فرخنده باد سال ۲۰۲۱ (مهم‌ترین وقایع سال ۲۰۲۰)

 

بهرام رحمانی  :

فرارسیدن سال ۲۰۲۱ را به همه انسان‌های آزاده، برابری‌طلب و عدالت‌جو صمیمانه تبریک می‌گویم. هرچند که فاکت‌های موجود نشان می‌دهند آغاز سال نو نیز کمابیش ادامه همان درد و رنج و بحران سال گذشته خواهد بود. با این وجود، امید به آینده و یا خوش‌بینی به آینده بهتر دیدگاه و نگرش مثبتی است. به ویژه این که اگر چنین دیدگاهی با تلاش‌های گسترده و پیگیر شهروندان آزاده جهان همراه باشد تا به اتفاق هم و دست در دست هم در هر جایگاهی و موقعیتی هستند و هر امکانی دارند در جهت ساختن یک جامعه جدید و انسانی در دوران پساکرونایی گام‌های جدی بردارند.

در حالی که سال ۲۰۲۰ به پایان خود نزدیک می‌شود، مردم جهان در اندیشه چگونه گذشتن این سال آکنده از بحران و درد و رنج جان‌کاه، با آمار وحشتناک جان‌باختگان ناشی از شیوع کرونا مواجه هستند که در آستانه مرز دو میلیون نفر است.

از دسامبر ۲۰۱۹ برابر با آذر ۱۳۹۸ تا امروز ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۹ آذر ۱۳۹۹ بیش از یک سال می‌گذرد. از روزی که نخستین مورد ابتلا به ویروس ناشناخته کرونا در شهر «ووهان» چین ثبت شد تا امروز نزدیک به ۸۰ میلیون نفر در ۲۱۸ کشور جهان درگیر این بیماری شده‌اند. آمریکا با نزدیک به ۱۸ میلیون مبتلا و حدود ۳۲۱ هزار فوتی، در صدر جدول قرار دارد.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت حکومت گفته است در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۹۴۶ نفر رسید. هم‌چنین ۶ هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۵ نفر از آن‌ها بستری شدند. ۵۱۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

ادامه مطلب