مجاهدین در باره اعدامهای عناصر رژیم پیشین، به نقل خاطره ای می پردازد که احمد خمینی اورا با خبرساخته که به مدرسه رفاه بیاید و رجوی پس ازمراجعه با خبرشده که می خواهند چهار تن از عناصر رژیم پیشین (رحیمی – خسروداد – ناجی – نصیری) را درپشت بام مدرسه رفاه اعدام کنند و از او هم خواسته شد دراین صحنه حضور داشته باشد… رجوی میگوید من آنجا نماندم و رفتم…و توضیح میدهد که من خودم درس حقوق خوانده ام و این اعدام بدون موازین حقوق بشری و دادرسی را میدانم.

ادامه مطلب

لینک گفتگوی منتشرنشده ضمیمه است:

ازدقیقه: ۱:۱۵:۴۶