مکتوبات «فدوی» 29 تير ماه 1397 ـ 20 ماه ژوئيه 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

سرزمین ناموزون

فدوی اساس کارش را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب، در جریان ماجرای نوجوان 17 ساله ای بنام “مائده هژبری” هستند؛ دخترکی که هنر رقص خود را در اینستاگرام به تماشا گذاشته بود. وی، بجای دریافت جایزه، توسط جنود ظفر ورود دستگیر می شود!..

فدوی این نکته را نیز یادآور می شود که معمولاً در اینگونه موارد حضرات، پیرامون صحنهء مربوطه، گرد و خاکی مبسوط تولید می کنند و حجم و غلظت این «ریزگردها!» بگونه ای ست که احدی صحنه را روشن و شفاف نمی بیند و لذا گزارش و داوری اگر غیر ممکن نباشد، با نرخ خطای بالا، دشوار است.

باری داستان به رسانه های برونمرزی نيز رسيد و از آن ميان:

و نيز:

* اعتراض انجمن حمایت از حقوق کودکان به پخش “اعترافات” مائده هژبری. انجمن حمایت از حقوق کودکان با صدور بیانیه‌ای به پخش “اعترافات” مائده هژبری از صدا و سیما اعتراض کرده و آن را “نماد مشخص و بارز خشونت علیه کودکان” نامیده است./ دویچه وله

قضیه “مائده هژبری” در فضای مجازی نیز بازتاب گسترده ای داشت و کاربران ایرانی، مطالبات معوقه (بطور نمونه، پروندهء برادر خاوری که با چند میلیون دلارهنوز به زیارت عتبات عالیات کانادا مشغول است، و البته پروندهء برادر لواط الاسلام حاج آقا طوسی) را هم چاشنی اعتراض خود کردند:

که فدوی فقرهء تجاوز گروهی معاون مدرسهء معین در غرب تهران را نیز، برای جوری جنس برادران، اضافه می کند.

نکتهء دیگر اینکه هجمهء برادران به این شبکهء اجتماعی که بلای جان حضرات آیات نیز هست، پنداری خشک و تر را با هم سوزانده است:

* ادمین چند کانال آشپزی تلگرام احضار شدند. به گفتهء پیام درفشان، وکیل دادگستری در ایران، تعدادی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی به مجمتع قضایی شهر اصفهان احضار شده‌اند. او گفت کانال‌های افراد احضار شده در زمینهء “شیرینی ‌پزی، کیک ‌پزی یا موضوعات مربوط به هنر و زنان” بوده و این افراد “حتی فعالیت مدنی هم ندارند.” /بی.بی.سی
و اما فدوی نیز در این راستا، پرسشی دارد که می خواهد از “دانشمند مجلس” بپرسد:

«حاج آقا مسئلتن!.. حضرت شما به “رقص” می گویید “حرکات موزون”، بسیارخوب در این صورت، مخالفت با حرکات موزون، در همه جای جهان، نهایت بی عقلی و بلاهت محض است که البته طبیعت ثانوی شماست!..حال بفرمایید که “حرکات ناموزون”، چه حکمی دارد؟!»

حسن ختام این مختصر هم سرنوشت نوجوان 17 سالهء دیگری، اما در جهان آزاد، است – گیرم در عرصه ای دیگر:

* این دختر 17 ساله به مریخ می‌رود./ العربیه- تیتر

و در ادامهء خبر میمنت اثر:

* الیسا کارسون، دختر 17 ساله‌ای که ساکن ایالت آریزونای آمریکاست در حال آموزش دیدن برای مشارکت در یک ماموریت فضایی در سال 2033 است که هدف از آن ارسال یک یا چند فضانورد به کره مریخ است. کسی که بتواند در این ماموریت شرکت کند، اولین انسان تاریخ خواهد بود که به مریخ رفته است. کالرسون توانسته در 17 سالگی شروط و معیارهای ناسا برای پیوستن به برنامه‌های فضایی را داشته باشد. او جوان‌ترین فردی است که تا کنون در Advanced Possum Academy پذیرفته شده و مجوز سفر به فضا را کسب کرده است. او در حال حاضر علاوه بر شرکت در برنامه‌های آموزشی ناسا، به تحصیل در دانشگاه نیز می‌پردازد.

زیاده عرضی نیست …

توزیع فراوانی اعدام

خوانندگان محترم ضدانقلاب، بهتر از فدوی می دانند که اعدام، دیری ست که در ممالک محروسهء حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج) از تفریحات سالم برادران است که

ملاحظهء نمونه های فراوان از آغاز انقلاب شکوهمند تا اکنون، فدوی را از شرح وبسط و انواع

ورود و دخول به ماجرا، بی نیاز می کند مگر مواردی که با شیوهء مرضیه اندکی بقول حضرات،

زاویه داشته باشند. باری عجالتاً و برای دستگرمی، به دو تصویری که در پی می آیند،نگاه کنید:

هر چند پرسش دشواری ست، لکن بفرمایید که دراین باب چه فکرمی کنید؟ تشابهی آیا حدس می زنید؟ آنان ظاهراً هیچ وجه مشترکی با هم ندارند اما از منظر فدوی، چنین نیست.باری فدوی بدادتان می رسد و عرض می کند که بله این دو وجوه مشترکی هم دارند که از این قرارند:

هردو از بلاد اسلام زده (ایران/پاکستان) هستند.

هردو محکوم به اعدام اند.

تنها وجه اختلاف، اتهامات وارده ست که بکلی متفاوتند! خب به بقول عوام به Case نخست می پردازیم:

1- این مورد شگفت انگیز گویا در رمضان سال پیش در پاکستان رخ داده است که نسخهء فرنگی خبر چنین بود:

Pakistan: Man sentenced to death for farting in mosque during Ramadan. A Pakistani judge has sentenced a man to be executed after he was expelled 17 times from 6 different mosques for excessive farting during the period of the Ramadan reports.

که به عبارت خودمان این می شود که جوانی بعلت اینکه 17 بار مجبور شده است که در 6 مسجد متفاوت در ماه رمضان در جمهوری اسلامی پاکستان بگوزد، به اعدام محکوم شده است!

باری فدوی نمی داند چرا با ملاحظهء این خبر بی اختیار به یاد يک رباعی از جد اعلای خود افتاد:

طبع ام به نماز و روزه چون مایل شد

گفتم که مراد ُکلیّ ام حاصل شد

افسوس که این وضو به بادی بشکست

و آن روزه به نیم جرعه می، باطل شد.(1)

و اما نکتهء مهم دیگر اینکه بموجب آن زبانزد مشهور که فرمود:

بیت

گر حکم شود که مست گیرند

در شهر هر آنچه هست گیرند

و، در این راستا، حاج آقا مسئلتن!: «اگر جوان مذکور قرار است بابت آن چند فقره گوز ناقابل که در حضور شماری قلیل از مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، صادر کرده اعدام بشود، پس تکلیف آیت الله قزوینی که در برنامهء زنده تلویزیونی در حضور هزاران بیننده در 20 ثانیه، سه باد ستاره دار صادر فرموده است، چه می شود؟! این هم سند مصور و منگوله دارش:


2. به اين لقمه خبر هم توجه فرمائيد:

* سازمان حقوق بشر ایران؛ 22 تیر 1397: محمدحسین مالکی، مدیر سایت و کانال تلگرامی عصر جوان به اتهام “افساد فی الارض” در زندان دستگرد اصفهان به اعدام محکوم شده است.

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر اسران، محمدحسین مالکی، 47 ساله و ساکن شاهین شهر اصفهان در تاریخ 11 اسفند ماه سال 1395 از سوی مأموران اداره اطلاعات بازداشت شد. وی که پیش از بازداشت مدیریت سایت و کانال تلگرامی عصر جوان را بر عهده داشت مدت سه ماه را در سلول انفرادی سپری کرد. یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «فعالیت سایت در زمینه‌های مختلف عملی و فرهنگی بوده و همچنین بخش ماهواره‌ای هم در آن قرار داشت که در آن اکانت‌های ماهواره‌ای “سی.سی.کم”، که اکانتی معمولی و رایج در کشور هست و برای بازگشایی کانال‌های کارتی استفاده می شود، فروخته می‌شد.»

باورکردنی نیست، نه؟

باری- اشاره گذرائی بود، بر توزیع فراوانی اعدام، در اسلام عزیز….

______________________________

(1) کلیات عبید زاکانی با مقدمه و تصحیح عباس اقبال آشتیانی ص 264

اصل و فرع

فدوی همین چند لحظهء پیش در فضای موازی ( مجازی سابق- م) به تصویری بوجه زیر برخورد:

خب، شما خوانندگان محترم ضدانقلاب بفرمایید که فدوی مادر مرده، آیا در پیوند با اصالت این تصویر و انتساب آن به پاسدار زادهء گرامی مذکور در این وقت کم، چه می توانست بکند، جز اینکه به معیارهای خود مراجعه، و اصالت آن را محک بزند؟.. باری فدوی به اصالت تصویر بالا، به این دلیل که مجسمه ای که در سمت چپ ملاحظه می کنید، و نیز تابلو سمت راست، محجبه نیستند، تأیید نمی کند!

زیاده کشفی نیست.

نوشیدنی اعلا

دوستان اگر کاکائو با بو و طعم اباعبدالله(ع) میل دارند، بسم الله! فدوی آتش به مال اش زده است قیمت، 10صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) به ازاء هر لیوان سایز کوچک.. سایزهای متوسط و بزرگ، به ترتیب 20 و 40 صلوات!

در حکومت مستضعفان اتفاق افتاد

ا * مرد مشهدی دوقلوهای 15 روزه‌اش را فروخت، جمعا 58 میلیون تومان! یکی از نوزادان را به زوجی اصفهانی به مبلغ 30 میلیون و نوزاد دیگر را به زوج یزدی به قیمت 28 میلیون فروخته اند!ه

***********

***********

* ماشین عروس فوق لاکچری میلیاردرها در تهران!
* عروسی میلیاردرها در هتل همای تهران که عروس و داماد هر کدام جداگانه با پورشه‌ی شخصی خودشان آمدند!/تیک

***************************

* خودروی اشرافی انگلیسی در تهران. قیمت نمونه پلاک ملی (بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌سی) در ایران را برخی کارشناسان حدود 6 میلیارد تومان برآورد می‌کنند.

**************************

* قطار لوکس پنج ستاره در ایران/ گویا

حرف حساب

فدوی در این ستون، شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب، جواب ندارد!

* این مردمی که برای برد فوتبالی ایران به خیابان ها آمدند اگر برای باخت 40 ساله ایران بمیدان آیند جمهوری اسلامی یکشبه سقوط می کند./ فیسبوک امیر عزیزی

حرف حساب (مصور)

کلمات حمار(مصوّر)

اشارهکلمات حمار، مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضد کلمات قصار است!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18 برجام الحرام سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com