ترور رفیق اقبال مرادی توسط جنایت‌کاران حکومت اسلامی ایران!

بهرام رحمانی :

تروریست‌های حکومت اسلامی ایران، شب 26 تیر ماه 1397، «اقبال مرادی»، فعال سیاسی و مدنی را در شهر «پنجوین» کردستان عراق ترور کردند.

رفیق اقبال مرادی، عضو جمعیت حقوق بشر کردستان و پدر زندانی سیاسی محکوم به اعدام، زانیار مرادی است. این نخستین بار نیست که اقبال مرادی این‌گونه مورد حمله تروریستی قرار می‌گیرد؛ وی قبلا نیز یک بار در سال 1387 در اطراف شهر پنجوین در حمله‌ای مشابه به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شده و از مرگ نجات یافته بود.

اما این بار پیکر بی‌جان رفیق اقبال را که هفت گلوله بر روی آن مشاهده شده است در کنار رودخانه پنجوین از شهرهای مرزی استان سلیمانیه که هم مرز شهر مریوان است، یافته‌اند. وی، به‌دلیل فعالیت گسترده‌اش علیه اعدام به‌چهره شناخته شده‌ای در کردستان ایران و عراق تبدیل شده بود.

مراسم خاک‌سپاری اقبال مرادی روز چهارشنبه هجدهم ژوئیه 2018، در میان دوستان وی و جمعی از مردم این شهر برگزار گردید و در آرامگاە پنجوین به خاک سپردە شد. اما نیروی‌های امنیتی حکومت جهل و جنایت و ترور اسلامی در مریوان، مانع از برگزاری مراسم ختم وی شدند.

ترور اقبال مرادی، نشان داد که حکومت اسلامی با هر ترکیب حکومتی و با همه جناح‌های درونی خود، در حذف فیزیکی و ترور مخالفان سیاسی خود به ویژه در شرایطی که نیروهای اپوزیسیون و انقلابی طرح‌های انقلابی خود را بر علیه این حکومت اعلام می‌کنند با هدف زهرچشم گرفتن از مبارزان و جلوگیری از خیزش مردمی، از هیچ تلاش جنایت‌کارانه و تبه‌کاری دریغ نمی‌کند.

زانیار مرادی فرزند اقبال مرادی، هم‌اکنون در زندان رجائی شهر کرج محبوس است و به همراه لقمان مرادی پسر عمویش، سال‌ها در حبس و محرومیت به‌سر می‌برد.
تروریسم در حکومت اسلامی ایران، به اندازه عمر نکبت‌بار و خونین این حکومت سابقه دارد و تاکنون صدها فعال سیاسی و فرهنگی در داخل ایران و در خارج کشور در کشورهای مختلف جهان، به‌ویژه در کردستان عراق توسط جوخه‌های مرگ حکومت اسلامی ایران ترور شده‌اند. و اخیرا نیز تروریسم حکومت اسلامی بار دیگر فعال شده است.
پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران، این آدم‌کشی حکومت اسلامی ایران را به‌شدت محکوم می‌کند و از مقامات حکومت محلی کردستان عراق می‌خواهد که هرچه زودتر، عاملین این جنایت را کشف و محاکمه آن را به جامعه اعلام کند.
ما، مردم و احزاب سیاسی آزادی‌خواه و برابری‌طلب در کردستان عراق را فرا می‌خوانیم که احزاب حاکم بر کردستان عراق را به‌دلیل امکانات و تسهیلاتی که در اختیار تروریست‌های حکومت اسلامی گذاشته‌اند، تحت فشار قرار دهند و فشار بیاورند که حکومت اسلامی و عوامل اطلاعاتی – تروریستی آن از کردستان عراق اخراج شوند.
فراموش نکنیم که حکومت اسلامی، همان حکومتی‌ست که برخوردهای جنایت‌کارانه و تبه‌کارانه با رفراندم مردم کردستان عراق داشت که حتی گروه‌های شیعه و ارتش حکومت مرکزی عراق را در حمله وحشیانه به این منطقه، تشویق و همراهی کرد.
ما، از همه نهادهای بین‌المللی، نهادها و سازمان‌های سیاسی و انسان‌دوست و حقوق بشری خواهانیم که ضمن محکوم نمودن این اقدام وحشیانه، در افشای جزئیات عوامل دست اجرای این ترور ضدانسانی در کشورهای مختلف و کردستان عراق بکوشند.
پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران، با اندوهی فراوان، تاسف عمیق خود را به‌خاطر جان‌باختن رفیق اقبال مرادی ابراز می‌دارد و با خانواده و رفقای وی ابراز هم‌دردی می‌کند.
ما، هم‌چنین خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله زانیار و لقمان مرادی و لغو هرگونه شکنجه، شلاق و اعدام در ایران هستیم و همه مبارزان راه آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی کردستان و سایر شهرهای ایران را به تاسیس مجالس مردمی و شوراها با هدف پایه‌گذاری کنفدرالیسم دموکراتیک فرامی‌خوانیم.

پلاتفرم دموکراتیک جنبش‌ها و خلق‌های ایران
20 ژوئیه 2018