مناقشه جمهوری اسلامی و آمریکا و اسرائیل در تمام سال ۲۰۲۰!

 

بهرام رحمانی :

امروز اولین روز سال نو ۲۰۲۱ میلادی است. آغاز سال نو میلادی ۲۰۲۱ را به همه انسان‌های آزاده تبریک می‌گویم. متاسفانه همه پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که در سال جاری نیز بشریت همانند سال گذشته و کمابیش با بحران کرونا و بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و… دست و پنجه نرم خواهد کرد.

سال ۲۰۲۰ آبستن رویدادها و تحولات مهم و تاثیرگذار زیادی در صحنه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی جهان بود. اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا و تحولات مرتبط با آن، کشته‌شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در عراق، هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین از سوی پدافند هوایی جمهور اسلامی ایران در تهران، عادی‌شدن روابط اسرائیل با چند کشور عربی، تحولات مربوط به یمن، سوریه، افغانستان، لیبی و عراق از جمله رویدادهای مهم خبری منطقه خاورمیانه و جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی بودند.

اگر سال گذشته با کشتن پاسدار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد آغاز شد امسال با پرواز هواپیماهای غول پیکر بی‌-‌۵۲ آمریکایی و حضور کشتی‌‌های جنگی و زیردریایی‌های آمریکایی و اسرائیلی و نیز با جنگ و جدل لفظی شدید مقامات آمریکایی و و اسرائیلی ایرانی شروع شده است. به این ترتیب خاورمیانه به انبار باروت بزرگی تبدیل شده است که اگر جنگی دربگیرد تر و خشک را با هم خواهند سوخت.

در روزهای اخیر، هم‌زمان با سال‌گرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی، مصاحبه‌ها و خاطرات زیادی در ستایش فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه در رسانه‌های داخل ایران منتشر شده است که اغلب دروغ و خرافه و ادعا و هم‌چنین بدون جزییات و منبع دقیق هستند.

تهدید تازه دبیر شورای عالی امنیت ایران به گرفتن «انتقام سخت» چند روز پس از اظهارات مشابه رهبر جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب