مکتوبات «فدوی» 23 اسفند ماه 1398 ـ 13 ماه مارس 2020

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

طب المعصومین!

       از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان، و نیز لطفاً  بین خودمان باشد که فدوی شدیداً مبتلا به، نه ویروس “کرونا”، که از آن بدتر، دچار ناراحتی وجدان شده است. در حاشیه، یواشکی می افزاید که فدوی همیشه نگران این بود که نکند یک وقت، خدای ناخواسته، تنفری که ملت از حضرات آیات، از صدر تا ذیل، دارد باعث شود که در مورد آن بزرگواران بی مهری و متعاقباً قضاوت های ناروا کنند. این عارضه، حتا دامنگیرخود فدوی نیز بود و در نوشتهء پیشین خود، آیت الله تبریزیان را، معروف به پدر طب اسلامی، بابت مهملاتی که فرموده بود، جلوی خورشید کباب کرد که البته هم اکنون،با خود شدیداً برخورد می کند(1). و اما انگیزهء این اعتذار، که شدیداً موجب تنبه فدوی نیز شد، خبری بشرح زیر است:

       * مدیر مرکز طب اسلامی بر اثر کرونا درگذشت! / بهار نیوز- تیتر

       و در ادامه خبر حیرت اثر:

       * سایت برترین‌ها، به نقل از پایگاه خبری واندیش نوشت: بنا بر اخبار واصله، حجت‌الاسلام شهريار شریفی، مدیر طب المعصومین (طب اسلامی – سنتی) در صومعه سرا، بر اثر ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت. او فعالیت‌های مدیدی در حوزهء طب سنتی و حجامت در شهرهای رشت و صومعه‌سرا داشت.

 

گفتن ندارد که علت مرگ حجت‌الاسلام شهريار شریفی آن است که وی، پنبه آغشته به روغن بنفشه را – که آیت الله تبریزیان برای رفع بیماری “کرونا” تجویز فرموده بود، در مقعد مبارک نگذاشته بوده است.

باری فدوی اعلام می دارد که به “طب المعصومین” شدیداً ایمان آورد، شما هم بهتر است به زبان خوش، ایمان بیاورید!

خدایش بیامرزاد..

11 مارچ 020

______________________________

(1) “کتابسوزان”، مکتوبات فدوی 6 مارچ 020

 

 

حکایتی ست!..

جداً که حکایتی ست!.. در حالی که بگزارش برادر بی.بی.سی:

* هزاران پرواز شرکت‌های مسافربری به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان لغو می‌شوند؛

اما:

* بررسی‌های بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که هواپیمایی ماهان، پرواز به چین را قطع نکرده و همچنان به دو مقصد پکن و شانگهای پرواز می‌کند؛ و همچنین پرواز به دو مقصد شنژن و گوانگ‌ژو را که از ۱۲ بهمن متوقف کرده بود، از سر گرفته است. /همانجا

تحشیهء فدوی: نخیر!…پنداری برادر ماهان، هیچ جور ول کن معاملهء کرونا نیست!

 

طنز تلخ تصویری

 

پیشگیری

…و باز هم از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان، که فدوی زرنگ تر از این حرفها ست و خیال اش بابت ابتلا به ویروس “کرونا” کاملاً راحت است چرا که غالباً اینقدرش عقل و کفایت بوده و، بهنگام، خود را با پادزهر اسلام عزیز، واکسینه کرده است، بهمین سادگی!..

11 مارچ 020

آگهی

با “تهدیدات” خداوند متعال، و ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا(عج)، و نایب البته بر حق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تخریباته، و نیز سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام به ترتیب ریش، بدینوسیله تأسیس یک رشته تخصصی جدید در دانشکدهء دندانپزشکی اُم ّالقراء را به آگاهی مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، می رساند. مدرک تحصیلی ملازم برای این رشتهء تازه نیز، حداکثر ششم ابتدائی است. ارائهء برگ سوء پیشینه اما بهنگام ثبت نام، از اوجب واجبات است.

تبصره: متقاضیانی که تجربهء آتش زدن سینما، ضرب و شتم، و کلاً مبارزهء صمیمانه با مردم، بازداشت و هدایت آنان به زندان های پنج چماقه ( پنج ستاره سابق- م )، تولید انفجار در اماکن عمومی بحساب مردم، اختلاس های کلان و نیز گروگانگیری (با تأیید امام جمعهء مسجد محل) را در کارنامهء داشته باشند، شدیداً اولویت دارند.

والله الموفق والمعین

 

مشق شب

* دیه گو آرماندو مارادونا، ستارهء سابق فوتبال جهان، که از او با نام بهترین فوتبالیست تاریخ نیز یاد می‌شود، مدعی شد موجودات فضایی او را ربوده و برای مدتی او را با خود به فضا برده‌اند. او گفت: «با چند موجود فضایی دیدار کردم. یک بار 3 روز از منزل خارج شدم و پس از بازگشت گفتم که موجودات فضایی عجیب و غریب مرا ربوده و با خود به بیرون از کره زمین برده بودند. بیشتر از این نمی‌توانم به شما در این‌باره چیزی بگویم»./العربیه

 

شايد در وهلهء اول چنين به ذهن متبادر شود که نامبرده ممکن است رفته باشد که با موجودات فضائی، تیم فوتبال راه بیاندازد؟ اما اگر اين از باب تفاخر باشد بايد به ايشان گفت که این که چیزی نیست، برادرآرماندو! شما در این عرصه ها به گرد نعلین ما هم نمی رسید؛ زیرا ما، در این گونه موارد، دارای نعلین مشکی هستیم ( کمربند مشکی سابق- م)؛ این هم سند مصور و منگوله دارش:

* بهار نیوز: آرزوی برگزاری نماز جماعت در کرات آسمانی! به گزارش مهر، دکتر رضا روستا آزاد، رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به سوالی که از وی در خصوص بزرگترین آرزوهایش در هفتهء هوافضا پرسیده شد، خاطر نشان کرد: در پاسخ به این پرسش پاسخ دادم که از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است! در این آرزو هم توسعهء فناوری هست و هم توسعه معنویات!.

زیاده مهملی نیست..

 

بلاتکلیف

فدوی نمی داند که از دست برادران چه کند؟ از سوئی پیش از این ها اعلام فرمودند که:

* مرکز خدمات حوزه‌های علمیه: نود درصد روحانیون در ایران بیکارند!/ رادیو فردا

اما، از سوی دیگر، طلبه گان بی کاره را، مطابق خبر زير، مانند آب اماله، به جامعهء شکوهمند اسلامی، تزريق می فرمایند! بالاخره، کدام درست است؟

* ایرنا- آئین عمامه گذاری 280 نفر از طلاب جوان حوزه ها و مدارس علمیه مشهد با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد در مدرسه علمیه نواب این شهر برگزار ش

 

زیاده پرسشی نیست.

آلبوم کودکان کار

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

والله الموفق والمعین

11مارچ المُشجراز برجام الحرام سنهء 2020 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com