مکتوبات «فدوی» 20 مهر ماه 1397 ـ 12 ماه اکتبر 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

سند

          …آخر این چه گرد و خاکی بود که معاندان بی خودی  راه انداخته بودند که  ورود زن به ورزشگاه ممنوع است؟ این بی گمان شایعهء ضدانقلاب بوده است. بفرمایید، این هم سند منگوله داری که نشان می دهد که چنین نیست:

حضور بانوان در رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیجیان در ورزشگاه آزادی / تیک

حیرت دو طبقه!

فدوی گاه از حیرت خاج پرستان، شدیداً حیرت می کند! و از آن میان:

خب برادر صدای آلمان، مسئلتن!: بفرمایید که کجای این خبر عجیب و غیر معمول است؟ و باز و با پوزش از تصدیع مجدد، بفرمایید که در سنجش با عملیات خداپسندانهء پیشین برادران، و از آن میان مثله کردن زنده یادان شاپور بختیار و فریدون فرخزاد، کشتار میکونوس و… اقدام اخیر سفیران گرامی جهل و جنایت، آیا عددی ست؟ باری، بر این پایه، فدوی حق یک فقره حیرت بالا بلند را، پیرامون اینکه خاج پرستان اینگونه حوادث که حضرات در حضور و کنارشان پدید می آورند را چرا بجا نمی آورند، برای خود محفوظ می دارد!

زیاده حیرتی نیست..

تنبیه مقامات خاج پرست

فدوی کم و بیش به این نتیجه رسیده است که نفوس و مقامات بلاد کفر و زندقه، بفهمی نفهمی یک چیزیشان می شود؛ و سبب اش نیز نخست این است که سند کشورشان مع الاسف بنام حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا (عج) نیست و دیگر اینکه، در خط مالروی امام(ل) تردّد نمی کنند؛ باری به چند نمونه نگاه کنید تا بعرض او برسید:

یک

دو

به گزارش راوی، رفتگری که ملاحظه می کنید، برلوسکنی رییس جمهورپیشین ایتالیا ست که به دلیل فساد مالی به جریمه نقدی و یک سال خدمات عمومی(رفتگری)محکوم شده است!

و برای محکم کاری: به گزارش سایت خبر ترکیه، “سیلویو برلوسکنی” نخست وزیر پیشین ایتالیا در حال گذراندن دوران محکومیت 4 ساله خود به جرم فرار مالیاتی و سوء استفاده از قدرت است. این در حالی است که به دلیل کهولت سن برلوسکنی، محکومیت 4 سال زندان وی، به انجام خدمات اجتماعی تخفیف داده شده است. بر این اساس برلوسکنی برای گذراندن این دوره محکومیت باید هفته ای دست کم یک روز در یک آسایشگاه واقع در شهر میلان خدمت کند./فرارو

سه

در پی واژگونی یک اتوبوس توریستی در بلغارستان و کشته شدن 17 نفر، سه وزیر کشور، حمل و نقل و امور عمومی این کشور از سمت خود استعفا کردند. /العربیه

فضولی فدوی: مقایسه کنید با تلفات سنگین اتوبوس های راهیان گور (راهیان نور- م)

چهار

و بعنوان حسن ختام:

چالش سطل زباله برای مسئولان فاسد!
به گزارش ایسنا، بهارنیوز نوشت: در واقع، آن‌ها (اوکراینی ها) در این چالش آن دسته از سیاست‌ مدارانی را که به اعتقادشان فاسد هستند، در سطل‌های زباله پرتاب می‌کنند. از چند نماینده مجلس طرفدار رئیس‌ جمهور برکنار‌شده طرفدار روسیه گرفته تا یک مقام محلی در شهر بندری “اودسا” که متهم است 30 هزار پوند از اعتبار اختصاص داده شده برای بازپروری کودکان پناهنده دزدی کرده، تاکنون به این طریق مجازات شده‌اند. آن‌ها همچنین یک بَنِر بزرگ به اسم “دیوار شرم” ایجاد کرده‌اند که منقش به تصویر سیاست‌مدارانی است که از نظر خیلی‌ها، به اندازه کافی با فساد مبارزه نمی‌کنند. معترضان به سمت این بَنِر، گوجه فرنگی پوسيده پرتاب می کنند.

بر این پایه، اکثریت مسؤلین و مقامات جامعهء شکوهمند اسلامی ما از صدر تا ذیل، ضاعف الله اموالهم اجمعین، احتراماً به سطل آشغال تعلق دارند! که البته مردم شاکی و معترض، حسب شیوهء مرضیه، در یک قیام و قعود، به سب النبی و سب ائمهء طاهرین، صلوات الله علیهم اجمعین، توهین به مقامات، توطئه علیه نظام، مشوب کردن افکار عمومی، شرب خمر، حمل و استعمال مواد مخدر و…. محکوم می شوند!

زیاده ” ارزی” نیست..

شکنجهء ملیح!

شکنجه که، مانند انرژی هسته ای، حق مسلم ماست، همیشه که داغ و درفش نمی خواهد؛ نوع ملیح اش هم، اخیراً به بازار آمد؛ اینهم سند منگوله دارش:

* محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفته که یکی از دانشجویان بازداشت‌شده در جریان قیام دی‌ماه مردم ایران در شهر سمنان، توسط دادگاه محکوم شده که باید به مدت دو سال در نماز جمعه این شهر شرکت کند!/دماوند.

زیاده شکنجه ای نیست..

تنوع ملیت

            خوانندگان محترم ضدانقلاب بهتر از فدوی می دانند که تنوع ملیت بین مسؤلین جامعهء شکوهمند اسلامی، ضاعف الله اموالهم اجمعین، امری بدیهی ست؛ مثلاً اینکه، حضرت امام(ل) هندی بود و حضرات آیات، محمودی شاهرودی و برادران لاریجانی، که به اذن حضرت آقا(ضپ) مملکت را بالمناصفه بین خود تقسیم فرموده اند، بوی اباعبدالله(ع) می دهند! باری، سخن کوتاه، فدوی در ادامهء پژوهش های فرسایندهء خود، ملتفت شد که همین آیت الله جنتی خودمان هم، ژاپنی ست! این هم سند منگوله دارش:

          * نزدیک به 70 هزار ژاپنی از سن صد سالگی هم گذشته‌اند./ دویچه وله- تیتر*

          و علت اینکه مدت هاست که فرمایشات جنتی درک نمی شود آن است که ملت ژاپنی نمی داند!

          زیاده عرضی نیست

پی نوشت: ادامه خبر حیرت اثر:

          * در ژاپن شمار افرادی که بیش از صد سال عمر می‌کنند رو به افزایش است. هم‌اکنون حدود 70 هزار ژاپنی هستند که سن ‌شان صد سال یا بالای صد سال است. راز طول عمر ژاپنی‌ها تغذیه سالم، طب پیشرفته و رشد آگاهی نسبت به سلامتی است.

استحاله

          …و اما راویان اخبار و ناقلان آثارو طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جُستار،چنین روایت کرده اند که یکی از آقازادگان بنام محمد(ص)علی(ع) آهنگران، پسر صادق آهنگران،معروف به بلبل خمینی، به شکل آدم در آمد! و به عتبات عالیت کانادا، مشرف شد. این هم سند مصور منگوله دارش:

* آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گفته تهران و مسکو باید برای “مهار آمریکا” همکاری کنند چرا که به گفته او “آمریکا یک خطر برای بشریت است و امکان مهار آن نیز وجود دارد.!

حرفا میزنه رهبر، چشا میره مغز سر!؛

* یادداشت روحانی در واشنگتن ‌پست: ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم!/ دویچه وله

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* ماکان نوه یکساله ام سرماخورده بود و ناآرمی میکرد. غروب باتفاق دخترم مریم بردیمش پارک کوچک سعادت آباد نزدیک منزلمان. خیلی شلوغ بود صدها نفر آنجابودند.پایین پارک مسجدی هست رفتم آنجا برای نماز.خشکم زد. 20 نفر هم نیامده بودند که 10-15 نفرشان بواسطه کهولت پشت صندلی نماز می خواندند. چه کرده ایم؟

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* امیر حاتمی، وزیر دفاع بیت: ایران با درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارد./العربیه

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* رهبر معظم انقلاب(ضپ): دولت توانائی مدیریت اقتصادی کشور را دارد!

حرفا میزنه رهبر، چشا میره مغز سر!

* روحانی: ایران در کنوانسیون خزر امتیازات خاصی گرفته است!/ بی.بی.سی
حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* 3546—-0918: چند نفر از نمایندگان مجلس از حرف حق امام جمعه محترم مشهد در دفاع از ملت در برابر فشار دولت به زندگی مردم ناراحت شده و علیه ایشان موضع گرفته‌اند. عرض می‌کنیم وقتی برخی از نمایندگان به وظیفه اصلی خود که پیگیری مطالبات مردم است عمل نمی‌کنند آیا عالمان دینی که به موجب کلام امیرالمومنین(ع) موظف به احقاق حق مظلوم هستند نیز باید از این رویه غلط آنان تبعیت کنند؟

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

* یورونیوز ـ محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران روز دوشنبه به ممنوعیت پوشش «پلنگ سیاه» سرنا ویلیامز، تنیس باز آمریکایی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه اعتراض کرد! رئیس جمهوری پیشین ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: «چرا [مسابقات تنیس] آزاد فرانسه به سرنا ویلیامز بی احترامی می کند؟» محمود احمدی نژاد در ادامه نوشته است: «متاسفانه برخی افراد در تمام کشورها از جمله کشور من معنی واقعی آزادی را درک نکرده اند.»/ بنقل از گویا

حرفا میزنه محمود، از کله می پره دود..!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

نهم اکتبر المورّب سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود
http://www.hazl.com/