با چتر نجات از بانکوک – نوستالوژی: چهارراه استانبول تهران – 1354

يادداشت های اسکندر دلدم :

نوستالوژی: چهارراه استانبول تهران – 1354

در این عکس چهار سوژه وجود دارد که دیگر از آنها خبری نیست:

– ساختمان پلاسکو

– خانم های بی حجاب

– هوای پاک

– ارامش.

جملات قصار

رئیس سابق بانک مرکزی: «موجودی حساب “آقازاده‌ها” بیشتر از ذخایر ارزی کشور است!

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس: «دوسال ارز صادرات نفت به کشور باز نگشته است!»

یار دوازدهم!

هر تیم فوتبال 11 بازیکن دارد و یار دوازدهم اصطلاحا به توپ جمع کن کنار زمین گفته می شود که هیچ نقشی در بازی ندارد و فقط دلش خوش است که روی نیمکت نشسته و بازی را تماشا می کند و یا توپ به اوت رفته را از کنار زمین برداشته به داخل زمین می اندازد! چیزی در ردیف چرخ پنجم گاری!

محل غنی سازی!

متأسفانه، بر اثر بی توجهی به مقررات امنیتی، محل غنی سازی کشورمان بیرون افتاده است. داستان آن است که گرمای زیاد هوا موجب شده اکثر مردم از پوشش خود کم کنند، لباس زیر نپوشند و در نتیجه با یک بالا رفتن دست در این شرایط حساس شکم بیرون می افتد! حال، فرداست که غربی ها همین شکم را بهانه کرده و بگویند از اماکن مخفی است و در آن غنی سازی می شود و باید مورد بازرسی قرار بگیرد!

حسن دینامیت!

حسن روحانی در پایان سفر به سوئیس طی اظهاراتی گفت: «در صورتی که جمهوری اسلامی نتواند نفت خود را صادر کند هیچ کشوری در منطقه قادر به صادرات نفت نخواهد بود!»

متاسفانه استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل همانطور که عادت ماهانه اشان است (!) باز هم این اظهارات حاجی ما را بد برداشته و شروع به تبلیغات سوء کرده اند که جمهوری اسلامی به فکر تنگ تر کردن تنگه هرمز است تا نفتکش های حامل نفت سایر کشورهای منطقه تنگشان بگیرد و نتوانند از تنگه هرمز رد شوند! در حالی که سابقهء چهل سال گذشته نشان داده است که مقامات مقدس نظام اهل تنگ کردن نیستند و بیشتر سابقه گشاد سازی دارند.

منظور حاج حسن، رئیس الرعایای ایران، نيز بستن تنگه هرمز و یا انجام عملیات قهریه نبوده و نیست، و حتی حکومت اسلامی از موقعی که دونالدی به ناوگان آمریکا در خلیج فارس دستور برخورد قهریه با قایق های تندروی جمهوری اسلامی را داد جهت نشان دادن حسن نیت خود تمام قایق های تندرو را به خشکی انتقال و تبدیل به مسافرکش شخصی کرد!

منظور حسن خان رئیس الرعایا از این حرف که اگر ایران نتواند نفت صادر کند هیچ کشور منطقه هم نخواهد توانست این است که حکومت اسلامی با روابط صمیمانه و مودت آمیزی که با عربستان، کویت، بحرین، امارات و سایر اعراب منطقه دارد از آنها می خواهد که شیر نفت خود را به روی جهان غرب ببندند و آنها هم که از رژيم اسلامی ما حرف شنوی کامل دارند فورا به دستور آن صادرات نفت را متوقف خواهند کرد و برو برگرد هم ندارد!

برو کار میکن مگو چیست کار!

مخالفان نظام مقدس به انحای مختلف وانمود می کنند که ایران بواسطه بی کفایتی دولت ها از زمان سردار بازندگی (غریق استخر) به اینطرف پس رفته و مردم به فقر و فاقه افتاده و جوانان به اتفاق والدینشان بیکار و فاقد درآمد هستند! در حالی که حقیقت غیر از این است و در ایران نه تنها بیکار نداریم بلکه وضعیت طوری است که هر کس اراده کند یک شبه میلیاردر می شود!

نمونه اش برادر رئیس جمهور و، خلاف ادب است، برادر معاون رئیس جمهور و همین وزرا و وکلا هستند که قبل از انقلاب شکوهمند از سیر کردن شکم خود عاجز بودند و برای علفچری به صحرا می رفتند و حالیه از برکت شکوفایی اقتصادی(!) مولتی میلیاردر دلاری شده اند!

نعمت زاده که الان تعداد مجتمع های پتروشیمی او از مجموعه پتروشیمی های خاورمیانه بیشتر است در کارخانه پیکان – ایران خودرو – کار می کرد و نان بخور نمیری داشت!

حیوونکی ربیعی وزیر کار در کارخانه جنرال موتور جاده قدیم کرج کارگر ساده بود!

خود حاجی حسن روحانی که فقط ویلای مسکونی او در مقدس اردبیلی یکصد میلیارد تومان ارزش دارد روضه نسیه می خواند!

یکی دو تا نیستند که بخواهیم نام ببریم. کلا یا چوپان بودند، یا میراب و مقنی و کارگر فصلی و نان بخور نمیری داشتند که خوشبختانه الان فرزندانشان ماشین پورشه زیر پایشان است و همانطور که منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اذعان کرد 150 میلیارد دلار وجه نقد در حساب های بانکی امریکا دارند.

حالا ممکن است عده ای بهانه بگیرند که این افراد دولتی و یا وابستگان به دولت و مقامات هستند و از رانت قدرت به شوکت و عزت و ثروت رسیده اند! پس این جوان زحمتکش، مدیر عامل شرکت ” نودیس پرداز ” را چه می گوئید؟ زحمت کشیده یک توک پا رفته اداره ثبت شرکت ها یک شرکت کاغذی با صدهزارتومان سرمایه اولیه ثبت کرده، بعد هم یک توک پا رفته وزارت بازرگانی مجوز واردات گوشی آیفون و 27 میلیون یورو ارز دولتی گرفته و در این رفت و آمد سی – چهل میلیارد تومان سود برده است!

بنا بر گزارش های رسمی مدیر عامل شرکت ” نودیس پرداز ” که ده بیست روز از ثبت آن گذشته و هنوز جا و مکان مشخصی نداشته است طی 28 روز 27 میلیون یورو ارز دولتی گرفته 20 هزار آیفون وارد کرده، پانزده هزار آیفون را فروخته و‌ از هر آیفون 2 میلیون تومان سود کرده و در این معامله 30 میلیارد تومان پول به جیب زده است، 5000 آیفون دیگر را هم در انبار نگاه داشته تا با بالاتر رفتن قیمت ها بعدا به پول نزدیک کند!

بنابراین در جمهوری اسلامی هم ثبت شرکت ها خوب کار می کند، هم وزارت بازرگانی به هرکس از راه برسد مجوز واردات می دهد و هم بقدر کافی ارز در مملکت هست و صندوق ذخایر ارزی و بیت المال هم برخلاف فیس بوک و توئیتر و تلگرام فیلتر نیستند و هر کس بخواهد می تواند وارد شود و سهم خود را بردارد!

بنابراین ملاحظه می کنید که در این مملکت پول روی زمین ریخته، ولی خیلی ها از ترس اینکه استاد طوسی پشت سرشان باشد جرئت نمی کنند دولا شده و بردارند و اینهایی که به پول و ثروت رسیده اند شجاع بوده و دولا شده اند!

سود و فایده برجام!

با انتشار توئیتی از ترامپ معلوم شد توافق هسته ای حکومت اسلامی با شش قلدر جهانی چندان هم بی فایده و به ضرر ایران نبوده است و مدیران جهان وطن کشور در ازای برباد دادن برنامه هسته ای ایران شهروندی آمریکا گرفته اند.

بعد از پوچ در آمدن برجام، همهء دلسوزان کشور و علاقمندان به وطن و منافع ملی انتقاد می کردند که با باقی ماندن تحریم ها و عدم تغییر وضعیت نابهنجار اقتصادی کشور تنها غربی ها با دفن نیروگاه آب سنگین اراک و جمع آوری سانترفیوژ های فردو سود برده اند و دسته بز هم گیر دولت روحانی نیامده است، اما توئیت اخیر دونالد ترامپ نشان داد که عقد قرارداد مدل ترکمانچایی برجام برای مدیران ارشد و آقازاده هایشان سودآور بوده و مدیران کشور که فریاد مرگ بر آمریکا سر داده و پرچم آمریکا را آتش می زنند، در جریان مذاکرات از رئیس جمهور وقت آمریکا به عنوان انعام خوش خدمتی تابعیت آمریکا و پاسپورت این کشور را برای خود و اهل بیت و آقازاده هایشان بدست آورده اند!

ترامپ در توئیت خود می نویسد: مشخص شده است که دولت اوباما در جریان مذاکرات وحشتناک بر سر توافق هسته‌ای با ایران به 2500 رأس از مدیران ایرانی شامل مقامات دولتی و فرزندانشان حق شهروندی اعطا کرده است، چقدر این مساله بد و بزرگ است!

مردم از دیدگاه دولتمردان

در شرایطی که طی یک سال اخیر قیمت دلار 140 درصد افزایش یافته و فقط در سال جدید حدود چهار هزار تومان گران تر شده و به دو برابر سال گذشته رسیده است، همچنان مدیران مرکز آمار و بانک مرکزی و مسئولان دولت و خلاف ادب است ممد باقر بدبخت سخنگوی رشتی دولت، و گلاب به روتون جهانکیری چهار دست و پایشان را توی یک کفش کرده و با پررویی تمام می گویند طی سه ماه نخست امسال همچنان نرخ تورم بدون تغییر تک رقمی مانده است!

ملاحظه بفرمائید دولتی ها رعایای جمهوری اسلامی را چه فرض کرده اند!

ممد شریعت نداری زیر موج افشاگری ها!

معلوم نیست پشت ممد شریعتنداری وزیر نابودی صنعت، معدن و تجارت به چی گرم است که دستور حاج حسن رئیس الرعایا دامت مضحکاتو (!) برای انتشار غارت کنندگان ارز دولتی را نادیده گرفته و با آن مخالفت می کند!

ایشان یک داماد جوان صحیح العملی دارد که در ماجرای غارت منابع بانکی، افتضاحات بانک دی و بانک سرمایه و در لیست معوقات کلان بانک ها نامش چند بار آمده و حالیه گفته می شود با وثیقه 250 میلیاردی آزاد است و در حالی که نمی داند سینما را با سین می نویسند یا با صاد، تهیه کننده سینما شده است!

عده ای در این بلبشوی بخور بخور ارزهای دولتی با گوشه کنایه زدن خواستند بگویند داماد شریعتنداری همان جوانکی است که چهل هزار سکه خریده است!

یک عده هم شایع کردند آن شرکتی که ده روز پس از تاسیس (روی کاغذ!) نزدیک به سی میلیون دلار یورو به قیمت دولتی چهار هزار تومان گرفته و در بازار آزاد هشت هزار تومان آب کرده و صد در صد روی هوا سود برده متعلق به داماد جوان برج ساز و تهیه کننده سینمای شریعتنداری است!

خیلی زشت است وقتی می خواهند یک وزیری را کنار بگذارند پای افراد خانواده و بستگان سببی او را به میان می کشند و پرونده های فراموش شده بانک دی و بانک سرمایه و معوقات کلان بانکی (سپرده های غارت شده بانکی مردم) را به میان می کشند و به داماد مومن یک وزیر ضعیف و بی وجود و منفعل که از دامادش هم مومن تر است تهمت و افترا می بندند!

وزیر ارتباطات که جوان خوبی است و برعکس بعضی ها (!) سر سفره پدر و مادر بزرگ شده و لقمه حرام نمی خورد با مخالفان افشای اسامی دزدان بیت المال برخورد کرده و از ماله کش ها روی مفاسد مالی و اقتصادی خواسته است ارواح کت ننه اشان اگر راست می گویند اسامی شرکت های کاغذی خلق الساعه و کسانی را که در این بخوربخور ارز دولتی گرفته و در بازار آزاد آب کرده اند منتشر نمایند!

حتی حاج حسن رئیس الرعایا که برادر خودش هم پرونده فساد کلان مالی دارد و با ضمانت داداشش آزاد است از وزیر ارتباطات حمایت کرده است اما شریعتنداری زیر بار نمی رود و چهار دست و پایش را توی یک کفش کرده و با انتشار نام مفت بر ها و مفتخور ها مخالفت می کند!

اگرچه مخالفت شریعتنداری موجب بروز شایعات زشت و زننده ای در مورد او و داماد و وابستگان سببر و نسبی اش در افواه عمومی شده است، اما به نظر ما در این برهه از زمان که بلندگوهای استکبار جهانی و تلویزیون های ماهواره ای مخالف نظان مقدس دنبال مچ گیری و آبرو بری از مقامات دولتی سابق و لاحق هستند کار شریعتنداری درست است!

اگر شریعت نداری اسامی چند شرکت و چند نفری را که مقادیر کلانی از بودجه ارزی کشور را ظرف یکی دو روز هاپولی کرده اند فاش کند معلوم می شود داماد و شوهر ننه بعضی ها از داماد و شوهر ننه عده ای دیگر بیشتر گرفته اند و قسط و عدل اسلامی که به خاطر آن انقلاب کرده اند در این چپاول ارزی رعایت نشده است!، و وحدت کلمه بین مسئولین مملکت از میان می رود و اختلاف میان رجال و رجاله های سیاسی و جناح های مختلف تشدید می گردد، در حالی که در شرایط فعلی که ترامپ پا در جای پای استاد طوسی گذاشته و برای مسئولان دولت خط و نشان می کشد مسئولان باید با هم متحد باشند و به نسبت مساوی با هم بخورند!

يعنی: بابا! سفره ای است چهل سال پهن شده و دارید می خورید، صحیح نیست سر چند میلیارد یا چند صد میلیون یورو که یک برادر مومن بیشتر خورده است پاچه هم را بگیرید و به جان هم بیفتید!

از طرف دیگر کسانی که به شریعتنداری طوسی وار فشار می آورند تا اسامی شرکت هایی را که صدها میلیون یورو طی دو سه روز ارز دولتی گرفته و به بدن خود و پدر زن خود زده اند افشا کند باید بدانند حیوونکی وزیر صنعت، معدن و تجارت اگر هم بخواهد اینکار را بکند امکانش را ندارد، چون این شرکت ها اصلا وجود خارجی ندارند! و سابقه ای از آنها در وزارتخانه ارث پدری شریعتنداری موجود نیست!

از همه مهمتر اینکه دنیا محل گذر است و انسان باید در آن دنیا جوابگوی اعمال خود باشد و در اسلام حفظ آبروی مومن توصیه اکید شده است، چطور شریعتنداری می تواند اسامی این مومنین را فاش کند و فردای قیامت بخاطر ریختن آبروی یک مشت مومن جواب پس بدهد؟!

ارز دولتی گرفته و در بازار آزاد به دو برابر قیمت فروخته اند، از دیوار مردم که بالا نرفته اند که به دزدی متهمشان می کنید!

در ضمن به اقتصاد بازار آزاد که مورد تاکید خود دولت است کمک کرده و در حالی که دولت ارز ندارد به صرافی ها و مردم نیازمند بدهد این مومنین و دامادهای مسئولین به بازار آزاد ارز تزریق کرده اند!

نتیجهء امام راحل!

از بس سینما نمی روم و فیلمفارسی نمی بینم اولش که این عکس زیبای تکان دهنده را دیدم به یاد زنده یادان فردین و فروزان افتاده و فکر کردم اینها هم یک زوج سینمایی هستند و یا عکس مربوط به یکی از سه ریال های تله وزوزون جمهوری اسلامی است! اما یکی از دوستان، که با نتایج امام راحل آشنایی دارد، مرا از این اشتباه فاحش و نابخشودنی بیرون کشید و معلومم کرد که فقط مرد جوان خوش بر و رو که مورد توجه قرار گرفته هنرپیشه فیلمفارسی است و خانم محترمه مکرمه کنار ایشان “نتیجه”ی امام راحل می باشند!

هزار بار توبه، خداوند بندهء حقیرِ نتیجه ندیده را بخاطر این سوء زن(!) بیجا ببخشد!

دخالت در کیف خصوصی نوه – نتیجهء امام راحل

من این ماجرای کیف نوه نتیجه حضرت امام امت راحل را که در فضای مجازی دیدم تازه فهمیدم مسئولان محترم کش ور حق دارند خواستار فیلتر شدن شبکه های مجازی کلهم اجمعین باشند.

سرک کشیدن به کسب و کار آقازاده ها و کلیه پدرانشان کم بود که حالا جسارت را به بیت بنیانگذار نظام مقدس کشانده اند!

امسال وقتی حاج حسن روحانی لایحه بودجه را به مجلس شلم شوربا داد همه گیر دادند به بودجه دفتر نشر آثار امام امت راحل (ره) فاتحه مع الصلوات که چرا دولت هفتاد و چند میلیارد تومان در این شرایط بحران اقتصادی و کسری بودجه به این دفتر که کارش چاپ رساله حضرت امام امت راحل و دیوان آن عزیز سفر کرده است داده است ، زیرا چاپ دو سه هزار نسخه کتاب با بهترین نوع کاغذ گلاسه و جلد گالینگور و طلا کوب یک میلیون تومان هم نمی شود تا چه رسد به هفتاد میلیارد تومان!

یک عده هم اشکال وارد کردند که خود مسجع شریف و مقدس و با شکوه حضرت امام از محل نذورات و موقوفات درآمد دارد و دیگر معنا ندارد که دولت هم هفتاد میلیارد تومان به دفتر حاج حسن آقا خمینی یادگار یادگار حضرت امام بدهد ، حتی مخالفان سیاسی رد صلاحیت این بزرگوار برای مجلس خبرگان را هم به مسائل مادی دفتر گره زدند.

عده ای هم عکس حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد ثانی پسر حاج حسن آقا را پشت سکان هواپیمای تک موتوره و سبک سسنا منتشر و معظم له را به تجمل گرایی و عشق پرواز متهم نمودند، در حالی که پرواز در آسمان از ملزومات نزدیک تر شدن به خداست و در گذشته هم که هواپیما نبود روحانیت در سیر و سلوک پرواز می کرد.

گیر دادن به دیدار هنری نوه نتیجه امام با گلزار هنرپیشه فیلمفارسی ، یا بی – ام – و حاجی حسن آقا مدظله العالی و اقامت نوه دختری امام امت راحل در بلاد کفر و استکبار جهانی و اخیرا هم بند کردن به بند کیف 3800 دلاری نوه نتیجه امام امت راحل از معضلات وجود شبکه های مجازی است.

البته در تمام دنیا خانواده های سلطنتی و حکومتگر زیر ذره بین هستند و مطبوعات آزاد به زندگی خصوصی آنها گیر می دهند و دنبال آتو گرفتن از آنها هستند ، اما در جمهوری اسلامی که اخلاق حاکم و اصل بر برائت است و صراحتا داریم که: “ولا تجسسو”. نباید مردم متدین ایمان خود را از دست بدهند و سوال بی مورد کنند که این کیف برند 3800 دلاری از کجا آمده است!

خاصه آنکه اخیرا حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی خمینی دامت توفیقاته، یکی دیگر از یادگارهای امام امت راحل، در مصاحبه ای از وضعیت اقتصادی بسیار بد طلاب و روحانیون گفتند که بعضا به نان شب محتاجند!

بنابراین وقتی به گفته حاج علی آقا خمینی وضع روحانیون خراب است کشاندن رقم بودجه هفتاد میلیارد تومانی دفتر حاج حسن آقا خمینی، که فرزند برومندش هم در همان دفتر مشغول خدمت به اسلام و مسلمین هستند، به صفحات مجازی و انتشار عکس و خبر در مورد کیف گرانقیمت نوه نتیجه امام امت راحل و عکس خلبانی حاج سید احمدآقای ثانی و اتومبیل بی ام دابلیوی حاج حسن آقا و علی الخصوص سلفی خانم های بیت امام با هنرپیشه فیلمفارسی و تلویزیون موجب وهن این خانواده مقدس و حتی وهن نظام است.

هفتاد هشتاد میلیون زیر خط فقری و یارانه بگیر و بیکار و بدهکار از حسادت بیست و چهار ساعته در زندگی خصوصی چهره های مشهور سرک می کشند و با آنکه در اسلام روی حفظ آبروی اشخاص تاکید شده است از خانه صد میلیاردتومانی رئیس جمهور گرفته تا ویلای ده هکتاری دامپزشک فیروز آبادی، رئیس ستاد سابق نیروهای مسلح و قاچاق البسه ایتالیایی توسط وزیر آموزش و پرورش و خرید چهل هزار سکه طلا توسط فلان جوان و دریافت بیست میلیون یورو ارز دولتی توسط نوجوان دیگر و واردات ده بیست هزار خودروی لاکچری ممنوع الورود شبانه به کشور و و و را زیر سوال می برند که اینها از کجا آورده اند که کیف دستی و کفش پایشان قیمت یک آپارتمان مسکن مهر است؟!

خدایی نباید به این امت راحل گفت به شما چه ربطی دارد که از کجا آورده اند؟ مال شما که یا زیر خط فقر داری جان می دهی و چشم انتظار یارانه 45 هزار تومانی هستی را که نگرفته اند. کارگری که ده سال حقوقش را جمع کند (تازه بر فرض که حقوقش را بدهند!) چکاره حسن است که می پرسد اینها این پول ها را از کجا آورده اند! بازنشسته و زن خانه داری که در تمام عمرش از کیسه پلاستیک بجای کیف استفاده کرده است را چه به کار کیف لاکچری بزرگان!

خلاصه این امت راحل موی دماغ حکام و دولتمردان و آقایان و آقازاده ها شده اند و نمی گذارند راحت و بدون حرص و جوش عشق و حالشان را بکنند!

اخیرا هم که وزیر خزانه داری آمریکا از وجود 150 میلیارد دلار در حساب های بانکی آقازاده ها در آمریکا پرده بکارت برداشت و در مجلس هم بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی تیر خلاص را زد و گفت موجودی حساب های بانکی آقازاده ها از ذخیره ارزی کشور بیشتر است!

ظاهراًفیلتر کردن شبکه های مجازی افاقه نکرده و امت راحل با استفاده از فیلتر شکن آبروی مومنین را می ریزند و در زندگی خصوصی آنها سرک می کشند و راحتشان نمی گذارند!

اگر چه اختلاس گران بیت المال و آقازاده ها و غارتگران و مفسدین اقتصادی بی حیا شده و وقعی به این افشاگری ها نمی گذارند اما برای حفظ حرمت نظام و جلوگیری از گزک دادن دست مخالفان داخلی و خارجی پیشنهاد می شود همانطور که نوزادان را پس از تولد ختنه می کنند زبان امت راحل را هم ختنه کنند تا در مورد کیف و کفش آقا زاده ها سخن پراکنی نکرده و دل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل را در این شرایط حساس شاد نسازند!