با چتر نجات از بانکوک

يادداشت های اسکندر دلدم :

بيخود در ترکيه دنبال اش نگرديد!

پديده ای که علم در توضيح اش عاجز است!

رسانه های مخالف نظام مقدس، که هر حرکت و رویداد بزرگ و کوچک و متوسط درون نظام را رصد می کنند و حتی به جای مهر روی پیشانی مقامات مقدس هم گیر می دهند، با انتشار تصاویر قدیمی حاج حسینعلی امیری، معاون پارلمانی حاج حسن روحانی، و مقایسه با عکس های جدید وی از مرتفع شدن جای مهر روی پیشانی حاج حسینعلی ابراز تعجب مضاعف، در حد لالیگا کرده اند!

بعضی رسانه های اپوزیسیون که از خدا نمی ترسند پرسیده اند مگر حاج حسینعلی دیگر نماز نمی خواند که جای مهرش پاک شده است؟! عده ای دیگر مدعی شده اند که ايشان دست و روی خودش را با مایع سفید کننده وایتکس شسته و گریم پاک شده است! جمعی هم پاک شدن نقش روی پیشانی را بر اثر فشارهای جدید ترامپ و بازگشت تحریم ها دانسته اند که بر اثر آن مدیران لاغر شده و نقش شان کم رنگ گردیده است!

عده ای از دانشمندان هم با مطالعه عکس های ماهواره ای که از پیشانی حاج حسینعلی گرفته شده است آن را مرتبط با تغییرات آب و هوایی دانسته و مدعی شده اند حاج حسینعلی با رسیدن به مقام معاونت ریاست جمهوری آب و هوایش بهتر شده و جای سوختگی روی پیشانی او در محیط خوش آب و هوای جدید بهبود یافته است!

به هر حال هرچه هست علم تاکنون پاسخ قاطعی برای آن نیافته که چرا زنانی که نماز می خوانند و اقشار معمولی جامعه که سجده های طولانی هم دارند و حتی خود مدیران و مسئولان کشور تا قبل از ورود به عرصه های حکومتی و دولتی نقش مهر روی پیشانی آنها دیده نمی شود، و آیا داشتن نقش مهر جزو شرایط مدیریتی است یا جهت تمیز دادن آنها از سایر اقشار مملکت (رعایا) خالکوبی – تتو – و یا گریم موقت می شود!

احتمال دستگیری مردم بابل!

مسئولیت شهردار یک شهر همه جانبه و فراگیر است، از رتق و فتق امور روزمره شهری گرفته تا رسیدگی به حوادث غیر مترقبه. خلاصه اینکه شهردار مسئول رفاه و روند سالم زندگی تک تک مردم در شهر است و این مسئولیتی است که وقفه و تعطیلی حتی در روز تعطیل بر نمی دارد اما، اینطوری که بابلی ها می گویند، شهردار بابل و یک عدد از اعضای شورای شهر بابل اهل و عیال را برداشته و با پرواز هوایی خود را به کربلای معلی رسانده اند تا با انداختن چفیه به گردن و حضور در میان خیل عزاداران حسینی که از قراء و قصبات مختلف ایران پیاده به کربلا رفته اند، چند عکس یادگاری گرفته و جهت پیشرفت های آتی در رزومه کاری خود قرار دهند!

مردم با ذوق بابل هم در یک اقدام سیاسی – فرهنگی با تهیه و نصب تابلوهای خوش آمدگویی خطاب به شهردار و عضو شورای شهر حسابی حال این دو عدد مسئول بی مسئولیت شهری را گرفته اند!

به گفتهء حقوقدانان، عبارات نوشته شده خطاب به شهردار و عضو شورای شهر از نظر قوانین جزایی نظام مقدس توهین به ارکان نظام و تبلیغ علیه نظام مقدس و قصد انجام محاربه با شهردار و شورای شهر و اقدام علیه امنیت شغلی شهردار و ریختن آبروی مومن محسوب می گردد و چون اقدام جمعی بوده است یحتمل کل مردم بابل دستگیر و چنان مجازات شوند که راه بازگشت به بابل را پیدا نکنند!

خداییش به شهروندان چه مربوط که شهردار پست خودش را و شهرداری و شهروندان را به امان خدا رها کرده و اهل و عیال را برداشته و به صحرای کربلا زده است!

مسئولیت شهروندان پرداخت عوارض سالیانه و عوارض ساخت و ساز و جمع آوری پسماند و جرایم مختلف و ده ها نوع قبض عوارض و انواع مالیات های شهری و عدم دخالت در زندگی خصوصی شهردار و امور شهرداری است و اگر اینطور پیش برود چه بسا منجر به وقوع مسائل دیگری هم بشود و کم کم روی مردم و شهروندان باز شده و بنرهای دیگری از مسافرت مسئولان به انتالیا و پاتایا و سایر بلاد کفر هم نصب نمایند و یا مثل شهروندان آملی که آبروی اعضای شورای شهر آمل را ریختند وارد حریم خصوصی مسئولان هم بشوند!

تازه چه بسا شهردار و اعضای شورای شهر بابل هم مانند مسئولان شهرداری تهران جهت جمع آوری زباله های شهرهای زیارتی عراق و انجام خدمات شهری به عراق رفته باشند!

یک شهردار و یک عضو شورای شهر بابل به عراق رفته اند بابلی ها بنر زده اند حلالتان نمی کنیم که با پول شهروندان بابل مسافرت کرده اید! پس لابد بیست میلیون روستائی ساکن تهران کل پایتخت را غرق بنرهای توهین آمیز کنند که رسما شورای شهر تهران بودجه هنگفتی به شهرداری می دهد تا در عراق هزینه نماید!

عامل اصلی گسترش بیکاری وزیر کار شد!

کربلایی حاج اسحاق معاون اول و آخر رئیس جمهور می گوید هفتاد درصد کارخانجات تعطیل شده اند، خود رئیس جمهور از بی کفایتی وزیر صنعت و معدن و تجارت به تنگ آمده و قبل از آنکه مجلس با استیضاح ترتیب حاج ممد شریعتمداری را بدهد او را عزل می کند و هنوز جوهر حکم برکناری حاج ممد خشک نشده به او حکم وزارت کار را می دهد تا برود وزارت کار و همانطور که در این چند سال ترتیب کارخانجات و صنایع و معادن و تجارت را داد و این وزارت خانه را آباد کرد(!) وزارت کار را هم آباد کند!

ظاهراً در این مملکت غیر این دار و دسته که چهل سال است در پست های مختلف دور می زنند آدم وجود ندارد!

بابا امثال این وزرا هزاران نفر زیر پل سیدخندان و سر چهار راه ها علافند تا یکی پیدا بشه ببردشان کارگری روز مزد!

چهار تا چهرهء جدید که خواندن و نوشتن بلد باشند بیاورید بلکه مملکت یک تکانی بخورد و با همت کارگران فصلی و کارگران ساختمانی بیکار زیر پل سید خندان تغییری در اوضاع بلبشوی اقتصادی صورت بگیرد.

یکی که امتحان خودشو بد داده و صفر گرفته را که نباید به یک وزارتخانه مهم تر فرستاد!

این منطق را عمله های زیر پل سید خندان می فهمند چطور بزرگان دولت نمی فهمند!!

با تدبیر دولت مرغ به کیلویی 11 هزار تومان رسید!

دولت آشیخ حسن با افزایش روزمرهء قیمت ها، به موازات کاهش لحظه به لحظه ارزش پول ملی، بیشتر از تحریم های آمریکا رعایا را تحت فشار گذاشته است! مثلاً قیمت مرغ طوری بالا رفته است که دیگر گیر خروس هم نمی آید!

آری، با تدبیر دولت، قیمت مرغ مجددا پرواز کرد و به 11 هزار تومان رسید! در حالی که بر اساس مصوبه کارگروه «تنظیم بازار» دولت حداکثر قیمت مرغ برای مصرف کننده نباید از 8 هزار و 175 تومان بیشتر باشد. این امر نشان می دهد تصمیمات دولت به درد خودش و هیئت دولت می خورد، چون تولید کنندگان به تخم مرغ خودشان هم حساب نمی کنند و تخم مرغ را هم چهل درصد بالای قیمت مصوبه دولت می فروشند!

مندلی نجفی مجددا به خانه بخت رفت!

اگر خاطر مبارکتان باشد چندی پیش مندلی نجفی، شهرخوار سابق طهران، هنوز امضای حکم انتصاب اش به شهرداری تهران خشک نشده و چهارتا کامیون زباله جمع نکرده بود، خود را به مریضی زد و به بهانهء ابتلا به بیماری قلبی استعفا داد و فلنگو بست! اما اخيراً تمارض مندلی نجفی به بیماری قلبی چاخان از کار درآمد!

در روايتی ديگر آورده اند که، با توجه به اینکه عمله جات حکومت مسلمان و دارای نشان استاندارد روی پیشانی هستند و جز حقیقت هرگز دروغ نمی گویند(!)، اکنون معلوم شده که ادعای ابتلا به مشکل قلبی مندلی صحت داشته و در واقع قلب صاحاب مرده ایشان گرفتار سرکار علیه مکرمه ای به نام میترا شده بود و حاج آقا نجفی که، خلاف ادب است، گلاب به روتون، جزو دار و دستهء اصلاح طلبان رژیم به کاسه کوزه داری ممد خاتمی است برای رسیدن به زن دویم که با کار او در شهرداری مخالفت جدی داشت استعفا می دهد!

ممد علی نجفی در شهریور ماه سال 96 شهردار تهران شد و اواخر اسفند با ادعای گرفتن قلب اش استعفا داد و در ابتدای سال 97 جارو و بیل شهرداری را تحویل کارپردازی داد و زحمت را کم کرد!

در همان ایام موضوعات زیادی درباره استعفای نجفی مطرح شد. اما همسر جدید شهردار سابق تهران بعد از 8 ماه پرده از حواشی برداشت و گفت: هر فردی می‌تواند عاشق شود و ازدواج کند، همه انسان‌ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است.

میترا خانم (همسر دویم مندلی خان) افزود:هر انسانی یک زندگی خصوص دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری؛ درست نیست با کسی که واقعاً اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطوری رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است.

خانم جدید نجفی ادامه می‌دهد: یه عده می‌گویند طلاق می‌گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف‌ها چیست؟ این حرف‌ها را می‌زنند تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظر‌ها را به خود جلب کنند، متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه‌ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقد نامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.

وی با اشاره به تهمت‌هایی که به او و همسرش زده‌اند تاکید می‌کند: به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است، من قول می‌دهم به همه مردم تا الان من هیچ چیز بدی از دکتر نجفی ندیدم؛ اگر رسانه‌ای که ادعای شفاف سازی دارد و به همسر من تهمت زده اند که رابطه نامشروع داشته، من می‌گویم؛ اولا ایشان شاکی خصوصی ندارد و در ضمن من خودم قول می‌دهم اگر هر مشکلی بود شفاف سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم زندگی خصوصی ما وارد شوند.

متیرا نجفی با اشاره به انتشار کلیپ صوتی از وی در فضای مجازی می‌گوید: تقریبا چند ماه پیش یک کلیپ در خارج از کشور ساخته شد که صدا‌های من را تقطیع کرده اند و بریده بریده به هم وصل کرده اند تا مرا تخریب کنند در حالیکه واقعیت چیز دیگری بود ما هیچ چیز سیاهی در زندگی نداریم.

وی با اشاره به نحوهء ازدواج اش با دکتر نجفی تاکید کرد: آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده‌ای دنبال حواشی باشند؛ هر موضوعی و مسئله‌ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه‌ها اعلام می‌کنم؛ ما اردیبهشت 97 با هم ازدواج کردیم و متاسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته اند، چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است. تهمت زننده‌ها را به خدا واگذار میکنیم.

شایان ذکر است که خیلی قبل تر از اوس مندلی بعضی پادشاهان اروپایی هم بخاطر عشق از تاج و تخت دست کشیده بودند!

گفته می شود چون پرسنل شهرداری برای نظافت معابر و جوی های کنار خیابان و جمع آوری زباله باید نیمه شب از خانه بیرون بزنند، همسر دوم حاج ممد علی با کار او در شهرداری مخالف بوده است!