مکتوبات «فدوی» /سونامی اسلامی

hamid reza rahimi

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

فدوی در میان گرد و خاک خبریِ اخیر، که دیدار خواهر فائزه هاشمی، صبیهء محترمهء کوسة الاسلام والمسلمین،هاشمی رفسنجانی، دامت تحریکاته با برخی هموطنان بهائی باشد، ملاحظه کرد که دوباره یک نفر، به عمد یا به سهو،شلنگ به “خوابگه مورچگان” مکتبی بسته است، که فدوی می کوشد به پس لرزه هائی از آن، به اجمال و اختصار بپردازد، لکن احوط آن است که مقدمتاً، سری به سابقه زده و عرض کند  که این نخستین بار نیست که وابستگان  قدیسین حاکم بر ایران سابق، زنجیر پاره کرده اند؛ پیش از این، صرف نظر از مینی ژوپ نتیجهء حضرت امام(ل) در کانادای معلی، موردِفاطمه(س) صادقی گیوی، دختر مخبط الاسلام والمسلمین صادق خلخالی، حاکم شرع اوایل انقلاب شکوهمند، را داشتیم که  در سال 1387 در مقاله ای مبسوط، محکم و مستدل، علیه حجاب اجباری شدیداً شورید. نقل همهء آن مطلب  به حجم این مختصر بیگمان خواهد افزود،  مگر نقل یکی دو فراز از آن:

* ما زنان سال هاست که حجاب اجباری از انواع گوناگون آن را با پوشیده گویی و فاش گویی، با طعنه، اعتراض، استدلال، مقاومت مدنی و هزاران شکل دیگر نقد کرده و خواهیم کرد. امروز اما به نظر می رسد با در نظر گرفتن رویۀ تهاجمی نظام اسلامی باید از نو دربارۀ آن سخن گفت، باید به آن «نه» گفت. باید گفتاری دیگر را آغاز کرد. موضوع را نمیتوان به سادگی و با دستور این سردار و آن سردار، با دستگیری تعداد زیادی از زنان در خیابان ها و شرکت های خصوصی و بیرون کردن آنها از ادارات و غیره فیصله داد. به نظر من جدال اصلی در راه است. جدالی که بانیان «طرح امنیت اجتماعی» و «ارتقای عفت عمومی» مبتکر آن بوده اند… من به حجاب اجباری نه می گویم از آن رو که نه فاعلیت مطلقی را که در آن به من نسبت می دهند انسانی می دانم و نه آن مفعولیت مطلق را. من نه می خواهم و نه می توانم با حجابم مسئول عفت و تعادل جامعه و نظم مستقر یا بی نظمی و آشفتگی آن باشم و نه آنکه با پذیرفتن آن، خود را انکار کنم. نگاه من به جهان از همان اعتباری برخوردار است که نگاه هر موجود انسانی دیگر. من و میلیون ها مثل من در حجاب نه امنیت جسته ایم، نه زیبایی، نه اخلاق، نه عفت و نه پاکی، و برعکس بی*حجابی را هم ملازم بی عفتی و بی اخلاقی و ناپاکی نمی دانیم. اصلاً به نظر ما پوشش ملازم با پاکی و ناپاکی، عفت و بی عفتی، تعادل و عدم تعادل نیست. پوشش و حجاب بحثی یکسره مربوط به قدرت است. کاری به اخلاق و دین ندارد…..(1)

Rahimi1

باری- نقطه سر سطر، یعنی برگردیم به ماجرای خواهر فائزه و هجمهء تیره ای از مؤمنین:

* خبرگزاری فارس: دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه بهائیت؛ حکم انتشار این تصاویر چیست؟ دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با فریبا کمال آبادی، عضو ارشد بهائیت ایران که به تازگی بعد از 8 سال زندان به مرخصی آمده است، دیدار کرد.

و نیز:

* صبح قزوین: ریشهء دیدار فائزه هاشمی با بهائیان هنجار شکنی در اندیشه های انقلاب است. ذوالنور گفت: اگر اقداماتی که شبکه های معاند و ضد دین و اسلام و به ویژه ضد تشیع را مانند پازل کنار هم بگذاریم و آنگاه پازل دیگری که قطعهء آن را بهائیت تشکیل داده در کنار آن دیگران بگذاریم می توان به این نتیجه رسید که جنگ نرم دشمن شکل و شمایل دیگری یافته و اکنون آشکارتر هم شده است! ذوالنور با اشاره به اینکه خانواده هاشمی سابقه هنجارشکنی دارند، تصریح کرد: کسی که بحث کت ‌و دامن و دوچرخه سواری بانوان را مطرح کرد! و یا اموری که معمولاً متدینین نظر مثبتی ندارند این‌ها سعی می‌کنند هنجار شکنی کنند.

در این باب می شود هنوز و همچنان عرّ و تیز مؤمنین را نقل کرد که، بمنظور احتراز از اطالهء کلام از آن می گذرد؛ مگر چند تائی از پیاده نظام برادر حسین(ع) برای جوریِ جنس، که برای دستگرمی، نخست از خودِ  برادران حسین(ع)، متولی امامزاده کیهان دارالخرافه، که سر بریده می دارد دوست، آغاز می کنیم:

* فائزه هاشمی توضیح نداده اگر کسی به جرم مثلاً سرقت زندان رفت اما با قاچاقچی و آدمکش رفیق از آب درآمد، این رفاقت تقصیر قاضی است یا جنس خراب مجرم؟! چرا دوستان جدید او از میان جنایتکاران سازمان تروریستی منافقین (که فائزه هاشمی اصرار دارد آنها را سازمان مجاهدین خلقی اطلاق کند) یا بهایی انتخاب شده‌اند؟ آیا میان باندی که جنایت رسوای حرمت‌شکنی در روز 6 دی 88 (روز عاشورا) را به راه انداخت و برخی عناصر بهایی ماجرا دستگیر شدند و فائزه هاشمی یا میان سفر وی به آمریکا و حمایت اخیر آمریکااز بهائیان ارتباط خاصی وجود دارد؟

و اینک از پیاده نظام:

* 5276—0919  و حسین‌آبادی: از وزارت اطلاعات درخواست دارم نسبت به این رفتار ضد امنیتی و اخلاقی خانم فائزه هاشمی واکنشی نشان دهد. گویا در این دولت، کار از قدم زدن و دست دادن دستگاه دیپلماسی با دشمن شروع شد الان هم بهائیان صهیونیست دوستان صمیمی فرزند آقای هاشمی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی وارد صحنه شده‌اند. باید مراجع مربوط به این موضوع رسیدگی کنند نه اینکه سکوت کنند.

*3254—021 و 3775—021: خانم فائزه هاشمی اگر مسلمان است باید این آیه کریمه را که از کافران برای خود دوست انتخاب نکنید، خوانده باشد. این رفتارها برای یک مسلمان گناه بزرگ و نابخشودنی است. این خانم در عین حال بداند نظام اسلامی تا ظهور حضرت ولی ‌عصر(عج) باقی است و با دشمنان آن حضرت می‌جنگد.

* 5140—0913: دیدار فائزه – که حضور در آشوب‌های فتنه 88 را صرفاً خوردن ساندویچ توجیه می‌کرد- با جاسوسان حزب صهیونیستی بهائیت برای قبح‌شکنی رابطه با این فرقه ضاله است تا جاده را صاف و مهیا کند برای نفوذ بیشتر از این به نظام تصمیم‌گیری درون حاکمیت!

و این هم یکی دو نظر شدیداً عالمانه و البته کارشناسانه:

* مهدی(عج) طائب٬ رئیس قرارگاه عمار: اقدام فائزه باید بررسی روانی شود! / دیگربان

* حجت‌الاسلام مهدی طباطبایی، که خبرگزاری تسنیم از او به عنوان “استاد اخلاق” نام برده است، در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری که شامگاه یکشنبه منتشر شده گفته که فائزه هاشمی به دلیل “گناه کبیره”‌ای که مرتکب شده “باید استغفار کند”. / دیگربان

سایر حضرات ماموتها :

* علاوه بر امام خمینی و مقام معظم رهبری، سایر مراجع تقلید شیعه نیز این فرقه را ضاله خوانده و معاشرت با این فرقه و بویژه حمایت از آنها را حرام قطعی اعلام کرده‌اند. آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید شیعه دربارهء معاشرت با این فرقه می‌گوید: اگر معاشرت سبب تحت تأثیر قرار گرفتن یا تأیید آنان شود، جایز نیست.
* آیت‌الله نوری همدانی نیز این فرقه را نجس توصیف و معاشرت با آنان و ازدواج با آنان را جایز نمی‌داند.  بنا به فتوای آیت‌الله فاضل لنکرانی نیز اعضای فرقه بهائیت کافر و نجس  به شمار می‌روند.
* آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در فتوایی راجع به این فرقه می‌فرمایند: اعضای فرقهء ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد.
* آیت‌الله بهجت نیز این فرقه را نجس و کافر دانسته و بر لزوم اجتناب از معاشرت با آنان تاکید می‌کردند

و از همه جالب تر، مقام معظم رهبری(ضپ) است که شیهه کشان فرمود:

* همهء پیروان فرقهء گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است!/ بی.بی.سی

و صاحب عله، که خود “خواهر فائزه” باشد، نیز در مقابل، راست راست توی چشمان برادران نگاه کرد و گفت:

* از دیدار با فریبا کمال‌آبادی، مدیر جامعهء بهاییان ایران، پشیمان نیست. او کارکرد انتقادهایی که به این دیدار شده را سیاسی خواند و گفت معتقد است به بهایی‌ها بسیار ظلم شده است.  فائزه هاشمی در گفتگویی با یورونیوز توضیح داد که وقتی به دیدار فریبا کمال‌آبادی، یکی از مدیران جامعه بهاییان معروف به “یاران ایران” رفته به “وظیفهء ‌اخلاقی و انسانی” خود عمل کرده است. او گفت خلافی نکرده و از این دیدار پشیمان نیست./ دویچه وله

گفتنی ست که  در این هیاهوی مکتبی، تنها یکی از اهالی دارالخرافه، پیرامون این ماجرا، رابطهء بین تکلم و تقعل اش، کم تا قسمتی، بشرح زیر برقرار بوده است:

* صادق زیبا کلام اضافه کرد: «خانم فائزه هاشمی به دیدار کسی رفتند که 8 ماه با او در یک سلول بوده است؛ یعنی ابتدایی‌ترین کاری که یک انسان می‌تواند در حق یک انسان دیگر انجام دهد ایشان کرده است. به نظر من اگر وی به دیدار هم سلولی و هم بندش صرفاً به خاطر اینکه افکار و عقایدشان مخالف هم است نمی‌رفت آن وقت بود که جای گلایه داشت و جای این بود که خانم هاشمی را آماج حملات قرار دهند». وی گفت: «هنوز مشخص نیست که بهائیان در ایران به چه دلیل حق تحصیل و حق کار کردن ندارند و باید در زندان باشند؟ آیا صرفاً به دلیل این است که عقاید و افکارشان با ما متفاوت است؟ آیا این قبیل رفتار‌ها بر اساس موازین شرعی صورت می‌گیرد؟ آیا رسول الله دستور داده بودند که هر کسی که مسلمان نشده و کافر باقی مانده او را به زندان بیاندازند؟  آیا علما و مراجع این فتوا را داده بودند که هر کس مانند ما نمی‌اندیشد باید به زندان بیفتد؟ / العربیه

Rahimi2

بيت:

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که مؤمنین رسیدند

و اما ورود جُنود ظفر ورود:

* تعدادی از هم‌وطنان تهرانی در اعتراض به دیدار اخیر فائزه هاشمی با عناصر بهاییت تجمع کردند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان تعدادی از هم‌وطنان تهرانی در اعتراض به دیدار عجیب فائزه هاشمی با عناصر بهاییت در مقابل مسجد ارگ تهران تجمع کردند. تجمع‌کنندگان با نوشتن طوماری و امضا کردن آن خواستار مجازات برخورد دستگاه های قضایی با فائزه هاشمی شدند.(2)

Rahimi3Rahimi4

و اما واپسین نکته ای که فدوی در این راستا دریافت آن بود که حضرات ماموتها، گره ای را که می شود براحتی با دست باز کرد، می کوشند که با دندان مصنوعی باز کنند!، و سبب نیز آن بوده است  که بگزارش برادر بی بی سی:

* یکی از مواردی که به شدت مورد انتقاد رسانه های نزدیک به محافظه کاران قرار گرفت، دیده شدن تصویر عبدالبهاء، یکی از شخصیت های اصلی آیین بهایی، بر دیوار خانه خانم کمال آبادی در عکسی بود که از دیدار او و خانم هاشمی منتشر شده است!

Rahimi5

بقول عوام، if this is the case، اینکه کاری ندارد؛ خب تصویر  حضرت عبدالبهاء را با تصویر حضرت امام راحل( ل) و امام حاضر(ضپ) عوض می کنیم!؛ همان کاری که  به اهتمام عملهء بیت، با هموطنان آشوری کردیم؛ آب هم از آب تکان نخورد؛ این دیگر بگیر و ببند و حبس و اعدام ندارد؛ این هم سند مصور منگوله دارش:(3)

Rahimi6

زیاده شگردی نیست.

__________________________________________

  1. http://meydaan.com/ http://dokhtaraneiran.blogfa.com

به گزارش گروه سیاسی آنا، در ادامه روایت دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید آشوری «روبرت لازار» به نقل از پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و به قلم محمدتقی خرسندی می آید:

  1. http://dana.ir/News/737893.html
  2. فرازی کمدی – تراژیک از این دیدار: «حاج خانم! (منظور آن بانوی مسیحی ست!- م) – من یه معذرت ‌خواهی به شما بدهکارم. کسی که قراره چند دقیقه دیگه تشریف بیارند منزل شما، آقای خامنه‌ای هستند!…» جمله تمام نشده که اشک مادر جاری می‌شود. برادرها اما هنوز فرصت می‌خواهند که باور کنند؛ فرصتی در حد چند ثانیه. بغض آلفرد و آلبرت هم با اولین کلماتی که از دهان شان خارج می‌شود، می‌شکند…»

یافتم!

فدوی سال ها، گلاب به رویتان، شدیداً ارّه به ماتحت مانده بود که چرا مقام معظم رهبری و گزمگان اش همواره به سرکوب صمیمانهء مطبوعات غیر وابسته اهتمام مستمر ورزیده و می ورزند؛ که امروز سبب را سرانجام دریافت و بعون الله فارغ شد!.. فدوی البته بخیل نیست و آن را با خوانندگان محترم ضد انقلاب خود، بقول عوام  at no additional charge بشرح زیر share می کند:

* یوهانس هان- کمیسر گسترش اتحادیه: ترکیه به عنوان نامزد ورود به اتحادیهء اروپا باید به مبانی آزادی مطبوعات احترام بگذارد./ دویچه وله

ملاحظه کردید؟ یعنی ما هم اگر بلحاظ جغرافیای سیاسی، شانس پیوستن به اروپا – بخوانید دنیای آزاد را داشتیم- بعید بود که معظم له، به رعایت ُحرمت و آزادی مطبوعات تن ندهد!

زیاده جسارت است..

حرف حساب

عبارت زیر منسوب به  خواهر آنجلا مرکل (صدراعظم آلمان) است؛ راست و دروغ اش، گردن تبرخوردهء راوی!:

* «هند و چین نزدیک به 2/5 میلیارد نفر جمعیت دارند، 501 خدا و 800 عقیده متفاوت دارند و در صلح زندگی میکنند..! مسلمان ها یک خدا و یک پيامبر، يک دین و یک کتاب دارند، ولی خیابان هایشان سرخ شده به خون یکدیگر. قاتلش می گوید: الله اکبر؛ مقتول هم می گوید: الله اکبر؛و کشته های دو طرف شهید نامیده می شوند!»

         بی خودی نیست که بانو، صدراعظم کشور پیشرفته ای چون آلمان است؛ و فدوی هم در این باب عرضی ندارد، که از قدیم فرموده اند که حرف حساب، جواب ندارد!

Rahimi7

دلخوری

فدوی نه اینکه  معاذالله از میزان علاقهء حضرات آیات عظام و حجج اسلام، مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به سنت های ملی ایرانیان و از آن میان نوروز، خبر نداشته باشد! لکن و متقابلاً نیز از برخی امامزادگان گرامی که تاکنون جز هزینه  چیزی برای ُامّت نداشته، شدیداً گله دارد و در حاشیه نیز (جوری که بین خودمان باشد و ضد انقلاب هم نشنود) می پرسد که پس آن بزرگواران  معجزات شان را برای کی نگهداشته اند؟ آیا جلوگیری از چپ شدن یک خودرو، درست دم درب ایشان در ایام  نوروز، با آن همه معجزات و کرامات منقول کاری داشت که مضایقه فرمودند؟! این هم سند مصور منگوله دارش:

Rahimi8

اعتراض

درست است که فدوی میانهء چندان خوبی با برادران ندارد، لکن این دلیل نمی شود که از کنار اخبار مغرضانه ای که “دشمن” پیرامون برادران ما منتشر می کند، همینطور بی خیال بگذرد، ملاحظه کنید:

* دو مقام وزارت امور خارجه ایران، اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریست دانستن حزب‌الله لبنان را محکوم کردند. شش کشور عضو این شورا اعلام کردند که حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند./ دویچه وله

فدوی پنهان نمی کند که سومین مقامی از ایران سابق است، که ” اقدام شورای همکاری خلیج فارس” را شدیداً محکوم می کند. آخر چه معنی دارد که شورای مذکور، نام حکومت اسلامی درونمرزی(جمهوری اسلامی- م) را، با آن کارنامهء درخشان که حزب الله لبنان، فقط  جزء بسیار کوچکی از آن است، از “فهرست سازمان‌های تروریستی” از قلم بیاندازند؟!

تسویه حساب

فدوی از بعضی محاسبات برادران، که لابد به خط سیاق مرقوم میدارند، سر در نمی آورد. بعنوان مستوره نگاه کنید:

* سيد حسن خميني(ل): براي جلوگيري از مصادره امام به صحنه آمدم! / پارسینه

حال که خودمانیم و ضد انقلاب هم خواب است عرض می کند که آن بزرگوار(ل) کلی از اموال مردم را  بسود حضرات مصادره فرمود، حال چه اشکالی دارد که رقیب، تتمهء آن حضرت(ل) را نیز متقابلأ مصادره کند؟ خب این به آن در!

Rahimi9

سنجش

فدوی هر کار می کند که در امور برادران دخالت نکند، نمی شود لکن!.. وی در مرور خبرهای دارالخرُافه، چشم اش به جمال خبر زیر، خاموش شد!:

* کلمه: به گزارش موکریان، دبیرستان پسرانه شهرستان پاوه در استان کرمانشاه به دلیل داشتن بدهی کمتر از صدهزار تومان به اداره برق این شهرستان تعطیل شد .این دبیرستان در آخرین روزهای اسفند ماه به دستور رئیس اداره برق شهرستان پاوه، انشعاب برق آن قطع شد و دانش آموزان این مدرسه به خانه های خود تا پرداخت بدهی بازگردانده شدند.

خب چه عرض کند؟ عوض اش چراغ های مقعد* مجلل امام مستضعفان(ل)،حسابی روشن است؛ خب این به آن در،برادر کلمه!

92

پی نوشت

* خدا بگویم این تایپیست سربهوای هزل داتکام را چه کند؛لطفاً تا دیر نشده،لغزش تایپی «مقعد» را به «مرقد» اصلاح بفرمائید،اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

اشگ ها و لبخندها

فدوی در مرور خبرهای امروز، به خبر تأسف آور زیر نیز بر خورد:

* هلند غرق در شادی؛ تصاویر جشن باشکوه “روز پادشاه”./ دویچه وله

فدوی، بعنوان عنصری مکتبی  البته، اگر جای هلندی ها بود، در امتثال اوامر حضرت امام(ل)، بجای “شادی”، “گَریه” می کرد تا رستگار شود!

و اما این مراسم که پیوسته اجرا شده و می شود، و مردم نیز بدلیل تحصیل حقوق شهروندی، انقلاب نمی فرمایند، در دههء 60، بگزارش منبع خبر، شاهد مراسم سالانهء زیر نیز بوده است:

* سال‌ها پیش، وقتی کشور ایران نیز پادشاه داشت، در جشن‌های پادشاهی کشور هلند از خانواده‌های سلطنتی کشورهای مختلف از جمله ایران نیز دعوت می‌شد. تصویری قدیمی از حضور محمدرضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی در مراسم سالگرد عروسی پرنس برنهارد و ملکه یویلیانا در لاهه در سال 1962. / همانجا

Rahimi10Rahimi11

زیاده فسق و فجوری نیست.

Rahimi-Dard-e-del

         *اکبری: می‌توان برای کنترل خودروها در امر بدحجابی هم دوربین و کنترل مخفی گذاشت! تا از تجری افراد لاابالی جلوگیری شود.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرفِ عرضِ خاک ِنعلینِ ملک پاسبان ِسپهر اقتدارشان رسید؛ در پاسخ بعدالتحیه والسلام، ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت فرمودند: احوط آن است که اصلاً از تفنگ های دوربین دار استفاده شود، برادراکبری!

ا        * 09123—4552: وزیر اقتصاد و معاونین آنها طی چند روز قبل آمارهایی مبنی بر کاهش تورم و افزایش نرخ رشد و بهبود کسب و کار اعلام کرده‌اند. این خلاف است. به قول آقای روحانی در انتخابات 92، آمار واقعی در جیب مردم است و جیب مردم نشان می‌دهد که قدرت خریدشان بسیار کاهش یافته است.ه

ا        * اعظم نجاریان، مهرشهر کرج: آقای رئیس‌جمهور شما پس از انتخابات گفتید حالا خواب راحت می‌کنیم اما خواب راحت از چشم ما با قطع یارانه افراد کم درآمد، متوقف شدن مسکن مهر و افزوده شدن رکود به گرانی و تورم رفت. خواب راحت را شما دارید که در خانه‌های مجلل نشسته‌اید، نه مثل من که با یک حقوق بازنشستگی و یک همسر بیمار حتی نمی‌توانم یک کیلو میوه درست و حسابی بخرم.

ا       * 021—3034: یک بازنشسته هستم 67 سال سن دارم. آقای روحانی پول و قبض آب و برق 13-12 هزار تومان برای ما می‌آمد اما الان در دولت تدبیر و امید قبض برق 90 هزار تومان و قبض گاز 100 هزار تومان شده است. آیا این تدبیری بود که از آن دم می‌زدید؟ آیا فرقی که این دولت با دولت‌های دیگر دارد این است؟

فدوی: هر سه مورد  بعلت تشابه موضوع و ضیق وقت در مجالی، به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) گفتند: بسمه تعالی- والله برادر فدوی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ… لکن بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود:

بیت

به “دولت” نیست مربوط این “عریضه”

چه ربطی گوز دارد با شقیقه؟!

زیرا دارائی ایران سابق، ملک مشاع حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و مقام معظم رهبری(ضپ) است که معظم له، بخش عمدهء سهم خود را به برادران ماجراجوی خود، از لبنان تا نیجریه، مرحمت می کند، فلذا برای ملت یک لا قبا، جز مقداری پول خرُد باقی نمی ماند، شرمنده!

*0389—0911 و4221—0912: دولت قبل  25 میلیون وام مسکن با بهرهء 4 درصد داد و میلیون ها نفر را صاحب خانه کرد که دولت تدبیر نام آن را مزخرف ‌ترین طرح گذاشت. دولت تدبیر و امید و اعتدال اما وام 25 میلیونی خودرو با بهرهء 16 درصد داد تا هزاران دستگاه پراید و پژو و… باد کرده در انبارها را به جای مسکن به افراد غیرنیازمند  تحویل شود! تفاوت این دو را مقایسه کنید. از این بدتر دادن وام 25 میلیونی برای خودروهای چینی است که به قول دو سال پیش آقای روحانی اشتغالزایی است اما برای مردم چین!
فدوی از جریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن بخاطر ارادتی که به مرحوم ابوی(ره) داشت، این کار را نمی کند زیرا برادران مؤمن و معتقد چین و شوروی، به فتوای علمای سلف رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، جزو خطوط قرمز نظام است، برادر شهروند!

ا     * 0912—4427: زیبنده نیست که در صدا و سیما از خانم‌های آرایش کرده جوان برای تبلیغ اجناس و محصولات استفاده شود.

فدوی: مراتب با قید 72 فوریت، بمنظور اطلاع و اقدام لازم، در اوقات شرعی به مسؤلان مؤمن و معتقد، که نسب شان با 5 واسطه به  آل ساندیس، سلام الله علیهم اجمعین، می رسد ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند خوف آن دارند که اگر بجای “خانم‌های آرایش کرده جوان،” مؤمنین پیر و ریشدار بگذارند، آن” اجناس و محصولات” بماند روی دست شان، برادر !4427—0912

ا       * 021—3188: باید به این دولت تبریک گفت که تشخیص داده وام خودرو، واجب‌تر از وام ازدواج است!
ا        فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلیدالاسلام والمسلمین برادر حسن(ع) روحانی رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند: بنظر می آید که با آنکه مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، از جنس خودمان هستند، لکن هیچ جور هم ول کن معاملهء ما نیستند، فلذا عنقریب است که آن موضع شریف از بیخ کنده شده و روی دست شان بماند! و در پاسخ گفتند علت اینکه وام خودرو، واجب‌ تر از وام ازدواج است، آن بود که زوج های جوان می توانند از خودروهای مذکور، بعنوان آپارتمانی نقلی نیز استفاده کنند، برادر 3188—021!

ا      * 0911—2722: آفرین بر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که متوجه شد که عزت و قدرت را در کجا باید جست‌وجو کند.

فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ… لکن بین خودمان باشد، ضدانقلاب هم نشنود، یک مقام شدیداً آگاه که نخواست نام اش تا انقلاب مهدی(عج) فاش شود، یواشکی به فدوی گفت، علت اینکه هواپیمای برادر سید پوتین که از سادات محترم روسیه و نسب اش  نیز با 5 واسطه به آل ساندیس، رضوان الله علیهم اجمعین می رسد، شتابان و مستقیماً در حیاط خلوت بیت فرود آمده، این بوده که نامبرده، جیش داشته است، برادر! 2722—0911

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

21 می المُکیّف سنهء 2016 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/

https://soundcloud.com/saeed-behbahani-1/2016-45?utm_source=soundcloud&utm_campaign=share&utm_medium=facebook