مهاجم جوانی در فرانسه با فریاد «الله اکبر»، سر معلمی را با چاقو برید!

 

بهرام رحمانی :

واقعه هولناک بریدن سر یک معلم تاریخ به دست یک مسلمان چچنی موجی از خشم را در فرانسه پدید آورده است. روز شنبه ۱۸ اکتبر و روز یک‌شنبه ١٨ اکتبر – ٢٧ مهرماه، هزاران تن در پاریس و شماری دیگر از شهرهای فرانسه در دفاع از آزادی بیان و نفی تاریک‌اندیشی و تروریسم اسلامی دست به حرکت‌های اعتراضی زدند. در پاریس، هزاران تن با حمل پلاکاردهایی که با کلمات و عبارات گوناگون از آزادی بیان پاس می‌داشت و نسبت به دبیر به قتل رسیده ادای احترام می‌کرد، در میدان جمهوری تجمع کردند.

ژان کَستِکس، نخست وزیر، ژان میشل بلانکر، وزیر آموزش و پرورش، مارلِن شیاپا، وزیر مشاور در امور شهروندی، فرانسوا هولاند، رییس جمهوری پیشین، اَن ایدالگو، شهردار پایتخت، و شمار بسیار دیگری از مقامات دولتی و سیاست‌مداران این کشور در این گردهمایی شرکت کردند.

هفته‌نامه «شارلی ابدو» در واکنش به حمله روز جمعه در حساب توییتری خود نوشته است: «عدم مدارا به سطحی تازه رسیده و به‌نظر می‌رسد برای ارعاب در کشور از هیچ چیز فروگذار نمی‌کنند.»

معلمی که در یک خیابان فرانسه روز جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ سر او بریده شد، پیش‌تر به خاطر نشان دادن کارتون‌های محمد پیامبر مسلمانان به دانش‌آموزان، تهدید شده بود. نام این معلم که درس تاریخ و جغرافی می‌داد، «ساموئل پتی» عنوان شده و ۴۷ سال داشت.

ادامه مطلب