تئوری توطئه و ادعاها در رابطه با ویروس کرونا!

 

بهرام رحمانی :

اپیدمی ویروس کرونای جدید از چین آغاز شد و حکومت این کشور، در آخرین روز سال ٢٠١٩ میلادی وجود این ویروس در «ووهان» را به سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد. از آن تاریخ تاکنون، این ویروس به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است.

با سرایت ویروس کرونا به بیش‌تر کشورهای جهان، بازار تئوری توطئه، خرافات مذهبی و تحرک گرایشات نژادپرست نیز داغ‌تر شده است.

در حالی که کارشناسان و نهادهای معتبر پزشکی در اظهارنظرها و مقاله‌‌های متعددی آزمایشگاهی بودن این ویروس را رد کرده و گفته‌‌اند هیچ مستندی برای این ادعا یافت نشده است.

اما علی خامنه ای، رهبر حکومت اسلامی، بدون ارائه هیچ توضیح یا شواهدی اتهامی مبنی بر «تولید ویروس کرونا» در آمریکا را پیش کشیده و مدعی شده است که: «گفته می‌‌شود بخشی از این ویروس مخصوص ایران تولید شده است.»

خامنه‌ای در سخنانی که روز یک‌شنبه سوم فروردین ۱۳۹۹، به‌طور زنده از تلویزیون پخش می‌شد، پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در مقابله با کرونا را رد کرد و گفت: «این جزو حرف‌های عجیب است … اگر چیزی دارید و دست‌تان باز است صرف خودتان بکنید.»

او سپس خطاب به آمریکا گفت: شما متهمید به این که این ویروس را شما تولید کرده‌‌اید. من نمی‌‌‌دانم این اتهام چه‌قدر حقیقی است. اما وقتی این اتهام وجود دارد کدام عاقلی به‌شما اعتماد می‌‌کند که شما بیائید برای او دارو بیاورید؟»

خامنه‌‌ای با ادعای این که ممکن است آمریکا در صدد ارسال دارویی برای «گسترش بیش‌تر بیماری» یا «ماندگار شدن ویروس» باشد گفت: «گفته می‌شود که یک بخش برای ایران بالخصوص تولید شده است.»

از جمله یک برنامه تلویزیون حکومت اسلامی ایران، با طرح این فرضیه گفت ممکن است ویروس کرونا برای کشتن ایرانیان طراحی شده باشد و تعداد مرگ‌ و میر در ایتالیا به این دلیل بالا است که ژن مردم ایتالیا شبیه مردم ایران است.

 ادامه مطلب