سـایـه شـوم سـرمـایـه بر حـقـوق بـشـر …‏ ‏

پویان انصاری :

طبق خبـر منتشر شده در برخی از رسانه های سوئـد، آقای استفـان لوف ون (Stefan Löfven) نخست وزیر این کشور که رهبری حزب سوسیال دموکرات را هم عُهده دار است عزم خود را برای دیدار با سران رژیم جمهوری اسلامی، جزم کرده است.

قرار است ایشان درتاریخ 11 فوریه به ایران سفرکند و دو و سه روزی مهمان رژیم جمهوری اسلامی باشد!

سوئد کشوری است که بهرحال، حق آزادی بیان در آن رعایت می شود، حقوق بشر مورد احترام بخش اعظمی از مردم آن است و حکومت وقت آن، مُدعی رعایت برابری و عدالت اجتماعی برای شهروندان خود می باشد.

از این منظر، در این جهان شیر تو شیر، سوئد به عنوان کشوری که “دموکراسی” در آن رعایت می شود معروف شده است.

سفـر ناگهانی نخسـت وزیـر چنین کشـوری، به سـرزمینـی که حکـومـت 38 ساله اش، همواره حکومتِ دار، شکنجه و زندان بوده و پیوسته مورد اعتراض و افشاگری آزادیخواهان و عدالت جویان بوده است جای بسی تعجب و تاسف است که آقای “استفان لوف ون” برخلاف ادعاهای خـود، چنین اقدامی می کند !

آقای لوف ون رهبر حزب سوسیال دموکرات ها و ایرانی هایی که در این حزب و یا حزب های دیگـر عضـو هستنـد و دست ِ بر قضـا، پُسـت های مهمی را هم عهده دار می باشنـد و چه بسـا، خیلی از آنها خود و یا همراه با پدر و مادرشان با فـرار از چنگال همان رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی که اینک قرار است میزبان نخست وزیر سوئد باشد، توانسته اند در این کشور، پناهنده شوند.

این دسته به نیکی می دانند چگونه نظـام حـاکـم، سرزمین ما را در تمام زمینه ها، اعم از سیـاسـی، اجتماعی، اقتصادی و … به ورطه نابودی کشانده است.

نخست وزیر و هیئت همراه او به روشنی می دانند که در این 38 سال، حکومت زن ستیـز جمهوری اسلامی چه فجایع ایی را در ابعاد وسیعی در رابطه سرکوب دگر اندیشان و معترضین آفریده است…

سرمداران حکومت سوئد و ایـرانیـان عضـو در این حزب و سایـر احـزاب سوئدی، به خـوبـی می دانند که، سن ازدواج در عصر حاضر 18 سال می باشد ولی در حکومت قرون وسطایی جمهوری اسلامی هنوز احکام ارتجاعی حاکم است و شاهدیم چطورکـودکـان را به جای بازی با توپ و عروسک، پـای سُفره عقد و ازدواج می نشانند.

این دولتمردان، اگر بر صحت و سُقم نکات شمرده شده شک و تردید دارند حداقل نمی توانند به محکوم شدن مداوم و مکـرر نظام ضـد انسـانی حاکم بر ایران در حوزه های مختلف از جمله عدم رعایت حقـوق بشـر از طرف مجامع بین الملل و صلیب سُرخ، شـک کنند.

در حالی که نخست وزیر سوئد و همراهان وی، قرار است با جـلادان این رژیـم که بـزرگتـریـن جـنـایـت علیه بشـریـت را در دهه شصت آفریده است دست بدهند و روبوسی کنند طناب خونین دار این رژیم، هر روزه بر گـردن انسانی، به بهانه های گوناگون آویخته می شود.

بزودی نخست وزیر سوئد عازم ایـران می شود ولی افـوس و دریغ از کوچکترین اعتراض به این سفر، از جانب نمایندگان ایرانی در احزابِ سوئدی …!!!

در رابطه با وضعیت خودمان هم، شوربختانه عُمر طولانی تبعید به طُرق گوناگون بر ما اثر کرده و ما را در لاک خود فرو برده است و اگر نه، روزگار ما نباید این چنین می بود که هست.

متن نامه اعتراضی جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی به سفر نخست وزیر سوئد به ایران در سایت گزارشگران، درج شده است از اینرو از انتظار می رود که در صورت امکان از این متن اعتراضی حمایت کنیم.

لینک سایت گزارشگر

www.gozareshgar.com

پـویـان انـصـاری

Pouyan49@yahoo.se

8 فوریه 2017 / استکهلم