مکتوبات فدوی 28 ارديبهشت ماه 1397 ـ 18 ماه مه 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

تنوع

        .آخر این چه فرمایشی ست دوست عزیز؟ اینکه می گویند کمکهای که حضرات آیات و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین به برادران دینی می فرمایند، یکنواخت و خسته کننده بوده و هست،شایعه ی ضدانقلاب است. یعنی تصور می فرمایید که   کمکهای حضرات به برادران عراقی، محدود و منحصر به کمکهای جنسی! در مشهد مقدس است؟ البته که  چنین نیست  و حضرات آیات از کمکهای مالی نیز در حق برادران مذکور،دریغ نمی فرمایند زیرا به فتوای علمای سلف، چراغی که به مسجد رواست، به خانه حرام است، ین هم سند مصور و منگوله دارش:

ارسال 31 کارتن پر از دلار برای انتخابات عراق توسط حکومت ایران!

https://www.youtube.com/watch?v=x1F9r-rPknE

و اين هم برای پر کردن عريضه:

13 می 018

از میان قربانیان

راستی کودکان این روزها،که نمونه ای چند از آنان در پی می آیند، تاوان چه جیزی را به کی دارند پس می دهند؟ شما خوانندگان محترم ضدانقلاب می دانید؟

لیلا انور الغند پیش از استنشاق گاز اشک‌آور در درگیریهای اخیر غزه

لیلا انور الغند پس از استنشاق گاز اشک‌آور در درگیریهای اخیر غزه

سوریه

ایران (سیستان و بلوچستان)

خیال و واقعیت

پیرامون تصویری که در پی ملاحظه می کنید، بین علمای رسانه ای،مبالغی بشرح زیراختلاف افتاده است. در گزارشی آمده بود:

* این عکس ‌جایزهء بهترین عکس شد اما عکاس آن دچار افسردگی شد، دو چیتا در حال تعقیب یک مادر و دو بچه آهو، مادر آهو ایستاد و فدای فرصت فرار بچه‌هایش شد.

و در گزارشی دیگر :

* آلیسون باتیگیگ (Alison Buttigieg) عکاس این عکس شگفت‌انگیز نه ‌تنها دچار افسردگی نشده بلکه هشدار می‌دهد که داستان تخیلی که از عکس وی ساخته‌اند، به هیچ مورد تاییدش نیست.(1)

باری هر کدام از فتاوی مذکور که درست باشد،ناظر بر یک مسأله ی خانوادگی ست (جنگلی- م) و در آن وحوش از قانون مألوف جنگل تبعیت کرده اند؛ مشکل زمانی ست که ملت ورجاوند در کارشان دخالت، آنهم از نوع ناروا،می فرمایند!..به گزارش غم انگیز و در عین حال حیرت انگیز از مرز پُرگهر نگاه کنید:

* یک سیاهگوش ماده که در منطقه لواسانات درصدد دفاع از توله‌هایش در مقابل حمله گردشگران برآمده بود خود از شدت ضربات واردآمده جان داد. محمد درویش، کارشناس محیط زیست، نظراتش در این مورد را به دویچه وله ارائه داده است. سازمان حفاظت از محیط زیست ایران از مرگ یک سیاهگوش ماده در منطقه لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران بر اثر ضربات سنگ و چوب گردشگران خبر داد.به گفته شاهدان، این سیاهگوش عصر دوشنبه ۶ فروردین (۲۶ مارس) به همراه دو توله خود در حال عبور از کنار رودخانه‌ای در این منطقه بود که توله‌هایش مورد سنگ‌باران گردشگران قرار می‌‌گیرند. سیاهگوش ماده که تلاش کرد با حمله توله‌هایش را از خطر نجات دهد خود با سنگ و چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفت. توله‌ها پا به فرار گذاشتند و مادر نیز که دچار شکستگی فک، دندان و دنده و پارگی دیافراگم شده بود در نهایت خونریزی داخلی کرد و جان داد. سازمان حفاظت محیط زیست در کانال تلگرامی خود نوشته است، نیروهای محیط زیست و متخصصان پردیسان سعی در نجات حیوان کردند، اما تلاش‌شان به جایی نرسید.!/ دویچه

تحشیه ی فدوی: برادران پیش از مرگ این پدیده ی زیبا و کمیاب، باید تلاش می فرمودند!

16 می 018

(1) آلیسون باتیگیگ در مصاحبه‌ با سایت DNA، داستان واقعی عکس را این‌طور تشریح می‌کند: در سپتامبر سال 2013 میلادی در پارک ملی ماسای مارا (Maasai Mara)، شاهد صحنه شکار یوزپلنگ‌های آفریقایی بودم. ناراشا (Narasha)، نام یوزپلنگ ماده‌ای است که در این تصاویر مشغول آموزش نحوه شکار به فرزندانش است. فرزندان این یوز ماده کمی در گرفتن شکار کند بودند و به جای شکار به نظر می‌رسید که داشتند با ایمپالای بیچاره بازی می‌کردند. ناراشا، مادر این خانواده همان یوزی است که در تصویر گردن ایمپالا را گرفته و یوزهای جوان‌تر در حال تمرین مهارت‌هایی نظیر حمله با پنجه و برهم زدن تعادل شکار هستند. چنانچه از ظواهر امر پیداست، فرزندان ناراشا نمی‌دانستند که چطور باید ایمپالا را از پشت گردن بگیرند، به زمین بزنند و آن را بکشند. (منبع)

راهکار شناسی مؤمنین

فدوی پیش از این، پیرامون شیوه و شگردهای مؤمنین ، پیاده نظام بیت ، جنود ظفر ورود و کلاً عمله ی بیت،در پیوند با حذف گام بگام حقوق ملت، مبالغی قلمی کرده است. گفتنی ست که لیست این شیوه ها،البته ثابت و ایستا نیست و پیوسته توسط مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم ، به روز می شود. برخی شیوه هائی که تاکنون توسط فدوی از سبک شناسی مؤمنین شناسائی و کشف شده اند جهت مزید یادآوری، ذیلاً فهرست می شوند:

هنگامی که برادران بد شانسی آورده و ایام فاطمیه(س)، ماه مبارک محرم و انواع شهادت ها،قتل ها و مسمومیت ها و غیره که مانند مور و ملخ،از سر و کول تقویم ایران سابق بالا می روند، با یکی از جشن های ملی ایرانیان سابق، مصادف شود.

شیوه یا راهکار برخورد: در مرحلهء نخست،اولویت با حذف آن پدیدهء فرهنگی و تاریخی، بسود شرع انور است.چنانچه پدیده مانند نوروز و متعلقات آن همچون یلدا ،نیرومند و حذف نشدنی باشد می کوشد که با پاشنه کش اسلامی آنرا به واقعه ی مورد نظر، پیوند بزند؛ “شاهنامه” را به “علی نامه” – “عید نوروز” را به “عید غدیر” و”شب یلدا” را به “شب رقیه” تغییر جنسیت دهند!

شاهد:

* یک خواننده کیهان دارالخرافه: روز اول فروردین با روز شهادت امام هادی(ع) مصادف شده است، چه زیباست این روز را با احادیثی از آن حضرت آغاز کنیم و برای مظلومیت و شهادت این امام بزرگوار دل‌های ما هم سوگوار باشد.! و یا برای کمرنگ کردن آن،پسوندی به آن می آویزند، هر چند که مانعة الجمع باشند؛ مثال: شب یلدای عاشورائی!

فدوی شعر یکی از مؤمنات را برای جوری جنس، در پی آورد:

در باره ی نوروز:

روزها نو نشده كهنه تر از ديروز است

گر كند يوسف زهرا نظری نوروز است!

لحظه ها در تپش تاب و تب آمدنش

آسمان چشم به راه قدمش هر روز است

ای خدا كاش شود سال نوام عيد فرج (1)

كه نگاهم نگران منتظر آن روز است

اللهم عجل لوليك الفرج

زهرا(س) آقا محمد(ص) ی گلپايگان

هنگامی که ملت، مورد یا مواردی از حقوق اجتماعی سلب شده ی خود، مانند ورود زنان به ورزشگاهها، اجرای کنسرت ها و … مطالبه می کند

شیوه یا راهکار برخورد:

شیوه در اینحالت بسیار ساده و عبارت از پاک کردن صورت مسأله و نشاندن موردی دیگر بجای آن ست!

* آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از تهیه آیین‌نامه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها در دولت گفت:‌ مشکل مردم حضور زنان در استادیوم‌ها نیست بلکه مشکل مردم بانک‌ها و بناهای فرسوده در سراسر کشور است!/ایلنا

و در ادامه :

* آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با انتقاد از کسانی که در دولت مشغول نوشتن آئین نامه‌ای برای حضور بانوان در استادیوم های ورزشی هستند گفتند: مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها در دولت قبل نیز مطرح شد، اما هم رهبری و هم مراجع مخالفت کردند و باز هم متاسفانه برخی با وجود اطلاع از این کار به دنبال تصویب آئین نامه هستند.آیا مشکل این مملکت حضور بانوان در استادیوم است؟ یا مشکل مردم مشکل نان است که زمزمه های گرانی آن بلند شده است؟

این راهکار یا شگرد، البته در تیول و انحصار آقایان علماء اعلام دامت افاضاتهم نبوده و در اختیار علماء دون پایه نیزهست، ملاحظه کنید :

* یک خواننده ی کیهان دارالخرافه: کاش آقای روحانی برای میلیون‌ها جوان بیکار در کشور مطلبی در صفحه شخصی‌شان در فضای مجازی می‌نوشتند یا به موضوع ازدواج جوانان، گرانی مسکن یا صنایعی که با حداقل ظرفیت کار می‌کنند می‌پرداختند، آیا واقعا مشکل مردم ایران فیلتر تلگرام است؟!

فدوی همچنان گوش می خواباند تا شیوه های تازه ی مؤمنین ومؤمنات کثرالله امثالهم در حذف حقوق و آزادیهای مدنی مردم را که ابداع می فرمایند، به فهرست مذکور، اضافه کند

زیاده راهکاری نیست..

8 می 018

_______________________________

1. نخیر برادر- خواهر منحرف! “فرج “را به فتح ” ر” بخوانید، نه به سکون آن!

حاج آقا مسئلتن!

فدوی در بررسی خبرهای دارالخرافه به خبر حیرت اثر زیر رسید:

* فرماندار شهر ری درباره کشف جسد مومیایی شده گفته که مرده‌ای بوده که پیدا شد و حالا هم دفن شده دیگر.! هدایت‌الله جمالی‌پورگفته جسدی که پیدا شده بود، حالا در جای مناسبی دفن شده ولی او از محل دفن اطلاعی ندارد!. جمالی‌پور گفته همه هر روز در کشور می‌میرند. ضرورتی ندارد که من بگردم ببینم قبر هر کدام کجاست. / ایران وایر

باری با آنکه فدوی صاحب عله نیست، لکن: حاج آقا مسئلتن!

شما اگر از محل دفن جدید اطلاعی ندارید، چگونه دانستید که “جای مناسبی ” ست؟! و اگر جنازه ی حضرت امام(ل)* انشاءالله به چنین سرنوشتی دچار بشود، نظر شما باز هم همین است؟!

زیاده مسأله ای نیست

5 می 018

* “ل” مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف لعنة الله علیه است.

عبادی: داعش با کمک تلگرام توانست به مجلس حمله کند. چرا برخی از مسؤولین از این
ابزار تروریستی حمایت می‌کنند؟

زمانی که رضاشاه دستور داد برای گرفتن شناسنامه همه به شهربانی بروند،

روحانیون فتوا دادند شناسنامه حرام است و نیرنگی است برای دانستن نام همسر و دختران
شما!!

حرف حساب(مصور)

فدوی در این ستون، شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب جواب ندارد!

حرف حساب (مصور)

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب ،جواب ندارد!
بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18 برجام الحرام سنه ی 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود