مکتوبات «فدوی» 22 شهريور ماه 1398 ـ 13 ماه سپتامبر 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

ابهام دریائی

       فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به تیتر زیر رسید:

       * چهل سال عبور از طوفان با کشتی نجات حسین(ع)!/ کیهان دارالخرافه

       در پاسخ عرض می کند که والله برادر حسین(ع)، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آآ.. لکن بین خودمان باشد، حال که برادران در اعتکاف هستند عرض می کند که فدوی نمی دانست که حضرت(ع) با آن همه مشغله، چهل سال نیز کاپتیان کشتی بوده است! حالا اینها به کنار، فدوی می خواست درحاشیه احتیاطاً بپرسد که کشتی حضرت(ع) در این چهل ساله، غیر از سرقت و حمل نفت ملت گرسنه به سوریه، آیا ثواب  دیگری هم فرموده است؟!

زیاده “ارزی” نیست…

 

کشتی نجات حسین(ع)!

 

بعدالتحریر:

برای جوری جنس:

* خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گزارش کرده نفتکش «آدریان دریا 1» در نزدیکی بندر طرطوس در سوریه پهلو گرفته است. این تصاویر صبح ‌روز شنبه از سوی کمپانی «ماکسار تکنولوژیز» (Maxar Technologies) واقع در کلرادوی آمریکا در اختیار این خبرگزاری قرار داده شده‌اند. مقامات ایرانی تا کنون عزیمت این نفتکش به سمت سوریه را تأیید نکرده‌اند اما روز گذشته خبرگزاری تسنیم از یک سایت عربی غیر معتبر خبر داد که نفتکش ایرانی محموله خود را در سوریه تخلیه کرده است. نفتکش «آدریان دریا 1» از تاریخ 3 سپتامبر تاکنون رادار خود را خاموش کرده است./العربیه

و نیز:

* بنابر اعلام وزارت امور خارجه ایران، نفتکش “آدریان دریا یک” محموله خود را تخلیه کرده و در سواحل مدیترانه پهلو گرفته است. عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران به خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) گفته: “ما پیش از این هم اعلام کرده بودیم که به هر طریقی نفت مان را خواهیم فروخت و اقدامات ایذایی تاثیری در برنامه‌های ما نخواهد داشت.”/ بی.بی.سی

جایزه

…حکایت غریبی ست جداً! حال که فدوی دورخیز کرده که دمکرات شده، دندان روی جگر گذاشته و حتا حقوق خصم را هم نه تنها رعایت، بلکه از آن دفاع نیز بکند، دوستان طاقچه بالا گذاشته و پاسخ نمی دهند!، خودتان نگاه کنید:

* سید روح الله صدرالساداتی، عضو مجلس خبرگان رهبری، به همراه برادرش مهدی صدرالساداتی و دو تن دیگر مفقود شده‌اند. روابط عمومی دادسرای ویژهء روحانیت اعلام کرد که خبر بازداشت آن‌ها صحت ندارد. مهدی صدرالساداتی، در اینستاگرام خود، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی را به رانت ‌خواری متهم کرده بود./ رادیو زمانه

باری، فدوی جایزهء دندانگیری نیز برای یابنده این بزرگواران تعیین کرد لکن دریغ از یک منقاضی! که البته موجب شد که جایزه مذکور، که آن را با خون دل تهیه کرده بود، بماند روی دست اش!..

و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جُستار، چنین روایت کرده اند که: روزی در بزرگراهی راه بند مبسوطی پدید آمده بود، یکی پرسید چه خبر است؟ گفتند ماشین آخوندی آتش گرفته است. گفت ایوای مردم چه می کنند؟ گفتند هر کس بقدر وسع اش دارد کمک می کند. یعنی یکی 10 لیتر، یکی 20 لیتر و دیگری بیشتر، دارند بنزین می آورند!

زیاده عرضی نیست

 

گِلکاری

       راست اش را بخواهید فدوی با نظر پیاده نظام بیت، دائر براینکه  پرچم اباعبدالله(ع) جز در ماه و مریخ، همه جا برافراشته شده، شدیداً موافق است. به یک مستورهء نظری، و در پی، به چند سند مصور منگوله دار، نگاه کنید:

       * 0563—0915: اکنون که پرچم امام حسین(ع) در همه عالم برافراشته شده امام دیگر تنها نیست و سردار کربلا به قدرت الهی و همت جوانمردان مشغول فتح سنگرها در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و… است و کاروان حضرت زینب(س) با عزت و عظمت هر ساله اربعین از نجف به کربلا می‌رود تا نوید آمدن موعود آل محمد را بدهد.

 

مطلب، در بلاد کفر و زندقه نیز، البته از همین قرار است. با این تفاوت جزئی که فدوی، هرچه کوشید، عزادران اسپانیائی حاضر به قمه زنی نشدند و ترجیح دادند که بجای خون خود در آب گوجه فرنگی غلت بزنند!:

 

عزاداران برزیلی اما با زبان خوش، به لجن مالی خویش تن دردادند!:

 
 

با آرزوی توفیق الهی در ماه مبارک محرم..

التماس دعا- الاحقر فدوی

11 سپتامبر 019

ریخت و پاش مکتبی

فدوی منتتظرالظهور وقتی که حال اش، بقول هواشناسان، کم تا قسمتی خوب است چندان سختگیری هم نمی کند. حتا اگر کسی را ببیند که دارد شدیداً آب در هاون می کوبد! یعنی می کوشد که یک پدیدهء غیر قابل اصلاح را با پاشنه کش اسلامی جا بیاندازد! باری این مختصر راجع است به مهملات داهیانهء برادر محمد(ص) عطریانفرکه در پی می آید:

* عطریانفر، فعال اصلاح‌طلب: شعار نه غزه، نه لبنان چرند است، باید هزینه‌های حزب‌الله را بدهیم!/ رادیو فردا

بله البته:

بیت

خرج که از کیسهء ملت بوَد

عاقبت اش این همه ذلت بَود

زیاده شعاری نیست.

دو طنز تصویری

 

آخوند گزیده (مارگزیده سابق- م)!

گفت: “مسابقات کشتی قهرمانی جهان در تاریخ 23 تا 30 شهریور در قزاقستان برگزار می شود، اسرائیل در 5 وزن آزاد و فرنگی نماینده دارد و پنج تن از پر امید ترین کشتی گیرهامون باید ببازند!”(*)

———————–

(*) پنج اسرائیلی در قزاقستان؛ بازهم باید ببازیم؟/ ایران وایر

 

نوعی راه حل!

فدوی در مجازستان خواند که ملت ورجاوند، در یک دور خیز قهرمانانه، از «برادر افعی» به «برادر مار غاشیه» پناهنده شده و اعلام کرده است که در انتصابات آینده، به عون الله، به «علی(ع) بابا» رأی می دهد زیرا اختلاسگرانِ پیرامون آن بزرگوار، چهل نفر بیشتر نیستند!

حرف حساب جواب ندارد، دارد؟!

آرزو

برادران، دیگر فدوی را بجائی رسانده اند که بهر ریسمانی می آویزد! و از آن میان:

* راديو فرانسه: امانوئل مکرون، رئیس ‌جمهوری فرانسه، امروز، دوشنبه، اظهارات توهین ‌آمیز ژئیر بولسونارو، رئیس‌ جمهوری برزیل، دربارهء همسرش، بریژیت ماکرون، را تأسف انگیز خواند و گفت امیدوار است برزیلی‌ها در آیندهء نزدیک رئیس‌جمهوری داشته باشند که در شأن آن‌ها باشد.

تحشیهء فدوی: می شود آیا همین آرزو را برای ما مادرمردگان هم بفرمایید،برادر مکرون؟!،فدوی برای مریض بدحال می خواهد، ثواب دارد به امام(ل)!..

 

استمداد

تلاش های سهمگین فدوی برای برقراری یا کشف رابطهء بین “گودرز” و ” شقایق” (جمع شقیقه- م) * در خبر زیر، تا لحظهء نگارش این سطور، شوربختانه، هنوز بجائی نرسیده است!.. خوانندگان محترم ضدانقلاب آیا چیزی به عقل شان می رسد؟! اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع(!

* “میثاق با ولایت” از زاویه‌ کمتر دیده شده / دویچه وله- تیتر

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی تکواندو، گردهمایی بزرگ تکواندوکاران استان تهران تحت عنوان “میثاق با ولایت” با حضور بیش از 10 هزار تکواندوکار دختر و پسر استان تهران، مربیان، داوران، مسئولان فدراسیون و برخی مسئولان وزارت ورزش در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

———————

* ولایت و تکواندو!

 

دست روی دست بسیار است!

سرانجام یکی هم پیدا شد که روی فدوی منتظرالظهور را کم کرده و روی دست ویِ بلند شود، گرچه هنوز نوزاد است!.. توضیحاً می افزاید که دوستانی که با نوشته های هفتگی فدوی در مکتوبات، انس و الفتی دارند می دانند که وی هنگامی که به سروقت ماموت های گرامی می رود، نخست ناگزیر است که حضرات آیات را از خواب قیلوله بجهاند و سپس تأمل کند که ورزش سنگین ایشان (که عبارت از دوره کردن تسبیح و بازی با انگشت بیست و یکم مبارک باشد) فارغ شوند و آنگاه فدوی، استفتاء اش را تقدیم حضور پُر زورشان کند؛ و اما آنکه روی فدوی منتظرالظهور را کم کرده را در گزارشی که در پی می آید، نگاه کنید:

* تولد دختر بچه ای با ۲۴ انگشت در تایلند!/ تیک (به نقل از دیلی استار)

 

زیاده انگشتی نیست!..

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

11 سپتامبر المُجعّد از برجام الحرام سنه ترسائی 2019

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com