«اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگر تمام است ماجرا»!

بهرام رحمانی :

سرکوب‌شدگان، محرومان، استثمارشدگان، گرسنگان، بیکاران، تشنگان آزادی و در پیشاپیش همه جوانان دختر و پسر در خیابان های حدود یک صد شهر بزرگ و کوچک ایران، حکم رفتن حکومت اسلامی با صدای بلند فریاد زده‌اند و اکنون به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان حکومتی زودتر از خود کلیت حاکمیت به  تاریخ سپرده شدند. حتی طرفداران آن‌ها در خارج کشور نیز رسواتر و مضحک‌تر از گذشته شدند و تحرک‌های اپورتونیستی و فرصت‌طلبی‌شان نیز سریعا رنگ باخت. اصلاحات کاذب حکومتی مرد زنده باد انقلاب!

جنبشی که از روز پنج‌شنبه 7 دی از مشهد آغاز شده بود و به سرعت به شهرهای مختلف از جمله تهران، کرمانشاه، بندرعباس، زنجان، ابهر، گرگان، دورود، خرم‌آباد، تبریز، خوی، اردبیل، ارومیه، سنندج، اهواز، سیستان و بلوچستان، شهرهای لرستان، کرج و… گسترش پیدا کرد. شعارهای معترضان هم با ادامه اعتراضات، رادیکال‌تر شد و کلیت حاکمیت جمهوری اسلامی را مدنظر قرار داد. این جنبش، جنبشی ضدسرمایه‌داری و سرنگونی‌طلب بود.

در تهران که یک روز بعد از گسترش تظاهرات در مشهد و شهرستان‌ها به اعتراضات پیوسته بود برای نخستین بار شعار : «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگر تمام است ماجرا» را سردادند. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران درباره اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران، نوشت: «در این تجمع به هیچ عنوان شعاری در اعتراض به گرانی سر داده نشد و شعارها بیش‌تر با مضامین سیاسی و ساختارشکنانه … از جمله «مرگ بر روسیه»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی پذیرد» و شعارهایی تند علیه مسئولان نظام است.»

ادامه مطلب