با چتر نجات از بانکوک – ترامپ جرات دارنه بیاد پیته نو!

يادداشت های اسکندر دلدم :

ترامپ جرات دارنه بیاد پیته نو!

       تظاهرات خودجوش مردمی را با شعرخوانی به لهجه محلی و قابل فهم برای ترامپ همراه با تنبیه نمادین رئیس جمهور امریکا توسط روستائیان همیشه در شالیزار “پیته نو” از توابع بهشهر ملاحظه بفرمائيد:

https://www.facebook.com/Iskandar.deldam/videos/2010897425882380/

       همچنين اطلاع رسيده است که در پایان اين راهپیمایی و تظاهرات ضد آمریکایی قطعنامه ای در چند نر و ماده قرائت شد و روستائیان از ترامپ و پمپئو خواستند از راه دور برای حکومت اسلامی خط و نشان نکشند و اگر جرات دارند به روستای پیته نو بیایند!

       در بند دیگری از این قطعنامه گفته شد تا آمریکا آدم نشود و اشتباهات گذشته خود در ویتنام را جبران نکند امکان ایجاد رابطه سیاسی بین پیت نو و ایالات متحده وجود ندارد!

چند کلمهء انگلیسی!

       خیلی ها که ادعا می کنند در گلاسکوی انگلیس درس خوانده و دکترا گرفته اند همین دو سه کلمه انگلیسی را هم مثل ماکسی Maxi ما بلد نیستند بلغور کنند!

https://www.facebook.com/Iskandar.deldam/videos/2013133298992126/

بازدید شکوهمند نماینده مجلس از یک روستا

       یک عدد از نمایندگان زجر کشیده و مردمی مجلس که در عین حال رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی هم تشریف دارند به منظور بازدید از پیشرفت های شگرف و باور نکردنی یکی از روستاهای استان و افتتاح طویله چند منظوره وارد ده شده و روستائیان همیشه در صحنه چون فرش قرمز نداشتند تا در مراسم استقبال از نماینده مجلس و همراهانش پهن کنند مقوای چند کارتن را زیر قدوم نماینده استکبار ستیز انداخته اند تا ارسی هایش گلی نشوند!

       در این بازدید کدخدا ضمن گزارشی از پیشرفت های ده اعلام کرد تا قبل از انقلاب شکوهمند این روستا با تعدادی گوسفند روزگار می گذراند و فاقد گاو بود اما خوشبختانه اکنون تعدادی گاو هم به گوسفندان اضافه شده است!

فواید کودک همسری!

همانطور که مطلع هستید و یا وقت و عمر خود را در صف مرغ و گوشت یخ زده تلف می کنید و از خیلی چیز ها اطلاع ندارید، مجلس محترم با پیشنهاد دولت برای افزایش سن دختر بچه ها و جلوگیری از ازدواج کودکان خردسال مخالفت کرد! حتی عده ای از نمایندگان در حمایت از کودک همسری پیشنهاد دولت را خلاف شرع دانسته و شهادت دادند که شخصا از مادران خردسال متولد شده اند!

استاد ازغدی مشهور هم طی سخنرانی مبسوطی فواید کودک همسری را به سمع و نظر همگانی رساند!

اگرچه سازمان های حقوق کودکان، که کلهم اجمعین جاسوس استکبار جهانی هستند، پدیده کودک همسری را منع می کنند و می گویند کودک در این سن باید به مهد کودک و یا کودکستان برود و نه خانه شوهر، اما حقیقت این است که در شرایط اقتصادی فجیع کنونی کودک همسری می تواند به دور زدن تحریم ها و اقتصاد خانوارها کمک کند!

در حال حاضر به خاطر سقوط ارزش پول ملی که از پهن گوسفند و تپاله گاو ارزان تر شده است بیشتر خانواده های کم درآمد هزینه تامین شیرخشک و پستانک و یا پوشک و واکسناسیون بچه را ندارند و بهتر است برای خلاص شدن از مخارج کمر شکن بچه داری کودک خود را به خانه بخت بفرستند تا بچه حداقل اگر در خانه پدری اسبابی برای بازی در دستش نبود در خانه شوهر بازی کند و شیر بخورد!

در واقع اوضاع اقتصادی خانوارها با مخارج گران و درامد ناچیز بقدری ناگوار است که خود پدر کودک هم دنبال خواستگار می گردد تا شوهر کند و مورد حمایت مالی شوهر قرار بگیرد!

کودک همسری در شرایطی که مردان مملکت به خاطر گرانی مسکن و اجاره قادر به تامین سرپناهی نیستند این لطف را دارد که می توانند همسر خود را در قنداق و نعنو نگه دارند!

در ضمن موقع سوار شدن به اتوبوس شهری و یا رفتن به سینما هم چون همسر زیر شش سال تمام و بچه است، بلیط نمی دهند و همسر خود را در بغل گرفته و سوار اتوبوس شده و یا سینما می روند!

لازم به گفتن نیست که یک همسر شش یا هفت ساله مرتب سرش به گوشی و تابلت گرم نیست و شیرش را میک می زند و مخارجش فوق العاده کمتر از یک همسر بالغ است!

ضمنا ” کودک همسر” چون به سن بلوغ شرعی نرسیده غسل هم بر او واجب نیست و داماد از دادن مزد حمام معاف است و خودش بچه را سرپا می گیرد!

ایفای نقش منفی در فیلم های فارسی توسط اسحاق!

اسحاق جهانگیری، مشهور به معاون اول، را مرحوم آشیخ اکبر مغروق پیدا کرد و سرکار گذاشت و اسحاق در طول چهل سال گذشته در پست های مختلف وزارت و معاونت رئیس جمهور به رعایا خدمت کرده است! (خدمتی که مسلمان نشنود کافر نبیند!)

در دولت شیخ حسن روحانی هم، که توسط آشیخ اکبر مغروق استخر سعدآباد چیده شد، جهان را معاون اول گذاشتند و حسن روحانی رتق و فتق امور اقتصادی کشور را به دستان ناتوان اسحاق جهانگیری سپرد و اسحاق هم با اقتصاد کشور (بخصوص اعلام دلار چهارهزار و دویست تومانی) کاری کرد که اصغر قاتل با قربانیان اش نکرده بود!

اسحاق چهل سال است در پست های مختلف سوء مدیریت خودش را به اثبات رسانده است و علیرغم کهولت سن و زنگ زدن مغز هنوز سر کار است؛ در حالی که عقل حکم می کند ساعت 9 شب دم در گذاشته شود و یا او را با یک درجه تخفیف به خانه سالمندان بسپارند!

خدایی اگر انقلاب نشده بود اسحاق و اسحاق ها در همان روستای خود به بالا رفتن از نخل و خرما چینی مشغول بودند و به شهر نمی آمدند و به اقتصاد کشور دست به آب نمی رساندند!

البته تیپ و قیافه اسحاق با طرز موهایش آدم را یاد هنرپیشه های نقش منفی فیلمفارسی های قبل انقلاب می اندازد و اگر انقلاب نشده بود اسحاق به درد بازی در نقش کتک خور می خورد و یا مانند آن هنرپیشه نخراشیده نتراشیده موفرفری زمان شاه در نقش های منفی بازی می کرد!

نيز اگر انقلاب نشده بود اسحاق و این پیر و پاتال هایی که با چسب قطره ای به صندلی وزارت و مدیریت های بالا چسبیده اند الان در پارک ها شطرنج بازی می کردند و یا در صف گوشت یخی بودند و این همه آسیب به مملکت نمی رساندند!

از فرمايشات قصار ايشان هم اينکه می فرمايد: “ما ماشین اقتصاد کشور را راه انداختیم!” ملاحظه بفرمائيد:

https://www.facebook.com/Iskandar.deldam/videos/2013184645653658/

ورود ظفرمندانه گوسفندان اروپایی به کشور!

دولت به منظور رفع نیاز داخلی به گوشت گرم و کسب رضایت نیازمندان و تامین احتیاجات رعایای همیشه مشتاق گوشت از کشورهای مختلف از جمله برزیل، اسپانیا، رومانی و کشورهای آسیای میانه و روسیه گوشت با کیفیت وارد می کند. در اين راستا وعده داده شده بود که با تلاش دولت محترم که در همه حال به فکر همه نیازهای مردم می باشد اولین محموله از کشور گوشت پرور رومانی با هواپیمای اختصاصی وارد کشور شده و گوشت تازه آفتاب مهتاب ندیده هم از سایر کشورها در راه است!

به گزارش خبرگزاری ها، اخيراً تعداد 1073 راس گوسفند در برنامهء ” نفت در برابر گوسفند!” با پرواز اختصاصی وارد فرودگاه تهران شده و مورد استقبال رسمی یک عده مقامات گوسفند تر از خود قرار گرفتند!

در همان بدو ورود گوسفندان در برنامهء ” نفت در برابر گوسفند!” در حالی که مقامات وزارت جهاد گشادورزی از ورود 2000 راس گوسفند آمار می دادند بررسی پاسپورت ها و ویزاهای ورودی نشان داد فقط 1073 راس گوسفند وارد فرودگاه شده و 927 راس که هنوز وارد تهران نشده اند مورد اختلاس و چپاول و غارت گرگ های در لباس مسئولین قرار گرفته و نالوطی خور گردیده اند! همچنين شایع است این گوسفندان با انکه کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما را گرفته بودند بعد از شنیدن مقصد پرواز سوار هواپیما نشده و گفته اند ایران جای خوبی برای زندگی گوسفندان نیست و گوسفندان خودشان به آنتالیا و قبرس و کشورهای مهاجر پذیر مهاجرت می کنند!

رومانی که این گوسفندان را به تهران فرستاده است همسایه لهستان است ولی به خاطر روابط خوب گوسفندی که با جمهوری اسلامی دارد گوسفندی به اجلاس اخیر ورشو نفرستاده است!

رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی (خواهر زاده شیخ حسن روحانی) در مراسم رسمی استقبال از گوسفندان ضمن بع بع خوش آمدگویی اعلام ک که با ورود این گوسفندان امسال آمار گردشگران خارجی افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد!

قرار است گوسفندان اروپایی در مدت اقامت در کشورمان ضمن پشگل ریزی از طویله های تاریخی کشورمان بازدید و ماده هایشان به سبک موگرینی جهت سلفی گرفتن، دنبه خود را در معرض دید نمایندگان سلفی کار مجلس شلم شوربا قرار دهند!

کانال مالی اروپا یا سر کار گذاشتن رژيم اسلامی

پس از ماه‌ها انتظار، ترویکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) برای گول مالیدن سر جمهوری اسلامی و نگه داشتن ایران در “ننگجام” و برای تبادل مالی اروپا با ایران، به صورت رسمی از ایجاد کانالی به نام INSTEX یا «ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری » خبر دادند.

گفته می شود که این کانال تبادلات مالی فعلاً در سطح همین سه کشور اروپایی و فقط به منطور دستیابی ایران به مواد غذایی و دارویی است ولی در آینده « تلاش » می‌ شود بعضی کشور‌های دیگر اروپایی هم به آن بپیوندند .

سه کشور اروپایی همچنین در بیانیه خود یک پیش شرط را برای اجرای تعهدات کانال مالی گنجانده‌اند: «در رابطه با مقابله با پولشویی، مبارزه با تأمین مالی تروریسم (AML/CFT) و انطباق با تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل، INSTEXT تحت بالاترین معیار‌های بین‌المللی عمل خواهد کرد . در این راستا، سه کشور اروپایی از ایران انتظار دارند همه عناصر برنامه اقدام FATF خود را سریعاً اجرا کند».

فارغ از اینکه کانال مالی در اجرا چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد، سه اشکال عمده در این سازوکار مالی نهفته است که دخالت در سیستم قانونگذاری ایران از آن جمله است .

آنچه توسط سه کشور عمده اروپایی به عنوان یک ترتیبات خاص مالی برای دور زدن تحریم‌ها و به نحوی منفعت‌رسانی به ایران از برجام، با بوق و کرنای فراوان اعلام شده، دارای سه اشکال عمده است.

ضمنا باید توجه داشت که سه کشور اروپایی با وقت کشی عمدی این ساز و کار فشل را بسیار دیر اعلام کردند و این تأخیر برنامه ریزی و حساب شده بود.

اروپا قرار بود ظرف دو سه هفته پاسخ دهد، ولی عمداً برای هماهنگی با امریکا صبر کردند تا اوضاع اقتصادی و داخلی جمهوری آسیب بیشتری ببیند و ایران برای کنار آمدن با خواسته های دولت آمریکا تحت فشار قرار بگیرد!

بر اساس مذاکرات برجام که منجر به دادن امتیازات وسیع و گسترده جمهوری اسلامی به مجموعه کشورهای غربی گردید و راکتور آب سنگین اراک، سانتر فیوژها در فردو و تبدیل برنامه هسته ای ایران به دکور گردید قرار بود تمامی تحریم ها علیه ایران، حتی تحریم های نظامی لغو گردد، اما حالا می گویند ایران باید برنامه دفاعی خود را واگذار کند تا در برابر غذا و دارو دریافت نماید!

کانال مالی اروپا INSTEX که قرار است جانشین سوئیفت بین المللی شود بسیار محدود است و حتی شامل چین و روسیه هم نمی شود، اگر بنا بود در رابطه با اقلام دارویی و غذایی حساس بحث کنیم که نیاز به واگذاری برنامه هسته ای ایران نبود! غذا و دارو را که قبل از برجام هم وارد می کردیم!

اروپا با محک زدن دیپلمات های وزارت خارجه، به ریاست ممد جوات ظریف، در مذاکرات وین و ژنو که منجر به توافق ” ننگجام ” گردید، وقتی دید نمایندگان ایران متن توافقنامه را نخوانده امضاء کردند متوجه شد با دسته کورها و عده ای نا آگاه طرف است که از قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل بی اطلاع هستند و نمی دانند که در همه تحریم‌هایی که در دنیا برای کشور‌ها می‌گذارند غذا و دارو استثنا می‌شود، بنابراین این دیگر منت ندارد که سر مردم ایران می گذارند!

قرار بود با انصراف ایران از برنامه هسته ای و امضاء کردن قرارداد ترکمنچایی برجام، تحریم‌های وسیع و همه جانبه و ظالمانه نظیر محدودیت فروش نفت و ممنوعیت خرید هواپیماهای مسافربری توسط ایران و موارد مشابه برداشته شود و نه اینکه با منت بگویند از ارسال دارو و غذا به ایران جلوگیری نخواهد شد!

اروپا تحت امر آمریکاست و دیدیم که دونالد ترامپ چندی پس از روی کار آمدن، با امر و نهی اروپائیان را وادار به پرداخت سهم بیشتری از بودجه سازمان تجاوزگر ناتو کرد!

اکنون هم آمریکا به اروپا نهیب زده است کانال مالی INSTEX فقط باید برای دادن آب و نان و دارو به ایران مورد استفاده قرار بگیرد و هر شرکت و کشوری که از این کانال مالی برای موارد غیر از غذا و دارو استفاده کند به شدت تنبیه و تحریم و مجازات خواهد شد! مجموعه اروپا در شرایطی نیست که بخواهد در مقابل آمریکا بایستد بنابراین با ایران نسیه حرف می زند و می گوید شما در برجام باقی بمانید تا این سیستم (کانال مالی) راه بیفتد و عمل کند تا ببینیم چه خواهد شد!

در واقع متنی روی کاغذ در وزارت دارایی فرانسه درست کرده اند که اصلاً معلوم نیست چیست و سر و ته ندارد.

در این سازوکار مالی در سیستم قانونگذاری ایران دخالت آشکار شده است و اروپایی‌ها این همکاری را به تصویب سریع لوایح مربوط به FATF منوط کرده‌اند.

دولت روحانی با ساده نگری وارد گفتگوهای برجام شد و یک معامله نسیه بزرگ کرد، بطوری که ممد ظریف در پاسخ منتقدانی که این روزها را پیش بینی می کردند مثل لوطی های قدیم تهران می گفت: “امضای جان کری تضمین است!”

با پیش بینی نکردن بد عهدی آمریکا کلاه بزرگی با سوء مدیریت و کج فهمی مسئولان وزارت خارجه و دولت سر کشور گذاشته شد! همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران محدود و متوقف گردید و جمهوری اسلامی یکجانبه به تعهدات برجامی متعهد ماند و در حال حاضر بیم این خطر وجود دارد که این تعهدات برای ایران دائمی شود و با این حال هیچ دستاوردی هم برای کشور وجود نداشته است!

دفاع از حقوق شهردار جدید تهران!

       به نظر می رسد علت اصلی کسری بودجه دولت همین پرداخت های نجومی به مقامات است و مملکت هرچه درآمد دارد به جیب آقایان بابت حقوق و مزایا می رود!

       مثلاً آسید محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، از حقوق 13 میلیون تومانی و مزایای 140 میلیون تومانی حاجی پیروز، شهردار تهران، در لایحه بودجهء 98 شهرداری دفاع کرد. او، در واکنش به انتقادات از افزایش حقوق و مزایای نجومی شهردار تهران در لایحه بودجه 98 شهرداری و رشد 18 درصدی آن نسبت به سال جاری، گفت: “همان افرادی که در مورد حقوق‌های نجومی‌ خیلی سروصدا کردند در مورد املاک نجومی‌ سکوت را در پیش گرفتند، اما من در رابطه با حقوق‌های نجومی‌ تبصره‌ای را وارد می‌دانم”.

       آسید محمود که به شورای شهر رفته تا از حقوق شهروندان دفاع کند اما از حقوق شهردار دفاع می کند گفت: “دستور حضرت امیر (ع) این است که بزرگان و مدیران جامعه خود را با ضعفا تطبیق داده و زندگی خود را با آنها هماهنگ کنند، اما مساله این است که اکنون در کشور متوسط حقوق کارکنان پایین است و خیلی خوب می‌شد اگر می‌توانستیم حقوق آنها را با مدیران هماهنگ کنیم!”

       وی با بیان اینکه واقعیت این است که بحث‌هایی در مورد بخش‌های مدیریتی و مسائل انگیزشی وجود دارد، عنوان کرد: “اگر بخواهیم حقوق شهردار را کم کنیم، به این معناست که باید حقوق مدیران بخش‌های مختلف را هم کم کنیم. ممکن است آقای حناچی با رقمی‌ کمتر از 13 میلیون تومان هم کار کند، اما باید توجه داشته باشیم که برای قضات، اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیات ‌های علمی‌ هم تصمیم افزایش حقوق گرفته شده و ما هم تابع مقررات هستیم”.

       شایان ذکر است مقامات دولتی و مدیران شبه دولتی نظیر حاجی پیروز علاوه بر سمت رسمی و دریافت حقوق و مزایای نجومی در شرکت های تابعه نیز عضو هیئت مدیره و یا مدیرعامل هستند و از آنها هم حقوق و پاداش می گیرند! حتی معلوم شده نمایندگان مجلس هم که باید ناظر بر اعمال و افعال وزرا باشند مشاور وزیر شده و حقوق و مزایا دریافت می کنند!

       اوس محمود میر لوحی از حقوق و مزایای شهرخوار تهران حمایت و دفاع می کند و در واقع این یک بده و بستان است و شهردار هم به موقع از افزایش حقوق و پاداش اعضای شورای شهر دفاع خواهد کرد و اگر اعصای شورای شهر تقاضایی یا توصیه ای داشتند در عالم رفاقت انجام خواهد داد!

       به نظر می رسد که اگر این مقامات را از کار برکنار و ساعت 9 شب جلوی در بگذارند و مملکت بی مدیر بماند هم بهتر اداره می شود و هم کسری بودجه از بین خواهد رفت!

       و در این سطر آخر به نظرم رسید اگر این پیروز شهردار جدید به سفر حج برود و برگردد می شود حاجی پیروز!