طنز پیر خراسانی

پیر خراسانی :

خشکسالی!

یک ضرب المثل عامیانه در منطقه شمال ایران رواج داره که میگن یکی از امامان گفته: اگر قحطی و خشکسالی شد برین طبرستان! یک فضولی مثل ما بلند شد پرسید: اگر طبرستان قحطی شد چه کنیم؟ وامام علیهش سلام! با مهربانی ومحبت فرمود: برین گورستان!  حالا مدیر کل آبیاری گفته مازندران یعنی همون جائی که امام گفته بود، دچار خشکسالی شده! مردم بجنبین ما دو تا گزینه بیشتر نداریم یا باید بریم گورستان یا باید پیش از مرگ، آخوند ها رو بفرستیم به گورستان تا مازندران با همه کشور سرسبز و پرآب بشه!

دزدی ابر!

یکی از سرداران پامنقلی سپاه گفته : خشکسالی ایران مشکوکه! اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه  ابرهای ما را می دزدند! حالا القاب سردار را  ببینید: سردارسرلشگر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی! دو خط القاب داره و این چرند ها را  میگه! آره بابا بگرد ببین کی ابر ها را  می دزده؟ این ابر آشپزخانه ما روهم ازش بگیر! خیرسرمان  یک بار خواستیم پیش اختر عیال مان خود شیرینی کنیم ظرف بشوریم ابر آشپزخونه رو گم کردیم! فکر می کنیم کار خودشه! کار کار دشمنه! حالا در این فاجعه و به خاطر این سهل انگاری چقدر از اختر فحش خوردیم بماند!

فرصت فکر کردن؟

علی انصاریان فوتبالیست معروف در برنامه تلویزیونی  داد زده: چرا نمیذارین حال ما خوب باشه؟ او نمیدونه که این دستور  رهبر معظّمه که  مردم ایران آسایش نداشته باشند! آن حضرت به سپاه گفته: یک روز مرغ کم بشه، یک روز تخم مرغ، یک ماه برنج گران بشه، یک ماه میوه، یک ماه کم آبی، یک ماه بی برقی، یک ماه ماهواره ها رو بگیرین، یک ماه موتورها رو، یک ماه روسری، یک ماه برجام،  یک ماه دلار، خلاصه هر روز یک چیزی را پرچم یزید کنید تا مردم به فکر تعویض من نباشند یعنی مردم حتی برای فکر کردن به دزدی ها و ظلم های حضرت رهبر و اعوان و انصار اش هم  فرصت و حوصله نداشته باشند!

خودتی!

کی میگه مرده نمی لرزه؟ نوبخت سخنگوی دولت هم از رهبر پاچه ورمالیده اش گول زدن مردم رو یاد گرفته!! و به تازگی گفته: مردم طلاها شونو بیارن بازار بفروشند! اگر دلار هم دارند همینطور! ایرانیان خارج نشین هم به خاطر کمک به دولت، ارز ها یشان را بیاورند به داحل کشور!؟ چرا خودتون این کار رو نمی کنید؟ فقط یکی از اذناب و دواب خودتون 38000 سکه خریده حتما شما هم کارتون پینوکیو رو دیدید که روباه و گربه نره به پینوکیو میگن سکه های طلا تو بیار بکاریم تا درخت طلا در بیاد و سکه بار بده! پولدار بشی! گیرم که راست بگی و مردم این کار رو کردند وبازارهم درست شد،  ازکجا معلوم معظم باز پول ها رو به بشار اسد نده؟ یا نبره ضریح سامرا ونجف رو نو نکنه؟ یا در افریقا خرج نکنه؟ یا به حسن نصرالله نده؟ گیرم که این کار ها رو نکنه! دست کمش اینه که دلار رو چارتومن می گیره و ده تومن می فروشه وسکه ها رو ارزان می گیره و ماه بعد چند برابر می فروشه!  آقای نوبخت  اون وقت نمیگی مردم چقدر جیگرند که ما سال ها وضع رو بدتر کردیم ولی باز  هم اسگل شدند؟ آره دادا خودتی!؟

مناجات رهبر!

رفتیم خدمت رهبر معظّم مان تا بینیم دراین وانفسا چه می کنه؟ دیدیم  معظم روشو کرده طرف عراق که: یا امیرالمومنین من صدها میلیارد خرج تو وبچه هات کردم! این رسمشه؟ منو با دلار ده تومن و برجام پاره واگزوز خراب ول کنی و دستم رو نگیری؟ مردانگی کن از طلاهایی که بهت دادم  یک کمی بده قول میدم وقتی بسیجی ها مردم رو کاملاً سرکوب کردند ده برابرش رو بهت پس بدم! ندا آمد! ای نایب نا برحقّ ما! ای از این جا رانده و  ازآن جا مانده! ما در زندگی نون به کسی ندادیم! مثل خودت ایران رو غارت کردیم! دستمون هم از بانک ذلّت و خجالت کوتاهه فقط میگیم برو از امام راحل (ج) بگیر برای اون که بیشترخرج کردی! ناگهان ندای امام ره آمد که گفت:  لاکن! مثل ما وعده دروغ بده! مگر نمیدانی که حفظ ریاست ازاوجب  واجباته! تا گورت مثل ما مستراح بشد! بجنب!

اقتصاد مال خَرَه!

روزی که امام راحل (ج) در نقش برف پاک کن روی بالکن  فکر کرد و گفت: اقتصاد مال خَرَه! حتی فرزند برومندش احمد گریان هم نفهمید چی گفته! تا این که چند روز قبل شاگرد طوطی شکل عملی اش شریعتمداری در کیهان اش نوشت: مفسدان را اعدام کنید و اقتصاد را به سپاه بدهید، تازه ما کشف کردیم امام ره چه دُری سفته!!  منظورش این بود که اقتصاد مال سپاهه! تحویل آن ها بدهید!! خدابیامرز جوری حرف می زد که نکیر ومنکر هم هنوز نفهمیده اند  دینش چی بوده؟ هنوز سین جیم میشه! تا صدسال دیگر هم گیره!؟

 دعا به جان آقا!

ملانصرالدین جانی (صادق لاریجانی) قاضی  شریه دولت مولا علی با لبخندی احمقانه پز داده که ما در دادگستری مان، سالی سی میلیون پرونده تشکیل می دهیم! مردک این افتخاره؟ این آمار نشان میده که شصت میلیون با تو در گیرند!! ولی چرا اینهمه می گیرند؟ چرا هرکس بگه خامنه ای هنگام تولد یاعلی نگفته می گیرند! هرزنی روسریش شله هرمردی آستین کوتاهه می گیرند! چرا درحالی که  سپاه روزی صدها  تن مواد می فروشه ورد می کنه هرکس یک گرم داشته باشه می گیرند! که هفتاد درصد پرونده ها برای همینه! ولی چرا این همه پرونده می سازند؟ چون این بگیر و ببندها کلی پول درمیاره! کمترین شون حجابه که طرف رو دوسه میلیون می دوشند اگه هر پرونده ده تومن دربیاره میشه سیصد هزارمیلیارد تومن! حق و حساب قضات و وکلا و حال وحولشان هم جای خود! بی خود نیست رهبر معظّم از ملا تمجید می کنه! همه دوشیدن ها و بیداد زیر سر همین پولی است که به آن حضرت می دهند! چرا؟ چون با خریت او بسیاری مرده اند ومردم باید هزینه رفاه بازماندگان آن ها را بدهند! میلیونها خانواده سپاه و شهید و جانباز و مفقودالاثر و اسیر و…. از همین باج ها میلیونر می شوند وبجان آقا دعا می کنند؟!

تنبل کلاس!

اگر این همه نصیحت که به سران رژیم ناشریف کردیم به گاو ها کرده بودیم  برای خودشان بیل گیتس و انیشتین شده بودند اما این اراذل و اوباش همان آخوندهای ایران برباد ده ماندند که ماندند! دریغ ازیک قدم پیشرفت وآدم شدن هنوز همگی شان در کلاس اوّل درجا می زنند!

نفت و عمو سام و رفقا!؟

عربستان تهدید کرده که برای جبران نفت ایران 12 میلیون بشکه در روز تولید خواهد کرد! حسین کاظم پوراردبیلی نماینده دولت آقا امام زمان (عج) در هیئت عامل اوپک گفته: اگرعربستان چنین کند به این معنی است که اوپک را امریکا اداره می کند! مردک امریکا جهان رو اداره می کنه!! نفت عربستان که آبلیموشه! کشوری که 82 تا پایگاه داره و روزی بیست میلیون بشکه نفت مصرف داره ویک سوم دارایی جهان و دو سوم صادرات سلاح دستشه! غیراز ایران که تو تکش کردی بقیه جهان بدون اجازه امریکا آب نمی خورند! حتی اروپا وچین و ژاپن! عرب ها که از قدیم نوچه انگلیس بودند ولی پس ازجنگ دوم کیست که نداند همه شاهان عرب بدست امریکا عزل ونصب می شوند؟ همین بن سلمان اصلا نوبتش نبود! امریکایی ها گفتند عربستان عقب افتاده! عموتو کنارمی زنیم تو رو میذاریم تو هم آزادی زنان و  یک سری کار ها رو انجام بده! پس تنها نفت عرب ها دست امریکا نیست بقولی  نمک شون هم هم دست اون هاست! و مطمئن باش با دستور امریکا عربستان تولیدش رو حتی اسمی هم که شده زیاد می کنه تا شما ها گورتونو گم کنید!؟

هوا خیلی پَسِه!؟

تقریباً همه مردم ایران رابطه هاشمی رفسنجانی با خامنه ای را می دانند که  سال 68 با دروغ هاشمی خامنه ای شاه شد! ولی ده سال آخر، این دو مثل سگ و درویش جر و منجر داشتند! البته برای خانواده هاشمی از دزدی ها آن قدر مانده که بروند اروپا و ده نسل راحت باشند ولی دلشان نمی خواهد زندگی شاهانه را رها کنند!  ولی اوضاع چنان خراب شده که فائزه هاشمی هم احساس خطر کرده و به خامنه ای پند و اندرز داده که تا دیر نشده با امریکا مذاکره کن!  البته فائزه خانم دلش برای باغ ها، قصر ها و کارخانه هایی می سوزه که بزور گرفته وچهل ساله حال می کنه دلش نمیخواد این ها رو پس بده! ولی ما به این زرنگ خانم میگیم: اگه قرار به نرفتن بود توهم نبودی! پس زود برو که هوا خیلی پَسِه!؟

نوعی پیشرفت!؟

lبرخی از معاندین این جا و آن جا میگن که  رهبر معظّم به فکر مردم نیست وبیشتر دراین فکره که درتانزانیا وکشورهای عرب برای خودش یک شعبه گاوداری یا همون حوزه علمیه بزنه! ولی ما که دست مون توکاره بارها از خود آن حضرت شنیده ایم که می فرمایند: این هم خوبه ولی به قول امام راحل (ج) به این مقدار دلخوش نباشید!  شما باید سطح کار را بالا ببرید! معظّم له راست میگه اون روزای اول انقلاب برای سران دولت شاه حرف یک قرون دوزار بود بعد که با اکبر کوسه همدست شد واحد پول ما از ریال به تومان رسید!  بعد که آقا دید دست سپاه برای کشتن زنان ومردان دست خالی، خیلی ورزیده شده،  رفت روی میلیارد! حالا عده ای فکر می کنند آن حضرت برای خودش این دزدی ها رو انجام میده! نه عزیز نه! اینا همش برای اینه که دردسر ما کم بشه! مثلا الان تا بگی آقا هفت صد تا برد! دیگه کسی نمیگه هفتاد هزار میلیون ریال! هزار و میلیون و ریال با درایت آقا از مد افتاده ومردم یک ضرب میگن هفتصد پر! خوب اگه این رفاه و پیشرفت کشور نیست پس چیه؟ حتما که نباید پول بیاد، رفتن پول هم خودش نوعی پیشرفته! پس فردا که  اگزوز رژیم بدست مردم جر می خوره اونوقت بانک آقا میگه نه بابا کی گفته؟ اصلا ما اینجا بانک نداریم!

پیروزی پیزوری!

در حالی که همه مردم دنیا شاهد بودند که اسرائیل پایگاه های رهبر معظّم در سوریه را کوبیده وده ها نفر سپاهی رو کشته ولی سلامی فرمانده  اخموی سپاه میگه: چندتا موشک زدیم و به اسرائیل پیام دادیم قلب تل اویو را خراب می کنیم! دیگه جرات نکرد ما رو بمباران کنه! درحالی که دیگه پایگاهی نمانده بود که اسرائیل بزنه! میترسیم همینجوری پیش بره سپاه اعلام کنه ما یافا و اورشلیم را گرفتیم ولی خالی کردیم که امام زمان (عج) بیاد و افتخار فتح بنام ایشان ثبت بشه! سیمای آخوندی هم دائم موشکباران جولان رو نشون میده ومیگه کمر اسرائیل شکست!  واقعا اینا نابغه اند!  ما اگه جای رهبر معظّم بودیم، حقوق این ها رو چند برابر می کردیم!؟

کانادا – مدینه منوّره مونرآل – شش شنبه (آدینه) ششم جولای المبارک! سال 2018 دربدری

برابر با پانزدهم تیر ماه سال 1397 مهرورزی زنجیره ای

شاد و آزاد و سربلند باشید.