در پاسخ به جعلیات مزدوران جمهوری اسلامی

انها که در اعتراضات اخیر مردم بجای همراهی و همدلی مرتب بر طبل جعلیات و اخبار دروغ میپرداختند یعنی از امیر عباس فخر آور تا روح الله زم و همدستش بیژن فرهودی باید به این مطلب پاسخ دهند که چرا اینگونه به ترویج شایعه و دروغ میپردازند ایا این در جهت همراهی با این نظام اهریمنی حاکم برمیهن معنای دیگری هم دارد 

لطفا این گزارش را بدقت بخوانید و بخواهید که این شیاطین پاسخ دهند

سعید بهبهانی

اینترنت ماهواره‌ای چیست و چقدر عملی است؟ #ازمابپرس

منبع بی بی سی 

اینترنت ماهواره‌ایحق نشر عکسGETTY IMAGES

در جریان اعتراضات در ایران و پس از مسدود شدن دسترسی کاربران اینترنت در ایران به بسیاری از سایت‌ها و شبکه های اجتماعی ، بسیاری از کاربران ایرانی از دولت آمریکا خواستند تا با راه اندازی اینترنت ماهواره‌ای به آن‌ها کمک کند.

مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی درباره اینترنت ماهواره‌ای سوال‌هایی فرستاده‌اند که در این مطلب، بخش کلیک بی‌بی‌سی به آن پاسخ داده است:

  • چگونه میتوان برای ارسال و دریافت اطلاعات از اینترنت به اینترنت ماهوارهای متصل شد؟

برای اتصال نیاز به یک دستگاه گیرنده/فرستنده دارید. این دستگاه‌ها در هر نقطه‌ای از دنیا اتصال به اینترنت را میسر می‌کنند. حتی نقاطی که در آن هیچ سیگنال مخابراتی وجود ندارد.

دستگاه مانند یک “هات‌اسپات وای‌فای” عمل می‌کند که به کمک آن می‌توانید کامپیوتر و دستگاه‌های هوشمند خود را به اینترنت متصل کنید.

دستگاه‌های قابل حمل (چمدانی)
Image captionدستگاه‌های قابل حمل (چمدانی)
  • دستگاههای قابل حمل (چمدانی) چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاهی موسوم به بیگن ترمینال (BGAN Termial) دستگاه گیرنده/فرستنده‌ای است که شرکت‌های ماهواره‌ای مختلف ارایه می‌کنند و سرعت اینترنت از این طریق می‌تواند تا ۵۰۰ کیلوبیت‌ درثانیه باشد.

در اندازه کوچکتر دستگاه‌هایی مثل iSavi محصول شرکت اینمارست که به اندازه یک کتاب کوچک است، می‌تواند همین خدمات را ارایه کنند اما سرعت اینترنت آن حداکثر ۲۰۰ کیلوبیت‌برثانیه می‌تواند باشد که تنها در حد دریافت و ارسال فایل‌های متنی است.

برای سرعت‌های بالاتر تا ۵۰ مگابیت‌بر‌ثانیه می‌توان از سرویس‌هایی مثل Global Xpress Network استفاده کرد که اندازه دستگاه گیرنده/فرستنده به مراتب بزرگ‌تر است و راه‌اندازی آن شامل نصب یک دیش کوچک می‌شود اما همچنان قابل حمل است.

به‌کارگیری این سرویس تنها از طریق اپراتورهای محلی که با شرکت ماهواره‌ای همکاری می‌کنند، امکان‌پذیر است.

برای سرعت‌های بالاتر تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌توان از سرویس‌هایی مثل Global Xpress Network استفاده کرد
Image captionبرای سرعت‌های بالاتر تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌توان از سرویس‌هایی مثل Global Xpress Network استفاده کرد
  • آیا از این دستگاه‌ها می‌شود در ایران استفاده کرد؟

برای استفاده شخصی از بیگن و یا iSavi باید این دستگاه‌ها را وارد کشور کرد که برای این کار نیاز به صدور مجوز قانونی دارید. بنابراین ورود قانونی آنها به ایران امکان پذیر نیست چون احتمالا مجوز مربوطه صادر نخواهد شد.

از سوی دیگر شرکت‌های ماهواره‌ای برای ارائه خدمات در هر کشور، براساس قوانین آن کشور عمل می‌کنند بنابراین اگر دولت کشوری ورود ترافیک اینترنتی آنها را به داخل خود ممنوع کند، آن‌ها در آن کشور خدماتی نمی‌دهند.

این یعنی اگر به آنها دستور داده شود اتصال دستگاه‌های خود که وارد ایران شده را قطع کنند. خود را موظف می‌دانند در این زمینه اقدام کنند.

فرضیه متصل کردن ایران به اینترنت ماهواره‌ای توسط آمریکا
Image captionیک فرضیه می تواند این باشد که با اعمال نفوذ بر یکی از شرکت‌های ماهواره ای آمریکایی ارایه اینترنت ماهواره‌‍ای برای ایران ممکن شود
  • آیا فرضیه متصل کردن ایران به اینترنت ماهواره ای توسط آمریکا عملی است؟

دولت آمریکا چیزی درباره ارایه اینترنت ماهواره‌ای در ایران اعلام نکرده است. اما حتی اگر فرض کنیم دولت آمریکا تصمیم بگیرد به مردم ایران کمک کند به اینترنت ماهواره‌ای متصل شوند، باید از طریق شرکت‌های ماهواره‌ای که طبق قوانینی که گفته شد فعالیت می‌کنند، وارد عمل شود.

یک فرضیه می تواند این باشد که با اعمال نفوذ بر یکی از شرکت‌های ماهواره ای آمریکایی این امر ممکن شود. اما همچنان برای اتصال به اینترنت ورود دستگاه های دریافت سیگنال به کشور لازم است.

اما به هر حال باید بدانید که می‌توان با پیدا کردن فرکانس‌ها و فرستادن پارازیت در این ارتباطات ایجاد اختلال کرد.

اینترنت ماهواره‌ایحق نشر عکسGETTY IMAGES

این مطلب برای پاسخ به سوال‌های شماری از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی که از طریق صفحه #ازمابپرس و شبکه‌های اجتماعی فرستاده‌اند، تهیه شده است.

شما هم می‌توانید سوال‌های خود را از طریق این صفحه یا فرم‌هایی در مطالب دیگر وبسایت برای ما بفرستید، تا سوال‌های شما به مطالب و گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شوند.