قرآن و تضادهایش

مژگان پورمحسن :

اینکه جهانِ هستی با میلیاردها سیّاره، میلیاردها موجود زنده و میلیاردها انسان چرا و چگونه و طی چه
پروسه ای بوجود آمده و سَرانجامِ این موجودات چه خواهد شد برای دانشمندان، فلاسفه و قدرت مَداران کما اینکه در حد ذهنی هر انسان بصورت فردی در طول تاریخ سؤالی دائمی و برای اکثرِ انسانها با نگرانی ، تشویش و حتی وحشت همراه بوده است. ادیان اللهی که مدعّی آمدن از سوی تنها خالق هستی میباشند قاعدتاً دقیق ترین و
درست ترین پاسخ به این سؤالات را می دهند.

در سورهٔ النساء ( زنان ) دیدیم که الله به ادعای خودش در قرآن در اوّلین آيهٔ این سوره، بوجود آمدن زن را از جسم مَرد اعلام می کند که پیش از این در نوشتهٔ کوتاهی بطور خلاصه به آن پرداختم.

در سورهٔ النَحل ( زنبورها ) آيهٔ ۴ الله میگوید که « او مَرد را از یک قطره اِسپِرم خلق کرده…». این بدان مفهوم است که ِاسپِرم مَرد درجای دیگری که بهشت نامیده میشود وجود داشته و به زَن نیز هیچ احتیاجی نبوده و مَرد پس از اوّلین خلقت میتوانسته مثل بَرخی دیگر موجودات، خود را باز تولید نماید. پَس بوجود آوردنِ زن به چه دلیل بوده است و چرا این زن است که باردار میشود و نُه ماه این بار را بُرده و سپس با دَرد جانکاه وضع حمل کرده و بچه را بدنیا می آورد؟ الله پاسخ نمی دهد.

سورهٔ الکَهف ( غار) آیهٔ ۳۷ قرآن می گوید: « …کافری تو به آن کَس که تو را از خاک و سپس از اِسپِرم آفرید و بالاخره تو را بشکل مَرد درآورد؟ » در اینجا خلقت مَرد تغيیر کرد، یک مرحلهٔ خاک ابتدائاً و یک مرحلهٔ شکلِ مَرد در آخر اضافه شد. فکر نکنید داستانِ خلقت انسان آخرِ سر سه مرحله ای باشد. با الله باید صبور بود.

سورهٔ سوّم قرآن آل عِمران ( خانوادهٔ عِمران) آيهٔ ۶: « اوست که  به شما در رَحِمها شکل می دهد همانگونه که خود می خواهد…» این آیه آدم را در رحِم مادر جای داده که به واقعیتی که چندین هزاران سال است انسانها در بدنیا آمدن نوزادی تجربه کرده اند نزدیکتر است.
آيهٔ ۳۹ همین سوره، فرشتگان اللهی به ذکریا پیامبرخبر خوش پدر شدن را می دهند و آيهٔ ۴۰ میفرماید:
« ذکریا گفت بار اللها من چگونه صاحب پسری میشوم درحالیکه امروز به پیری رسیده ام وزنم نازاست؟ الله پاسخ داد اینچنین. الله برهرکارقادراست.» ملاحظه می فرماييد که در این آیه خلقت بشر نه از خاک است و نه اسپرم و نه زن دخالتی دارد.
دو خط پايينتر آیات مربوط به حضرت مریم است که اینبار خلقتِ مسیح با هیچکدام از خلقتهای قبلی نمی خواند:
اینبار فرشتگان به مریم ( که هرگز دست مَردی به او نخورده است ) مژده می دهند که صاحب پسری خواهد شد و نامش را عیسی المسیح بُگذارد و در مقابل حیرت مریم الله پاسخ می دهد « اینچنین است!… الله هر چه بخواهد
خلق می کند. کافیست بگوید باش و آن چیز بلافاصله هست.» اینبار برای خلقت هیچ چیز یا فردی لازم نیست بجز مادری که بچه را بدنیا بیاوَرَد.

لطفاً چند دقیقه از باورها و اعتقاداتتان بیرون آمده و خود را صرفاً یک انسان جدی و محقق علمی تصوّر کنید که
آشنايی مسلمان به شما می گوید برای فهم چرايی و چگونگی و هدف غايی هستی منجمله انسان، سَری هم به قرآن بِزَن که بصورت دقیق همه را توضیح داده. فکر می کنید با همین چند آیه در مورد خلقت انسان به چه نتیجه ای می رسید؟ و بعنوان یک آدم جدی و اهل علم چقدر انرژی برای گرفتن پاسخ سؤالهایتان از الله و قرآن و محمد صرف خواهید کرد؟

قرآن ادعا می کند که در کلام الله هیچ تضادی وجود ندارد و اکثریت مسلمانان ـ اعم از اینکه قرآن را خوانده یا
هرگز نخوانده باشند به این مدعا باور داشته و در قبال چنین متنی رگ گردنشان به اندازهٔ یک شلنگ ورم کرده و باصطلاح به رَگِ غیرتشان بَر می خورَد. در پاسخ ایشان فقط یک کلام میگویم: مطمئن باش که اگر غیرت داشتی و غیرت داشتیم مملکت باستانی خویش و مَردم بی پناه خود را دو دستی تقدیم کثیفترین جانورانِ موجود در وطن نمی کردیم که جهنم قرآنی را زمینی و عینی کنند و نام آنرا بگذارند جمهوری اسلامی و حکومت ولی فقیه .

جاوید ایران
مژگان پورمحسن
۱۹ سپتامبر ۲۰۱۷