تانگو با شيطان

cyrous mohsen vand

سيروس محسن وند ;

آيا جاى تعجب نيست كه تصوير عمران، پسرك زخمى سورى همزمان با افشاى استفاده ى روسها از پايگاه شاهرخى منتشر شد؟ آيا رسانههاى غربى هرچندوقت يكبار كه منافعشان ايجاب ميكند به فكر فاجعه ى روزمره ى سوريه ميافتند؟

آيا جاى تعجب نيست كه اردوغان در همين روزها كه تصوير عمران منتشر ميشود به اتحاد با روسيه پرداخته؟

آيا رقص تانگو با عفريته اى كه كمربند انتحارى پوشيده ميتواند بى مخاطره باشد؟ آيا بمبهايى كه در گوشه كنار تركيه منفجر ميشود نتيجهى تانگوى اردوغان با عفريته ى داعش نيست؟

چرا روسها خيلى زودتر از آمريكايى ها داد و بيداد راه انداختند كه اردوغان با داعش، تانگو ميرقصد؟ فكر ميكنيد آمريكايى ها خبر نداشتندو براستى لازم بود روسها آنهمه تلاش كنند تا دستگاه هاى اطلاعاتى غرب را در اينباره متقاعد كنند؟

ترديدى نيست كه تركيه با توافق دستگاه هاى اطلاعاتى غرب به همكارى با داعش پرداخت ولى سرانجام متوجه شد كه غرب نه تنها پاداشىرا كه براى اين كار شنيع به او وعده داده بود به وى نميدهد بلكه غرب در حال اجراى يك دسيسه ى شيطانى بر عليه تركيه است كه مخارجشرا تركيه ميدهد.

غرب ميخواست كه بدست تركيه سوريه را به آشوب بكشد ولى ميخواست آشوب در سوريه آنقدر دوام بياورد تا سوريه به سه قسمت تجزيهشود. به همين دليل، نه تنها به اردوغان براى تهاجم به سوريه كمك كردند بلكه به جمهورى اسلامى نيز يارى ميرسانند تا بشار اسد را دربخشى از سوريه تثبيت كند و بدين ترتيب، تجزيه ى سوريه به سه قسمت را به همه تحميل كند.

بيچاره اردوغان كه با داعش هماغوش شده بود، سرانجام متوجه كلاه گشادى شد كه غرب ميخواهد بر سرش بگذارد: استقلال بخش كردنشينسوريه، همراه با استقلال كردهاى عراق، دير يا زود منجر به جداشدن كردستانِ تركيه ميشود و البته راه را براى تجزيه ى كردستان ايراننيز هموار ميكند.

به همين دليل بود كه اردوغان در عرض چند روز از غرب بسوى روسيه چرخيد و در اين گرماگرم جنگ، از تصاوير عمران، پسركمظلوم، همزمان با خبر ها از پايگاه شاهرخى استفاده شد تا احساسات مردم دنيا و ايران، به سود نقشه ى آمريكايى ها به قليان بيافتد.

در ضمن، بياد داشته باشيم كه در همين گير و دار، آمريكايى ها تنها از روى مقاصد خيرخواهانه، به حمايت هوايى از كردهاى سوريهپرداختند.