تحقیق آلمان درباره شبکه جاسوسی دیپلمات بازداشتی جمهوری اسلامی ایران در اروپا

 

بهرام رحمانی :

رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که سرنخ‌های تازه‌ای از افراد مرتبط با اسدالله اسدی، دیپلمات شاغل در سفارت ایران در اتریش، به دست آمده و احتمالا این افراد برای نهادهای اطلاعاتی ایران کار می‌کرده‌اند. مهرداد عارفانی که سابقه عضویت در سازمان مجاهدین را در کارنامه خود دارد و نسیمه نعامی و امیر سعدونی، زوجی که مواد انفجاری را برای بمب‌گذاری در نشست مجاهدین از اسدی تحویل گرفته بودند پناهنده سیاسی در بلژیک بودند نه تنها از همکاران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بودند بلکه حتی حاضر شده بودند در همایش ۲۰۱۸ شورای ملی مقاومت مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس بمبی را منفجر کنند و صدها انسان را به خاک و خون بکشند که قدرت انفجاری بالایی داشت منفجر کنند. این سه نفر از نزدیکان مجاهدین خلق بودند و به طور علنی در همایش‌ها و تظاهرات اعتراضی آن بر علیه جمهوری اسلامی فعالانه شرکت می‌کردند. اکنون باید ببینیم اسم چه کسان دیگری در کشورهای اسکاندیناوی و اروپایی که با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی همکار می‌کردند منتشر خواهد شد!

اسدی به برخی افراد ناشناس که نام‌ ایرانی دارند، مبالغی بین ۲۵۰۰ تا ۵ هزار یورو پرداخت کرده است.

مقام‌های قضایی آلمان بر این باور هستند که افراد دریافت‌کننده پول با نهادهای اطلاعاتی ایران در ارتباط بوده‌اند و در حال تحقیق هستند که آیا اسدی مسئولیت هدایت این گروه از افراد را بر عهده داشته است.

گفته شده که هنگام بازداشت اسداالله اسدی، دیپلمات سابق سفارت جمهوری اسلامی در اتریش مدارک زیادی کشف شده است. در اتومبیل اجاره‌ای اسدی دو دفترچه، یکی رمزگذاری شده برای طرح‌بمب‌گذاری و دفترچه دیگری مربوط به پرداخت‌های او پیدا شده است.

ادامه مطلب