مکتوبات «فدوی» 18 آبان ماه 1397 ـ 9 ماه نوامبر 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

اهانت

…بقول عوام that’s it! یعنی فدویِ منتطرالظهور این فقره را دیگر عمراً زیر بار نمی رود. به خبری که در پی می آید نگاه کنید تا به دلیل خشم او برسید:

* “يگان حفاظت آستان قدس رضوی” تأسیس می‌شود!/ دویچه وله- تیتر

و در ادامهءخبر حیرت اثر :

* ابراهیم رئیسی از تأسیس “یگان حفاظت آستان قدس رضوی” خبر داد. علی اکبر افراسیابی در مقام فرمانده این یگان منصوب و معارفه شد. متولی آستان قدس رضوی در مورد دلیل تأسیس این یگان گفت که این مکان همواره “هدف دشمنان” است.

 بعرض فدوی رسیدید؟.. این توهین آشکار به آقا امام رضا(ع) ست و معنا و پیام اش این است که معظم له(ع)، با آن همه یال و کوپال، کرامات و معجزات اش، از حفظ خود، معاذالله، عاجز است! این درد را دیگر فدویِ منتطرالظهور، کجای دل صاحب مرده اش بگذارد ، هان؟!

سوء پیشینه

فدوی در مرور خبرهای امروز، به یادداشت یکی از مؤمنین در کیهان دارالخرافه به این شرح برخورد که:

* در قتل خاشقجی موضوعی که حائز اهمیت است شیوهء قتل است که شبیه به جنایت داعش می‌باشد. در مورد اقدامات وحشیانه اخیر رژیم آل‌سعود می‌توان چهرهء داعش را در رفتار این رژیم مشاهده کرد!

در پاسخ عرض می کند که والله برادر مؤمن، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ… بین خودمان باشد، ضدانقلاب نشنود، ما خودمان پاکنویس داعش، و در امر سر به نیست و مُثله کردن مخالفان و منتقدان، دارای نعلین مشکی (کمربند مشکی سابق- م) بوده ایم. این هم سند مصور و منگوله دارش:

فدوی برای جوری جنس می افزاید که ما در این عرصه با کارنامه ای درخشان در “شیوه قتل” و داشتن مدارک معتبری چون: شاپوربختیار، فریدون فرخزاد و فروهرها و…حرف آخر را می زنیم؛ بقول عوام What are you talking about ?! برادر شهروند؟

3 نوامبر 018

عمر اگر خوش گذرد، زندگی خضر کم است!(1)

حضرات به فراست دریافته اند که بهمین سادگی می شود چهل سالی بطور علی الحساب، به ملت ورجاوند مسلط شد و جبارانه بر آنان حکومت کرد؛ در غیر این صورت و در غیاب ملت، هرگز احکام زیر شرف صدور نمی یافت !…..

* احکام صادر شده برای دراویش گنابادی: بیش از هزار سال زندان و شش‌ هزار ضربه شلاق. / کیهان لندن (2)

زیاده عمری نیست…

3 نوامبر 018

________________________________________

1. رضی الدین آرتیمانی:

داند آنکس که ز دیدار تو بر خوردار است

که خرابات و حرم غیر در و دیوار است

عمر اگر خوش گذرد زندگی خضر کم است

ور به تلخی گذرد نیم نفس بسیار است

2. ادامه خبر: 382 نفر از دراویش گنابادی از بهمن سال گذشته تا کنون دستگیر و تعدادی از آنها محاکمه شده‌اند. – 11 زن درویش در جریان معروف به «گلستان هفتم» بازداشت و نهایتاً به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. – از وضعیت و جزئیات پرونده 180 درویش گنابادی اطلاعی در دست نیست.

از بدشانسی های برادران!

گرچه دوستان گرامی شیرازی، اغلب به مزاح البته، خوشباش معرفی می شوند، لکن در عین حال، فدوی را گاه شدیداً بقول عوام سورپرایز می کنند. فدوی برای دستگرمی، از اینجا آغاز می کند که حکومت امیر مبارزالدین محمد فعلی(ص)، در یک هجمهء خداپسندانه، دیش و رسیورهائی که مردم برای گریز از برنامه های خداپسندانه ی صدا و سیما، و با هول و هراس و نیز هزینه گزاف تهیه کرده بودند، داوطلبانه! به قزلباشان مسلح بیت، تحویل دادند!

فدوی برای تغییر ذائقه، ابیاتی از آن غزل مشهور عالیجناب حافظ را، بقول عوام up todate کرد:

بیت

من و “تحویل رسیور”، چه حکایت باشد؟

غالباً اینقدرم عقل و کفایت باشد!

و نیزدر پیوند با این سند مصور منگوله دار:

اگر آن تانک شیرازی به دست آرد دل ما را

به زیر چرخ سنگین اش گذارم من سر و پارا!

ندارد گرچه خالی بر سر و پایش ولیکن من

به عرّ و تیز رنگین اش، ببخشم بیت آقا را!

خیابان را ببین سرشار از دیش و رسیورهاست

چه جای رفتن است ایدوست، گلگشت مصلا را؟

شکوه مؤمنین را بین که با تولید استکبار

چگونه می َکنَد از جای خود، کوه مقوّا را!

کسی هم درجهان مشکل اگر دارد ملالی نیست

بگوید تا کند حل، دولت ما آن معما را!

بنازم من به این تدبیر روزافزون که فرموده

ادب مستکبران، در رأس آن مستر اوباما را!(2)

طرفه اینکه، بگزارش دویچه وله: “عدهأ زیادی از مردم شیراز برای تماشای صحنه رد شدن تانک از روی آنتن‌های ماهواره‌ای در خیابان هم‌جوار حرم علاءالدین حسین(ع)! جمع شده بودند. عده‌ای از مسئولان استان فارس و شهر شیراز نیز در این مراسم حضور داشتند.”(1) …که فدوی در حاشیه، قبح آن را از تماشای اعدام، که از تفریحات سالم جامعهء شکوهمند اسلامی ست، کمتر نمی داند.

خب این از سابقه… و اما اخیراً:

* سوتی شهرداری شیراز: نصب بیلبورد سربازان اسراییل به جای رزمندگان دفاع مقدس! /گویا

همانگونه که در تصویر زیرین ملاحظه می شود، برادران پس از اینکه دو میلیونی شان افتاد (دوزاری سابق- م)، بیلبورد را با حذف سرباز چهارم، بجرم زن بودن، پائین کشیده اند! و تازه ترین شیرینکاری شهرداری شیراز در پیوند با 13 آیان، سال‌روز اشغال سفارت آمریکا، که در آن به‌جای down with usa، به‌معنای مرگ بر آمریکا، عبارت dawn with usa آمده، که به‌سپیده‌ دم یا طلوع با آمریکا معنا می شود!

جداً که، بقول دوستان، شیراز و بنرهای بی‌مثال‌اش!

4 نوامبر 018

_________________________________

1. ادامهء خبر: در این عملیات 800 دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای جمع‌آوری شده از شهر شیراز با تانک و غلتک نابود شد. گفته شد که سپاه فجر استان فارس این “مراسم” را در راستای اقدامات خود برای تحویل داوطلبانه تجهیزات ماهواره‌ای توسط مردم شیراز برگزار کرده است!

2. مشروح را در پست October 7th, 2013 سايت «هزل داتکام»، و يا در سايت « سکورالیزم نو» زیر عنوان “اندر حکایت جنگ نرم و اسلحه ی سخت! ” بخوانید.

ایراد ناوارد

فدوی در مرور خبرهای امروز به تیتر زیر رسید :

* حجاب کامل نفیسه کوهنورد، مجری بی.بی.سی در کربلا خبرساز شد. /خبر نامه گویا

و در ادامه ی خبر میمنت اثر:

* نفیسه کوهنورد، خبرنگار تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، اخیرا برای تهیهء گزارش از راهپیمایی اربعین به کربلا رفته بود! او با حجاب کامل در این مراسم حاضر شد.

فدوی هر کار می کند، حتا یه اهتمام پاشنه کش، در نمی یابد که چرا ” حجاب کامل” آن ضعیفهء سجادیه، خبرساز شده است؟! آخر فدویِ ناقابل پیشمرگتان شود، وقتی که نسب sister Elizabeh به امام حسن مجتبا(ع) و از آنجا با یک میانبُر، به پیامبر گرامی(ص) می رسد(1) و نیز، علیاحضرت پس از استعمال کاندم بدست مبارک(2)، با استماع آیاتی چند از کلام الله مجید، تر و تازه می شود،(3) آن مجری دون پایه که خود را بفرموده، شدیداً هم قنداق کرده است، چه تقصیری می تواند داشته باشد؟!

Sister با عیال محجبه اردوغان

زیاده عرضی نیست ..

7 نوامبر 018

_________________________________________

(1). به گزارش شفقنا، نشریهء تایمز در خبری عجیب و غریب به نقل از یک نشریه مراکشی مدعی شد که ملکه الیزابت احتمالا از نوادگان رسول گرامی اسلام(ص) است. این نشریه که سندی برای طرح این ادعای عجیب و غریب خود ارائه نکرده سلسله این شجره را با شمارش 40 نسل، از طریق برخی پادشاهان اسپانیا به حضرت امام حسن مجتبی(ع) و سپس به رسول گرامی اسلام (ص) ربط داده است./ تابناک

(2) و (3). عصر ایران: ملکه انگلیس با حضور در یک مسجد در ترکیه به تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم گوش فرا داد. بر پایهء اين گزارش ملكه الیزابت قبل از شروع قرائت قرآن به دستان خود دستكش كشيد که اين موضوع توجه حاضران را به خود جلب کرد.

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

7 نوامبرالمکرم سنه ی 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com