راهکارهای نجات از واپسگرائی در ایران

حسن(ذانیج)ماسالی

(اﻧﻘﻼب درﺧود واﻧﻘﻼب درﺟﺎﻣﻌﮫ)

ﭘﯾﺷﮕﻔﺗﺎر: ﺷرﮐت درﻣﺑﺎرزه اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ ﺑﺎﯾد ھدﻓﻣﻧد ﺑﺎﺷد، و ﺑراﺳﺎ س ” ﺗﺣﻠﯾل ﻣﺷﺧص از ﺷراﯾط ﻣﺷﺧص” ﺻورت ﺑﮕﯾرد. ﺑﻧﺎﺑراﯾن،اﺑﺗدا ﺑﺎﯾدﺑطور ﻋﻠﻣﯽ و ﮐﺎرﺷﻧﺎﺳﺎﻧﮫ ﻣﺷﺧص ﮐﻧﯾم ﮐﮫ دﻻﯾل ﻓﻘر و ﻓﻼﮐت ﻣردم اﯾران، دﻻﯾل اﺳﺗﻘرار دﯾﮑﺗﺎﺗوری، دﻻﯾل واﭘﺳﮕراﺋﯽ ﻓرھﻧﮕﯽ و ﺳﯾطره ﻧﯾروھﺎی ارﺗﺟﺎﻋﯽ وﻧﺎھﻧﺟﺎرﯾﮭﺎی دﯾﮕر در اﯾران ﭼﯾﺳت؟ و دراﯾن ارﺗﺑﺎط، رﯾﺷﮫ ھﺎی ﺗﺎرﯾﺧﯽ اﯾن ﻋواﻣل و ﺷراﯾطﯽ ﮐﮫ ﻣوﺟب ” ﺑﺎز ﺗوﻟﯾد” )ﺗﺟدﯾد ﺗوﻟﯾد( ﻣﻧﺎﺳﺑﺎت ﻧﺎﻣطﻠوب و ﻧﺎھﻧﺟﺎرﺳﯾﺎﺳﯽ- اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ – ﻓرھﻧﮕﯽ در اﯾران ﺷده اﻧد و ھﻣﭼﻧﺎن اﺳﺗﻣرار ﻣﯽ ﯾﺎﺑﻧد، ﮐداﻣﻧد؟ ﻣﺑﺎرزاﺗﯽ را در ﻣراﺣل ﻣﺧﺗﻠف، ﻣﺷﺧص ﮐﻧﯾم.– ﺳﭘس، راھﮑﺎرھﺎی ﺳﯾﺎﺳﯽ- ﺗﺷﮑﯾﻼﺗﯽ ﺑﺳﮭم ﺧود ﮐوﺷش ﺑﻌﻣل ﻣﯽ آورم ﮐﮫ ﺿﻣن ﺷرﮐت در ﻣﺑﺎرزه اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ، و ﺿﻣن اﺳﺗﻔﺎده از ﺗﺟرﺑﯾﺎت دﯾﮕران) اﯾراﻧﯾﺎن و ﺳﺎﯾر ﻣﻠل(،دﯾدﮔﺎھﮭﺎی ﺧود را در اﯾﻧﺟﺎ ﻣطرح ﮐﻧم.

ﻣﻧﺟﻼﺑﯽ ﮐﮫ درآن ﺑﺳرﻣﯽ ﺑرﯾم ﮐداﻣﻧد؟

اﻟف – ﻧﻘش اﺳﻼم درﺗﺟدﯾد ﺗوﻟﯾد ﺟﮭﺎﻟت، ﺟﻧﺎﯾت وﻓﺎﺷﯾﺳم در اﯾران: ﺑررﺳﯽ ھﺎی ﺗﺎرﯾﺧﯽ و ارزﯾﺎﺑﯽ ھﺎی ﺷﮑﺳت و ﻧﺎﮐﺎﻣﯽ ھﺎی ﮔذﺷﺗﮫ، ﻧﺷﺎن ﻣﯾدھﻧد ﮐﮫ ﻣﺷﮑل ﺟﺎﻣﻌﮫ اﯾران، ﺗﻧﮭﺎ “ﺣﮑوﻣت دﯾﮑﺗﺎﺗوری” ﻧﯾﺳت ، و ﺑﺎ ﺑرﮐﻧﺎری ﯾﮏ دﯾﮑﺗﺎﺗور درھرم ﻗدرت ، ﻣﺷﮑﻼت ﺟﺎﻣﻌﮫ ﺑرطرف ﻧﻣﯾﺷوﻧد. ﺑﻠﮑﮫ ﺑﺎﯾد ﺑﮫ ﻋواﻣﻠﯽ ﮐﮫ ﻣوﺟب ﺷﮑل ﮔﯾری و ﺑﺎزﺗوﻟﯾد دﯾﮑﺗﺎﺗوری ﺗﺣت ﭘوﺷش ھﺎی ﻣﺧﺗﻠف ) اﺳﻼﻣﯽ، ﻣردﺳﺎﻻری( ﻣﯾﺷوﻧد، ﻣورد ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﺎرﺷﻧﺎﺳﺎﻧﮫ ﻗرار دھﯾم و آن ﻋواﻣل را از ﻧظر ﻓرھﻧﮕﯽ ، ﺑﯾﻧش و ﻣﻧش اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ، رﯾﺷﮫ ﮐن ﮐﻧﯾم! اﺳﻼﻣﯽ، ﺟﺎﯾﮕزﯾن ﻓرھﻧﮓ ”ﮐردار زﺷت – ﮔﻔﺗﺎر زﺷت –ﭘﻧدار زﺷت ”ﭼﻧدﯾن ﻗرن اﺳت ﮐﮫ ﻓرھﻧﮓ .ﺷده اﺳت ” ﮐردار ﻧﯾﮏ – ﭘﻧدار ﻧﯾﮏ- ﮔﻔﺗﺎر ﻧﯾﮏ ” اﯾراﻧﯽ ﺑدون داﺷﺗن ﯾﮏ ﭼﺷم اﻧداز دراز ﻣدت- ﺑﻣﻧظور ﮐﺳب ﻗدرت –در ﮔذﺷﺗﮫ ،ﺑرﺧﯽ ﮔروھﮭﺎی اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ ﺳﯾﺎﺳﯽ، و ﺑﺧﺎطر ﺟﻠب رﺿﺎﯾت ﺗوده ھﺎی ﻧﺎ آﮔﺎه) ﭘوﭘوﻟﯾﺳم ﮐﺎذب(،ﺧراﻓﺎت اﺳﻼﻣﯽ را در ﻣﻧﺎﺳﺑﺎت ﺳﯾﺎﺳﯽ، اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ و ﻓرھﻧﮕﯽ ﺟﺎﻣﻌﮫ ﭘذﯾرﻓﺗﻧد وﺗروﯾﺞ دادﻧد.و اﯾن ﻓرھﻧﮓ ارﺗﺟﺎﻋﯽ دوران ﺑرده داری، وﺑﺎورھﺎی ﻣذھﺑﯽ ﻣردم،ﻗرﻧﮭﺎ در اﯾران ﺗﺟدﯾد ﺗوﻟﯾد ﺷد و از ﻧﺳﻠﯽ ﺑﮫ ﻧﺳل دﯾﮕر اﻧﺗﻘﺎل ”دﯾن“ﺑﻌﻧوان ، ﺑﺎ ﺑﻘدرت رﺳﯾدن ﺧﻣﯾﻧﯽ و اﻧﺣﺻﺎر ﻗدرت ﺗوﺳط آﺧوﻧدھﺎ در اﯾران، ﺧﺻﻠت ﻓرھﻧﮓ ًﯾﺎﻓت. و ﻧﮭﺎﯾﺗﺎ ﺟﮭﺎﻟت و ﺟﻧﺎﯾت اﺳﻼﻣﯽ ﺑطورﺗﻣﺎم ﻋﯾﺎر،ﻋرﯾﺎن ﺷد. ﺑﻧﺎﺑراﯾن،ﺷﮑﺳﺗﮭﺎ، ﻧﺎﮐﺎﻣﯽ ھﺎ و ﻓرﺻت طﻠﺑﯽ ھﺎی ﮔذﺷﺗﮫ ﻣﻧﺟر ﺑﮫ ﺷﮑل ﮔﯾری آﺧوﻧدﯾﺳم و اﺳﺗﻘرارﺣﮑوﻣت اﺳﻼﻣﯽ- ﻓﺎﺷﯾﺳﺗﯽ در اﯾران ﺷد. ﺧوﺷﺑﺧﺗﺎﻧﮫ ،اﮐﻧون ﺧﺻﻠت رﯾﺎﮐﺎراﻧﮫ ، ﻏﺎرﺗﮕراﻧﮫ و ﺟﻧﺎﯾﺗﮑﺎراﻧﮫ آﺧوﻧدھﺎ در اﯾران ﺑر ﻣﻼ ﺷده ﺷراﯾطﯽ ﺑوﺟود آورده اﻧد ﮐﮫ اﮐﺛرﯾت ﻗرﯾب ﺑﺎﺗﻔﺎق ”وﻻﯾت ﻓﻘﯾﮫ ”اﺳت.آﺧوﻧدھﺎ ﺑﺎ ﺗﮑﯾﮫ ﺑﮫ اﺳﻼم و ﺑﻧﺎم ﻣردم، ﻧﮫ ﺗﻧﮭﺎ از ﺟﻣﺎﻋت آﺧوﻧد، ﺑﻠﮑﮫ از ﻗواﻧﯾن وﻣﻘررات ارﺗﺟﺎﻋﯽ اﺳﻼﻣﯽ ﻣﺗﻧﻔر ﺷده اﻧد و درﺳراﺳراﯾران، ﻣردم ﻋﻠﯾﮫ ﻧظﺎم ﺟﮭﺎﻟت و ﺟﻧﺎﯾت اﺳﻼﻣﯽ ﺑﭘﺎ ﺧﺎﺳﺗﮫ اﻧد!!! اﻟﺑﺗﮫ ﺑﺎﯾد ﺗوﺟﮫ داﺷت ﮐﮫ ﻗرﺑﺎﻧﯾﺎن اﺻﻠﯽ اﯾن رژﯾم، زﻧﺎن ھﺳﺗﻧد ﮐﮫ ﺑراﺳﺎس ﻣوازﯾن و ﻣﻘررات اﺳﻼم، ﺑﻌﻧوان ﺑرده ﺟﻧﺳﯾﺗﯽ ﻣﺣﺳوب ﻣﯾﺷوﻧد. ﻗواﻧﯾن وﻣﻘررات اﺳﻼﻣﯽ ﮐﮫ درﺑﺎره ازدواج وطﻼق،ارث و وراﺛت،ﺷﻐل و ﻣﻧزﻟت اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ زﻧﺎن در ﻓرھﻧﮓ ”ﻗﺎﻧوﻧﯽ ”ﺟواﻣﻊ اﺳﻼﻣﯽ ﺣﮑﻣﻔرﻣﺎ اﺳت، ﺑﯾﺎﻧﮕرآﻧﺳت ﮐﮫ ھﻧوز دراﯾن ﮐﺷورھﺎ ﺑطور رﺳﻣﯽ و وﺣﺷﯾﮕری رواج دارد. ﻓرھﻧﮓ ﺗﺳﻠﯾم طﻠﺑﯽ و ﺧود آزاری) ﻧﺎرﺳﯾﺳﺗﯽ( ﺑﺷﮑل ﺑر ﮔزاری ﻣﺟﺎﻟس ﻋزا داری، ﮔرﯾﮫ زاری ،ﺳﯾﻧﮫ زﻧﯽ و ﻗﻣﮫ زﻧﯽ، اﺑﻌﺎد ارﺗﺟﺎﻋﯽ دﯾﮕر اﺳﻼم ﻣﯾﺑﺎﺷﻧد.
ﺣﺟﺎب اﺳﻼﻣﯽ، ﻧﻣﺎد ﻓرھﻧﮓ ارﺗﺟﺎﻋﯽ اﺳت ﮐﮫ ﺗوﺳط ﺣﮑوﻣﺗﮭﺎی اﺳﻼﻣﯽ ودر ﺟﺎﻣﻌﮫ ﻣرد ﺳﺎﻻر، ﺑرای ﺗﺣﻘﯾر زﻧﺎن ﺑﺎﺟرا در ﻣﯽ آورﻧد. از آﻧﺟﺎﺋﯽ ﮐﮫ ﻓرھﻧﮓ و ﻣﻘررات ارﺗﺟﺎﻋﯽ اﺳﻼﻣﯽ، ﭼﻧدﯾن ﻗرن در اﯾران ﺣﮑﻣﻔرﻣﺎ ﺑوده و ﺗﺟدﯾد ﺗوﻟﯾد ﺷده اﺳت، درﺷﮑل ﮔﯾری ﺑﯾﻧش و ﻣﻧش اﻧﺳﺎﻧﮭﺎ، ھﻧوز ﻧﻘش ﺗﻌﯾن ﮐﻧﻧده ای اﯾﻔﺎ ﻣﯾﮑﻧد. ﯾﻌﻧﯽ ﺑﺳﯾﺎری از ﻣردم در اﺛر ﻓرھﻧﮓ راﯾﺞ، وﻧظﺎم آﻣوزش و ﭘرورش ﮔذﺷﺗﮫ،آﮔﺎھﺎﻧﮫ و ﯾﺎ ﻧﺎﺧود آﮔﺎه،ﻣرﺗﮑب اﻋﻣﺎل ارﺗﺟﺎﻋﯽ ﻣﯾﺷوﻧد وﯾﺎ واﭘﺳﮕراﯾﺎﻧﮫ ﻣﯽ اﻧدﯾﺷﻧد.

ﺑﻧﺎﺑراﯾن، اﯾن ﻧظﺎم ﻓﮑری وﻣﻧﺎﺳﺑﺎت ارﺗﺟﺎﻋﯽ ، ﺗﻧﮭﺎ ﺑﺎ ﺑر ﭼﯾدن ﻗدرﺗﻣداران ﺣﺎﮐم، ﺗﻣﺎم ﻋﯾﺎر ﺗﺣﻘﻖ ﻧﻣﯽ ﯾﺎﺑﻧد. ﺑﺎﯾد ﺑﺎ ھﻣﮑﺎری ﮐﺎرﺷﻧﺎﺳﺎن آزﻣوده، ﮐﻠﯾت ﻧظﺎم آﻣوزش و ﭘرورش ﺗﻐﯾﯾرﮐﻧد وطﯽ روﻧدی،ﻓرھﻧﮓ و ﻣﻘررات ﻧوﯾﻧﯽ در ﺟﺎﻣﻌﮫ ﺣﮑﻣﻔرﻣﺎ ﮔردﻧد. : ﺗﺣول و ﺗﮑﺎﻣل )اﻧﻘﻼب( در ﺑﯾﻧش وﻣﻧش ﺧوﯾﺷﺗن– ب
ﭼﻧدﯾن ﻗرن اﺳت ﮐﮫ دراﺛرﺣﮑﻣراﻧﯽ ﻗدرﺗﮭﺎی ارﺗﺟﺎﻋﯽ و ﺳﯾطره ﻓرھﻧﮓ ﺧراﻓﺎت ﭘرور اﺳﻼﻣﯽ، اﮐﺛرﯾت ﻣردم اﯾران از ﻧظر ﻓرھﻧﮕﯽ ﺳﻘوط ﮐرده اﻧد و ﭘﻧدار زﺷت، ﮔﻔﺗﺎر زﺷت و ﮐردار زﺷت ﺑﮫ ﯾﮏ ” ﻋﺎدت ﻓرھﻧﮕﯽ و اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ” ﺗﺑدﯾل ﺷده اﺳت.
ﺑﻧﺎﺑراﯾن، ﺗﮑﺎﻣل ﺑﺧﺷﯾدن ﻣﻧﺎﺳﺑﺎت اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ و ﻓرھﻧﮕﯽ ﺟﺎﻣﻌﮫ،ﺑدون ﺗﺣول و ﺗﮑﺎﻣل ﺑﺧﺷﯾدن ﺑﯾﻧش و ﻣﻧش ﻣﺑﺎرزﯾن و ﭘﯾﺷﻘراوﻻن ﺟﺎﻣﻌﮫ، اﻣﮑﺎﻧﭘذﯾر ﻧﺧواھد ﺑود.

راھﮑﺎرھﺎی ﻧﺟﺎت ﻣردم و ﮐﺷوراز ﻓﻘر،ﺗﺑﻌﯾض، دﯾﮑﺗﺎﺗوری و ﻓرھﻧﮓ ارﺗﺟﺎﻋﯽ ﮐداﻣﻧد؟

ﺑﺎﺗوﺟﮫ ﺑﮫ ﻣﻧﺎﺳﺑﺎت واﭘﺳﮕراﯾﺎﻧﮫ وارﺗﺟﺎﻋﯽ ﮐﮫ ﻣردم اﯾران دراﺑﻌﺎد ﻣﺧﺗﻠف درآن ﺑﺳر ﻣﯾﺑرﻧد ؛ ﺑﺎﺗوﺟﮫ ﺑﮫ راﯾﺞ در ﺟﺎﻣﻌﮫ ،اﯾن ﭘرﺳش اﺳﺎﺳﯽ ﻣطرح اﺳت ﮐﮫ آﯾﺎ ﮐﺎﻓﯽ اﺳت ﮐﮫ ”ﻋﺎدت ھﺎی ارﺗﺟﺎﻋﯽ” ﻓرھﻧﮓ و ﻋده ای ازﻗدرﺗﻣداران درھرم ﻗدرت ﺑرﮐﻧﺎر ﺷوﻧد؟ ﯾﺎ اﯾﻧﮑﮫ ﺑﺎﯾدﻣﻧﺎﺳﺑﺎت ﺳﯾﺎﺳﯽ،ﻓرھﻧﮕﯽ واﺟﺗﻣﺎﻋﯽ ﺗرﻗﯾﺧواھﺎﻧﮫ ﻧوﯾﻧﯽ ﺟﺎﯾﮕزﯾن ﻣﻧﺎﺳﺑﺎت ارﺗﺟﺎﻋﯽ ﮐﻧوﻧﯽ اﯾران ﺷوﻧد؟ ﺑﻧﺎ ﺑراﯾن،ﭼﺷم اﻧدازوﺑرﻧﺎﻣﮫ ﻣﺎ ﺑرای ﺑرﭼﯾدن ﻧظﺎم ﺟﮭﺎﻟت،ﺟﻧﺎﯾت و ﻓﺎﺷﯾﺳﺗﯽ اﺳﻼﻣﯽ ﮐداﻣﻧد؟ ﺑطوررﺳﻣﯽ ﭘذﯾرﻓت ”اﻋﺗﻘﺎدات ﻣردم“ آﯾﺎ ﺑﺎﯾد ﻣﺛل ﮔذﺷﺗﮫ ﺧراﻓﺎت ﻋﺻر ﺣﺟراﺳﻼﻣﯽ را ﺑﮫ ﺑﮭﺎﻧﮫ دﺧﺎﻟت داد؟ … ودرﻗواﻧﯾن و ﻣﻘررات ﺳﯾﺎﺳﯽ، ﻗﺿﺎﺋﯽ، اﻗﺗﺻﺎدی، ﻓرھﻧﮕﯽ، ﻣﻧﺎﺳﺑﺎت اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ ﯾﺎ اﯾﻧﮑﮫ ﺑﺎﯾد ﻓرھﻧﮓ و ﻣﻧﺎﺳﺑﺎت ﻋﻠﻣﯽ و اﻧﺳﺎﻧﯽ و رﻓﻊ ﺗﺑﻌﯾض را ﺟﺎﯾﮕزﯾن ﻓرھﻧﮓ ﺗزوﯾرو ارﺗﺟﺎﻋﯽ ﮐرد؟ ﭼﺷم اﻧداز و راھﮑﺎر ھﺎی ﮐﺎرﺷﻧﺎﺳﺎﻧﮫ ﻣﺎ ﺑرای آﻣوزش و ﭘروش و ﺷﮑوﻓﺎ ﺳﺎزی ﻓرھﻧﮓ و ﻣﻧﺎﺳﺑﺎت اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ آﯾﻧده اﯾران ﮐداﻣﻧد؟ ﺗﺎ ﺑﻣﻧﺎ ﺳﺑﺎت و ﺳﯾﺎﺳت ﺑﺎزﯾﮭﺎی ﺟﮭﺎﻟت ﭘروراﻧﮫ، ﺟﻧﺎﯾﺗﮑﺎراﻧﮫ و ﻏﺎرﺗﮕراﻧﮫ ﺑطور ﺑﻧﯾﺎدی ﺧﺎﺗﻣﮫ داده ﺷود؟

ﻣرﺣﻠﮫ ﻧﺧﺳت

ﺑﻌﻧوان ﯾﮏ ﻓرد و ﯾﺎ ﺑﻌﻧوان ﯾﮏ ﮔروه ﮐﮫ ﻣﯾﺧواھﯾم در ﻣﺑﺎرزه ﺷرﮐت ﮐﻧﯾم، ﺿروری اﺳت ﮐﮫ اﺑﺗدا ﻧﮕرﺷﯽ ﺑﮫ ﺑﯾﻧش و ﻣﻧش ﺧود ﺑﮑﻧﯾم و ﺑﺑﯾﻧﯾم ﺗﺎﭼﮫ اﻧدازه در ﻓرھﻧﮓ ﻗﺑﯾﻠﮫ ای و ﻣردﺳﺎ ﻻری، ﻓرھﻧﮓ ﺧراﻓﺎت و ﺟﮭﺎﻟت اﺳﻼﻣﯽ ﻏوطﮫ ورھﺳﺗﯾم؟

ﻧﯾروھﺎی ﺷرﮐت ﮐﻧﻧده در اﺋﺗﻼف ﺑﺎﯾد از ﺗﺟﺎﻧس ﻓرھﻧﮓ آزادﯾﺧواھﯽ، ﺑراﺑری طﻠﺑﯽ و رﻓﻊ ﺗﺑﻌﯾض ﺑرﺧوردار ﺑﺎﺷﻧد ﺗﺎ ﺑﺗواﻧﻧد ﺑطور درازﻣدت ھﻣﺑﺳﺗﮕﯽ ﺧودرا ﺑطور دراز ﻣدت )اﺳﺗراﺗژﯾﮏ( ﺣﻔظ ﮐﻧﻧد و ﺟﺑﮭﮫ اﺋﺗﻼﻓﯽ ﻗدرﺗﻣﻧدی ﺑوﺟود ﺑﯾﺎورﻧد. ﺑرای ﻣﻘﺎﺑﻠﮫ و ﻣﺑﺎرزه ﺑﺎ رژﯾم ﺣﺎﮐم و ﺑرﭼﯾدن ﺗﻣﺎم ﻋﯾﺎر ﻗواﻧﯾن و ﻣﻘررات ارﺗﺟﺎﻋﯽ اﺳﻼﻣﯽ ،واﻧﺣﻼل ﺿروری اﺳت ﮐﮫ ﺟﺑﮭﮫ ،ھﻣﮫ ﻧﮭﺎدھﺎی ﺧراﻓﺎت ﭘرور، و ﺧﻠﻊ ﻟﺑﺎ س آﺧوﻧدھﺎی دزد، رﯾﺎﮐﺎر و ﺟﻧﺎﯾﺗﮑﺎر اﺋﺗﻼﻓﯽ ﻗدرﺗﻣﻧدی ﺑﺎ ﻣﺷﺎرﮐت ﻧﯾروھﺎی ﻻﺋﯾﮏ ،ﺳﮑوﻻر ،ﺟﻣﮭورﯾﺧواه ﺑطور دراز ﻣدت ﺗﺷﮑﯾل ﺷود. ﺿروری اﺳت ﮐﮫ ﭘﯾﺷﺎﭘﯾش ھﻣﮫ ﻧﯾروھﺎی ﺷرﮐت ﮐﻧﻧده در اﺋﺗﻼف ،ﻣﻧﺷور ﺑرﭼﯾدن ﻧﮭﺎدھﺎی ﺧراﻓﺎت ﭘرور وﻋدم دﺧﺎﻟت ﻣذھب در اﻣور ﺳﯾﺎﺳﯽ، اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ،ﻗﺿﺎﺋﯽ را ﺑﭘذﯾرﻧد. ﺿروری اﺳت ﮐﮫ ھﻣﮫ ﻧﯾروھﺎی ﻣدﻋﯽ آزادﯾﺧواھﯽ در ﺟﺑﮭﮫ اﺋﺗﻼﻓﯽ، ﭘﯾﺷﺎﭘﯾش ﺑﭘذﯾرﻧد ﮐﮫ ﺗﻣﺎم ﻗواﻧﯾن وﻣﻘرراﺗﯽ ﮐﮫ ﻣوﺟب ﺗﺑﻌﯾض زﻧﺎن وﭘﺎﯾﻣﺎل ﺷدن ﺣﻘوق زﻧﺎن در ﻣﻧﺎﺳﺑت اﻗﺗﺻﺎدی ، ﺳﯾﺎﺳﯽ ، ﻗﺿﺎﺋﯽ، ﻓرھﻧﮕﯽ و ﺟﻧﺳﯾﺗﯽ ﻣﯾﺷوﻧد، ﺑﺎ ﯾد ﻟﻐو ﮔردﻧد. ﺿروری اﺳت ﮐﮫ ﺟﻧﺑش آزادﯾﺧواھﺎﻧﮫ و ﺑراﺑری طﻠﺑﺎﻧﮫ زﻧﺎن ﻧﻘش ﻓﻌﺎﻟﯽ در ﺟﺑﮭﮫ اﺋﺗﻼﻓﯽ و در ﻗدرت ﺳﯾﺎﺳﯽ آﯾﻧده ﮐﺷور داﺷﺗﮫ ﺑﺎﺷﻧد. ﭼﻧﯾن ﺟﺑﮭﮫ ای، ﭘس از ﺑر ﭼﯾدن ﺗﻣﺎم ﻋﯾﺎر رژﯾم ﺟﮭﺎﻟت و ﺟﻧﺎﯾت اﺳﻼﻣﯽ، ﺣﮑوﻣت اﺋﺗﻼﻓﯽ ﻣوﻗت و دو ﺗﻼش ﺧواھﻧد ﮐرد ﮐﮫ ﺷراﯾط اﻧﺟﺎم اﻧﺗﺧﺎﺑﺎت آزاد و ﺗﺷﮑﯾل ًران ﮔذار را ﺗﺷﮑﯾل ﻣﯾدھﻧد وﻣﺷﺗرﮐﺎ و اﻧﺗﻘﺎل ﻗدرت ﺑﮫ ﺣﮑوﻣت ﻣﻧﺗﺧب ﻣردم، ، ﻣﺟﻠس ﻣوﺳﺳﺎن را ﺑرای ﺗدوﯾن و ﺗﺻوﯾب ﻗﺎﻧون اﺳﺎﺳﯽ ﺟدﯾد ﺑراﺳﺎس ﻗﺎﻧون اﺳﺎﺳﯽ ﺟدﯾد و ﻣﻧﺷور رﻓﻊ ﺗﺑﻌﯾض را ﻓراھم ﮐﻧﻧد. ﻣردان آزاد اﻧدﯾش اﯾران وظﯾﻔﮫ دارﻧد ﮐﮫ در ھﻣﮫ ﺳطوح از ﻣﺑﺎرزات آزادﯾﺧواھﺎ ﻧﮫ زﻧﺎ ن ﺣﻣﺎﯾت ﮐﻧﻧد. ﺑﻧﺎ ﺑراﯾن، ﮐﺳﺎﻧﯽ ﮐﮫ ﻗﺻد دارﻧد ھﻣﭼﻧﺎن ازﻓرھﻧﮓ اﺳﻼﻣﯽ وﻣﻧﺎﺳﺑﺎت ارﺗﺟﺎﻋﯽ ﯾﺎ ﻧوﮐرﻣﻧﺷﯽ ﻗدرﺗﮭﺎی ﭼﭘﺎوﻟﮕر ﺧﺎرﺟﯽ را ﻣﯽ ﭘذﯾرﻧد، ﻧﻣﯾﺗواﻧﻧد ،ارﺗزاق ﮐﻧﻧد ﻧﻘش ﺳﺎزﻧده ای در ﺟﺑﮭﮫ اﺋﺗﻼﻓﯽ و درﺗﺣوﻻت رھﺎﺋﯾﺑﺧش ﻓرھﻧﮕﯽ و اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ آﯾﻧده اﯾران اﯾﻔﺎ ﮐﻧﻧد.

ﻣرﺣﻠﮫ دوم

ﻣﻠﯽ ، ﻻﺋﯾﮏ و ﻏﯾر ﻣﺗﻣرﮐز در اﯾران ، ﺑﺎ ھﻣﮑﺎری ﮐﺎرﺷﻧﺎﺳﺎن –ﭘس از اﺳﺗﻘرار ﺣﮑوﻣت دﻣﮑراﺗﯾﮏ ﻣﺧﺗﻠف، طرح ھﺎی ﻣرﺑوط ﺑﮫ: ﻋدم ﺗﺑﻌﯾض اﻗوام و ﻣﻠﯾت ھﺎی اﯾران، ﻋدم ﺗﺑﻌﯾض زﻧﺎن، ﺷﮑوﻓﺎ ﺳﺎزی ﻓرھﻧﮓ ،ھﻧر و زﺑﺎن اﻗوام و ﻣﻠﯾﺗﮭﺎی اﯾران، واﮔذاری اداره اﻣور ﻣﺣﻠﯽ و ﻣﻧطﻘﮫ ای ﺑﮫ ﮐﺎرﮔزاران و ﮐﺎرداﻧﺎن ﻣﻧﺗﺧب ﻣﺣﻠﯽ و ﻣﻧطﻘﮫ ای. ھﻣﭼﻧﯾن ﺑﺎﺟرا در آوردن طرح ھﺎی ﻧوﺳﺎزی وﺟﺑران وﯾراﻧﯽ ھﺎ ﮔذﺷﺗﮫ، ﺗﺎﻣﯾن آب و ﺑرق و درﻣﺎن ، و ﻓراھم ﮐردن رﻓﺎه اﺟﺗﻣﺎﻋﯽ دردﻣﻧدان ﺳراﺳر ﮐﺷور، ﺑﺎﯾد ﺗﺣﻘﻖ ﯾﺎﺑﻧد.

ﻣرﺣﻠﮫ ﺳوم

از آﻧﺟﺎﺋﯽ ﮐﮫ ﻓرھﻧﮓ ﺧراﻓﺎ ت و ﺟﮭﺎﻟت اﺳﻼﻣﯽ و اﺳﺗﻘرار ﺣﮑوﻣﺗﮭﺎی ﭼﭘﺎوﻟﮕر و ﺟﻧﺎﯾﺗﮑﺎر، ﭼﻧدﯾن ﻗرن در اﯾران ﺑﺎز ﺗوﻟﯾد ﺷده اﻧد، ﺿروری اﺳت ﮐﮫ ﺣﮑوﻣت ﺑرﮔزﯾده ﻣردم وﺟﺑﮭﮫ اﺋﺗﻼﻓﯽ، ﺑﺎ آﯾﻧده ﻧﮕری، ﺑرﻧﺎﻣﮫ ھﺎی ﮐﺎرﺷﻧﺎﺳﺎﻧﮫ ﻧوﯾﻧﯽ ﺑرای ﻧظﺎم آﻣوزش و ﭘروش، ﺑرای ﺗروﯾﺞ ﻓرھﻧﮓ ﻧوﯾن، ﺑرای ﻧظﺎﻣﯽ ﮐﺷور، و ھﻣﭼﻧﯾن اﺗﺧﺎذ ﺳﯾﺎﺳﺗﮭﺎی دوﺳﺗﺎﻧﮫ – ﺗرﺑﯾت ﮐﺎدر ﺑﻣﻧظور اداره دﺳﺗﮕﺎه اداری- ﺳﯾﺎﺳﯽ
و ﺻﻠﺢ طﻠﺑﺎﻧﮫ در رواط ﺧﺎرﺟﯽ، طراﺣﯽ و ﺑﺎﺟرا در آورد ﺗﺎ ﺗﻣﺎم آﺛﺎر ﺷوم و ﻧﮑﺑت ﺑﺎر ﺣﺎﮐم ،طﯽ روﻧدی ﺑرﭼﯾده ﺷوﻧد. ھﻣﮕﺎم ﺑﺎ ﺑر ﭼﯾدن ﻧظﺎم ﺟﮭﺎﻟت و ﺟﻧﺎﯾت اﺳﻼﻣﯽ، اﺳم ﻧوﯾﺳﻧده اﯾن طرح از ﺣﺳن ﻣﺎﺳﺎﻟﯽ ﺑﮫ ذاﻧﯾﭻ ﻣﺎﺳﺎﻟﯽ ﺗﻐﯾﯾر ﺧواھد ﮐرد!!!