با چتر نجات از بانکوک /تا خون در رگ ماست، انگلیس سرور ماست

يادداشت های اسکندر دلدم :

تا خون در رگ ماست، انگلیس سرور ماست!

          دست خودم نیست ولی هر وقت چهرهء ک مقام سیاسی انگلیسی در حال خوش و بش با مقامات ضد استعماری و ضد امپریالیستی جمهوری اسلامی را می بینم بی اختیار سوالاتی در مغزم شکل می گیرد!

          از جمله اینکه: با آنکه انگلیس عامل اصلی تجزیه  هرات از ایران و بخش هایی از  سیستان و بلوچستان از ایران و بخش هایی از  کردستان از ایران و بخش های دیگری از میهن ما نظیر بحرین می باشد، و بر عکس آمریکا که بعد از جنگ جهانی دوم با التیماتوم هسته ای به اتحاد شوروی زمان  استالین از تجزیه آذربایجان و کردستان ایران جلوگیری کرد مرگ بر انگلیس گفته نمی شود، سفارت انگلیس اشغال نمی شود و روابط برادرانه با انگلیس حفظ و در عوض بطور بیست و چهار ساعته مرگ بر آمریکا می گویند!

          مقامات جمهوری اسلامی عامل روی کار آمدن رضاشاه و بعدها حفظ  محمدرضاشاه را انگلیس می دانند و تبلیغ می کنند! ولی بدون در نظر گرفتن نقش اصلی انگلیس در کودتای 28 مرداد تمام گناهان را به گردن آمریکا می اندازند.

          مقامات جمهوری اسلامی از تسلیم سرزمین های فلسطینی به  اسرائیل خشمگین هستند اما توجهی ندارند که  انگلستان، فلسطین را به يهودیان هدیه کرد و اگر قرار است برای عامل تقسیم فلسطین و ادبار مردم مسلمان تقاضای مرگ شود انگلیس در اول صف قرار دارد، اما باز هم مرگ بر آمریکا گفته می شود و خبری از مرگ بر انگلیس نیست!

          هر وقت چشمم به يک سیاستمدار حقه باز انگلیسی می افتد که در ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی هستند ياد جنایات کمپانی هند شرقی در استان فارس و بوشهر و جزایر ایرانی خلیج فارس می افتم و از خوشحالی و شعف مقامات جمهوری اسلامی در دیدار با انگلیسی ها متعجب می شوم!

          هر وقت يک انگلیسی را می بینم که با نگاه عاقل اندر سفیه دارد بهء ک به اصطلاح دولتمرد ایرانی نگاه می کند و او را تحمیق می کند بی اختیار بهء اد  هولوکاست ایرانی و کشته شدن 9 میلیون ایرانی توسط انگلیسی ها در طول جنگ جهانی در ایران می افتم!

          خدا شاهد است منظوری ندارم، ولی چه کنم که دست خودم نیست و هر وقت اسم انگلیس می آید ياد 3 هزار  آقازاده می افتم که در دانشگاه های کادر ساز انگلستان با بورس های مشکوک سرگرم تحصیل حقه بازی و وطن فروشی و خدمت به استعمار پیر هستند!

          دست خودم نیست، هر وقت يک مقام انگلیسی را به اتفاق حاجی حسن معرف الحضور می بینم بی اختیار ياد  دانشگاه گلاسکو و دانشجویان ایرانی می افتم که بدون حضور در دانشگاه و دانستن زبان انگلیسی موفق به دریافت دکترا شده اند!

          دست خودم نیست هر وقت يک ساق پای بلند تراشیده صاف و صوف می افتم ياد ملاقات شور انگیز حاج حسن با  ترزا می می افتم!

تقلید از رابین هود در اداره کشور!

          مشاور اعظم و رئیس دارالخلافه حاجی حسن رئیس جمهور، در پاسخ به اعتراض امت در گل مانده و متعجب از افزايش گرانی دقیقه به دقیقه، اظهار لحیه کرده است که هدف دولت گرفتن از اغنیا و دادن به فقرا است!

          این کار شبیه راهزنی و یقه گیری و دزدی های رابین هود است که اموال ثروتمندان را غارت می کرد و از محل آن به فقرا کمک می نمود! ظاهراً تحصیل کرده های گلاسکوی انگلیس بیشتر رمان های انگلیسی نظیر سرنوشت رابین هود را خوانده و به آن دلبسته هستند و کاری به ادبیات و فرهنگ دینی و سنتی خودمان که توصیه به رعایت عدالت اقتصادی و اجتماعی و قسط و عدل می کند ندارند!

          کسی نيست به اين آقا بگويد: آخر مرد حسابی نما(!) در این مملکت دیگر آدم غنی نمانده که بخواهید جیب او را بزنید و چاله چوله های کسری بودجه وحشتناک دولت را رفع و رجوع کنید! اگر مرد هستید از خود و خانواده و برادر محترم تان و فرزندان تان شروع کنید که در بدو انقلاب و آمدن به تهران کفش به پایتان نبود و در حال حاضر خانه مسکونی پنجاه میلیارد تومانی و ده ها هولدینگ و هزاران میلیارد ثروت دارید! حقیقت این است مثل همه کارهایتان و قول هایتان که برعکس در آمده است داستان رابین هود را هم برعکس دارید اجرا می کنید و در عمل برخلاف رویه حاج آقا رابین هود جیب فقرا را خالی و به کام اغنیا می ریزید!

          حاج حسن روحانی سرخه ای که در حال حاضر رئیس جمهور است موقعی که می خواست پا در رکاب اسب زین شده گذاشته و سوار کار شود به مردم قول داد ارزش پول ملی را بالا ببرد و رونق اقتصادی و کار و ثروت ایجاد کند اما در عمل بهای دلار را به بالای چهارهزار و دویست تومان رساند و با این عمل ننگین ارزش پول ملی را 30 درصد کاهش داد و بهای کلیه خدمات دولتی و رفاهی و آموزشی و بهداشتی و درمانی و حتی قیمت آب و برق و اتوبوس را که قرار بود مجانی باشد گران کرد!

          در عمل جیب مردم را می زنند و پول های جمع آوری شده را سه هزار و بیست هزار و پانصد میلیارد تومان اختلاس می کنند و در حرف می گویند به فکر فقرا هستند و می خواهند از اغنیا بگیرند و به فقرا بدهند!

بیت:

در ظاهر روباهی و در باطن گرگی

آمیخته ای با هم صد بوالعجبی را!

          در حال حاضر جز دار و دسته حکومتگر و خانواده شان که، مانند حاجی آخوندی و حاجی هاشمی وزیر بهداشت و حاجی نعمت زاده، میلیاردها دلار ثروت و صدها پتروشیمی و کارخانه و شرکت دارند بقیه مردم کلهم اجمعین یا در فقر مطلق هستند و یا بزودی به کلیه فروشی خواهند افتاد! (بواسیر را که قبلا فروخته اند!)

          آخر در کجای دنیا یک نفر که می خواهد از کشور خارج شود باید باج بدهد؟ و در کجای دنیا مبلغ باج به این سنگینی است؟

          اگر باج گرفتن از مردم مشکل کسری بودجه کشور را حل می کند جلوی در همه خانه ها در سراسر بلاد و قراء و قصبات گزمه گذاشته و هرکس خواست از خانه بیرون برود از او عوارض خروج از منزل بگیرند! (و اگر مقاومت کرد کهریزک مآبانه همانجا ترتیب اش را بدهند! )

          دستگاه بوروکراسی کشور را کوچک کنید، از ریخت و پاش های زائد و برگزاری اجلاس و کنفرانس های دری وری و پرداخت حقوق و پاداش نجومی به خود و آقازاده های ژن برتری (!) خود داری کنید. مطمئن باشید اضافه هم خواهید آورد!

          یعنی اصلا بجای رابین هود شدن دزدی را کنار بگذارید کارها درست می شود!

          این ممد بن سلمونی (ولیعهد عربستان) اگرچه دشمن ماست، اما یک کار درستی کرد که می تواند برای دولت فخیمه اسلامی ایران هم آموزنده باشد. او اخیرا وقتی با کسری بودجه مواجه شد پانصد نفر از شاهزادگان و متمولین سعودی را که دست شان به فساد مالی و اقتصادی آلوده بود دستگیر کرد و اموال آنها را سبک و آنها را سرکیسه کرد! می گویند از این طریق پنجاه میلیارد دلار جمع کرده است!

          شما هم مرد باشید و از برادران و اقوام و حساب بانکی داخل و خرج خود مبالغی جمع کرده و به بودجه مملکت تزریق کنید و از فشار بیشتر به مردم خودداری نمائید!

یارانه برای مصرف کنندگان نروژی!

          یکی از بدیهی ترین وظایف دولت ها حتی دولت جمهوری اسلامی حفاظت و صیانت از منابع و منافع ملی است. همچنین دولت ها وظیفه دارند با اعطایء ارانه از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه حمایت نمایند!

          در همین راستا دولت فخیمه جمهوری اسلامی که در همه حال به فکر حفظ و حراست از ثروت های زیرزمینی و منابع کانی و درامدهای ملی است گاز تولیدی کشور را که 15 سنت برای خودمان تمام می شود به بهای 7 سنت به شرکت نروژی می فروشد تا از اقشار همیشه در نروژ حمایت يارانه ای کرده و ضمن صادرات گاز ارزان قیمت به اروپا روی ترکیه را هم کم کند، تا ترک هاء ک وقت تصور نکنند ما غیر از آنها مشتری مفت بر نداریم و کسی گاز ما را نمی برد!

          این معامله گازی نشان داد بیخود نیست که حاج آقا منگنه را از زیر پل سیدخندان کشف و وزیر نفت کرده اند!

          ارزان فروشی گاز به کمتر از نصف قیمت و عرف بازار در واقع يک اقدام ضد امپریالیستی برای تضعیف درآمدهای ارزی آمریکا و خراب کردن بازار صادراتی این کشور است و مشتریان گاز شرکت های آمریکایی خرید از این شرکت ها را رها کرده و برای مفت بری به ایران رجوع، و در نتیجه اقتصاد آمریکا سقوط کرده و آمریکا محتاج کمک های بشر دوستانه سازمان های خیریه می شود!

جواد يساری ظریف!

یادت میاد تو لندن با هم نشستیم / به هم دیگه قول دادیم جناق شکستیم!

خیلی دوسم میداشتی / شاخ تو جیبم میذاشتی!

سر نوشتن متن / تحت فشار میذاشتی!

هرگز يادم نميره فشار آن شب / عجب شبی بود! عجب شبی بود!

تو لندن عشق ما ورد زبون بود / سر زبون هارولد و الی بود!

هرگز يادم نمیره کلاه “برجام” / عجب خری بودم! / عجب خری بودم!

لاتی در آرزوی بازگشت به دوره گنده لاتی!

          آیت الله محسنی اژه ای معاون قوه قضائیه در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران  محمود احمدی نژاد را لاتی خطاب کرد که مدتی است به او توجه نمی شود و با لات بازی دنبال مطرح کردن خودش است!

          در فرهنگ لغات از لات به عنوان آدم بر همه چیز و رذل و ناکس و بی آبرو و تشبیهاتی از این دست نام برده شده است.

          در عرب قبل از اسلام “لات” نام بتی در قبیله ثقیف عربستان بود که جاهلان آن زمان او را می پرستیدند! (مثل احمدی نژاد که هشت سال مورد پرستش عده ای جاهل بود!)

          ما مثل هشتاد میلیون ایرانی از ماجراهای آنچنانی و مسائل پشت پرده و اختلافات بین باندهای سیاسی بر سر بخور بخور و جنگ قدرت بی اطلاع هستیم و واقعا نمی دانیم در مملکتی که افراد عادی چند هزار میلیارد چند هزار میلیارد دزدی می کنند و راست راست می گردند و يا به کانادا می روند، چرا گم شدن چند صد میلیارد تومان و يا کشف يک گونی سکه طلا از خانه حاجی  حمید بقایی و ابتلاء  اوس رحیم مشایی به فساد مالی باید موجب احضار اعصای باند احمدی نژاد به دادگاه و بروز غائله و لات بازی احمدی نزاد و هتاکی به رئیس قوه قضائیه شود!

          ایضا نمی دانیم اگر محمود احمدی نژاد “لات” است چرا او را مثل سایر لات ها و اراذل و اوباش دستگیر نمی کنند و با لباس زیر زنانه و آفتابه بر گردن در شهر نمی چرخانند، بلکه، بر عکس، این آدم لات (به گفته سخنگوی قوه قضائیه) را در مقام عضو مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داده اند تا تشخیص يک لات مستند تصمیم گیری برای اداره کشور قرار بگیرد!

          نینداختن آفتابه به گردن احمدی نزاد و مماشات با این لات گنده گوز ممکن است موجب اعتراض سایر اوباش و لات و لوت ها شده و جملگی بخواهند پست ها و مدیریت ها را در دست بگیرند و حتی  گنده لات شوند!

          همچنین حضور این لات در  مجمع تش خیس مصلحت ایمنی سایر همکاران اش را به خطر می اندازد و چه بسا، در صورت بروز اختلاف عقیده با سایرین، لات بازی درآورده و با کشیدن قمه و تیزی عده ای را کاردی کرده و روی صورت آنها خط بیندازد!

          این کار را هم نکند چه بسا بلندگو دست گرفته و موضوع جاسوسی دختر و پسر سایرین و داشتن حساب های بانکی متعدد آنها و زمینخواری و کوه خواری و مال مردمخواری آنها را علنی کند و جار بزند!

          بنا براین جا دارد، برای پایان دادن به لات بازی و متلک گویی و طعنه زدن، اوس محمود به استفاده از  استخر کاخ سعدآباد و شنا کردن و ورزش های آبی تشویق گردد و اگر قبول نکرد ببرند و به زور شنا يادش بدهند!

ورود دشمن شکن حوزه های علمیه در لیگ برتر

          قرمزته… آبیته… حاجیته!

          حجت‌الاسلام والمسلمین حاج محمدعلی پورمتقی، کمک داور قمی 27 ساله‌ای است که در فصل 97-96 برای نخستین بار وارد چرخهء داوران لیگ برتری شده است.

          خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند روحانیت معظم اسلام از نقش سنتی و تاریخی خود که محدود به پیشنمازی در مساجد و مقابر و خواندن نماز میت و روضه خوانی در ایام سوگواری بود بیرون آمد و در کلیه فعالیت های اقتصادی و سیاسی و مدیریتی نقش اول را به عهده گرفت.

          سالها بود که جای خالی روحانیت در زمین های ورزشی و لیگ برتر احساس می شد که خوشبختانه حوزه های علمیه این نقیصه را هم برطرف کردند و اولین کمک داور حوزوی وارد زمین شد.

          با توجه به پویایی فقه شیعه که برای کلیه سوالات و ابهامات متدینین آپ تو دیت می شود جا دارد به موازات ورود روحانیت به لیگ برتر مباحث فقهی و فتاوی شرعی در مورد فوتبال نیز وارد رساله ها شود و فی المثل حکم گل خوردن توسط دروازه بان در ایام ماه مبارک رمضان انشاء گردد که آیا دروازه بان قبل از افطار می تواند گل بخوردء ا خیر!

          وی ا اینکه فورواردها تا کجا در گل دروازه با فرو کنند باعث ابطال روزه نمی شود!

و آیا اهل تسنن می توانند به اهل تشیع گل بزنند يا خیر!

          بسیار بجاست با ورود روحانیت معظم به لیگ برتر مدرسین حوزه ها در کنار تدریس جامع المقدمات و شرح لمعه و مکاسبء ک دوره تدریس جامع الاحکام الافوتبال را هم شروع نمایند!

از سحر بیاموزید!