مکتوبات «فدوی» 28 آذر ماه 1399 – 18 دسامبر 2020

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

 

اقتصاد پایاپای

فدوی، ضمن مرور خبرهای دارالخرُافه، ملتفت شد که سَر جان برادر روح الله زم بین علما اختلاف افتاده بوده است؛ این معنا را فدوی منتظرالظهور از تیتر خبری زیر دریافت:

* پدر روح‌الله زم: به پسرم گفته بودند قرار است با «کسی از آن طرف» مبادله شود! / رادیوفردا

و در توضیح بیشتر، و بنقل از برادر محمد(ص) علی(ع) زم، پدر مقتول:

* محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم، در یادداشتی می‌گوید که سازمان حفاظت اطلاعات قوهء قضاییه به فرزندش وعده داده بوده است که قرار است طبق نظر ابراهیم رئيسی، رئیس قوه قضاییه، با یک نفر «از آن طرف مبادله» شود./همانجا

و اما یک مقام آگاه بیت که نخواست نام اش تا انقلاب بعدی(عج) فاش شود، با این ذکر مصیبت کلیدی که اختلاف بین علما، از اصول دین حنیف و از مبانی تحکیم شرع انور است، به فرستادهء فدوی یادآور شد که برادران با “آن طرف” کیلوئی حساب می کنند، و برادر روح الله زم، در وزن کشی، شوربختانه صد گرم کم داشته است! و همین موجب شد که نامبرده، روی دست “این طرفی” ها بماند!؛ و بر این پایه، مرجع تقلید عالیقدر فدوی، حضرت آیت الله سید کامبیز موسوی کانادائی دام مجده، اعلام نظر فرمود که بر این باور است که این دومین روح اللهی ست که روی دست ملت مانده است! قاصم الجبارین سومی اش را بخیر کند؛ آمین یا رب العالمین

 

درج در پرونده!

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه میدارد که فدوی منتظرالظهور، در خبرهای دارالخرُافه خواند که:

* پدر روح‌الله زم: او تا شب اعدام از تایید حکم خبر نداشت. / بی.بی.سی- تیتر

و در تکمیل خبر:

* محمدعلی زم فاش کرده که پسرش روح‌الله زم تا شب اعدام از تایید حکم خود خبر نداشته است. آقای زم می‌گوید اطلاعات سپاه در روز جمعه 21 آذر به آنها اجازه داده که به همراه اعضای دیگر خانواده با روح‌الله زم ملاقات کنند./ همانجا

لکن یکی از خبرگزاری های برادرانه، ادعای برادر محمد(ص) علی(ع) زم، پدر روح‌الله زم، را بشرح زیر تکذیب کرده است:

* خبرگزاری مهر به نقل از یک “منبع آگاه” در قوهء قضاییهء ایران آنچه را محمدعلی زم دربارهء اعدام پسرش گفته تکذیب کرده است.

بر پایهء این فرمایش، عکس قضیه نیز ثابت است یعنی برادر روح‌الله، پیشاپیش از اعدام قریب الوقوع خود خبر داشته و لابد از آن استقبال نیز کرده است!.. بگذریم.

و اما پژوهش های فرسایندهء فرستادهء فدوی به مسلخ حاکی ست که تکذیبیهء فوق از بنیان درست نیست. وی در اثبات نظریهء مستدل و محکم خود، سند مصور و منگوله داری را نیز که در پی ملاحظه می کنید پیوست کرده که بروشنی نشان می دهد که برادر روح‌الله، از اعدام خود هیچ خبر نداشته است و گرنه ماسک نمی زد!

زیاده مدرکی نیست!

 

جاخالی مکتبی

پیش از اینها در آن بیت منسوب به استاد طوس می گفتند:

بیت:

که رستم یلی بود در سیستان

منش کرده‌ام رستم داستان

 

لکن در ماجرای اخیر قتل برادر روح الله زم، بر فدوی معلوم شد که چنین نیست و برادر آیت الله سیستانی که ظاهراً سفر خبرنگار مقتول به انگیزه/ دعوت و… او صورت گرفته، قتل وی را به سکوت برگزار فرموده است؛ و این، البته قابل درک است زیرا:

بیت

شیر شریعت است و بس

حمله نمی کند به کس!

 

باری، با این حساب، با ضریب اطمینان نسبتاً بالائی میشود گفت:

بیت

تو کردی ورا رستم داستان

وگرنه خری بود در سیستان(1)

زیاده جسارت است.

________________________________________

1. عبدالقادر بغدادی (قرن یازدهم قمری) در لغت شهنامه ذیل «سیستان» بیت زیر را شاهد آورده است:

http://www.rouzbehi.ir

جنگ و گریز 

فدوی منتظرالظهور، پا بپای برادران، و البته به یاری سربازان گمنام امام زمان(عج)، دارد تحرکات زنادقه و ضدانقلاب، پیرامون قتل برادر روح الله زم را، همه جا شدیداً رصد می کند تا رستگار شود(1)،که برای دستگرمی، فقره ای از آن را در پی می آورد:

* انجمن قلم آلمان: خیابانی در برلین به اسم روح‌الله زم شود./ صدای آلمان

و در ادامهء خبر منافقانه:

* شاخهء آلمانی انجمن جهانی قلم (پن) به سنای برلین پیشنهاد داده نام خیابانی که سفارت رژيم اسلامی در آن قرار دارد، به روح‌الله زم تغییر کند تا هر مکاتبه با سفارت، یادآور جنایت صورت گرفته باشد… این انجمن با ابراز تأسف عمیق از اجرای این حکم تاکید کرده که کشتن زم نباید برای ایران بدون پیامد و هزینه سیاسی و اقتصادی بماند.

همانطور که ملاحظه می کنید، خاج پرستان مذکور، هیچ جور ول کن معاملهء ما نیستند زیرا مویه کنان افزوده اند:

* پن همچنین پیشنهاد کرده که بخشی از بلوار عریض Podbielskiallee در برلین به اسم روح‌الله زم نامگذاری شود. این خیابانی است که سفارت جمهوری اسلامی در آن قرار دارد. لیندر سوکوف، معاون انجمن پن آلمان می‌‌گوید: «از سنای برلین تقاضا می‌کنیم که هر چه زودتر در این باره تصمیم بگیرد تا هر نامه‌ای و پیامی برای سفارت رژيم اسلامی، نام روح‌الله زم بر آن باشد و این جنایت فجیع فراموش نشود.:

ملاحظه کردید؟ حال گور پدر ما، اینان حتا به خودشان هم رحم و فکر نمی کنند که اگر قرار باشد کار بهمین منوال پیش رفته، و از آن بدتر، عطف بماسبق نیز بشود، نه تنها در آلمان، بلکه در سرتاسر اروپا، یک خیابان هم باقی نخواهد ماند!

زیاده عرضی نیست..

 

_______________________________________

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدویمی خواهد از حق آزادی تعریف وتمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند؛ بقول عوام ok یا سفارشتان را به عملهء بیت بکند؟!

**********************************************************

 

******************************************************************

 

* آقای روحانی اعدام روح الله زم را بر اساس حکم قوه قضائیه خوانده و گفته حکم اعدام بر اساس قوانین ایران وجود دارد و قوهء قضائیه هم که این حکم را صادر و اجرا کرده “از دولت مستقل است”./ گویا

حرفا میزنه حسن / انگار چیزی زده به بدن!

 

* سعید خطیب‌زاده، در نشست خبری یک‌شنبه دوم آذر (22 نوامبر)، از جمله به پرسش‌هایی دربارهء هشدار مسافرتی وزارت خارجه آلمان دربارهء سفر دوتابعیتی‌ها به ایران پاسخ داد و این کشور را یکی از کشورهای اروپایی خواند که “در بسیاری از نقض حقوق بشر‌ها دست دارند.!

حرفا میزنه قیصر / چشا میره مغز سر!

 

حرفا میزنه قیصر / چشا میرن مغِز سر!

* 9915—0914: واقعیت این است که امروز آمریکا در گرداب مشکلات عدیده قرار گرفته و نیازمند کمک دیگران است. در چنین شرایطی مسئولین و دولتمردان ما باید سیاست هجومی به خود بگیرند نه اینکه صحبت از سازش بکنند.

حرفا میزنه قیصر / چشا میرن مغِز سر!

 

******************************************

 

 

******************************************

 

* کمیتهء روابط خارجی پارلمان بریتانیا به دولت بوریس جانسون توصیه کرده است که بررسی‌های لازم با هدف احتمالی تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را آغاز کند./ بی.بی.سی

تحشیه فدوی: حالا چه عجله ای داری، برادر روباه پیر؟!

* فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر خارجه کانادا، روز سه‌شنبه گفته است که باور ندارد ساقط کردن پرواز شماره 752 اوکراین در ماه ژانویه با شلیک موشک‌های سپاه در اطراف تهران ناشی از خطای انسانی بوده باشد./ بی.بی.سی

تحشیه فدوی: فدوی هم با شما هم عقیده است و براین باور است که خطای حیوانی ست، برادرفیلیپ .

* راز عمر طولانی در جزیره ژاپنی که ساکنان‌اش بالای صد سال عمر می‌کنند. / یورونیوز- تیتر

تحشیه فدوی: برو بابا!، به گردِ نعلین جنتی ما هم نمی رسند!

* روحانی: کسی جرأت دارد به نیرو‌های مسلح توهین کند؟ بکند ببینید فردایش چه می‌شود /گویا….

تحشیه فدوی: والله برادر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ…. بین خودمان باشد، ض انقلاب نشنود، ما توهین نکرده هم از عملهء بیت میترسیم!

* نشست تجاری ایران و اروپا در پی «اعدام روح‌الله زم» به تعویق افتاد. / رادیو فردا- تیتر

تحشیه فدوی: ایوای خدا فدوی را بکشد؛ خب می گفتید، جلسه را پیش از قتل روح‌الله زم می گذاشتیم!

* آلمانی تُرک‌ تبار کاشف واکسن کرونا به جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان پیوست. / یورونیوز

تحشیه فدوی: “کرونا” شود سبب خیر اگر خدا خواهد!

* اوگور شاهین، مدیرعامل ترک تبار شرکت آلمانی بیون‌تِک که با همکاری شرکت فایزر موفق به کشف و تولید واکسن کووید-19 شده به فهرست 500 فرد ثروتمند جهان پیوست.

تحشیه فدوی: رحمة الله عليه. خوش بگذره انشاالله.

* روایت آبان؛ پنج سال زندان برای جوانی که در آسایشگاه روانی بستری بوده است. /رادیو فردا

تحشیه فدوی: آن جوان اگر حکم می داد، بهتر و عاقلانه تر بود!

* روایت تازهء خبرگزاری فارس: هیچ عامل انسانی در محل ترور محسن فخری‌زاده حضور نداشت. /رادیو فردا

تحشیه فدوی:این چه طرز صحبت کردن است برادر فارس؟ یعنی آن فخرجهان، علیرغم میل باطنی، توسط عوامل حیوانی، به لقاءالله پیوسته است؟!

* غلامحسین اسماعیلی امروز (سه‌شنبه 10 نوامبر/ 20 آبان) در نشست خبری هفتگی خود گفت رهبر ایران با پیشنهاد ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، برای “عفو و تخفیف مجازات 3780 نفر” موافقت کرده است./ بی.بی.سی

تحشیه فدوی: به فدوی مربوط نیست ها،.لکن ملت باید رهبر را عفو کند!

* دستگاه اطلاعاتی آلمان شبکه‌های گسترده ایران در مساجد را زیر نظر گرفته‌ است. / العربیه

تحشیه فدوی: حالا چه عجله ای داشتید؟!

* بانک مرکزی: پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصادی منفی ایران اشتباه محاسباتی است. /ایران اینترنشنال

تحشیهء فدوی: از همان اشتباه محاسبهء شلیک به هواپیمای اوکراینی؟ / ناو کنارک؟

* نیویورک تایمز: اسرائیل مرد شماره 2 القاعده را در تهران ترور کرد! / یورو نیوز

تحشیه فدوی: فدوی مصیبت وارده را به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته برحق اش، اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای دامت تخریباته، و نیز سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، به ترتیب ریش و داغ نعل بر پیشانی، و توابع سببی و نسبی آنان، ضاعف الله اموالهم اجمعین، تبریک و تسلیت عرض نموده، بقای عمر بازماندگان را از قاصم الجبارین، مسئلت دارد. فاتحه مع الصلوات.

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

والله الموفق والمعین

18 دسامبر المرصّع از برجام الحرام سنهء 2020 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com