مکتوبات «فدوی» 18 مرداد ماه 1398 ـ 9 ماه اگوست 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

سوء استفادهء بهینه!

برای دستگرمی، خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه می دارد که ماجرائی، که چندان هم تازگی ندارد، شوربختانه و بشرح زیر در ممالک محروسهء امریک، دوباره اتفاق افتاد:

* تیراندازی در مرکز خریدی در تگزاس 20 کشته و 30 مجروح بر جای گذاشت./دویچه وله

و در ادامهء خبر وحشت اثر:

 * بر اساس اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ها، این تیراندازی مرگبار روز شنبه 12 مرداد (سوم اوت) در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو واقع در ایالت تگزاس آغاز شد و پس از آن در فروشگاه‌ های دیگر این مرکز خرید پر رفت و آمد این شهر ادامه یافت… در نزدیکی محل تیراندازی اعلامیه‌ای به دست پلیس افتاده است که مضمونی نژادپرستانه دارد. پلیس مکزیک در حال حاضر سرگرم بررسی موضوع است.

همانگونه که درآغاز مقال گفته آمد، قضیه مسبوق به سوابقی نیز بوده است که برخی را در پی ملاحظه می کنید:

* آمریکا بار دیگر شاهد یک تیراندازی خونین بود. سه نفر در جریان تبادل آتش کشته شده‌اند. پلیس فرد مهاجم را از پای درآورده است. تیراندازی در یک جشن خیابانی روی داده است. (29 جولای)

و نیز:

* مردی که در ساختمان شهرداری ویرجینیابیچ به سوی مردم تیراندازی کرده بود، دستکم 12 نفر را به قتل رساند و چند نفر را مجروح کرد. فرد متهم به تیراندازی به ضرب گلوله پلیس از پا در آمده است. (1 جون 019)

که یکی از مهاجمان، بنام نسیم نجفی اقدم، ایرانی بوده است، گفتنی ست که مهاجمان عمدتاً دچار اختلالات روانی بوده اند….

و اما یکی از راهکارهای بسیار خداپسندانهء مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، همانا سوء استفادهء بهینه از مواردی ست که در زمین دشمن رخ می دهد! بعنوان مستوره، تیتر صفحهء نخست کیهان دارالخرافه را در این راستا، نگاه  کنید:

* حمام خون در آمریکا/ اینها برای دنیا نسخه حقوق بشر می‌پیچند!

پیوند ماهرانهء گودرز و شقایق را (جمع شقایق- م) ملاحظه کردید؟!

و در ادامه:

*دو نژاد‌پرست افراطی و هوادار دو آتشه ترامپ در ایالت‌های «تگزاس» و« اوهایو» با حمله به مردم بیگناه، حمام خون به راه انداختند. 29 نفر را کشتند و 42 نفر را زخمی کردند. حال برخی مجروحین «وخیم» گزارش شده است.

لکن اسلحه ای که در امریکا  در دسترس مردم است حکمتی دارد، که برادر حسین(ع) بازجو، متولی امامزاده کیهان اسلامی، به پامنبری ها نمی گوید و یا نمی داند که بنیان گذاران این مرز و بوم  این درایت و آینده نگری را داشته اند که متمم دوم قانون اساسی را به آزادی اسلحه اختصاص دهند تا در صورت زنجیر پاره کردن حکومت، با ایجاد گروه‌های شبه نظامی برای مقابله با خودکامگی احتمالی زمامداران و جلوگیری از ایجاد استبداد در این کشور بتوانند واکنش نشان داده و از خود دفاع کنند. دوستان  لابد هنوز سرکوب وحشیانه حکومت تا دندان مسلح، و قتل ملت بی دفاع و غیر مسلح را در سال 88 بیاد دارند.

زیاده عرضی نیست

 

عاقبت ایرانگردی!

سرانجام برادران هم، با همهء خرفتی تاریخی شان، دریافتند که “توریسم” هم برای خودش صنعتی ست و کلی هم درآمد دارد؛ تا آنجا که می تواند، البته با رعایت قافیه، به صنعتِ دیگرمان، که همانا ” تروریسم” باشد، کمک کند. گفتن ندارد که در توسعه و ترویج این صنعت تبلیغات حرف اول و آخر را می زند. در همین راستا، به یک فقره تبلیغ مفید و مؤثر که در پی می آید، نگاه کنید. لکن، پیش از آن، جهت مزید آگاهی خوانندگان محترم ضدانقلاب می افزاید که مادر مردهء مذکور، که توانسته بود از چنگال سرطان جان سالم بدر ببرد، از چنگال برادران نتوانست! و همینجا نتیجه می گیریم که برادران از سرطان هم وخیم ترند!

 

و اما تصویر سمت راست، “فلیپ مارک ‌گراف ” گردشگر آلمانی پیش از درک محضر برادران، و سمت راست، پس از درک محضر برادران! است. نامبرده، مانند برخی از هموطنان دو تابعیتی، خطر نموده و به ایران اسلامی سفر کرده بوده است که البته این بخت را داشته که بعنوان جاسوس برای یک اقامت چند ساله، به هتل پنج ستارهء اوین، هدایت نشود و برادران به همين «مختصر» کفايت کرده باشند.

فدوی، گزارش یکی از جراید شریفهء دارالخرافه را نیز برای جوریِ جنس در پی می آورد تا رستگار شود:

* به گزارش مشرق، یک دوچرخه ‌سوار خارجی که به تازگی از بیماری سرطان رهایی یافته و تصمیم به جهانگردی گرفته بود، در سفر به شمال ایران گرفتار حادثه‌ای تلخ شده که متأسفانه باعث بستری شدندش در بیمارستان شده است. این دوچرخه سوار چهارشنبه 2 مرداد ساعت حدود 22 شب در شهر نشتارود و در نزدیکی تنکابن توسط 7 نفر مهاجم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وسایلش نیز به سرقت می‌رود. وی که به شدت از ناحیهء صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود، به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل می‌شود.

زیاده عرضی نیست..

7 اگوست 019

دفاعیهء اسلامی

…لکن اینطورها هم نیست که خاج پرستان می گویند! یعنی که علمای ما هنوز و همچنان، میان بول و غایط شدیداً دست و پا می زنند اما روز و ماه و سالی نیست که علمای ایشان، دست آورد تازه ای در زمینه دانش های پیچیده و نوین به بشریت پیشکش نکرده باشند. اینها ولی گفتن ندارد که از القائات استکبار جهانی و صهیونیزم یبن الملل و ایادی آنان در داخل و خارج و کِرات دیگر، لعنة الله علیهم اجمعین، است. سخن کوتاه؛ اینگونه نیست که ما در عرصهء اختراعات و اکتشافات، حرفی برای گفتن نداشته باشیم، داریم و خوب اش را هم داریم! که حتا به برخی از دست آوردهای خاج پرستان نیز، پهلو می زند. برای دستگرمی، بیک فقره از توفیقات علمای خاج پرست که در پی می آید نگاه کنید تا فدوی متعاقباً روی شان را کم کند!:

* دانشمندان آمریکایی اکسیر جوانی را کشف کردند./ العربیه- تیتر

و در ادامهء خبر بهجت اثر:

* دانشمندان آمریکایی به کشف جدیدی درباره آنزیم «آدنوزین تری‌فسفات» فعال شده با سدیم و پتاسیم در چرخهء تولید اکسیژن فعال ”NAKL” و نقش و ارتباط آن با پیری دست یافتند. طبق نتایج تحقیقات به عمل آمده در دانشگاه مارشال ایالات متحده آمریکا، این کشف انجام شده دربارهء چرخهء حیاتی تولید اکسیژن فعال که “آنزیم آدنوزین تری فسفات” نیز در آن نقش بسزائی ایفا می کند امیدهای تازه ای بخشیده تا داروهای ضد پیری موثری در آینده نزدیک تولید شوند.

و سرانجام اینکه:

* به گزارش راشا تودی، دانشمندان برای اثبات نقش این آنزیم در روند پیری تحقیقاتی را انجام داده اند که به مدت یک سال طول کشیده و در آن موش های آزمایشگاهی با رژیم غذایی متفاوت که دارای 42% چربی و 42.7% کربوهیدرات است تغذیه شده اند.

ملاحظه می کنید؟ انگار شق القمرکرده اند! این بینوایان آنقدر به اقدامات علمی- عبادی خود بی اعتماد بوده اند که آن را روی موش انجام داده اند! لکن ما، بحول و قوه الهی، و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم، ارواحنا له الفداه(عج)، و البته نایب برحق اش، آن را مستقیماً روی نوعی انسان آزمایش کرده و نتیجه مطلوب هم،که همانا آیت الله احمد جنتی باشد نیز رسیده ایم! نمونهء ما حتا در نود سالگی هم به حجله رفه است!

زیاده کشفی نیست.

تغییراتی در واحد اندازه گیری

فدوی بارها گفته و نوشته و هنوز نیز بر این باور است که واژگان فعلی، از توضیح و تبیین حرکات و سکنات حضرات قاصرند و فلذا:

مصرع

واژه ای از نو بباید ساخت وز نو جمله ای!

فدوی برخی تغییرات را پیش از این به آگاهی خوانندگان محترم ضدانقلاب رسانده است. فی المثل، در عرصهء اقتصاد که واحد پول دیگر ریال و تومان نیست، بلکه کیلوست!.. این واحد اندازه گیری را برادر احمدی نژاد البته در صنعت خودرو، بکار گرفت، این هم سند مصور و منگوله دارش:

 

باری فدوی امروز مباهی ست که در همین عرصه به آگاهی برساند که واحد مذکور را برادران به متر، تغییر داده اند!:

* “اسمارت فور فور” متری 89 میلیون تومان!(1)

سایر تغییرات در واحدهای اندازه گیری، متعاقباً به آگاهی ملت یک لاقبا، خواهد رسید!

 

1. تیک: «”اسمارت فورفور” کوچک ترین و نُقلی ترین خودروی وارداتی به ایران است. سال پیش با قیمت تقریبی 120 میلیون تومانی دست به دست می شد اما حالا و بعد از نوسانات شدید قیمت ارز در چند ماه اخیر، قیمت نجومی 310 میلیون تومانی پیدا کرده است! که این یعنی هر متر طول از این ماشین حدود 89 میلیون تومان برای مالک آب می خورد». نکتهء تامل برانگیز اینجاست که حدود یک دهه قبل و در اواسط دهه هشتاد خورشیدی، کوچک ترین خودروی لوکس وارداتی به ایران یعنی مرسدس بنز A-Class با 3883 میلی متر طول، قیمت 51 میلیون تومانی داشت که این یعنی هر متر طول از این خودرو (با برند مرغوب تر و تجهیزات بیشتر) فقط 13 میلیون تومان ارزش داشت! و جالب تر اینکه طویل ترین خودروی سواری وارداتی به کشور یعنی مرسدس بنزS500L (اتاق لانگ) با 5209 میلی متر طول، آن روزها قیمت 300 میلیون تومانی داشت. به این معنا که هر متر طول S500L حدود 57 میلیون تومان ارزش داشت. اما حالا بعد از گذشت یک دهه، برای خرید هر متر طول از یک مینی هاچ بکِ نه چندان مطرح با قوای محرکه ضعیف باید 89 میلیون تومان پول شمرد. یعنی دو برابر قیمت کل برخی خودروهای لوکس در اواسط دهه هشتاد!

تداعی

ملاحظهء تیتر و تصویری، نخست فدوی را قدری نگران کرد؛ شما هم ملاحظه کنید:

* ساخت یک دکل برق متفاوت در کالیفرنیای آمریکا / تیک

 

باری نگرانی فدوی از این بابت بود که چه شانسی آوردند خاج پرستان، که دکل مذکور، دکل نفتی نبوده است و گرنه برادران با یک قیام و قعود، آن را غیب می فرمودند!

زیاده تشویشی نیست!

حاج آقا مسئلتن!

از آنجا که وجه رایج ممالک محروسهء امام زمان(عج) «دلار» بوده و ملت ورجاوند نیز هر روز با نرخ تازه ای از این ارز ولائی مواجه و در تنسیق امور خود، سر درگم می شود، بهتر آیا نیست که مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به معبود خود عتبات عالیات (ع- س- ص- عج) ملتجی شده، ملت یک لا قبا را به حال خود بگذارند که خودشان، اگر مرحمت فرموده خاکی باقی گذاشتید، به سر کند؟!

حرف حساب

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب جواب ندارد!

 

به پایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

7 آگست از برجام الحرام سنه ترسائی2019

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/