با چتر نجات از بانکوک همهء بدبختی ها و عقب ماندگی های ایران از خارج و به گردن اجانب است!

يادداشت های اسکندر دلدم :

همهء بدبختی ها و عقب ماندگی های ایران از خارج و به گردن اجانب است!

آبجی معصومه بی ابتکار (مری سابق در زمان بزرگ شدن در آمریکا! و رئیس فعلی سازمان تخریب محیط زیست کشور) چند روز پیش گناه خشک شدن تالاب هور العظیم و فوران ریزگردها و پشت و رو شدن خواهر و مادر مردم تنگ نفس گرفته را به گردن دولت دوست و برادر عثمانی (ترکیه سابق!) انداخت و گفت ترکیه با ساختن سدهای متعدد روی رودخانه های فرات و دجله باعث خشک شدن تالاب هور العظیم در خوزستان شده و مشکلات زیست محیطی برای مملکت ما بوجود آورده است!

حاجیه خانم بجای آنکه نقش وزارت نفت در خشک کردن تالاب های منطقه را فاش کند و یا از ساختن سدهای مطالعه نشده و غیر ضروری بر روی کارون سخن بگوید و اهمال و بی توجهی سازمان تحت مدیریت اش در حفاظت از آب و خاک کشور را بیان کند، توپ را به زمین ترکیه انداخته و می گوید اردوغان عامل بروز ریزگردها و خشک شدن هورالعظیم است!

گیریم که خشک شدن هورالعظیم عامل خارجی دارد و ترکیه در حالی که از ما گاز مجانی می گیرد آب را هم بروی ما بسته است!، اما عامل خشک شدن دریاچه ارومیه و تالاب بین المللی انزلی و گاو خونی و دریاچه هامون و زاینده رود و سایر تالاب ها و دریاچه های داخلی کشور چه کسی و چه کشوری است؟

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند، به واسطهء سود نجومی که در سد سازی بود خیلی از وابستگان قدرت شرکت زدند و شروع به سدسازی کردند، حتی در جاهایی که رودخانه و آب جاری وجود نداشت سد زدند. روی کوه و زمین و بستر نمکی در جنوب سد زدند و آب کارون را نمکی و غیر قابل استفاده کردند!

آیا در خشک شدن دریاچه ها و نالاب های داخلی هم ترکیه مقصر است حاجیه خانم؟!

در این مملکت همهء مدیران و مسئولان و رئیس رؤسا بی تقصیر و بی گناه هستند و عامل همهء بدبختی های مملکت و عقب افتادگی ها اجانب می باشند!

– از دیوار سفارت آمریکا در تهران خود آمریکایی ها بالا رفتند و برای چهار دهه ما را گرفتار کردند!

– گناه پوچ شدن ارزش پول ملی (ریال) به گردن آمریکا است که مرتب ارزش دلار را بالا می برد!

– گناه بی ارزش بودن پاسپورت ایران، که حتی هندوستان هم از مسافران ایرانی انگشت نگاری می کند، گردن کشورهایی است که به ایرانیان ویزا نمی دهند!

– گناه ترافیک خفه کننده و فوق سنگین تهران و شهرهای بزرگ ایران به گردن کشورهای استکباری و صهیونیزم جهانی است که اتومبیل تولید و به ایران صادر می کنند!

– گناه بالا بودن هزینهء تحصیل بچه ها در مدارس و نوجوانان و جوانان در دبیرستان ها و دانشگاه ها گردن زن و شوهر هایی است که بچه پس انداخته اند!

– گناه گسترش فحشا و افزایش زنان خیابانی گردن کسانی است که در شهرها خیابان کشیده و آسفالت کرده اند!

– گناه افزایش متکدیان گردن کسانی است که به گداها کمک می کنند و چون درآمد گدایی بیشتر از کارمندی و کارگری دولت است دیگران هم رو به گدایی می آورند!

– گناه بی خانمانی و کارتن خواب شدن مردم گردن خودشان است که از تنبلی حاضرند در کارتن بخوابند اما یک تک پا نروند شمال شهر تهران با حقوق مصوبهء ماهی هشتصد و دوازده هزار تومانی خود خانه و ویلا خریداری کنند!

– گناه رشد سرطان و آسم و سکته و بیماری های قلبی و عروقی به گردن خود مردم است که کمبود امکانات درمانی را در نظر نمی گیرند و عمداً بیمار می شوند تا برای دولت مشکل بسازند!

– خلاصه اینکه مدیران و مسئولان مملکت از بالا تا پائین نقشی در سوء مدیریت و آلام و بدبختی این ملک و ملت ندارند و تقصیر خارجی هاست که خودشان در سوئیس و سوئد و کشورهای اسکاندیناوی و اقتصادهای برتر جهان زندگی می کنند و ما در اینجا!

اگر مردم ما هم در سوئیس و یا یک کشور بدون مشکل و برخوردار از یک اقتصاد قوی و دارای مدیران با سواد و باشعور به دنیا می آمدند امروزه ما این مشکلات زیست محیطی و اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی و سیاسی و ایدزی و کچلی و غارت بیت المال و فساد مالی را نداشتیم و مدیران و دولتمردان این یک لقمه حقوق نجومی را با طیب خاطر به بدن می زدند و مجبور نبودند برای شیره مالیدن روی سوء مدیریت خود گناه همه بدبختی های موجود و رو به تزاید را به گردن اجانب بیندازند!

آتش به اختیار برای جلوگیری از ورود نوامیس به ورزشگاه ها!

در نماز دشمن شکن امروز جمعه 26 خرداد، دانشجویان بسیجی، که درد دین دارند، با جمع آوری امضاء از مؤمنین روزه دار خواستار ممانعت از ورود نوامیس به ورزشگاه ها شده و تهدید کردند در صورت عدم برخورد با این بی ناموسی آشکار و منکر بزرگ راساً و بصورت آتش به اختیار وارد عمل خواهند شد…

شایان ذکر است که در مسابقات بین المللی اخیر والیبال گروهی از اناث از انفعال وزارت ورزش و جوانان و بی توجهی دربان و غفلت وزیر مربوطه سوء استفاده کرده و خود را وارد داخل ورزشگاه کرده و به صورت زنده LIVE مسابقات را تماشا کرده بودند!

نيز شایان ذکر است که حاج حسن روحانی در مسابقات انتخاب رئیس جمهوری اخیر وعده داده بود علاوه بر حل مشکل عظیم و لاینحل ربنای شجریان، موجبات ورود اناث و نوامیس به ورزشگاه ها را هم فراهم کند که ظاهراً کم آورده، و بیم آن می رود که خودش را هم به ورزشگاه ها راه ندهند!

راه حل مشکل حصر: از دست دادن قدرت تکلم!

متاسفانه بیماری استاد شجریان، فخر تاریخ آواز و موسیقی سنتی ایران، شدت گرفته و الساعه از طریق یکی از اقوام نزدیک استاد اطلاع یافتم با رو به وخامت گذاشتن حال بلبل خوش الحان ایران زمین، شجریان قدرت تکلم خود را از دست داده است!

اخيراً حصر صدای شجریان و ممنوعیت پخش ربنای وی در ماه مبارک رمضان از سال 88 به بعد تبدیل به کشمکش سیاسی دو جناح تندرو و یواش رو (!) در کشور شده بود و در رالی انتخابات اخیر هم حاجی حسن روحانی قول داده بود اگر عُرضهء انجام هیچ کاری را نداشته باشد و نتواند مشکلات بیکاری و معیشتی مردم را حل کند صدای شجریان را دم افطار پخش نماید؛ اما تلویزیون و رادیو گفتند که تو چکاره ای، حسنی، که می خواهی صدای شجریان را پخش کنی؟!

عدم پخش ربنای شجریان در سال های ماضی وسیلهء تسویه حساب جناحین حکومت اسلامی شده بود و مانعی برای وحدت ملی(!) محسوب می شد و رئیس جمهور هم که نتوانسه بود به قول خود برای رفع حصر صوتی و تصویری استاد شجریان عمل کند از روی مردم خجالت می کشید!

حالیه، با توجه به اینکه وضعیت جسمی بلبل خوش الحان ایران زمین بحرانی شده و شجریان قدرت تکلم خود را از دست داده است، بار سنگینی از روی کول رئیس جمهور برداشته شده و حاجی حسن می تواند ادعا کند که خواسته به قولش عمل کند؛ ولی چه فایده که استاد دیگر نمی تواند بخواند!

در نتيجه به نظر می رسد برای حل مسئله حصر شیخ مهدی کروبی و میرحسین موسوی هم توسل به لالمونی و از دست دادن قدرت تکلم بهترین راه حل باشد و در صورتی که موسوی و کروبی هم تکلم خود را از دست بدهند بتوانند از حصر خارج شوند!