مکتوبات «فدوی» 17 خرداد ماه 1397 ـ 7 ماه ژوئن 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

عشق مقوائی!

فدوی نمی داند که خوانندگان محترم ضدانقلاب آیا ماجرای “امام مقوائی” را بیاد می آورند؟ اگر نه، بشرح زیز تجدید کابوس بفرمائید؛ خبر چنین بود:

* نيروی هوايی ارتش جمهوری اسلامی ايران، ۱۲ بهمن ۱۳۹۰، لحظهء ورود آیت‌الله خمینی به فرودگاه مهرآباد را بازسازی کرد که عکس‌های این مراسم توسط اکثر خبرگزاری‌های ایران از جمله مهر، ایسنا، فارس و ایرنا منتشر شد/دویچه.

و گزارش تصویری چنین:

 
 
 

باری فدوی در همان زمان به برادران قویاً سفارش و بلکه توصیه کرد که بمنظور احتراز از سرقت این ایدهء سترگ، آن را بقول خاج پرستان “ثبت کپی رایت” فرمایند که البته این پیشنهاد خداپسندانهء او شوربختانه در هیاهوی آنروزها گم، و شد، آنچه که نباید می شد!..

و اما فدوی اینک، و در سالگشت رحلت جانگوز(1) آن بزرگوار(ل)، ملتفت شد که حق، شدیداً، با او بوده و آن ایدهء سترگ، بی پرداخت حق و حقوق برادران قاچاقچی، بیرحمانه سرقت شده است؛ این هم سند مصور و منگوله دارش:

* یک زن استرالیایی برای تحقق رؤیای دوران جوانی، عکس همسرش را با خود به سفر دور دنیا برد. میشل بورک، یک زن استرالیایی که اهل ملبورن است، عکس همسرش، پائول، را به اندازهء یک انسان واقعی روی مقوا چاپ کرد و برید تا او را همراه خود به نقاط مختلف جهان ببرد. میشل و پائول 25 سال با عشق با یکدیگر زندگی کردند و آرزو داشتند که دور دنیا سفر کنند. اما پائول سال 2016 در سن 61 سالگی از دنیا رفت، قبل از این که با همسرش به آرزویشان برسند. حالا، میشل در سن 58 سالگی، عکسی از همسرش را که در مراسم عروسی‌شان و در سن 34 سالگی از او گرفته شده بود، در سایز یک انسان واقعی، با خود به نقاط مختلف جهان می‌برد. /خبرآنلاین

بقول عالیجناب حافظ: یا رب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!

زياده ارزی نيست.

5 ژوئن 019

 

از حمام تا قتل!

فدوی گاه در فهم برادران، کم تا قسمتی، دچار مشگل می شود چرا که هیچیک از حرکات و سکنات بزرگواران با حرکت ما قبل شان، نمی خواند! فی المثل، پیرامون تفکیک جنسیتی از شیر خوارگاه ها تا دانشگاه ها، تکلیف معلوم است و فدوی تصور نمی کرد که در این پیوند، مورد دیگری موجود باشد که با ملاحظه خبری که در پی می آید، ملتفت شد که حسب شیوهء مرضیه، دوباره گز نکرده پاره کرده است، و قتل هم، زنانه مردانه دارد!

باری فدوی قاصم الجبارين را شدیداً گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) را علاوه، و اگر بازهم باورتان نمی شود، پُرستات مقام معظم رهبری (ضپ) را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلبی که در پی می آید،ساخته و پرداختهء کارگاه او نيست و خود جنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

 

 

زیاده ارزی نیست.

***************************************

 

1- به گزارش خبرنگار پزشکی ما:

* رییس بیمارستان قلب تهران درباره چهار بیماری که از 25 اردیبهشت مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفته و هنوز به‌هوش نیامده‌اند، توضیحاتی بیان کرد…/ایسنا

و نیز:

* چهار بیمار بیمارستان قلب تهران، احتمالاً به‌دلیل خطای انسانی، پس از عمل هنوز به‌هوش نیامده‌اند / رادیو زمانه بنقل ازباشگاه خبرنگاران جوان

خبرنگار ما در ادامه افزوده که با تحقیقات مبسوطی که پیرامون این مورد عجیب بعمل آورده ملتفت شده که توضیحات مذکور درست نیست و در پایان گزارش آورده است که با صرف چندین کیلو پول ملی(1) بعنوان کارمزد، سرانجام دریافته که هیچگونه خطای انسانی صورت نگرفته و هر چهار بیمار شخصاً حاضر نشده اند بهوش بیایند! زیرا مطلقاً قادر به تأمین هزینهء سنگین و غیر قابل تحمل در جامعهء شکوهمند اسلامی نیستند.

2- به گزارش رسانه های دارالخرُافه، برادر محمد(ص) علی(ع) نجفی وزیر و شهردار سابق حکومت،که نمی داند چرا همسر دومش را به رگبار بسته، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باب چرائی و انگیزهء این قتل گفت که، بموجب مقرارات “یاسای خمینی”(ل)(2)، وی بعنوان یکی از مقامات رده بالای داعش درونمرزی (جمهوری اسلامی- م)، باید چند فقره قتل، انفجار و گروگانگیری و البته اختلاس های میلیاردی را بعنوان حسُن سابقه در کارنامه داشته باشد که فقرهء نخست آن بعون الله انجام شده وبقیهء موارد نیز ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج) انجام خواهد شد.

و من الله التوفیق

3- برادر، مش قاسمِ مقام معظم رهبری (قاسم سلیمانی- م) که از جبهه های حضرت آقا در عراق و سوریه و یمن… جان سالم بدر برده بود، در بازگشت و همین نزدیکی ها، شوربختانه با یک فقره تانک مشجّر تصادم و بشدت مجروح و به بیمارستان حضرت بقیة الله الاعظم(عج) منتقل شد و تحت چندین عمل جراحی قرار گرفت. وی در ناحیهء گردن، دنده ها و قفسهء سینه شدیداً آسیب دیده و تا لحظهء نگارش این سطور هنوز بهوش نیامده است. گفتنی ست که مجتهدالزمان، ملاذ الانام، صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تحریکاته، نیز مراتب تأسف عمیق خود را از این حادثه ابراز، و از امت همیشه در صف خواستند که برای سلامتی ایشان، شدیداً دعا کنند. در پی، صحنه ای از این تصادف مرگبار را ملاحظه می کنید:

4- بگزارش خبرگزاری های خاج پرست، بازیگران شط هرمز (شطرنج سابق- م) یک آس دیگر شدیداً بر زمین زدند. یعنی، کلب آستان رضا(ع)، ریخت توی جوراب، و محکم کوبید به دیوار! این هم سند منگوله دارش:

* غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران، مردم به منظور «حمله تمام عیار به نقطه ضعف دشمن»، دلارهای خود را در خیابان به آتش بکشند! /یورو نیوز

دو بیتی

“هردم از این باغ بری می رسد”

خبره و صاحبنظری می رسد

آغل ما پُر شده، اما هنوز

کرُه بز و کرُه خری می رسد!

زیاده راهکاری نیست.

اپیدمی

  بنظر می رسد که، بحمدالله والمنة، و با “تهدیدات” خداوند متعال، و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج)،”همسر کشی” توسط مقامات دارد در جامعهء شکوهمند اسلامی، نهادینه می شود؛ اینه م سند منگوله دارش:

       * يك قاضي دادگستري در سنندج همسرش را به آتش كشيد!

       و در ادامهء خبر وحشت اثر:

       * شبکهء حقوق بشر کردستان: یک قاضی دادگستری در سنندج به دلیل اختلاف خانوادگی اقدام به آتش کشیدن همسر خود کرد. اصلان اکبرپور، قاضی شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان کردستان عصر روز گذشته پس از این اقدام از سوی ماموران پليس آگاهى دستگير شد و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد. همسر وی نیز كه هويتش هنوز مشخص نيست به دلیل شدت جراحات به یکی از بیمارستان‌های تبریز منتقل شده است. به گفته یک منبع آگاه این قاضی اهل تبریز پیشتر به دلیل ارتکاب تخلفات اداری به سنندج تبعید شده بود. / وارش فیلم

 

اعتراض

       دوست نازنین فدوی، اسماعیل جان خوئی، که عمرش دراز باد، در یک دو بیتی بسیار زیبا می گوید:

با یک دل غمگین به جهان شادی نیست

تا یک ده ویران بود، آبادی نیست

تا در همۀء جهان یکی زندان هست

در هیچ کجای عالم آزادی نیست

       و اما فدوی در مرور خبرهای فرامرزی ملتفت شد که روز سوم ژوئن/ 13 خرداد، بعنوان روز جهانی دوچرخه تعیین شده است. از آنجا که بیش نیمی از جمعیت ایران دربند، که زنان باشند، افزون بر بسیاری از حقوق و آزادی های  طبیعی  و غیر قابل سلب، اخیراً  از دوچرخه سواری نیز منع و محروم شده اند، فلذا فدوی به استناد شعری که ذکر خیرش رفت، ضمن اعتراض،  از دست اندرکاران روز مذکور می خواهد که واژهء جهانی را از روز جهانی دوچرخه حذف فرمایند.

       اجرشان با گربهء مرتضاعلی(ع)!

       زیاده اعتراضی نیست

       3 ژوئن 019

 

يک طنز تصويری

 

 

اظهار فضل يک زبان بسته

       فدوی حیرت میکند که چرا نزدیک به تمامی بیماران روانی خطرناک در ایران سابق به جائی رسیده اند که جز این یکی زبان بسته  که تازه، دُم شیر را هم می نویسد: MILK TAIL!

        شما خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانید؟!

 

نذری جعفر و حمیده خاتون!

فدوی از تعارف کم می کند و بر مبلغ می افزاید، یعنی خودِ جنس را در پی می آورد:

* 20 تن آش نذری در “امامزاده جعفر و حمیده خاتون” تهران همزمان با روز 23 ماه رمضان از سوی هیأت امنای امامزاده جعفر و حمیده خاتون، مسجد جامع باغ فیض و بسیجیان پایگاه “شهید علی ناطق نوری” طبخ و توزیع شد. /دویچه وله

 

به پایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

5 ژوئن المخطط سنهء 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com