با چتر نجات از بانکوک مدیر شدن چه آسان، آدم شدن چه مشکل!

يادداشت های اسکندر دلدم :

مدیر شدن چه آسان، آدم شدن چه مشکل!

            شدت آتش به حدی است که امکان امداد رسانی نیست! (پلاسکو)

          شدت انفجار به حدی است که امکان امداد رسانی نیست! (معدن_یورت)

          دمای حرارت به حدی است که امکان امداد رسانی نیست! (سانچی)

            منطقهء سقوط هواپیما به حدی صعب العبور است که امکان امداد رسانی نیست!(هواپیمای یاسوج )

          هرگز نمی گویند مدیریت، عرضه، سواد کافی، عقل، تخصص و امکانات لازم برای شرایط اضطراری و بحرانی را نداریم!

رمز پیروزی پيدا شد!

          تا وقتی که همه با هم باشید و همه آلوده باشید استکبار نمی تواند به شما هجمه کند!

          اتحاد داشته باشید و اینطور نباشد که یک جناح دیگران را دزد خطاب کند و جناح دیگر بگوید فلان جناح بیشتر خورده است!

          سفره ای است که پهن شده، همه با هم، بخورید و خدا را شکر کنید.

          به ملت (رعایا) که در طول چهل سال گذشته بر اثر مدیریت شما به خودکشی افتاده اند سبد کالا جهت رفع گرسنگی موقت بدهید و در سبد خودتان دکل نفتی ربوده شده و شش هزار میلیارد اختلاس شده و کارخانجات رشت الکتریک و بیت المال را قرار دهید!

          خوشبختانه این نصایح بزرگان سرانجام نتیجه داد و پس از سال ها تلاش جهت ایجاد وفاق و همبستگی میان جناح های مختلف سرانجام هر سه جناح چند ملیتی (!) با هم کنار آمدند!

          محمدرضا اردشیر لاریجانی پسر علی لاریجانی اصولگرا، محمدرضا کرباسچی پسر غلامرضا کرباسچی اصلاح طلب و امیر حسین نهاوندیان پسر محمد نهاوندیان اعتدال‌گرا با هم شرکت تاسیس کردند!

          از صلح میان گربه و موش / بر باد رود دکان بقال!

امان از دست رفیق بد!

   از هر معتاد یا دزد و خلافکاری بپرسید چرا دزد، معتاد یا خلافکار شدید گناه را به گردن رفیق بد می اندازد!

          غلامحسین سر و ته یه کرباس چی، بنیانگذار اختلاس و فساد مالی، که این روزها بخاطر بر سر زبان افتادن دوباره نام کارخانجات رشت الکتریک سوژه کانال های شبکه مجازی و بعضی نشریات شده است در زمان حکومت بر شهرداری ثروتمند تهران، تا انجا که می توانست اختلاس کرد و کارخانجات و موسسات نان و آبداری مثل رشت الکتریک را هم به نام همسرش سند زد!

          خیلی ها شعار مبارزه با فساد و تشکیل ستاد مبارزه با فساد را اقدامی نمایشی و مضحک می دانند، زیرا مسئولان این ستاد حسن ئیس جمهور و معاون او (اسحاق خوش دماغ!) و لاریجانی و امثالهم هستند که برادران و نزدیکان و فرزندان خودشان مسئله دارند!

          ببینید این سند را تا متوجه شوید رفیق بد (سر و ته یه کرباس چی!) چطور پای بچه های لاریجانی رئیس مجلس شوربا و نهاوندیان معاون رئیس جمهور را هم به مسایل اقتصادی کشانده است!

          البته از زرنگی کرباس چی مارمولکه که در هر دو جناح شرکایی دارد و به همین خاطر کارخانجاتی نظیر رشت الکتریک و ده ها اپارتمان را یک نفس می خورد و مورد تعقیب قضائی قرار نمی گیرد!

چگونه حدود 5100 نفر از خودکشی منصرف شدند؟!

          معاون وزیر تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی (حاجی ربیعی بیکار!) اخیرا ضمن تبیین اقدامات خارق العاده این وزارتخانه گفته است: “در سال 94 حدود 5100 نفر را که دارای نشانه‌های خودکشی بودند با مداخله و راهنمایی از خودکشی منصرف کردیم! “

          اگرچه معاون وزیر بیکاری و بی رفاهی و بی تامین اجتماعی با عجله عازم مراسم استقبال و رونمایی از کودهای انسانی وارداتی از ترکیه بوده و توضیح بیشتری در مورد راهنمایی های خود نداده است اما چند تن از رعایایی که از خودکشی منصرف شده و منتظر هستند تا زندگی در این مملکت آنها را بکشد از راهنمایی ها و اظهارات مدبرانه مقامات وزارت رفاه پرده برداشتند!

          بر اساس نصایح پدرانه مسئولان دولتی هیچ کس در این مملکت نیاز به خودکشی ندارد و خود مرگ داوطلبانه در انتظار تک تک رعایا نشسته و بیست و چهارساعته با همکاری دولت محترم و وزرا و مدیران و مسئولان ارشد نظام مقدس آنها را به لطایف الحیل می کشد!      در جنوب و غرب کشور رعایا بر اثر استنشاق ریزگردهای آلوده به اورانیومی که از سمت کشور دوست و برادر عراق می وزند سرطان و بیماری های ریوی و کلیوی و کبدی و گوارشی و خفگی و آسم می گیرند و بصورت متنوعی بدون دخالت دست کشته می شوند!

          در شمال غربی بواسطه تدبیر مسئولان مملکت طی چهل سال گذشته دریاچه ارومیه تبدیل به کویر نمک شده و مردم این منطقه بخاطر وزش طوفان های نمک زنده زنده، و به تدریج در حال نمک سود شدن هستند!

          در شهرهای بزرگ بواسطه آلودگی هوا و آب و خاک و غذا و تنفس مونو اکسید کربن و بارش باران های اسیدی و احتراق سرطانزای موتور اتومبیل ها با بنزین غیر استاندارد آلوده به ماده خطرناک بنزن دسته جمعی در حال مرگ تدریجی می باشند و به گفته مقامات بهداشتی کشور ( که خودشان هم مریض هستند! ) سالی پنجاه هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان می دهند و از شر این مدیران آلوده به اختلاس و رانتخواری و آقازاده های فاسد و دزد آنها راحت می شوند!

          اگر باز هم رعیتی بود که پر رویی کرد و علیرغم تنفس در هوای آلوده و کشنده، و روغن پالم و سبزیجات فاضلابی، و هامبرگر و سوسیس تهیه شده از زباله و مدفوع انسانی و ضایعات و امعا و احشای مرغ و حیوانات حرام گوشت (!) احیانا زنده ماند در مسافرت هوایی با طیاره های مستعمل باقیمانده از عصر برادران رایت سقوط می کند و همراه خانواده محترم به آن دنیا می رود، و یا در جاده های غیر استاندارد کشور به ته دره سقوط می کند و یا بر اثر سوار شدن به اتومبیل های ساخت وطن ( پراید یکبار مصرف ) ریق رحمت را سر می کشد!

          راه رفتن در پیاده روهای امن تهران و کشته شدن توسط موتور سیکلت سوارهای قانون شکن، و یا کشته شدن توسط ربایندگان موبایل و کیف قاپ های سطح شهر و قمه کش ها و اراذل و اوباش نیز از وسایل در دسترس برای مردن سهل و آسان ایرانیان مشتاق فرار از این زندگی بدتر از مرگ می باشد!

          در ضمن دولت محترم هم که از تامین شرایط زندگی حداقلی مردم عاجز است در تامین مردن حداکثری رعیت نهایت تلاش خود را انجام می دهد و هر روزه همراه با شهرداری ها ضمن افزایش هزینه های زندگی و بهای آب و برق و گاز و حمل و نقل و سایر خدمات دولتی و عوارض گوناگون شوک بدتر از شوک الکتریکی به رعیت وارد کرده و آنها را سکته می دهد!

          بنابراین ملاحظه می کنید که برای نجات از این زندگر بدتر از مرگ نیازی به خودکشی نیست و اگر مردم کمی صبر داشته باشند مرگ به زودی زود ترتیب همه آنها را هم خواهد داد!

          بر فرض محال اگر رعیتی بود که علیرعم همه این امکانات دولتی (!) همچنان زنده ماند می تواند یک توک پا به خیابان گلستان در متطقه درویش نشین تهران برود تا توسط عارف و صوفی و فقیر بریده از امور دنیوی زیر اتوبوس رفته و یا با تبرزین و قمه و تیزکی دراویش اهل حق بطرز درویش واری کشته شود!