با چتر نجات از بانکوک – الاغ و الاغ زاده ای که دیر رسیدند!

يادداشت های اسکندر دلدم :

الاغ و الاغ زاده ای که دیر رسیدند!

 این الاغ شنیده یک مشت الاغ در این مملکت از کاه و جو خوردن به همه چیز رسیده و زیر پای الاغ زاده هایشان مازاراتی و پورشه انداخته اند و در ویلا های پنجاه میلیاردتومانی زندگی می کنند و تا سرشان درد می گیرد برای معالجه عازم اروپا می شوند، لذا سم کره خرش را گرفته و طویله اش در روستا را رها کرده و به امید گرفتن پست اقتصادی و چپاول بیت المال و غارت سیستم بانکی به تهران آمده است!

          ناظران مسائل دزدی سیستماتیک می گویند این خر و کره خرش کمی دیر به شهر آمده اند و الاغ های زرنگ تر که زودتر به شهر آمده بودند با خر کردن مردم (امت مغبون فعلی) کل مملکت را چاپیده و هر کدام سه – چهار میلیارد دلار در پالان خود و کره خرهایشان چپانده و به کانادا و انگلستان و سایر ام القراهای اسلامی منتقل کرده اند!

اعلام اولويت نجات جان خدمه کشتی نفتکش ایرانی

پس از فوت آنها!

          این یک سوال عمومی در مملکت است که چرا ایران با ثروت غنی خداداد و کانی های زیر زمینی و نیروی کار جوان و مردم تحصیل کرده و دانا با فرهنگ و تاریخ باستانی بجای آنکه سرآمد حداقل کشورهای منطقه باشد، دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و خلاصه کمجموعهء همهء بدبختی های جهان است؟

          بنظر بنده علت فقط یک چیز است و آن اشغال پست های حساس مدیریتی کشور توسط یک عده افراد کم استعداد و عقب افتاده ذهنی و بعضا بی سواد که با استفاده از هنر فتوشاپ دکتر شده اند!

          برای نمونه مشاهده بفرمائید یک هفته است نفتکش ایرانی حامل میعانات گازی در دریای چین جنوبی آتش گرفته و آتشخوارهای چینی و ژاپنی و نیروهای امدادی نتوانسته اند آتش مهیب را خاموش کنند و فیلم ها و عکس های منتشر شده دامنه وسیع آتش را نشان می دهند که به علت حرارت زیاد آتشخوارهای امدادی نمی توانند به آن نزدیک شوند!

          امدادگران چینی هم که با تحمل خطر از طریق هوا سعی کردند به عرشه بروند اعلام کردند حرارت به بالای نود درجه سانتیگراد رسیده و به دلیل انفجارهای پی در پی امکان ورود به نفتکش ذوب شده وجود ندارد!

          درست همان لحظه که تلویزیون دولتی خبر از افزایش حرارت به نود درجه سانتیگراد و ذوب شدن نفتکش و پیدا شدن سه جسد از بیست ایرانی قربانی این حادثه مولمه می دهد، در خبر بعدی حاج آقا ربیعی وزیر بیکاری و بی رفاهی و بی تامینی اجتماعی که از طرف دولت مامور رسیدگی به حادثه شده است در مصاحبه تلویزیونی می گوید تمام توجه و هدف ما نجات جان قربانیان حادثه انفجار و آتش سوزی نفتکش است!

          آخر عمو! در حرارت نود درجه که آب جوش می آید و بسیاری فلزات ذوب می شوند که بعد از یک هفته پوست و گوشت و استخوان باقی نمی ماند!

          بعد از یک چنین آدمی انتظار مدیریت معضل بیکاری فزاینده کشور را دارند!!

  باری، در حالی که مقامات چینی رسما خبر کشته شدن تمام خدمه و سرنشینان نفتکش را اعلام کرده اند حاج کربلایی اسحق جهانگیری، معاون اول و آخر حاج حسن رییس جمهور، از خواب زمستانی بلند شده و، آنطور که خبرگزاری ها و روزنامه های بی تیراژ و درپیتی داخلی اطلاع می دهند، در تماس تلفنی با ربيعی، وزیر بیکاری، خواستار نجات سرنشینان ایرانی نفتکش شده است!

          به نوشته روزنامه غربگرای شرق (!) حاجی اسحق در تماس تلفنی با ربیعی گفته است:

          «1- نجات خدمه و سرنشينان كشتي نفتكش ايرانی در اولويت است. با توجه به پیدا شدن جعبه سیاه کشتی علت حادثه را تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا پیگیری کنید.

          «2 – همهء ظرفيت سياسی و لجستيک كشور برای تسريع در عمليات امداد و نجات به كار گرفته شود! »

          بايد گفت: صحت خواب!

          یک همچین آدم خواب آلودی معاون اول رئیس جمهور است، بعد همه انگشت به ماتحت مانده اند که چرا مملکت غرق در مشکلات است!

          آخر شما که از مسائل دنیا که بی اطلاعید، حداقل اخبار مربوط به مملکت خودمان را از اخبار رادیو تلویزیون کشور گوش کنید!

 تقلید از روم باستان برای حل مشکلات کشور!

          در روم باستان وقتی امت همیشه در فلاکت و رنج آنجا(!) از سوء مدیریت و اختلاس و فساد دولتی و حکومتی سازمان یافته، و فامیل سالاری و آقازاده سالاری و غارت بیت المال به تنگ می آمدند دسته جمعی شهر را ترک می کردند و تا وقتی دولت تصفیه و پاک نمی شد و دولتمردان ناسالم و نابخرد کنار گذاشته نمی شدند به شهر باز نمی گشتند!

          به نظر می رسد که در حال حاضر که پس از چهل سال مجاهدت و شب بیداری مدیران و مسئولان مومن و متعهد و متخصص (!) وضع اقتصاد و رفاه مردم اسفناک شده و فساد مالی و اقتصادی و سوء مدیریت در همه زمینه ها، موجب پارگی اسفناک تر عموم طبقات کم درآمد و زیر خط فقر و ریختن دندان های امت فلک زده گردیده، بهترین راه حل مشکلات کشور رومی کردن شرایط مدیریتی است!

          بر اساس این راه حل باستانی، دولت محترم که تمام سعی و کوشش رسیدگی به رفاه مردم است (!) باید با اتخاذ تصمیمات باستانی کلیه شهرها و مناطق مسکونی را تخلیه و مردم را به خارج از شهرها و حتی کشور هدایت کند تا مشکل بیکاران و بی خانمان ها و ترافیک شهرها و فحشا و اعتیاد و گرانی و هزاران معضل لاینحل دیگر رفع و رجوع گردیده و جا برای جولان و دور دور کردن بیشتر آقازاده ها باز گردد!

          به هر حال همانطور که از قدیم گفته اند: “در خانه دو میهمان نگنجند!” بودجهء کشور با فروش روزی سه میلیون بشکه نفت و صادرات گاز و میعانات نفتی و کانی ها و خاک کشور کفاف اختلاس های چند هزار میلیاردی و مخارج آقایان مدیران و فرزندان و اقوام آنها را نمی دهد چه برسد به اینکه بخواهند شکم امت گرسنه و درمانده را هم سیر کنند!

          بنابراین بهتر است به روش روم باستان امت همیشه بدبخت را از شهرها بیرون کرده و درآمد صادرات نفت و گاز و خزانه بانک مرکزی و صندوق ذخیره ارزی و کل مملکت را بین خود و فرزندان و دامادها و شوهر ننه ها و دوست دخترهای خود تقسیم کنند!

تکذیب وجود موش های آدمخوار در تهران!

    به دنبال اعتراضات مردم نسبت به بالا رفتن گند و کثافت از سر و کول شهر بی در و پیکر تهران، و جولان موش های غول پیکر در در پیاده روها و انهار کنار خیابان و گذرگاه ها، و بروز شایعاتی در مورد خورده شدن بعضی شهروندان محکوم به زندگی در تهران توسط موش های آدمخوار، مسئولان مختلف مملکت این شایعات را ساخته و پرداختهء استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل جهت ناامن نشان دادن ام القرای جهان اسلام و دست به آب رساندن به زحمات شهرداری تهران، که بیست و چهارساعته سرگرم اخذ عوارض از شهروندان و گران کردن زندگی در تهران است، دانسته و اعلام کردند: “موش” هایی که در تهران زندگی می کنند در رژیم گذشته و قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند برای خودشان یک پا “شیر” بوده اند که امروزه به دریوزگی افتاده و از ترس بگیر و ببند و انتقال به کهریزک جهت تجاوز درمانی، موش شده اند!!

          در همین رابطه رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعهء پایدار شهرداری تهران هم وجود موش های آدمخوار در سطح شهر را بی پایه و اساس دانست و تکذیب کرد و از شهروندان خواست به شایعات توجه نکنند!

          با این تفاصیل معلوم می شود در تهران فقط در دوایر دولتی، وزارتخانه ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، و در اطراف کشتی های نفتکش و دکل های نفتی و خزانه بیت المال و صندوق ذخیره ارزی و در بیوت بعضی صاحبان قدرت “موش” های دارای ژن خوب (!) و موش های بیت المال خوار خارپشتهء مادر قهوه ای و موش های جوندهء دارایی های بانک ها و سپرده های مردم در موسسات اعتباری و موش های اختلاس کننده ارقام بالای سه – چهار میلیارد یورو و امثال این موش های ناقل طاعون فساد اقتصادی و دولتی وجود دارند که با خود مردم کاری ندارند و فقط دارایی های عمومی و اموال مردم و ثروت مملکت را می جوند و به اتفاق آقازاده ها و دامادهایشان می خورند!