مکتوبات «فدوی» 4 مرداد ماه 1398 ـ 26 ماه ژوئيه 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

پما را ز سر بریده می ترسانند!

  براستی چه فکر کرده اند؟ پنداشته اند که فدوی از همین بیدهای چینی ست که به این بادها بلرزد؟ منظور فدوی خبری ست که برادر بی.بی.سی درروزنامه شرق، بعون الله و بشرح زیر منتشر کرده است:

       * رئیس دفتر روحانی: نزدیک به یک میلیارد یورو ارز دولتی گم شده است.

       عجب! ما را ز سر بریده می ترسانی؟ ما دکل نفتی هم گم کردیم، کک مان نگزید! اینکه همه اش یک میلیارد یورو، وجه ناقابل ممالک محروسهء امام زمان(عج) است که جلوی یک بچهء مکتبی (آقازاده- م) هم بگذارید، قهر می کند!

تقلید

       …حالا معاندین مدام بگویند که صدور انقلاب متوقف شده است؛ خیر، چنین نیست؛ نگاه کنید به کپی برداری “سیستر الیزابت” از گشت ارشاد هول انگیز خودمان!:

       * بی.بی.سی: لندن می گويد: به کمک اروپایی‌ها گشت ویژه خلیج فارس راه‌اندازی می‌کنیم.

 

انحراف از میزان

فدوی نمی داند که چرا معاندین و ضدانقلاب، ریشهء تمام معضلات نفس گیر جامعهء شکوهمند اسلامی ما را در کیفیت شرع انور و نیز حضور پُر زور حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ضاعف الله اموالهم اجمعین، و نیز توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، از صدر تا ذیل می بینند؟(1) این قشر، شوربختانه یادشان می رود که خودشان نیز در فجایع اتفاقیه در وطن سابق سهمی دارند(2). باری سخن کوتاه، مطلب از این قرار است که نقشهء مسیر بسوی ترقی و تعالی را، رهبر راحل(ل)(3) و نیز رهبر حاضر(ضپ)(4) ترسیم و تحویل فرموده اند؛ حال اگر ملت با مواضع و فرمایشات ایشان بقول برادران زاویه دارند، گناه رهبر نیست که!.. در این پیوند اگر مستوره ای خواسته باشید، سند مصور و منگوله دار زیر، دم دست است:

 

همانگونه که ملاحظه می کنید، در این سند ادعا شده است که کشورهای دوست و برادر، اتیوپی و سودان به ترتیب با داشتن 54 و 42 میلیون گاو، کشورهائی فقیر قلمداد شده، لکن هلندT لعنة الله علیه، با در اختیار داشتن فقط 11 میلیون گاو، شیر و لبنیات جهان را تأمین می کند! حال یکی نیست که به این عناصر ضد ولایت فقیه یادآور شود که آخر پدر جان! انحراف از میزان و اصول تعیین شدهء رهبر، همیشه عواقبی دارد.

نیز، متعاقب آن، از ایشان بپرسد که معاندین محترم مسئلتن!: مگر قرار نبود که، بفرمودهء حضرت امام(ل)، اقتصاد مال خر باشد؟ حال این که اُمّت علیرغم توصیه حضرت شان سکان مملکت را بجای خر، به گاو، ُمدّ ظله العالی سپرده است، تقصیر امام راحل(ل) یا امام حاضر(ضپ) است که افزون بر کشتی شکستهء حکومت، کشتی سوراخ اقتصاد مملکت نیز شدیداً به گل نشسته است؟!

زیاده مسأله ای نیست.

_______________________

(1) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، تا “اعدام” شود هر آنکه نتواند دید!

(2) اگر یکبار دیگر فحش بدهید،عمامه مان تویِ هم می رود،و هر چه دیدید از چشم خودتان دیدید،خواهر- برادر خواننده، قدری ملاحظه کنید آخر!، صبر انقلابی فدوی هم طول و عرضی دارد،نه..

(3) (ل) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ” لعنة الله علیه” است!

(4) ضپ- مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ” ضاعف ا الله پرستاته” است!

کشف حجاب برجام!

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر بهجت اثر زیر رسید:

* با شکست برجام، بیزنس چادر مشکی هم به بن‌بست خورد! / گویا

و در ادامهء خبر میمنت اثر:

* در پی ط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا، پارچه در ایران ۱۰۰ درصد گران شده است. تولید کننده‌ هایی که زیر نظر نهاد دست‌‌ساز «بنیاد ملی مد و لباس اسلامی» فعالیت می‌کردند، برای ادامهء کارشان با بحران روبرو شده‌اند…

فدوی مقدمتاً مصیبت وارده را به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج) و نایب برحق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای،خلدالله ملکه و سلطنة، و سایرحضرات آیات عظام و حجج اسلام به ترتیب ریش تبریک و تسلیت عرض نموده بقای عمر بازماندگان را از درگاه قاصم الجبارین شدیداً آرزو دارد؛ چرا که بفرمایش برادر اسدالله سلیمانی، مدیر عامل برند «حجاب‌گستر»، “حجاب تنها یک حکم دینی نیست، یک مسئله امنیتی و بخشی از مشغولیت پلیس و بسیج و دستگاه‌های مشابه هم هست”!

باری، فدوی در حاشیه؛ و بتقل از همان برادر، ملتفت شد که “ما امروز 90 میلیون متر پارچه از کره [جنوبی] وارد می‌کنیم..!” بر این پایه، فدوی یکی دو راهکار به مقام معظم رهبری(ضپ) که “چادر ملی”!

حجاب برتر ایشان است، بشرح زیر پیشنهاد می کند:

– احوط آن است که پارچه چادر پر کلاغی را، نخست تولید، سپس تبلیغ و ترویج، و سرانجام تنقیه فرمایند.

– از آنجا که مملکت امام زمان(عج) بیش از 1648000 کیلومتر مربع نیست، اینک آیا فرصت مناسبی نیست که این”90 میلیون متر پارچه”مشکی را که از خاج پرستان بعاریت می گیرند، دور وطن سابق کشیده و به مسألهء اسلامسوز، خسته کننده، پُر هزینه و حاشیهء حجاب، برای همیشه پایان دهند؟

زیاده پیشنهادی نیست .

 

آزادی قسطی!

فدوی از بازگشت آزادی های مصادره شدهء زنان، بویژه درسرزمین های اسلامزده، همواره استقبال و پشتیبانی کرده و می کند که تازه ترین آن استرداد برخی حقوق بدیهی و طبیعی زنان مانند حضوردر سینماها، ورزشگاه ها، و نیز رانندگی ست که به ناگزیر در عربستان رخ داده و فدوی از این بابت نیز شدیداً شادمان است، لکن از خدمت خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی آزادی قسطی زنان را دوست نمی دارد!..

باری، اشارهء او به مورد زیر است:

* مقام‌های عربستان سعودی گفته‌اند در بارهء پوشش “زننده”ی یک مجری زن در حین گزارش دربارهء پایان ممنوعیت رانندگی زنان تحقیق می‌کنند./ تیتر

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* شيرين الرفاعی در حین گزارش دربارهء پایان ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان، عبای زنانه‌ای پوشیده بود. در حین گزارش وزش باد باعث شد معلوم شود او زیر عبایش چه لباسی پوشیده است! پخش ویدیویی از این صحنه باعث واکنش‌های خشم‌آلودی شد و منتقدان در شبکه‌های اجتماعی از خانم الرفاعی انتقاد کردند. شيرين الرفاعی، که شهروند عربستان است، برای شبکه خبری “الآن‎” دوبی کار می‌کند و می‌گوید مرتکب هیچ اشتباهی نشده است./بی.بی.سی

زیاده عرضی نیست…

29 جون 018

 

دو طنز تصویری

 

*ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، گفته است «بر اساس آمار بالای 87 درصد مردم خواستار حکومت اسلامی هستند.»! وی منبع این آمار را اعلام نکرده است. به گزارش ایرنا، این مقام انتظامی همچنین اعلام کرده است که «بیش از 90 درصد به حجاب، پوشیدگی و حیا اعتقاد دارند» و از این تعداد، 40 درصد به حجاب شرعی و 50 درصد به حجاب عرفی اعتقاد دارند. آقای سلیمانی هفته گذشته نیز گفته بود که 90درصد مردم حجاب را قبول دارند و منبع این آمار را نظرسنجی نیروی انتظامی اعلام کرده بود./رادیو فردا

حرفا میزنه افسر، چشا میره مغز سر!

* فاطمی: شاهدیم که برخی افراد معترض به کمک اراذل و اوباش و نیز ناآگاهان درصدند تا اقتدار پلیس را خدشه‌دار نمایند متاسفانه در این میان گاهی همانند حوادث کوی دانشگاه سال 78 به جای برخورد با مجرم با مجری قانون برخورد می‌شود!….

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!

روحانی (در مورد حکومت پهلوی): هرگز اجازه نخواهیم داد «استبداد» بازگردد! / رادیو فردا

حرفا میزنه رهبر، چشا میره مغز سر!

* محمد(ص) جعفر(ع) منتظری، دادستان کل ایران سابق: آقای زکا “به جای تقدیر و تشکر! از نظام رژيم اسلامی و نظام قضایی ایران، این رویکرد بسیار ناجوانمردانه را در پیش گرفته است.”/ بی.بی.سی

حرفا میزنه جعفر، چشا میره مغز سر!

* محمد(ص) جواد(ع) ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتی حادثهء حملهء به دو نفت‌کش در دریای عمان را «مشکوک» توصیف کرد!

حرفا میزنه جواد؛ انگار زده مواد!

* نعیمه اشراقی: برای چی ‌نباید دخترم رو بفرستم کانادا؟ مگه هزاران آدم نمیرن کانادا؟ اونجا شرایط و فضائی داره که دختر من میتونه ایمان و اعتقادات شو محکم تر کنه! نماز دخترم در اونجا با کیفیت تر شده! و چندین جلد مفاتیح برایش فرستادم…! / سیمرغ داتکام

حرفا میزنه دختر، چشا میره مغز سر!

 

 

32 Academy award

هر آنکه بیخبر از فن خایه مالی شد

دچار زندگی پست و نان خالی شد

بهل بمیرند آن صاحبان عزت نفس

که پشت شان همه از بار غم هلالی شد

میرزاده عشقی

فدوی شدیداً مباهی ست که امروز، مؤمنینی که در سی و دومین جلسه ء آکادمی چفیه مالی(1)، به دریافت مدال درجهء یک چفیهء همایونی، که معادل نشان sir در انگلستان است، نائل شده اند را، بشرح زیر معرفی کند، تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری( ضپ) مُستظهرباشند:

0084-0911 : همیشه و در همه حال قدردان نعمت رهبری انقلاب بوده و هستیم. از خداوند تمنّا داریم وجود پربرکت ایشان را برای مسلمانان جهان محفوظ بدارد.

8895—0919 و 3107—0902: ولی ‌امر مسلمین از مذاکره با آمریکا به‌عنوان سمّ یاد می‌کنند دیگر این تک‌مضرب‌های ظریف و دولت چه معنی و مفهومی دارد؟! آیا باید مجلس و مسئولان امر فقط نظاره گر باشند؟!

* نیکنام : دست مریزاد برادران مؤمن سپاهی، فرزندان راستین خمینی(ره) و خامنه‌ای (مد ظله ‌العالی) عزیز که به حق استحقاق لقب ایمان را دارید. تا می‌توانیدعزت پوشالی ابر پفک‌ها را در معرض دید جهانیان قرار دهید تا شاید کاسبان برجام هم از شما درس اقتدار بیاموزند!

* 4070—0918: دولت ایران باید برای آزاد کردن نفتکش سرقت ‌شده توسط انگلیس ضرب‌الاجل تعیین کند و در پایان ضرب‌الاجل با یک اقدام متقابل قدرت و اقتدار ایران بار دیگر به دشمنان نشان داده شود.

**2913—0912 و 7250—0919: سردمداران خبیث انگلیس از نسل دزدان دریایی هستند که پدران شان از راه دزدی دریایی امرار معاش می‌کردند و امروزه هم به پدران خویش تأسی می‌کنند و به دزدی نفتکش‌های رژيم اسلامی روی آورده‌اند؟! باید سیلی محکمی به گوششان نواخت!

* 9590—0914 : دولتی‌ها به جای حمله به سازندگان و پخش‌کنندگان سریال فاخر گاندو بهتر است به فکر آزاد سازی نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت ایران از دست انگليسی ها باشند.

* 6263—0938: طرح درختکاری مسیر نجف – کربلا توسط وزارت جهاد کشاورزی و محیط ‌زیست با همکاری نهادهای مشابه عراقی، خدمتی بزرگ به زائران پیاده و سواره این دو شهر زیارتی خواهد بود.

یادآوری این نکتهء باریکتر از مو(2) نیز خالی از ضرر نیست که علت اینکه اسامی برخی شرکت کنندگان در لیست بالا نیامده آن بوده است که آنان بعضی امتیازات لازم در برخی مراحل سرنوشت ساز، بویژه “مالش قهرمانانه” (3) را، مع الاسف نیاورده اند؛ لکن آکادمی،حق بقول عوام appeal را برای این دسته از مؤمنین محفوظ می دارد.

فارغ التحصیلان ممتاز این دوره

 

حضور شماری از زنان در ایران در گردهمایی “حمایت از حجاب”!

والله الموفق والمعین (4)

 

1- چفیه: (دستمال یزدی سابق- م) براین پایه، چفیه مالی نیز،همان خایه مالی سابق است!

2-بشرطی که زیر حجاب برترِ منتخبِ مقام معظم رهبری(چادر پر کلاغی) باشد- م

3-حداقل 25 مالش در دقیقه! با تأیید مراجع عظام تقلید- تبصره 2 بند 1 آئین نامهء داخلی آکادمی

4- بموجب تبصرهء 3 ماده 35 آئین نامهء مصوب بیت، هیئت داوران آکادمی چفیه مالی، هر چهل سال یکبار،به حُکم قناری انتخاب، و پس از توشیح مجتهدالزمان ملاذ الانام صاحب السیف و القلم والپیپ، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله پُرستاته، به قیلوله مشغول می شوند.

و من الله التوفیق

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

بيست و سوم جمادی الجولای از برجام الحرام سنه 2019

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com