با چتر نجات از بانکوک

 

يادداشت های اسکندر دلدم

بخش اول: مذاکرات و بازگشت فرستاده!

       همانطور که می دانيد نخست وزیر ایالت ژاپن آمریکا، از سوی “دونالد مکار”، حاکم ایالات متحده، اروپا، ژاپن و کشورهای عرب منطقه، پیغام و نامه ای برای پرزیدنت اوس حسن به حکومت ظاهراً جمهوری اسلامی آورده بود. به نوشتهء جراید، مذاکرات حسن روحانی با نخست وزیر ژاپن سخت و پیچیده بود.

       گوشه ای از این مذاکرات سخت و پیچیده:

       پرزیدنت آشیخ حسن به شینزو آبه: از اوشین چه خبر؟ از میتی کامون چه خبر؟… مظنهء تخمه ژاپنی الان چنده؟! “

       نخست وزیر ژاپن: حسن جان! من دلم دکترا می خواد، چطوری میشه هم دانشگاه نرفت هم دکترا گرفت؟! از فریدون چه خبر، پولای بیت المال رو برگردوند؟ پرونده داداش اسحاق مالیده شد یا نه؟ تونستین برای داداشاتون کاری بکنین؟! “

       پرزیدنت شیخ حسن: ما دو سال دیگه دورهءسوار کاری مون تمومه. احتمال حصر یا استخر فرح رفتن هم داریم، برامون ویزای کار بفرست بیایم ژاپن.

 

خوشبختانه خبر شديم که نخست وزیر ژاپن صحیح و سالم و با پای خودش به سوی ژاپن گریخت! در ا مدت کوتاهی که «شینزوی پستچی» نامه دونالد را آورده و در تهران بود استرس داشتيم که مبادا مقامات برجستهء حکومت اسلامی نامهء ترامپ را پاره کنند و سر نخست وزیر ژاپن را، به نشانهء عدم پذیرش مذاکره، برای رئیس جمهور آمریکا بفرستند.

 

بخش دوم: کانادا زایشگاه سلبریتی های فیک!

       و اما، قبل از ورود به اصل مطلب، بشنويد از یک «سلبريتی در پيتی»، حاج آقا رامبد، هنرپیشه تخت حوضی و مجری برنامه مبتذل “خنده پاره!” که در این کلیپ می گوید در ایران اینقذه احساس آرامش می‌کند که نگو و نپرس! بعد هم در تجلیل از مدافعان حجاب و ناموس نسوان و ناموس وطن جملات درآمدزایی (!) را سرهم بندی می کند تا خود را حسابی فرو کند و استمرار درآمد ماهیانه میلیارد تومانی خود برای لودگی جلوی دوربین تله وزوزون را تضمین نماید!

https://www.facebook.com/Iskandar.deldam/videos/2080911622214293/

 

از قماش اين «آقا» زيادند:

زنیکه در فیلمفارسی نقش کلفت را بازی کرده و از اختلاسگران بانکی پول حرام و کلان گرفته اسم خودش را گذاشته سلبریتی‌ و ادای جنیفر لوپز را در می آورد!

آن یکی تخلیه چاه می کرده و از دست بر قضا سر از جلوی دوربین فیلمفارسی درآورده و یا با حمایت های آشکار و پنهان مجری برنامه ای مبتذل به نام خنده پاره شده و به ثروت باد آورده ای رسیده و برای گرفتن تابعیت دوم از طریق تولد فرزند، همسر سوم را به کانادا برده تا آنچه را اینجا خورده آنجا بالا بیاورد!

مال مردم ایران را می خورند و در حالی که پز وطن پرستی می دهند و ادعای عشق میهن دارند پول های کثیفی را که توسط هادی رضوی ها جهت پولشویی وارد سینما شده و بخشی به جیب این هنرپیشه های جلف و فیک ریخته شده، را به کانادا می برند و ادامه خنده های کشدار و بی ادبانه خود را در مونترال و اتاوا سر می دهند!

 

و اما تازه ترین تصویر منتشر شده از ” رامبد نوجوان ” و همسر سومش در خیابان های مونترال – کانادا که برای زائیدن به این کشور رفته اند باعث بروز شایعاتی در افواه عمومی شده و با توجه به برآمده تر بودن شکمبه این دلقک نمایشات تخت حوضی، که موقع خندیدن خود را جر می دهد، از شکم همسرش، گفته می شود خود حاجی رامبد هم آبستن و پا به ماه است!

بايد بهش گفت: عمو! تو اگر اینقذه درد وطن و حفظ حجاب و ناموس داری و در ایران احساس آرامش می کنی پس چرا برای برداشت آنچه کاشته ای (!) همسر سوم را به کانادا بردی تا کشف حجاب کند و محموله را آنجا پائین بگذارد! یکی دو تا دلقک نمایشات تخت حوضی، نظیر ژولیده، هم برای اینکه در آینده به برنامه “خنده پاره” حاجی رامبد دعوت شوند پاچه خواری او را کرده و در پاسخ به انتقادات مردم توئیت کرده و نوشته اند “جنس تولید خودش بوده و هر جا دلش خواست میتونه محموله رو بذاره پائین!”

البته در مملکتی که وزیر آموزش و پرورش آن باید متولی تربیت و آموزش صحیح نو جوانان و جوانان باشد و نسلی پاک و فرهیخته و دانا و عالم تربیت کند ” قاتل ” از آب در می آید نباید از یک دلقک نمایشات روحوضی بیش از این انتظار داشت!

 

بخش سوم: دوای گرسنگی نخوردن است!

اولا نگاه کنيد به پیش بینی دقیق و شگرف پنج سال پیش یک عالم دینی، آیت الله حاج شیخ احمد جنتی روحانی محبوب (رئیس مجلس خبرگان و رئیس شورای نگهبان) از شرایط امروز کشور در نماز جمعه 10 بهمن 1393:

“ممکن است یک وقتی بیاید که ما روزی دو وعده غذا بخوریم. چه اشکالی دارد؟ حتی اگر بدتر شود روزی یک وعده غذا بخوریم. الان هم بعضی ها یک وعده غذا می خورند. مردم ما تاب تحمل را دارند، گرسنگی خوردن که بدتر از داغ جوان نیست. برای انقلاب و اسلام و نظام سختی ها را تحمل بکنیم.

https://www.facebook.com/Iskandar.deldam/videos/2079679962337459/

 

ثانياً، حاج آقا “اردک انیان” وزیر بی نیرو، که به گفته خودش دو فرزندش در آمریکا و انگلستان اقامت دارند و روزی سه وعده می خورند، از رعایای جمهوری اسلامی خواسته است تا مثل برادران چینی خود صرفه جو باشند و برای مقابله با تحریم های آمریکا روزی یک وعده بیشتر طعام نخورند!

حاج اردک گفته است آمریکا نقطه ضعف ما را که پرخوری است پیدا کرده و پا روی آن گذاشته است!

اظهارات وزیر بی نیرو مورد استهزا قرار گرفته و شنیده می شود حتی وزارت خارجه چین این اظهارات را رد کرده و گفته است چینی ها زیاد می خورند و چون کم می آورند مدتی است خلیج فارس را هم به ثمن بخس اجاره کرده و ماهیان ایران را هم می برند و کباب می کنند!

چین سرزمین غذاست و منوی غذای چینی با یک هزار نوع غذا تکمیل ترین و متنوع ترین منوی غذایی جهان است و چین امروز به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان مشکل غذایی ندارد و مردم نه تنها سه نوبت غذا می خورند بلکه وعده های غذایی کاملی دارند که به عنوان مثال د وعده صبحانه حتما باید برنج و چند نوع خورش گیاهی یا تهیه شده با آبزیان هم باشد، و مثل ایرانیان به چای شیرین و نان و پنیر بسنده نمی کنند!

اصلا چینی ها غذا می خورند یا نمی خورند به خودشان و دولتشان مردوط است. چین یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت دارد و تامین غذای مورد نیاز این جمعیت عظیم معجزه است که دولت چین از پس آن به خوبی برامده است و حتی علاوه بر تامین مواد غذایی موردنیاز کشور، به سراسر دنیا هم مواد غذایی صادر می کند و به مردم هم نمی گوید چیزی نخورید! اما در ایران چون عرضه تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم را ندارند و در قرن بیست و یکم یک روز گرفتار کمبود گوشت و سیب زمینی و روز دیگر گرفتار نبود گوجه فرنگی و پیاز هستیم و درآمد مردم برای خرید مایحتاج ضروری انها کافی نیست وزیر نیرو که باید به فکر نیرو رسانی به امت باطری خالی کرده بی نیرو باشد از آنها می خواهد به خودشان سوخت رسانی نکنند و غذا نخورند!

چون همه ساله ده پانزده میلیارد دلار صرف واردات مواد غذایی از خارج می شود در این شرایط بی پولی شاید وزیر بی نیرو از یک لحاظ حق داشته باشد از رعایا بخواهد جهت مقابله با استکبار جهانی روزی یک وعده بیشتر نخورند تا این پولی که باید صرف واردات شود در خزانه بانک ها باقی بماند و توسط برادران مقامات و پدر عروس آنها و دامادها و فرزندانشان اختلاس گردد! و دولت هم بتواند مشکلاتش را بصورت «مردمی» حل کند. در واقع، کلا اگر مردم حرف وزیر را جدی تر بگیرند و در یک اقدام خودجوش مستراح نروند تمام مشکلات دولت حل می شود!

اگر امت همیشه در گرسنگی اصلا مستراح نروند و شکمبه و هزارلا و نگاری خود را خالی نکنند گشنه هم نمی شوند و به همان یک وعده غذا هم احتیاج پیدا نمی کنند و دولت از واردات برنج و روغن و گوشت فاسد برزیلی هم خلاص می شود!

ایضا به خاطر مستراح نرفتن و آفتابه خالی نکردن مشکل کمبود آب پشت سدها هم حل می شود و وزارت نیرو آب اضافه می آورد و آب اصافه ما را می دهد برادران عراقی بنوشند!

با مستراح نرفتن مردم مشکل شبکه نیمه کاره رها شده فاضلاب تهران و شهرستان ها هم مرتفع می گردد چون مردم وقتی چیزی نمی خورند و مستراح هم نمی روند فصله و پشگل هم ندارند که نیاز به سرمایه گذاری در فاضلاب باشد و مقامات می توانند از روی فاضلاب هم بخورند و بودجه آن را به بدن بزنند!

به نظر می رسد با گیر کردن دولت مثل وانت بار در گل، اظهارات وزیر نیرو مقدمهء یک جراحی بزرگ اقتصادی باشد و دولتی ها چون مساحت کشور را برای خود و خانواده تنگ می بینند ممکن است چند صباح دیگر بهانه بگیرند که مردم جا را تنگ کرده اند و باید از کشور بروند بیرون و چون روزی سه وعده می خورند و مزاحم بخور بخور دولتی ها هستند با ید با یک ملت کم مصرف تر معاوضه شوند و از چین یا گینه بیسائو آدم های کم مصرف تر که در هر صد کیلومتر فقط یک لقمه می خورند وارد کنیم!

البته شاید همه این انتقادات نسبت به حرفی که وزیر بی نیرو از خود در کرده بی مورد و ناشی از کج فهمی منتقدین باشد، زیرا وزیر نیرو گفته “ما پر خور هستیم!” و از به کار بردن ضمیر “ما” منظورش خود و همکاران و خانواده و اطرافیانش بوده است که حقوق و مزایای نجومی می گیرند و در کاخ ویلاهای لاکچری اقامت دارند و فرزندانشان را برای ادامه تربیت به کشورهای کادرسازی نظیر انگلیس می فرستند و هر چند وقت یکبار هم عده ای از آنها به علت پرخوری در قوه قضائیه محاکمه می شوند!

به هر حال اگر هم وزیر نیرو در اشتباه است و تصور می کند مردم هنوز هم مثل دوران طاغوت سه وعده غذای کامل می خورند باید به ایشان یادآوری کرد این سه وعده همان یک وعده قبل از گرانی های اخیر است و رعایا نان و پنیر صبحانه را سه قسمت کرده و یک لقمه صبح، یک لقمه ظهر و یک لقمه شب می خورند و اموات بانیان این وضعیت اسفبار را با نثار جملات و کلمات رکیک در قبر می لرزانند!

 

اين هم نماینده بوشهر در مجلس شلم شوربا در حال بررسی وضعیت بخور بخور فرزندان حاجی اردک انیان وزیر بی نیرو! (با گوشی چهارده میلیون تومانی آیفون ایکس )

 

و در اين رابطه، بنده هم ‏امروز ظهر که داشتم غذای وعدهء دوم را می‌خوردم یاد حرف های حاج اوس رضا وزیر نیرو افتادم و چنان دچار عذاب وجدان شدم که عرق شرم رو پیشانیم نشست!

آخه تا کی ما باید با خوردن سه وعده غذا مسئولین مملکت را در مضیقه تامین ارز لازم برای واردات گوشت فاسد برزیلی و برنج سیانوری هندی قرار بدهیم تا خدای ناکرده ارز برای اختلاس کم بیاید؟ خجالت هم خوب چیزیه والله!

 

و می ماند يک نکتهء حکيمانه: وقتی برای تکمیل هیئت دولت از زیر پل سیدخندان عمله بیاورند نتیجه همین اظهارات نامعقول می شود!

قسمت آخر: تحريم و خوش بینی

اینطور که پرزیدنت آشیخ حسن در اين ويدئو می گوید: “مردم ایران به خاطر تحریم ها نسبت به آینده امیدوار تر شده اند”!

https://www.facebook.com/Iskandar.deldam/videos/2080625872242868/

البته مانعی ندارد اگر فکر کنيد طرف احتیاج به معاینات روانپزشکی دارد!