مکتوبات «فدوی» /17 اسفند ماه 1396 ـ 8 مارس 2018

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :
با گرامیداشت روز جهانی زن 

  

 

گنه کرد در شهر یک دختری

کشیدند سر خودروش، چادری!

 

بلا تکلیف

          گویا در قحط الرجال تحمیلی، برادر کلب آستان علی(ع)، یعنی غلام حسین(ع) حداد عادل،که نسب اش با نیم واسطه به آل ساندیس (ع) می رسد، به قید قرعهء قناری، جسارت است، روی فدوی به دیوار، رئیس عدوانی فرهنگستان زبان فارسی سابق است؛ فلذا فدوی از ایشان تقاضا دارد قبول زحمت فرموده، و معادل واژگانی مانند ” آزرم” و “حیا” را، در حدی که برادران بتوانند درک کنند فراهم و ارائه فرمایند تا ورزشکارانی بشرح زیر، پس از مدتها تلاش و تمرین، بتوانند تکلیف شان را،البته در غیاب چماق، معلوم کنند!:

          – منع جُودو کار ایرانی از وزن‌کشی برای جلوگیری از دیدار با حریف اسرائیلیدر آستانه مسابقات جودوی گراندسلم دوسلدورف در آلمان، با توجه قرعه جدول مسابقات و با کناره‌گیری حریف آمریکایی، محمد بریمانلو، جودوکار ایران، از حضور در مراسم وزن‌کشی کناره‌گیری کرد تا به دیدار حریف اسرائیلی نرود./ دویچه وله

          زیاده درخواستی نیست.

لیاقت

          …و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جستار،چنین روایت کرده اند که:

          “بعد از جنگ جهانی دوم، از یکی از مقامات ژاپن پرسیدند: شما تنها کشوری بودید که آمریکا علیه تان از بمب اتم استفاده کرد، قاعدتاً شما باید بزرگترین دشمن آمریکا باشید، پس چرا هیچوقت شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی دهید؟ پاسخ داد: شعار دادن مال آنهایی هست که در عمل هیچ کاری نمی توانند بکنند! همین که بر روی میز رئیس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک ما نشسته، یعنی اینکه ما پیروز شده ایم! ”  حالا حکایت  برادران ماست که عرّ و تیزشان گوش فلک را کر کرده و تنها هنرشان عبور یا به آتش کشیدن پرچم ملت های دیگر است:

باری برادران در اینگونه موارد معمولاً نازکیِ کار را می گیرند و کلفتیِ نان را! مراد فدوی آن است که برادران اگر راست می گویند و مردند، بروند اینجا پرچم آمریکا را آتش بزنند:

   چه شد پس؟ اگر غیر ممکن نباشد، دشوار است، نه؟ … پس لطفاً خفه!

پدیدهء تروریست بر علیه تروریسم!

          بجان خوانندگان محترم ضدانقلاب نباشد، به روح پُر فتوح حضرت امام(ل)، باور بفرمایید روزی نیست که فدوی از فرمایشات برادران، که پیشینه شان، جز بر خودشان، بر بقیه مکشوف و معلوم است!، سرِ همه جایش اسفناج، آن هم از نوع اُرگانیک، سبز نشود!؛  تازه ترین مستوره را، لطفاً دندان (اگر هنوز دارید)، روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته، تیتر خبری زیر را بنقل از یکی از  عوامل تروریسم در منطقه و جهان، با فدوی تحمل کنید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

          * عراقچی: ایران برای جنگ با تروریسم در سوریه است، نه نبرد علیه اسرائیل!/ رادیو فردا

          جداً که: حرفا میزنه قیصر، چشا میرن مغز سر!

هویچ و چماق اسلامی!

          از نمودهای دیپلماسیِ خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، یکی هم سیاست معروف “هویج و چماق” است. عملهء بیت البته، با جزء دوم این ترکیب که ” چماق” ـ  مُّد ظله العالی ـ باشد، از نزدیک آشنا و بلکه  اگر راست اش را بخواهید و تعریف از خود نباشد، مخترع آنند! و علت اینکه خاج پرستان همینطور بی اجازه و بدون پرداخت حقوق متعلقه و بعنوان مستوره در ترکیب بالا از آن استفاده می کنند آن است که حضرات در این سی چهل ساله آنقدر سرشان به هسته بازی گرم بوده است که “چماق”  را “کپی رایت” نکرده اند! باری، مراد فدوی در مجموع و به اجمال و اختصار آن است که اینگونه هم نیست که همه چیز خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، بد باشد.عرصه های علمی و فنی که جای خود دارند، این خناسان حتا در عرصهء سیاست هم، حرفی برای گفتن دارند!.. فی المثل همین سیاست معروف  “هویج و چماق” که ذکر خیرش رفت و حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، بشرحی که در پی خواهد آمد، ازآن شدیداً سوء استفاده بهینه فرموده و می فرمایند. فی المثل ملاحظه کنید:

          * معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان متقاضی شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، از طریق صندوق رفاه دانشجویی وام می گیرندبه گزارش ایرنا، حسین میرزایی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور در دانشگاه ایلام اظهار کرد: «مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد 10 میلیون ریال و برای دانشجویان متاهل 15 میلیون ریال است»./ عصر ایران

          فدوی برای جوری جنس، یک فقره سند مصور و منگوله دار را نیز بوجه زیر، پیوست می کند:

    برادران درحوزهء اقتصاد نیز از سیاست معروف  “یکی بخر 2 تا ببرِ” خاج پرستان نیز بشرح زیر،

سوء استفاده بهینه  فرموده اند!:

مسئلتن!

          یکی از مشکلات برادران از منظر فدوی، عدم شفافیت در رفتار و بویژه در گفتار است و این نقیصه موجب می شود که فدوی مدتها همینطور ارّه به ماتحت بماند که منظور، کدام وجه از منشور فرمایشات گهر بار آن عزیز دلِ برادر است؟ فی المثل به خبر زیر نگاه کنید تا بعرض او برسید:.

          * به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامعلی(ع) صادقی در یک سخنرانی گفت: «یکی از دوستانم چندی پیش به من گفت چرا شما به تمام موضوعات ورود می‌کنید، در این‌جا باید تاکید کنم اختیارات دادستان از اختیارات خداوند متعال به اندازه بند انگشت کمتر است»./ بنقل از خبرنامه گویا

          خدمت شما عرضه بدارد که در این پاراگراف خبری، دستکم، دو ابهام وجود دارد که لامحاله بهمان ارّهء معروف فدوی منتهی می شود!.. نخست اینکه حضرات ” به تمام موضوعات ورود نمی‌کنند بلکه “دخول”می کنند! و دیگر اینکه مُهمل داهیانهء ایشان، پیرامون انگشت که آیا کدام انگشت منظور است نیز ساکت است؛ لکن مطابق پژوهش های فرسایندهء فدوی، سر و کار حضرات معمولاً با انگشت بیست و یکم است، و لاغیر!

          زیاده مسأله ای نیست

______________________________________________

رادیو فردا – دادستان مشهد با اشاره به ورود این دادستانی به موضوعات مختلف اعلام کرد که «اختیارات دادستان از اختیارات خداوند به اندازه یک بند انگشت کمتر است».

از موارد استعمال یاعلی(ع)

          مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، می دانند که یا علی(ع) فقط برای هُل دادن ماشین نیست و موارد استعمال دیگری نیز دارد.

          مثلاً، مقام مختصر رهبری، که به شهادت مخبط الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، در حین تولد فرموده یاعلی(ع) و بیرون پریده، در سنجش به آنچه که در پی می آید، عددی نبوده است!:

در این فقره که در واقع ختم کلام است؛ خدا گفت: یا علی!

https://www.youtube.com/watch?v=fi19gjKMGyg

 

و حسن ختام این شمارهء مکتوبات نيز، نشر اکاذیب زیر است:

نشر اکاذیب!

و نیز دعای آخر شب فدوی برای سلامتی آن وجود مبارک:

دعا کردم ز آرامش بیفتی
به عجز و لابه و خواهش بیفتی
به جُرم اذیت مردم، الهی
به دست ِدولت داعش بیفتی!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیّم مارچ المفرّح سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/