مکتوبات «فدوی» 15 شهريور ماه 1398 ـ 6 ماه سپتامبر 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

انتخابات آزاد!

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، از فدویِ منتظرالظهور به زبان خوش پرسیدند که، با این همه استعداد بادآورده ای که دارد، چرا در این ماه مبارک محرم یکی از نقش های تعزیه را تقبل نمی کند تا رستگار شود؟ فدوی اما در پاسخ گفت: «باشد، اصرار بیش از این نمی شود؛ لکن حال که کار به اینجا کشیده است، فلذا دندان (اگر هنوز دارید)، روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته، و چنانچه موافقت فرمایند که فدوی خودش شمرش را انتخاب کند، نستجیر بالله، حاضر است  امام حسین(ع) بشود!».

سپس، فدوی، بمنظور اخذ رأی اعتماد از نمایندگان محترم حکومت در مجلس بیت، شمر برگزیده اش را در صحن علنی مجلس مذکور، بوجه زیر، به برادران معرفی کرد که مع الاسف حسودی فرموده، نپذیرفتند و شیهه کشان افزودند که:

مصوبه

چراغی که مجلس رواست، به آلونک فدوی حرام است!

 

باری گزینهء دوم فدوی، بناگزیر، بوجه زیر بود که البته بدشانسی آورده و با 185 رأی موافق، 11 رأی مخالف، و 27 رأی فضائی، تصویب شد!:

 

حال خوانندگان محترم ضدانقلاب، بعنوان تکلیف شرعی شب، بفرمایند که اگر جای فدویِ منتظرالظهور بودند، چه می کردند؟، جز اینکه به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین:

بیت

دست ات چو نمی رسد به خاتون

دریاب کنیز مطبخی را!

از محرومیت ها

عجب… یعنی چه؟.. یعنی ديگر نام و کُنیهء مکتبی (داغ نعل بر پیشانی)، و نیز ریش، کار نمی کنند؟! همهء امید مردم به همین ها بود!..

باری- این معنا را فدویِ منتظرالظهور، از دریافت خبری که در پی می آید، ملتفت شد:

* «اعزام نمی‌شوی چون حریف اسرائیلی داری»!؛ جودوکار ایرانی از ورزش خداحافظی کرد. محمد محمدی بریمانلو، دارندهء نشان برنز دنیا در رشته جودو، به دلیل جلوگیری از اعزام اش به رقابت‌های جهانی، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد./ رادیو فردا

ملاحظه کردید؟ اعزام نمی شوی اما اعدام هم نمی شوی!.. ضمناً محمد(ص) محمد(ص)ی و ریش هم دیگر کار نمی کند، فکر دیگری بکنید!، محض اطلاع..

این هم سند مصور و منگوله دارش:

 

و اما این معرکه گیری ها و شامورتی بازی های شرم آور، البته مسبوق به سوابقی نیز هست که فدوی بهنگام بدان ها پرداخته و دیگر مکرر نمی کند اما حال و آینده نیز، در صورت تمدید عمر این دوالپا، از گزند ایشان مصون نخواهد بود. باری نمونهء تازه تر، اگر خواسته باشید، بشرح زیر دم دست است:

* سعید ملایی، قهرمان جودو جهان، به دستور مقام‌های جمهوری اسلامی سه بار محبور به انصراف و یا شکست در مسابقات شد تا با حریف اسرائیلی رو به ‌رو نشود. هفتهء گذشته، ملایی پس از مسابقات جهانی جودو در ژاپن از بازگشت به ایران خودداری کرد و عازم آلمان شد…/ دویچه وله

و نیز:

* خبرگزاری فرانسه از احتمال حضور ستارهء جودوی ایران در بازی‌های المپیک توکیو 2020 با پرچم یک کشور دیگر خبر داد. فدراسیون بین‌المللی جودو نیز نام پروفایل خود در توییتر را به هشتگ “من از مولایی حمایت می‌کنم” تغییر داده است./همانجا

زیاده قهرمانی نیست…

 

کاری از مانا نیستانی

پرسش دشوار

فدوی بارها خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرض کرده است که محضر حضرات آیات را تا درس خارج بیشتر درک نکرده است لکن برخی عزیزان پنداری توی کت و کول شان نمی رود و پرسش هائی از جنس زیر می فرمایند که فدوی استطاعت پاسخ اش را ندارد، – هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند! این بار پرسیده اند:

حاج آقا مسئلتن: آیا ممکن است که این روستای گرامی، زادگاه ” بلال حبشی” باشد؟!

 

چه عرض کند؟ شما خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانید؟

زیاده هم طولی نیست!

جمهوری، بمثابه شیاف!

* حسن روحانی، رئیس جمهور ایران: سیاست ما را آیت‌الله خامنه‌ای مشخص می‌کند!/ بی.بی.سی*

و برای جوری جنس:

 

* رعایت امانت درنقل خبر شد و گرنه فدوی حکومت شتر- گاو- پلنگ حاکم بر کشور را، هرگز «جمهوری» ندانسته و نمیداند و از آن، با ارفاق، به داعش درونمرزی یاد می کند، محض اطلاع.

حرف حساب(مصور)

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب،جواب ندارد!

 

2 طنز تصویری

 

تحشیهء فدوی: بی سببی نبود که برادر احمدی نژاد، همکاران گرامی خود را «برادران قاچاقچی» خطاب می فرمود!

* عضو مجلس خبرگان رهبری: مردم نارضی‌اند و از ما بدشان می‌آید./ بی.بی.سی

تحشیهء فدوی: دیگر شکسته نفسی و کم لطفی نفرمایید؛ بدشان که نمی آید، متنفرند!

* شبه‌نظامیان حوثی: ولایت خامنه‌ای ولایت پیامبر اسلام است. /العربیه

تحشیهء فدوی: والله برادر،بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ… بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، اگر به فدوی هم بهمان اندازه می رسیدند، می گفت که خامنه‌ای اصلاً نه پیامبر اسلام بلکه امام زمان(عج) است!

* محمد(ص) محمدی(ص) ‌گلپایگانی: خرج اغلب طلاب را رهبری می‌دهد!/ ایران وایر

تحشیهء فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، ولی معظم له که خود از گدایان معتبر بوده است، این مبالغ را از کجایشان درآورده اند، مگر هنگام یاعلی(ع) از خروج رحم مادر گرامی!

* پلیس تهران: زن و مرد در عروسی‌ها باید از هم جدا باشند؛ با عروسی مختلط برخورد می‌شود. / صدای امريکا

تحشیهء فدوی: زن و شوهر چطور، برادر چماقدار؟

* ظریف در مصاحبه با روزنامهء آلمانی: تحریم‌ها صدها میلیارد دلار به ما ضرر زد. /العربیه

تحشیهء فدوی: به شما که نه، حالا مردم را بگی، باری!

* آقای وزیر، ناهید* کجاست؟

تحشیهء فدوی: والله چه عرض کند، فدوی شنیده که به خانهء بخت رفته است!

* ادامهء خبر: عکس گرفتن وزیر ارتباطات ایران با یک ماهواره شاید به خودی خود خیلی عجیب نباشد؛ ولی وقتی او زیر عکسش با ماهوارهء ناهید پیام «صبح به خیر دونالد ترامپ» را می‌نویسد، قصه جالب می‌شود/ بی.بی.سی

* پیام ظریف به عربستان: اگر فکر می‌کنید من ماله‌کش اعظم هستم، با سلیمانی مذاکره کنید!/ رادیو فردا

تحشیهء فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن مشقاسمِ حضرت آقا، از حضرتت ماله کش تر است؛ زیرا پیشهء اصلی او، پیش از ژنرالی!، بنائی بوده است*!

___________________________________________

* وی در 12 سالگی، پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد. / زندگینامه – همشهری آنلاین.

آلبوم کودکان کار (1)

توضیح در تصویر مستتر است

 

ه پایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

3 سپتامبرالمُربع از برجام الحرام سنه 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/