مکتوبات «فدوی» 16 شهريور ماه 1397 ـ 7 ماه سپتامبر 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

عبور از بحران

          همانگونه که همگان می دانند،متولیان خردمند جامعهء شکوهمند اسلامی تاکنون، معضلات مبتلا به جامعهء مذکور را یکی پس از دیگری با یک قیام و قعود و بعون الله، شدیداً حل فرموده اند. بعنوان نمونه عرض می کند که بسیار پیش از این، در خبرها آمده بود که برادر دکتر آل داوود، عضو هيأت علمی دانشکدهء دامپزشکی تهران از جایگزینی قوچَک بجای سگ خبر داده و گفته بود که قوچَک از تولید مثل سگ و گرگ بوجود می آید که بدلیل شباهت بیشتر آن به گرگ، بر خلاف سگ، نَجِس نیست!(1(

شعر:

هـوا کردند گَر کُفار موشَـک

وَلکن اختراعِ ماست قُوچَک

نه خیلـی کوچک سـت و نی بـزرگ است

نه صد در صد سگ و نِی مثل گُرگ است

بوَد چیزی میان این دو حیوان

نَسَـب از این بَرَد، بُنچاق از آن

بدین سان مشکل سگ حَل نمودیم

بکَلـی حـلِّ ایـن معضــل نمـودیــم

خب این از سگ؛ و اما موشک بر وزن قوچک، که آن نیز به هزینهء ملت پاپتی،بحمدالله والمنة سرهم و توسط برادران در حیاط خلوتهای حضرت آقا(ضپ) منظماً دود می شود. می ماند مشکل پوشک!، بر وزن موشک و قوچک، که به اظهار مقام معظم رهبری، ناشی از توطئه ی” دژمن ” است.! فلذا بی سببی نیست که به گزارش رسانه های جهانی،پوشک اینروزها، سرگرمی و مشغلهء عالی ترین مقامات کشوری و لشکری، ضاعف الله اموالهم اجمعین شده است!:

* تلاش دولت و مجلس برای حل “معضل پوشک بچه” در ایران! / دویچه وله- تیتر

و با این توضیح که:

* افزایش چشمگیر قیمت پوشک بچه و کمبود آن، به یکی از مشکلات بزرگ خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است. رهبر جمهوری اسلامی دست دشمن” را در کار می‌بیند. دیگران اما از گرفتار شدن مواد اولیه در گمرک یا “سوءمدیریت” حرف می‌زنند!

و نیز:

* کمبود پوشک در ایران مشکل‌ساز شده است /بی بی سی – تیتر

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* بحث گرانی و کمیاب شدن پوشک بچه در ایران بالا گرفته است. رئیس اتحادیه خرازی‌های ایران گفته که دلیل اصلی، کمبود مواد اولیه وارداتی است، که باعث شده 10 کارخانه تعطیل یا نیمه‌تعطیل شوند

این نیز گفتنی ست که بموجب برخی گزارشهای تأیید نشده، اسرائیل مسؤلیت توطئهء پوشک را بعهده گرفته است:

با این همه، گفتن ندارد که هوش و خلاقیات مثال زدنی ِاسلامی- ایرانی، بر این مشکل نیز بعون الله، فائق خواهد آمد و از آن میان بطریق گربه ای!:

ک مقام نسبتاً آگاه که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، پس از دریافت چندین کیلو پول بعنوان کارمزد، به فرستادهء فدوی گفت که قرار شده است که زیر مجموعه های بیت، در زنگ تفریح ساخت موشک، تولید محصولی بنام “پوشک ولائی ” را، با سرعت 9.8 ریش ِتر، آغاز نمایند.

و من الله التوفیق

5 سپتامبر 018

(1) ن.گ. به مقاله ” جنس مشابه”

(2) ضپ- مستخرج از فرهنگستان فدوی و مخفف ضاعف الله پُرستاته است.

از خلاف آمد عادت..

تا آنجا که فدوی به عقل اش می رسد، معمولاً عناصری که به لحاظ حقوقی مُجرم، و به لحاظ روانی بیمار هستند، آفتابی نشده، بگوشه ای خزیده و با توهمات خود، سرگرم می شوند. استثنائی که بر این قاعده ملاحظه می شود، ریاست پیشین آبدارخانهء بیت، برادر احمدی نزاد دامت تحریکاته است که دقیقاً برعکس رفتار می کند؛ آن هم نه در اُمّ القرا که در فرانسه! مراتب را در گزارش زیر ملاحظه کنید:

* یورونیوز ـ محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران روز دوشنبه به ممنوعیت پوشش «پلنگ سیاه» سرنا ویلیامز، تنیس باز آمریکایی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه اعتراض کرد. رئیس جمهوری پیشین ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: «چرا [مسابقات تنیس] آزاد فرانسه به سرنا ویلیامز بی احترامی می کند؟»

محمود احمدی نژاد در ادامه نوشته است: «متاسفانه برخی افراد در تمام کشورها از جمله کشور من معنی واقعی آزادی را درک نکرده اند!»/گویا

بسیار خوب؛ حرف،حرفی چندان ناحسابی هم نیست اما بباور فدوی، باید دید که این حرف حساب، از دهان چه کسی و با چه پیشینه ای بیرون می آید؟

فدوی تردید ندارد که نامبرده افزون بر مشکلاتی که به اجمال و اختصار بدان اشاره شد، به ضعف و نقصان حافظه نیز دچار شده چرا که در غیر اینصورت،دهها تصاویر و از آن میان عکس های زیر را با شرمندگی بیاد می آورد:

باری فدوی که از پس این مخبط الاسلام بر نمی آید، لذا این مهم را به بانوئی اهل ترکیه واگذار می کند:

* نوشین منگو، مجری ترکیه‌ای در پاسخ به این توییت آقای احمدی‌نژاد نوشته: “شما زنان را در گرمای 40 درجه مجبور به پوشیدن حجاب و مانتوهای بلند می‌کنید، بعضی زن‌ها نمی‌خواهند خودشان را بپوشانند. رژیم شما یک فرم واحد اسلامی را به آنها تحمیل می‌کند. شما مدافع آزادی نیستید.”/بی بی سی

زیاده عرضی نیست…

4 سپتامبر 018

صیغه زاده!

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به موردی تکراری و ملال انگیز برخورد که چاره ای جز اشارهء کوتاهی به آن نمی بیند و آن، نشخوار مهملات آخوند مقتول مرتضا مطهری توسط یکی از عملهء مکلاء بیت، بنام علی اکبر(ع) رائفی پور است:

* به دنبال سخنان ضدایرانی علی‌اکبر رائفی‌پور، از تئوریسین‌های جریان موسوم به حزب‌الله، یکی از کاربران توییتر به نام «پا به دار» با برگزاری یک نظرسنجی مجازی از دیگر کاربران پرسید که بین روز غدیر و نوروز، کدام یک را عید خود می‌دانند؟در این نظرسنجی مجازی نزدیک به 11 هزار رأی داده شد که در شبکه‌های اجتماعی، رأی بالایی محسوب می‌شود. از این تعداد، 92 درصد کاربران، نوروز، جشن ملی ایرانیان را به عنوان «عید» خود برگزیدند و تنها هفت درصد به روز غدیر رای دادند./دماوند

گفتنی است که رائفی پور در یک سخنرانی با توهین به نوروز از روز غدیر به عنوان عید واقعی نام برده است.

و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار در پیوند با این جستار، چنین روایت کرده اند که برادر علی اکبر(ع) رائفی پور، بقول بوفالو علم الهدی محصول مجامعت یاسر عرفات که بوی اباعبدالله (ع) می داده و خواهران در همان عنفوان انقلاب شکوهمند، و سفری به ایران اسلامی داشته است می باشد و بر این پایه، تشایه این دو در تصویری که در پی می آید، قابل تأمل است!

4 سپتامبر 018

در حکومت مستضعفان اتفاق افتاد:

حرف حساب

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب،جواب ندارد!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

5 سپتامبرالمورّب سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com