با چتر نجات از بانکوک- آيا می دانستيد که…

يادداشت های اسکندر دلدم :

آيا می دانستيد که…

سهراب سپهری اولین کسی بود که به علّت اصلی آلودگی هوای تهران پی برد؟ و نوشت: «جای مردان سیاست بنشانید درخت، تا هوا تازه شود!»

بنابراین علّت آلودگی هوا لزوماً سوخت های فسیلی و تک کار کردن موتور وسائط نقلیه نیست، بلکه فسیل هایی هستند که مدیریت و امکانات مملکت را قبضه کرده اند و مغزشان تک کار می کند!

دفاع از سازمان تخریب آثار تاریخی و فرهنگی!

به گزارش خبرگزاری ها و وسائل ارتباط جمعی، در برابر دیدگان مسئولان سازمان میراث فرهنگی: «کاخ اردشیر بابکان از آثار باستانی زمان ساسانیان در فیروزآباد فارس بر اثر بی توجهی در حال تخریب است!»

روزنامه های کم تیراژ و زبان بسته در حکومت اسلامی، که از دولت (وزارت بی فرهنگ و نیازمند به ارشاد) یارانهء کلان و آگهی دولتی و سهمیهء کاغذ می گیرند، از ترس قطع آب و نان خود جرأت انتقاد از بی توجهی و بی عملی سازمان عریض و طویل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به ریاست علی اصغر مونسان، معاون و خواهر زادهء حسن روحانی، را ندارند و بدون هرگونه اظهار نظر و انتقادی فقط بطور روزمره اخبار تخریب ابنیه تاریخی و باستانی را چاپ می کنند!

کارشناسان و مسئولان سازمان میراث فرهنگی هم، پس از تخریب بناهای فرهنگی و تاریخی و آثار باستانی، اعلامیه می دهند و ضمن اظهار تاسف اعلام می کنند که این بنای تخریب شده قبلاً با تلاش سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار باستانی حفاظت شده ثبت گردیده بود!

يعنی، اگرچه تخریب آثار باستانی و میراث فرهنگی در گوشه و کنار مملکت بطور روزمره جریان دارد اما خوشبختانه اين امر از دید مسئولان سازمان میراث فرهنگی، تحت مدیریت خواهرزادهء حاجی حسن رییس الرعایا، پنهان نمی ماند و این سازمان، به محض اطلاع از تخریب کامل يک بنای تاریخی و باستانی، قاطعانه شمارهء ثبت اثر در فهرست ابنیهء ملی را اعلام و از تخریب آن اظهار تاسف می کند!

مردم انتقاد می کنند که چرا وقتی سازمان عریض و طویل میراث فرهنگی عرضهء نگهداری و حفظ و حراست و صیانت از آثار تاریخی و میراث ملی ما را ندارد، باید برای خواهر زاده حسن روحانی پست معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی درست کرد و همه ساله بودجهء عظیم و کلانی به این سازمان فشل و بی بو و بی خاصیت داد، و بهتر است در آن را گل گرفت و خواهر زادهء رئیس جمهور هم برگردد به ده سرخهء سمنان، سر کار سابق تخلیه چاه و یا چوپانی!

باید به اين رعیت، که کاری جز انتقاد از دولت و فحش دادن به مسئولان کودن مملکت ندارند، یادآوری کرد که، بنا بر پیش بینی های علمی و بر اثر مدیریت و درایت مدیران کشور، بزودی زود ایران بطور کلی خشک می شود و امت خشکی زده باید مهاجرت کرده و ایران را ترک کنند! بنابراین، وقتی قرار است کل مملکت به باد فنا برود خدا را خوش نمی آید که سازمان میراث فرهنگی را به خاطر آنکه به فکر حفظ آثار ملی برای آیندگان نیست مورد انتقاد قرار داد!

يعنی، با مدیریت خلاق دولت هایی که در این چهار دهه سر کار بوده اند بزودی از خود مملکت و ملت اثری باقی نخواهد ماند که بخواهند برای آنها اثر باستانی و ابنیه تاریخی و میراث گذشتگان را حفظ کنند!

ضمنا آنطور هم که می گویند این سازمان عریض و طویل با بودجه عظیم بی بو و خاصیت نیست و یکی از مهم ترین فواید آن ایجاد شغل برای خواهر زاده رئیس جمهور و اقوام و ادناب اوست.

اگر این سازمان نبود و کربلائی اصغر مونسان (خواهرزاده رئیس الرعایا) را به ریاست آن منصوب نکرده بودند چه بسا خواهرزاده رئیس جمهور مملکت مجبور می شد برای گذران زندگی و تامین معیشت، مثل فریدون سرخه ای، دایی دیگرش (برادر رئیس جمهور) خلاف کند و توسط قوه قضائیه تحت تعقیب قرار بگیرد و آبروی مملکت برود و استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل و گینه بیسائو دست بگیرند که همه فک و فامیل رئیس جمهور ایران دستشان کج است و خراب هستند!

بنا بر این نباید تصور کرد سازمان میراث فرهنگی سالی خدات میلیارد تومان بودجه می گیرد که آثار باستانی را حراست و نگهداری کند، بلکه وظیفه اش حفظ و حراست از آثار زنده و وابستگان رییس جمهور و تامین معیشت آنها و فرزندان مقیم خارج آنها می باشد!

ضمنا اگر انتقاد از سازمان های دولتی مد شود ممکن است رعیت پر رو شده و فردا از سایر سازمان ها و ادارات و وزارتخانه ها هم انتقاد کنند و فی المثل بگویند ما که صنعت نداریم و اکثر کارخانجات و حتی برندهای معروف قبل از انقلاب مثل ارج و آزمایش و کفش ملی و غیره و ذالک تعطیل شده اند، وزارت صنایع به چه دردمان می خورد!

این استدلال غلطی است، چون ما در مملکت عدالت هم نداریم، اما عدالتخانه (قوه قضائیه) داریم! بهداشت و درمان هم نداریم، ولی وزارتخانه اش را داریم! کار نداریم ولی وزارت کار داریم و الی غیر النهایه…

درست است که وزارتخانه ها و ادارات دولتی به کار مردم نمی آیند و سودی برای مملکت ندارند اما محل خوبی برای استخدام و به کار گماردن اقوام و فک و فامیل مدیران مملکت است تا بیکار نمانند.

ضمناً، همانطور که مطلع هستید، مدتی است کود انسانی (فضولات مستراح) را هم از ترکیه وارد می کنند و بنابراین اگر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی نباشند آقازاده ها و مدیران و مسئولان و اهل فامیل آنها دیگر سر مشاغل قبلی خود نظیر تخلیه چاه هم نمی توانند برگردند و بیکار می مانند و ممکن است، مثل مردم عادی (رعایا)، مجبور به فروش کلیه و کبد و قرنیه چشم و اسفنکتر خود شوند!!

اظهار نگرانی شدید آمریکا از ارسال کود انسانی ترکیه به حکومت اسلامی!

بنا به گزارش منابع مطلع مستراحی (!)، دانالد ترامپ، رئس جمهور ایالات متحده، در تماسی تلفنی با همتای ترکیه ای خود، نسبت به گرم شدن روابط اخیر مستراحی حکومت اسلامی با ترکیه و صدور 180 تن کیک قهوه ای (مدفوع غنی سازی شده در فاضلاب های ترکیه!) به حکومت اسلامی به شدت ابراز نگرانی کرده است. آمریکا بیم ان دارد که حکومت اسلامی با دسترسی به کود انسانی ترک ها، بیش از گذشته اسرائیل را مورد تهدید قرار داده و به آن کود بزند (يا بپاشد!)

مقامات دولتی در حکومت اسلامی دریافت مقادیر قابل توجهی کود انسانیِ با کیفیت و دندانگیر از ترکیه را از موفقیت های برجام می دانند و امیدوارند با دریافت این حجم گشایشی در امورشان ایجاد شود!

گفته می شود که بر اساس توافقنامه برجامچای(!) قرار بود با زانو زدن اعضای سلحشور و با جنبهء تیم مذاکره کننده ایران (جوات ضخیم، عراق چی، لنگ در هواچی، وعده وعیدی نژاد) آمریکا و متحدانش 100 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد کنند، اما تاکنون فقط با آزادسازی 180 تن کود انسانی تولید ترکیه موافقت کرده اند!

کارشناسان اقتصادی از علاقه دولت حکومت اسلامی به کود انسانی و خرید محتویات چاه های مستراح ترکیه ابراز شگفتی کرده و می گویند: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور چیزی از فاضلاب تاریخی مسجد شاه کم ندارد، و پای دولتی ها تا زیر گردن در کود انسانی فرو رفته است و دولت اسلامی در کود زدن به کشور و رعیت در صدر کشورهای کودساز جهان است، واردات کود انسانی از ترکیه مشکوک به نظر می رسد و احتمال دارد دولت هدف نظامی داشته و بخواهد با گلوله کردن (شبیه کوفته تبریزی!) آنها را شبیه گلوله خمپاره کرده و تل آویو را هدف قرار دهد!

بهر حال، بر خلاف کارشکنی ها و تهدیدات امریکا، روابط فاضلابی حکومت اسلامی با ترکیه بسیار گرم شده است و کودهای انسانی بصورت مستمر و گرم به دست مقامات دولت ایران می رسد.