جنگ پنهان آمریکا و روسیه بر سر انتخابات فرانسه

فرامرز دادرس  :

با انتخاب جنجالی آقای ترامپ و افشای نقش روسیه در تاًثیر گذاری بر انتخابات آمریکا و هم چنین هشدار های جدّی سازمان های اطلاعاتی کشور های غربی مبنی بر دخالت روس ها در انتخابات آینده اروپا، از هم اکنون جنگ پنهان میان آمریکا و روسیه در انتخابات آینده رئیس جمهوری فرانسه دیده می شود. فرانسوا فیون نخست وزیر پیشین فرانسه، کاندیدای پیشرو حزب جمهوری خواه فرانسه ( گلیست ها) که مورد توجه ولادیمیر پوتین و از دوستان وی بشمار می رفت یک شبه با افشای مدارک سوء استفاده مالی از موقعیت خود، بخت چندانی برای پیروزی  ندارد.

فرانسوا فیون در فروردین ماه سال 1395 به دعوت سازمان تاًمین اجتماعی جمهوری اسلامی  به منظور آشنایی با بازار سرمایه ایران به ایران سفر کرد و همراه با دکتر رضا راعی، قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، از بورس اوراق بهادار تهران بازدید کرد.

مارین لوپن، نامزد حزب جبهه ملی فرانسه نیز با حکم دادگاه به دلیل سوء استفاده مالی از بودجه پارلمان اروپا مورد تعقیب حقوقی قرار گرفته است. خانم لوپن نیز گوشه چشمی به روسیه دارد، حزب وی تاکنون چند بار از بانک های روسیه برای تاًمین بودجه های انتخابات وام دریافت کرده است. مارین و پدرش ژان ماری لوپن از مخالفین سرسخت حضور خارجی ها فرانسه و از منتقدان نفوذ یهودیان در این کشور می باشند. خانم لوپن می گوید؛ پس از انتخاب شدن فرانسه را از اتحادیه اروپا بیرون خواهد کشید. به این ترتیب اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا و فرانسه عملاً منحل خواهد شد و این خواست قلبی روسیه و ولادیمیر پوتین می باشد.

حزب جبهه ملی فرانسه نیز به مناسبت رویداد های گوناگون به میهمانی های سفارت جمهوری اسلامی در پاریس دعوت می شود. سید مهدی میرابوطالبی سفیر پیشین جمهوری اسلامی در فرانسه نیز ارتباطاتی با برخی از اعضای جبهه ملی فرانسه داشت. جبهه ملی فرانسه هنگام اشغال کویت از سوی نیرو های عراقی بسود صدام حسین جبهه گیری کرد.

پس از مشکلات قضایی که برای فرانسوا فیون و مارین لوپن پیش آمد،  نظر سنجی ها  به سود امانوئل ماکرون،  وزیر پیشین بودجه دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند افزایش یافت. امانوئل ماکرون چهل ساله، جوان با استعداد، با ابتکار و تحصیلکرده از کارمندان عالیرتبه  گروه بانکی معروف روتشیلد است. ماکرون بخشی ازسیستم  بانکداری آمریکا بشمار می رود که سرمایه داران یهودی در آن نقش کلیدی دارند.

دور اول جنگ پنهان میان آمریکا و روسیه بر سر انتخابات آینده ریاست جمهوری در فرانسه با شکست پوتین پایان گرفت و به همین رسانه های روسی حملات تندی علیه امانوئل ماکرون آغاز کرده و در این راستا از اظهارات ژولین آسانژ بنیانگذار سایت ویکی لیکس نیز بهره گرفته اند. بخش زبان فرانسه سایت روسی اسپوتنیک قول داده مدارک مهمی در باره امانوئل ماکرون و زندگی خصوصی وی منتشر کند. همسر آقای ماکرون خانمی است که قبلاً در دبیرستان آموزگار ادبیات فرانسه امانوئل ماکرون بوده و بیش از بیست سال از وی مسن تر می باشد، این خانم  از ازدواج پیشین خود دارای شش فرزند و هفت نوه می باشد.

ششم فوریه 2017