مکتوبات «فدوی» 8 آذر ماه 1398 ـ 29 ماه نوامبر 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

  با گرامیداشت جان باختگان راه آزادی..    

گفت و شنود

       این روزها فدوی شاهد فرمایشات استراتژیک سرباران (سرداران- م) گوناگون است که البته، جز به بازداشت و زندان، راه بجائی نمی برند!.. برخی را با هم مرور می کنیم:

       * یک فرمانده بسیج: در اعتراض‌های اخیر فقط خدا ما را نجات داد!/ دویچه وله-  تیتر

       فدوی: دیگر بی خودی منتظر خدا نباش؛ خدا نشسته با “ابی” چای می نوشد!؛ یک وقت معطل نشی، برادر سربار!

       * علی بلالی، مشاور فرمانده سپاه، با اذعان ضمنی به حجم و گسترهء تظاهرات هفتهء گذشته در اکثر استان های ایران در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین، تاکید کرد اگر اینترنت قطع نشده بود، ناآرامی کشور را فرا می گرفت./ العربیه

       فدوی: با اینکه فدوی نمی داند که بلال برادر علی(ع)، از نوع حبشی ست یا نه، می پرسد پس اینکه  همه جای ایران را فرگرافت، چه نام داشت؟

       * حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران گفت: «مردم ایران انقلاب شان را با گرانی و بنزین عوض نمی‌کنند، همه ملت ایران می‌دانند که بنزین بهانه است»./العربیه

       فدوی: اولاً سلام و زهر مار، برادر سلامی!.. ثانیاً  صرف شده است، ممنون!.

       * محسن رضائی، دبیر مجمع تشخيص مصلحت نظام، عنوان کرده اگر این اصلاحات صورت نپذیرد می‌بایست در انتظار سقوط مفرط بهای پول ملی و رسیدن آن به 25 هزار تومان در برابر یک دلار بود./العربیه

       فدوی:شما که قرار بود اقتصاد را به تعمیر گاه ببرید، چه شد؟ فدوی همان زمان متذکر شد که چون، بفرموده، “اقتصاد مال خره” اقتصاد ایران نیز بجای تعمیرگاه باید به طویله برود! که اگر گوش کرده بودید، دلار بزودی به 25 هزار تومان نمی رسید، برادر رضائی!

       زیاده” ارزی” نیست.

بنزین انتحاری!

       فدوی خودش می داند که سید مظلوم، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای (ضپ)، هیچ اختیاری ندارد، معذالک دندان روی جگر گذاشت و خبری را که در پی می آید، ملاحظه کرده است:

       * خامنه‌ای نمایندگان مجلس را از مخالفت با افزایش قیمت بنزین بر حذر داشت / رادیو فردا

       فدوی در پاسخ عرض می کند که معظم له می خواهد خودکشی کند انشاءالله!، به کسی چه مربوط است، هان؟!

 

تعقیب و مراقبت

فدوی، در مرور خبرهای مرتبط با نبرد نا ابر حکومت و مردم،ملتفت شد که حضرات، ضمن مبارزهء صمیمانه با ملت در داخل، با تهدیدات خداوند متعال، در مورد شهروندان مقیم خارج از کشور نیز از «فشار داخلی» غافل نیستند! به یک مستوره در این باب نگاه کنید:

* فشار مجدد حکومت ایران به خانوادهء روزنامه‌نگاران خارج از کشور؛ این بار احضار پدر فرناز قاضی‌زاده / ایران وایر-تیتر

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* فرناز قاضی‌زاده، روزنامه‌نگار و یکی از مجریان تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، از فشار و تهدید خانواده‌اش در تهران به دلیل فعالیت‌های او خبر داد. خانم قاضی‌زاده روز اول آذر در توییتر خود نوشت پدر او را برای فعالیت‌های خودش و خواهرش «ساناز قاضی‌زاده» فراخوانده و گفته‌اند در صورت ادامهء فعالیت ‌آن‌ها به‌عنوان روزنامه‌نگار فشارها بیشتر خواهد شد. این روزنامه‌نگار هشدار داده که خانوادهء ‌آنها «گروگان» حکومت رژيم اسلامی هستند. فرناز قاضی زاده نوشته خانواده‌اش تحت‌ فشار هستند فقط به این دلیل که او و خواهرش به شغل روزنامه‌نگاری در خارج از ایران مشغول هستند.

می بینید؟ برادران پنداری خودی و غریبه سرشان نمیشود!

 

شرائط احراز

در جراید آمده بود که “نزار زکا”، تبعهء لبنان و گروگان سابق در ایران اسلامی، اظهار داشته است:

* آذری جهرمی بازجو و شکنجه گر بود./ شبکه خبری بگو نه

فضولی فدوی: مزاح می فرمائید؟ بفرمایید کدام شان نیستند؟!..

فدوی ضمناً بارها در يادداشت های پیشین خود گفته و نوشته است که یکی از شرائط احراز مشاغل در داعش درونمرزی (رژيم اسلامی – م) همانا ارائهء گواهی سوء پیشینه است!

 

اهانت

…یعنی چه آقا؟ آخر اگر اینگونه باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود!

مراد فدوی آن است که «لکن، اینطور نباشد که هرکس که از درب بیت می گذرد، یکی هم توی سر حضرت آقا(ضپ) بزند!» لطفاً تیتر زیر را که به سند مصور و منگوله دار هم پهلو می زند، نگاه کنید تا به عمق نگرانی فدوی پی ببرید:

* رضایی: اقتصاد هم مثل سیاست باید تابع ولایت فقیه باشد!/ رادیو فردا

برادرپاسدار، که افزون بر زوال عقل به زوال حافظه نیز دچار شده است، بخاطر نمی آورد که مطابق نص صریح حضرت امام (ل)، “اقتصاد مال خره” و، بر این پایه، وقتی که “تابع ولایت فقیه باشد”، بیت هم معاذالله، بمثابه طویله است… از فدوی گفتن!

زیاده عرضی نیست..

بخت آزمائی

فدوی در مرور خبرهای برونمرزی، به خبر بهجت اثر زیر رسید:

* دادگاهی در آمریکا: ایران باید 180 میلیون دلار به جیسون رضائیان بپردازد ./ دویچه وله- تیتر

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* دادگاهی فدرال در آمریکا، ایران را به پرداخت 180 میلیون دلار به جیسیون رضائیان محکوم کرده است. این خبرنگار 544 روز در ایران زندانی بود. ایران واکنشی به شکایت رضائیان و صدور این حکم نشان نداده است.

فدوی، در پاسخ عرض میکند که والله برادر قاضی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م)، دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ… لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، فدوی منتظرالظهور به نصف این مبلغ هم رضایت میدهد!

 

سوء سابقه

این ماجراء خدا پسنده هم دوباره به روز شد:

* آرژانتین خواستار بازداشت ولایتی توسط رژيم آذربایجان شد. /دویچه وله- تیتر

و در ادامهء خبر میمنت اثر:

* آرژانتین از رژيم آذربایجان خواسته است تا علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌المللی رهبر رژيم اسلامی را بازداشت کرده و تحویل آن کشور دهد. ولایتی از جمله متهمان دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان آرژانتین با 85 کشته است.

می بینید؟ برادران به علت جراحات وارده به جامعهء جهانی، قدرت خدا همه جا تحت تعقیب اند!

سوء سیاست

       فدوی منتظرالظهور، البته، عالم امور اتمی نیست لکن در این حدود می فهمد که اگر برادران متخصص، بجای چهل سال آزگار غنی کردن اورانیوم، مردم پاپتی را غنی می کردند، امروز نه گرفتار تحریم های بی تأثیر اما فلج کننده! جهانی  می شدند  و نه قیامی که به اقرب احتمال، بساط شان را  بر خواهد چید!

       زیاده “ارزی” نیست

 

تداعی معانی

در جلد سوم کتاب “تذکرة الاشقیاء” (مجموعه ای از يادداشت های سیاسی فدوی که هنوز منتشر نشده)، در زیرنویس نوشته ای بنام “صفحهء گمشده ای از تذکرة الاولیاء” چنین آمده است:

* …لکن در احوالات مرد نگونبخت شصت ساله ای که گویا به ناگزیر تن به اجرای سنت (ختنه) داده بود چنین سروده اند:

آفـرین بـر طاقت بی پیــر تـو

خود چه بود آخر مگر تقصیر تو؟

زین مسلمانی گرفتی سهم خود

زانکه اول شد بریده … تو!

اما اینکه فدوی چرا بیاد این تکه از آن مجموعه افتاد، کلیپی ست که دوستان مرحمت کرده اند (و، بقول اهل مطبوعات، در دفتر فدوی محفوظ است) که در آن گفته و نشان داده می شود که دارائی آخوندی را بدست تیغ سپرده اند!

اگر اين خبر صحت داشته باشد، فریاد حجت الاسلام مربوطه را می شود شنید که دارد شیهه کشان می فرماید: هوار هوار بُردند، دار و ندار ما را..!

ر کاری زیاده عرضی نیست..

رونوشت: سایر حضرات آیات عظام و حجج اسلام به ترتیب ریش، جهت اطلاع!

سنجش

فدوی یک چیزهائی را خودش کم و بیش می داند و، برای درک و دریافت آن، نیازی به یاری خوانندگان محترم ضدانقلاب ندارد؛ لکن گاه، و در برخی موارد، در برآورد بعضی از مسائل، گلاب به رویتان، همینطور ارّه به به ماتحت می ماند. فی المثل، فدوی بعنوان مستوره، مورد زیر را عرضه می کند که در آن، نیروی محترم انتظامی کشورِ “فعلاً” دوست و برادر عراق، که بقول بوفالوی پا انداز مشهدی، بوی اباعبدالله(ع) می دهند، بجای آنکه خترکان دانشجوی عراقی را در جریان تظاهرات اخیر، نخست شل و پل و سپس به ادارهء اماکن (کهریزک آن کشور!) منتقل، و پس از تجاوز به قتل برسانند، با آنان عکس سلفی می گیرد!..(1)

 

باری حال، بعنوان مشق شب، استتثنانأ بجای پرتقال فروش که دیگر جز در مجلس بیت “یافت می نشود”، پیدا کنید که ما چند سال از برادران عراقی خود، عقبیم؟!

راهنمائی: بی خیال آن 2500 سال کذائی!

________________________________

1. ادامهء خبر: دانشجویان عراقی در جریان اعتراضات ضد دولتی در شهر دیوانیه، با یکی از اعضای نیروهای امنیتی، سلفی می‌گیرند. ده‌ها هزار نفر در این ماه در دو موج اعتراضی خواستار شغل بیشتر، پایان دادن به فساد و خدمات بهتر شدند. /بی.بی.سی

چرکنویس!

…جداً کیف نمی کنید؟ از هر چه که مردم خوشبخت دنیا دارند، ما هم داریم، لکن کاریکاتورش را داریم! این هم سند منگوله دارش:

* طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس کلید خورد!

و برای تکمیل معرکه:

* جمعی از نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح رئیس جمهور هستند. همچنین خبرگزاری ها گزارش داده اند که در جلسهء علنی امروز، یک نمایندهء اصولگرا در حال جمع آوری امضاء از نمایندگان برای استیضاح علی لاریجانی است. / تیک

رد درخواست

فدوی منتظرالظهور که وظیفهء خطیر تقدیم عریضه های برون و درونمرزی به حضرت آقا(ضپ) را بعهده دارد، عریضه زیر را بدلیل فوریت آن، خارج از نوبت، به شرف عرض اعلیحضرت العظما خامنه ای دامت تحریکاته رساند. موضوع راجع است به درخواست عاجزانهء “کمیتهء سوم مجمع عمومی سازمان ملل” بدین مضمون که معظم له :

* …فعالان زندانی حقوق زنان را آزاد کند، به تبعیض علیه زنان و اقلیت های دینی و قومی پایان دهد، شرایط زندانیان را بهتر کند و به آزادی بیان احترام بگذارد./ بی.بی.سی

باری، فدوی مراتب را، با قید چندین فوریت و در شرایطی که بعلت ابتلا به لغزش قهرمانانه بحال ترّقص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رساند؛ آن مقام عظما، بعدالتحیه والسلام و ضمن صدور چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، در پاسخ – همینطور که قهوهء قجرخاج پرستان(جام زهر- م) را مزمزه می کردند – فرمودند: «لکن مقدور نیست! یعنی دست خودمان نیست، برادر فدوی!»

خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی منتظرالظهور را اینطور در انظار عملهء بیت، سنگ روی یخ کردید، برادر بی.بی.سی!

زیاده عریضه ای نیست.

دو مورد تصویری

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

26 نوامبرالمشوّش از برجام الحرام سنهء 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com