با چتر نجات از بانکوک – پاسخ پر شور ایرانیان داخل و خارج به تقاضای دولت

يادداشت های اسکندر دلدم 

پاسخ پر شور ایرانیان داخل و خارج به تقاضای دولت

حسن روحانی و ممد باقر بدبخت از ایرانیان مقیم خارج و هموطنان داخلی خواسته اند دارایی های خود، اعم از دلار و یورو و طلا را، دو دستی و با پای خود آورده و تحویل دولت بدهند!

متقابلاً گفته می شود ایرانیان مقیم خارج و هموطنان داخل کشور که تا کنون خجالت می کشیدند شخصا اموال خود را به بانک ها و موسسات اعتباری هبه کنند منتظر این درخواست دولت بودند تا فی الفور ثروت خود را به این موسسات و بانک ها بسپارند تا صرف نجات گروه دیگری از مدیران مومن و نماز خوان و خدا ترس و آقازاده هایشان از فقر و فاقه گردد.

خبرها نشان می دهند از لحظه ای که حاجی حسن و ممد باقر از ایرانیان مقیم خارج خواستار انتقال دارایی هایشان به داخل شده اند صف های طویلی در ایالت های مختلف آمریکا و شهرهای مختلف کشورهای اروپایی جلوی دفاتر فروش بلیط هواپیما به مقصد ایران تشکیل شده و ایرانیان مقیم خارج شب ها جلوی دفاتر فروش بلیط به مقصد ایران می خوابند و نوبت می گیرند.

در داخل هم مردم برای تقدیم طلا و ارز و دارایی های خود صف های طویلی جلوی محل های دریافت کمک های مردمی تشکیل شده است.

البته شایان ذکر است که، بعلت برخی ملاحظات شرعی و حقوقی و بين المللی، این تقاضا شامل برادران رئیس جمهور و معاون وی و خانواده مدیران و آقازاده های مقیم خارج، که صدها میلیارد دلار در حساب های خود دارند، نمی شود:

– دولت اسلامی به حلال و حرام بودن اعتقاد دارد و نمی خواهد ثروت عظیم این تبهکاران اقتصادی که از راه حرام جمع آوری شده و منشاء مشکوک دارد وارد خزانه دولت گردد.

– اخیراً هم که آقای «منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا، اعلام کرده بود که آقازاده های مقیم آمریکا علاوه بر صدها میلیارد دلار املاک و شرکت و اموال غیر منقول نزدیک به 150 میلیارد دلار هم پول نقد در حساب های بانکی خود در آمریکا دارند. با توجه به عدم وجود روابط بانکی بین ایران و آمریکا دست آقازاده ها هم در کمک به دولت مستاصل بسته است و حجم دارایی های نقدی آنها هم بقدری زیاد است که نمی توانند به صورت چمدانی به ایران انتقال دهند.

– برادر حاجی حسن و برادر اسحاق هم هنوز پرونده سوء استفاده های کلان و نجومی آنها در قوه قضائیه باز است و به همین دلیل نمی توانند در شرایطی که همچنان تحت تعقیب قضایی هستند به دولت کمک مالی کنند!

– این یارو زیبا کلام هم، که چهار میلیارد تومان برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه جمع کرده بود، چون پول ها را در سپردهء یکسالهء خود گذاشته است قانوناً دست اش بسته است و نمی تواند به داد دولت کهیر زده برسد!

می ماند ایرانیان پناهنده و در نوبت پناهندگی که در خارج از بیگانگان «ول فر» می گیرند، و نيز کارگران و بازنشستگان مقیم داخل کشور، که باید به ندای حاجی حسن و ممد باقر بدبخت لبیک گفته و از شکم و شکمبه خود زده و صنار سه شاهی کف دست دولت که به گدایی افتاده بگذارند!

استقبال رعایا از درخواست باقر بدبخت

بنا بر گزارش خبرگزاری های معتبر و عکس ها و فیلم های منتشر شده، موج جمعیت در برابر محل ها و اماکن تحویل طلا و ارز و کمک های مردمی، لحظه به لحظه بیشتر می شود و رعایای جمهوری اسلامی در لبیک به درخواست ممد باقر بدبخت، سخنگوی رشتی دولت، که از مردم خواسته بود برای کاهش مشکلات دولت طلا و ارز دپو شده در خانه هایشان را تحویل دهند داوطلبانه دارایی های خود دسته دسته تحویل مقامات می دهند تا در فرصت مناسب برای آقازاده هایشان به آمریکا و اروپا ارسال نمایند. عکس زير ازدحام داوطلبان در برابر یکی از مراکز دولتی دریافت کمک های طلایی و ارزی را نشان می دهد.

سعهء صدر و مال بالا کشيده شده!

اوضاع و احوال بد اقتصادی که بر اثر ندانم کاری و بی سوادی و بی خیالی مدیران و مسئولان بی سواد و نادان اقتصادی بوجود آمده است، بعلاوه پوچ در آمدن امضای رفیق آمریکایی جواد ظریف که قرار بود امضایش تضمین باشد، گزک دست یک عده شهرت طلب داده تا برای مطرح کردن خود و کسب شهرت و ایضا پرت کردن حواس مردمی که گول خورده و به بعصی رنود اعتماد کرده و کمک های نقدی خود برای زلزله زدگان کرمانشاه را به حساب آنها (که اول اسمشان صادق زیبا کلام است!) ریخته اند جلو آمده و محض گول مالیدن سر رعایا اظهار لحیه ای کرده، تیزی ول داده و لگدی به مرده بزنند!

در تازه ترین این خودنمایی ها و رد گم کردن ها، صادق زیبا کلام، که اخیراً بخاطر کلاه گذاشتن سر دانشگاه آزاد اخراج شده است، خطاب به رئیس جمهور متذکر شده است که: «مردم خردسال نیستند» که گول بخورند!

باید به صادق خان گفت که خرده گیری تو بی مورد و خطاست، چون اگر مردم خردسال نبودند چهار میلیارد تومان کمک های خود برای زلزله زدگان کرمانشاه را به حساب شخصی شما نمی ریختند که سپرده گذاری کنی و ماهی هشتاد – نود میلیون تومان سودش را بگیری!

شما بجای توئیت کردن به رئیس جمهور به مردمی که کمک هایشان را در حساب شخصی ریخته ای یک توئیت بکن و بگو چه بلایی سر چهار میلیارد تومان آورده ای!

رواج دلارهای تقلبی در بازار آزاد

در حال حاضر، چون صرافی ها، حتی صرافی های مجاز، دلاری برای فروش ندارند و عرضهء دلار آزاد هم جرم محسوب می شود، بیشتر معاملات سرپایی و در کوچه پس کوچه های فردوسی و چهارراه استانبول و سبزه میدان توسط دلال ها و افرادی بدون تابلو انجام می گردد. در اين راستا، با جو روانی که سودجویان و مفت برها بوجود آورده و مردم را برای خرید و ذخیره دلار افسون کرده اند، یک عده قاچاقچی و جاعل هم به ثروت های باد آورده ای رسیده اند.

به نوشته جراید معتبر کشور در این بلبشوی بازار ارز و دلار آزاد مقادیر معتنابهی صد، پنجاه و بیست دلاری جعلی و تقلبی به خیک ذخیره کنندگان ناشی و اسکناس نشناس حقنه شده است!

بعضی خبرگزاری ها صحبت از فروش 5 میلیارد دلار تقلبی در این روزهای بلبشو کرده اند.

در واقع افرادی که تحت تاثیر جو روانی جامعه برای نگهداری ارزش دارایی و پول و پس انداز خود دلار خریده بودند نه تنها ارزش پول خود را حفظ نکردند بلکه دارایی خود را هم از دست دادند و در صورتی که بخواهند این دلارهای تقلبی را در داخل کشور مجددا به ریال تبدیل کنند به جرم عرضه دلار تقلبی دستگیر و مجازات خواهند شد، و اگر با خود از کشور خارج و در دیگر ممالک بخصوص شرق آسیا و جمهوری های شوروی سابق و ترکیه دستگیر شوند حساب شان با کرام الکاتبین است و هرچه پول تقلبی در آن کشور کشف شده را در پرونده آنها خواهند گذاشت! به عنوان مثال، مجازات عرضه یک اسکناس تقلبی در تایلند حداقل ده سال زندان است!

تفاوت بخور بخورها

این روزها که وزیر خزانه داری امریکا از ثروت نجومی آقازاده ها پرده برداشته و وزیر ارتباطات ایران دریافت صدها میلیون دلار توسط شرکت های خلق الساعه برای دریافت دلار به نرخ دولتی (دلار جهانگیری!) را فاش ساخته و همه جا صحبت از جوان ناشناسی است که هنوز موی صورت اش در نیامده پانصد و پنجاه میلیارد تومان سکه طلا خریده و صد میلیارد تومان یک شبه سود برده، و خلاصه همه جا و در هر محفل و مجلس بحث بخور بخور آقازاده ها و دامادها و جوانان فامیل حکام است انسان بی اختیار یاد بخور بخورهای زمان جنگ تحمیلی می افتد!

آن موقع هم عجب بخور بخوری بود، و چقدر جوانان پاکنهاد و حلال زاده ها ( و نه آقازاده ها) از چپ و راست راحت تیر و ترکش و خمپاره می خوردند!

قیمت روحانی!

عکس های بی حجاب (بدون اونیفورم روحانیت) زیادی تا کنون از حاجی حسن فارغ التحصیل گلاسکوی بریتانیا منتشر شده است ولی هیچکدام مثل این عکس قیمت روحانی را نشان نمی دهند:

* لباس ورزشی برند Under amour هفتصد هزار تومان

* کفش asics یک میلیون و پانصد هزار تومان

* کلاه پوما Puma سیصد هزار تومان

* قیمت کفش: بیشتر از حقوق یک ماه یک کارگر زحمتکش و یا یک بازنشسته بخت برگشته

ولی، خداییش، این همه خرج کرده و تیپ زده، اما من اول خیال کردم از کارگران مهاجر زیر پل سیدخندانه!

ارزش پول ملی!

در حال حاضر، با افزایش قیمت ارزهای خارجی و فرو ریختن ارزش پول ملی، قیمت نیکل در بازار بورس فلزات به کیلویی 15.2 دلار رسیده است. این بدان معنی است که ارزش فلز سکه های 500 تومانی رایج بیشتر از ارزش اسمی قید شده آن است و فلز نیکل به کار رفته در هر سکه پانصد تومانی 1250 تومان می باشد!

بنابراین بزودی شاهد کوچک شدن اندازه پانصد تومانی ها در قد و قواره صد تومانی خواهید بود که همان کار پنج شاهی های زمان پهلوی اول را خواهند کرد!

این اتفاق البته در بعضی کشورهای دیگر هم، که مشتی نادان و گاگول اقتصادشان را مدیریت می کردند، افتاده است و لذا در حال حاضر در کشورهایی مانند لبنان و یا موزامبیک بجای پول ملی از دلار به عنوان استفاده می کنند.

توصیه امام جمعه موقت تهران

شرایط بد اقتصادی، که ناشی از سوء مدیریت و فساد اداری و مالی و باری به هر جهت بودن و انفعال دولتمردان ناشی و بی سواد است، نه تنها داد رعایا را درآورده بلکه مقامات ارشد نظام و روحانیون برجسته هم نسبت به ناکارآمدی دولتمردان ضعیف و در عین حال نجومی بگیر لب به انتقاد و شکایت گشوده اند.

در نماز جمعهء این هفته تهران – 7 تیرماه – آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت، ضمن انتقاد از اوضاع اقتصادی با استعاره و به زیبایی به شغل اصلی دولتمردان و سابقه کاری آنها اشاره کرد و گفت:

« پاچه هایتان را بالا بزنید و بروید عملگی مردم را بکنید!»

اگرچه عمله خواندن دولتمردان توسط امام جمعه تهران باعث خنک شدن دل مردم شد اما باید توجه داشت مملکت به مدیران با سواد و متخصص و با شعور و مدبر و کاردان نیاز دارد و اگر بقرار بر آن باشد که یک مشت عمله ای که در رأس کارها هستند به توصیهء امام جمعه محترم پاچه هایشان را بالا بزنند و برای مردم عملگی کنند، اگرچه به کار اصلی شان مشغول می شوند اما در دورانی که عمله بیکار و کارگران مهاجر به وفور زیر پل سیدخندان چمپاتمه زده اند فقط دست زياد می شود و همين يک لقمه نان احتمالی مردم هم آجر می شود.

تازه اگر بنا باشد در هیئت دولت از عمله و کارگر ساختمانی استفاده شود که نیاز به پرداخت این حقوق های نجومی نیست، عمله روزی پنجاه هزار تومان است! و تازه «عمله زاده» هم نداريم که میلیاردها دلار را به آمریکا و اروپا منتقل و در حساب های بانکی خود رسوب دهند.

همچنین تا بحال دیده نشده برادر یک عمله چهار صد میلیون درهم امارات را از شعبه بانک ملت دوبی به حساب شخصی و صرافی خصوصی خود منتقل و هاپولی نماید!

در شرایط فعلی و با توجه به عملکرد منفی و خساراتی که این عمله های عضو کابینه و در رأس مدیریت های دولتی ببار آورده اند بهتر است تعدادی عمله جدید را از زیر پل سیدخندان و یا یک عده چوپان تازه نفس را از در و دشت آورده و جانشین عمله های فعلی نمایند!

تشابه دو مسابقه ایران

به عقيدهء مفسرانهء اين حقير، تشبيه روياروئی ايران و امريکا به مسابقهء ایران و پرتقال، و مقایسه کیریس رونالدو در این بازی با دونالد ترامپ می تواند استعاره ای برای يافتن را حلی ملی باشد.

در مورد کیریس رونالدو در این چند ساله بقدری تبلیغ و بزرگنمایی شده بود که قبل از مسابقه ایران با پرتقال همه دعا می کردند تعداد گل های خورده تيم ايران مان دو رقمی نشود. همچنين گفته می شد هرگز شوت و بخصوص پنالتی زدن رونالدو خطا نرفته و گرفته نشده است!

اما معلوم شد کسب شهرت کیریس رونالد تا کنون به این خاطر بوده که در برابر ایرانیان بازی نکرده است چرا که بازیکنان ایران تیم پرتقال را زمینگیر کردند و رونالدو را مستاصل کرده و هیمنهء او را در زمین شکستند و نشان دادند رونالد همچین مالی هم نیست!

حکومت اسلامی در مورد مصاف با ترامپ همدر زمین سیاست هم، بجای ظریف و عراق چی و امثالهم، به یک کيروش سياسی و يک علیرضا بیراوند نیاز مند است تا ترامپ را زمینگیر کرده و نشان دهد که او هم طبل توخالی است!

پيدا کنيد پرتقال فروش را!

بوسهء مشتاقانه و از روی عشق و علاقه علی دایی!

در این روزها که حاج حسن بخاطر لجام گسیختگی قیمت ها و بی ارزش شدن پول ملی و درهم ریختگی اقتصادی مورد انتقادات زننده و زشت و اعصاب خرد کن رعایا قرار گرفته و یاطاقان سوزانده است، حاج علی دایی، ورزشکار جوانمرد و مردمی، با دلجویی از حاج حسن رئیس الرعایا و بوسیدن سرش به نامبرده فوق روحیه داده و از وی خواسته است که به توهین های رعایا توجه نکند و همچنان ترتیب مردم، علی الخصوص فقرا و مستمندان را بدهد!

در عکس تاریخی و تکان دهندهء زير حاج علی دایی در حال ماچ کردن سرش دیده می شود!

بدبخت حاج محمود دولت آبادی و حاجی جمشید مشایخی، این دو توده ای و سلطنت طلب سابق، که بدون بوسه زدن بر سر مبارک، در افطاريهء ماه رمضان فقط یک سیخ کباب و دوتا گوجهء روحانی را خوردند و موجب شدند که رعایا نيز دست از دهان کشیده و هر دوی این بزرگواران را به ساندیس خوری و پاچه خواری متهم کنند و آبروی آنها را ببرند.

هر آنکه بی خبر از فن ماچ مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد!