زمستان فرا رسید بیادمان باشد زلزله زدگان هنوز بی پناهگاه کرمانشاه را ویادمان باشد نقش هنرمندان در بقای نظام داعشی

بصیر نصیبی :

 حوادث طبیعی هر جا رخ میدهد اما در نظام داعشی ما تبدیل به یک بلای غیر طبیعی میشود.در روز های سرد کافیست چند ساعت دستگاه گرم کننده شهرمان از کار بیفتد زندگیمان فلج می شود،قرار هایمان بهم میخورد، نگران بچه های کوچک. وپیران خانواده هستیم ،رادیو ها وتلویزیون های محلی دایم خبر را پخش می کنند . دقایقی بعد از وقوع حادثه مسئولان مربوطه کار امداد رسانی را اغاز می کنند..
برای چند لحظه چشما ن را ببندیم وقتی دوباره بازکردیم خودمان را در کرمانشاه وسر پل ذهاب ومناطق زلزله زده ی غرب ایران تصور کنیم.
در این مناطق خانه های مردم که بدون نظارت فنی بنا شده خیلی سریع فرو میریزد، عوامل جمهوری اسلامی که اصلا منکر وقوع یک زلزله سخت می شوند،تا مدتها که از کمک رسانی خبری نیست. فقط رادیو تلویزیون ها ی ج. ا وظیفه دارند اخبار دروغ پخش کنند و آسیب ها را جزیی ترسیم کنند وعلمای اسلام هم خوشحالند که خداوند متعال بار دیگر استقامت مردم را سنجید . انگار جناب خدا فقط این مردم آواره شده را شایسته سنجش میداند؟

در زلزله کرمانشاه .انقدر داعشیان در کار کمک رسانی ضعیف عمل کردند که مردم عادی که خود صد ها گرفتاری دارند. وارد عمل شدند هر کس به وسع خود سعی کردند به این دردمندان یاری برساند. چون مردم می دانند مامورین دولتی کارشان حیف و مل کمک ها وبالاکشیدن انها ست، مردم خود با هر وسیله ای که شده خودشان با ان مناطق رساندند .حقه باز های حکومتی مثل صادق نا زیبا کلام هم موقعیت پیدا کردند و حسابی برای کمک گشودند والبته معلوم نشد چه میزان کمک به حسابش واریزشده ،مهم اینست که فعلا برای اقای دکتر استاد دانشگاه مدتی امکان چاپیدن ویژه فراهم شده بود .
( کسی میداند شیرین بانو با ان جایزه حاتم بخشی اکادمی نوبلش برای زلزله بم چقدر جمع کردکه حالا بخواهیم در یابیم چه میزان کمک به حساب های عوامل مذهبی دیگرحکومتی واریز شده است؟)
کمک های مردمی برای روز های اول وقوع زلزله کار ساز بود نگذاشت بچه ها و انسانهای ضعیف بنیه صدمه ی بیشتر ببینند . اما دیگر ساختن دوباره خانه های ویران شده ،تعمیر کابل ها ی برق، برپایی چادر های مجهز به همه وسیایل برای چند ماه تا خانه ها اماده شود ،بر پایی سرویس هایی برای درمان بیماران ، تعمیر لوله های آب رسانی ، رسیدگی به امور تغذیه آسیب دیدگان، فراهم کردن وسایل برای مقابله با سرما وتهیه اب سالم . تعمیر فاضلات ها برای جلوگیری از الودگی اب اشامیدنی را که با کمک های فوری مردم نمی شودتامین کرد ، هر دولتی وظیفه دارد به سرعت امکاناتی فراهم کند تا شرایط زندگی مردم لااقل به وضع قبل از تخریب برسد. .
اما گزارش های دردناکی از مناطق زلزله زده میرسد که نظام مقدس هیج اقدامی برای اغاز زمستان دران مناطق صورت نداده است. میزان چادر ها که البته فاقد ایمنی است محدود است،اکثر زلزله زدگان هیچ سر پناهی ندارند،،بچه ها، گرسنه اند،بهداشت منطقه در حد زیر صفر است، انواع بیماری های پوستی وانگلی شایع شده وگسترش یافته است. آب اشامیدنی به فاضل آب شهر ریخته میشود 
اکثر زلزله زدگان که در هنگام وقوغ زلزله عزیزان خود را از دست داده اند الان با مصیبت مضاعف دست وپنجه نرم میکنند. 
در همین روز ها ست که گفته شده دوره جدید تحریم ها هم آغاز شده است. بهانه خوبی برای نظام فراهم شده است که بی توجهی به وضعیت اسف انگیز این بیخانمان های در مانده را هم به بایکوک امریکا پیوند بزند ، اما ایا به هنگام وقوع زلزله بایکوک نظام مطرح بود؟چرا بعد از گذشت دوسال حتا چادر خشک و خالی هم به حد کفایت به مرد م محروم داده نشده چه برسد به چادر های مجهز؟ اما این روز ها اطلاعیه هنرمندان دوم خردادی ( اصغر فرهادی، رخشان بنی اعتماد،حسین علیزاده،بهمن فرمان ارا و… )همه جا پخش شده که به مردم جهان نوشته اند که چون ترامپ ج. الف را تحریم کرده مردم دچار مضیقه شده اند اما نگفته اند که اکثر مردم در اثر فشاد گسترده حکومت، دزدی مقامات، هدر دادن پول مرذم برای تبلیغات مذهبی، راه انداختن نمایش های مسخره مثل گرفتن چله برای امامان 1400 سال پیش وبسیار موارد مشابه هست که مردم را به روز سیاه انداخته است . ایا هنرمندان ما که پول لامفت میگیرند و میچرخند قادر نیستند لااقل برای این مردم چادر فراهم کنند؟ .

این ها که امکانات وسیع مالی دارند وزندگی های مرفه ایا دلسوزیشان برای کمبود دارو برای بیماران تنها یک ژست تبلیغاتی نیست که ج. ا ایده اش را طراحی و به اینان دیکته کرده است؟ ایا اشک های اینها برای مردم گرفتار اشک تمساح نیست .؟قبل از اعمال تحریم ها هم کمبود دارو محسوس بود برای نمونه دختر یکی از گردن کلفت های نظام تاجر شده است دارو ها را انبار کرده بود تا وقتی مردم در تنگنای بیشتری قرار گرفتند به چند برابر قیمت تعین شده بفروشند . ایا این هنرمدان اطلاعیه ای دادند تا اعتراض کنند به احتکار دارو ؟ اعتراض کنند به اهمال دولت برای دوباره سازی مناطق زلزله زده ،اعتراض کنند به افزایش بیمار ی خردسالان در مناطق زلزله زده  و جنایت  های چهل ساله  نظام مقدس  و  دهها مورد مشابه ؟
راه نجات مردم تنها بدست خودشان است . باید اینان را از اریکه قدرت بزیر کشید ،هنرمندان دوم خردادی هم بهتر است به جای اعلامیه نوشتن به مردم جهان به درد های همین زلزله زدگان کرمانشاه توجه کنند. اما میدایم که چنبن نخواهند کرد اینان هدف نهایبشان حفظ این نظام است نه دلسوزی برای مردم مصیبت زده اگر دارو کم است بروند سراغ انباردارهایی که دارو را احتکار کردند به خصوص دختر یکی از نزدیکان نظام . 
هنرمندان حکومتی هم تحریم ها را بهانه نکنند ،این نظام نا انسان قاتل کارنامه اش از ان سیاه تر است که فرهادی ها ،بهمن فر مان ارا ها،رخشان بنی اعتماد ها وعلیزاده ها بتوانند چون گذشته برایش ابروی کاذب بخرند. قیام دیماه خیلی از پروژه های دوم خردادی را با یک شعار خنثا کرد.
ا صلاخ طلب .اصول گرا دیگه تمومه ماجرا