جعل ماجرای تروریستی از سوی مشاور ترامپ

فرامرز دادرس،کارشناس اطلاعاتی

ساعتی پیش خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ یک مشاور دونالد ترامپ برای توجیه فرمان اخیر ضد مهاجرت رئیس جمهور آمریکا یک داستان جعلی سرهم کرده است. دیروز پنجشنبه دوم فوریه 2017، خانم کلین کانوی، مشاور رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی با کانال (MSNBC)اطمینان داده است که دو پناهنده عراقی اخیراً قصد داشتند کشتار بزرگی به راه بیاندازند… البته چیزی که هرگز اتفاق نیافتاده است.

در این گزارش آمده است که دولت ترامپ برای دفاع از فرمان ضد مهاجرت که در همه جا با اعتراض روبرو شده است از هیچ عملی رویگردان نیست. خانم کلین کانوی یک ماجرای تروریستی ساختگی سرهم کرده و آن را به پناهندگان نسبت داده تا فرمان ضد مهاجرت ترامپ را توجیه کند. خانم کانوی گفته است « من مطمئن هستم که مردم نمی دانند که پرزیدنت اوباما پس از اینکه دو عراقی در کشور ما به گرایش های تروریستی متمایل شده و مغز متفکر کشتار باولینگ گرین (Bowling Green)  بودند، برای مدت شش ماه ورود پناهندگان عراقی به آمریکا را ممنوع کرده بود».

همه سخنان خانم کانوی در این باره این کشتار دروغ است. سایت اینترنتی وکس ، (Vox) نوشت که بی شک منبع این سخن نادرست می باشد. وکس، توضیح داد. در سال 2011، دو پناهنده عراقی به دلیل ارتباط با مسائل تروریستی در شهر باولینگ گرین در ایالت کنتاکی آمریکا بازداشت شدند، اما آمریکا هدف عملیات تروریستی نبوده است. این دو عراقی متهم به کوشش برای ارسال پول و اسلحه به عراق بوده اند.

سایت وکس، با مسخره کردن خانم کلین کانوی نوشت؛ نظریه دیگر می تواند این باشد که خانم کانوی شاید این اطلاعات غلط کشتار در شهر باولینگ گرین را با خانه ای که معروف به خانه ارواح در آن شهر می باشد اشتباه گرفته است.

این خانم مشاور، پیش تر نیز مورد انتقاد و تمسخر قرار گرفته بود. چند روز پس از مراسم تحلیف آقای ترامپ در مصاحبه با (NBC) گفته بود یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کرده اند، در صورتی که به نوشته فاینشنال تایمز شمار شرکت کنندگان در مراسم تحلیف دونالد ترامپ دویست و پنجاه هزار تن تخمین زده شد.

سوم فوریه 2017