مکتوبات «فدوی» 9 شهريور ماه 1397 ـ 31 ماه اگوست 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

یادآوری

          .. باز هم حکایت غریبی ست؛ آخر پدر جان! چرا یادتان می رود که نخستین وسیلهء پرواز، قالیچهء حضرت سلیمان(ع)، و نخستین خلبان عالم بشریت، جعفر طیار بوده است و خلبان بعدی،حسن طیار در جنگندهء کوثر، در تصویر زیر، هان؟:

تازه فدوی از ورود به پرواز خواهر نتیجهء حضرت امام(ل) بر فراز پایتخت فیلمسازی جهان در مقر شیطان بزرگ نیز،عجالتا می گذرد(1)

…باری – حال اگر در محافل ضدانقلاب شایع شده که، بموجب اسناد منگوله دار پیوست، کوثر قورباغه ای ست که برادران دانشمند مان رنگ فرموده و بجای فولکس واگن به علمای خاج پرست انداخته اند، بما چه؟

فدوی برای جوری جنس، فرماندهء کل قوا، که به ارتش نرفت و خط ننوشت، را، با لنز بسته، و در حال رصد کردن قورباغه ها، علاوه می کند:

و نیز این حُسن ختام بامزه از خوانندهء کیهان دارالخرُافه را، در همین پیوند:

«6172—021: برای دشمنان غیرقابل باور بود که ایران اسلامی بتواند توانایی ساختن جنگنده بمب‌افکن را بدست آورد. به مصلحت دشمنان مردم ایران است که نخواهند قدرت جنگی جنگنده «کوثر» را تجربه کنند!»

زیاده “ارزی” نیست.

اختلاف نظر

تا آنجا که فدوی می داند، دریاچه، بقول حضرات دریاچه ارومیه، از اول اش اصلاً دریاچه نبوده است! لکن چون امام راحل(ل) اراده فرمود، برای مدت کوتاهی، دریاچه شد! حال فدوی منتظرالظهور نمی داند که گرد و خاکی که در پی می آید،از چه بابت است؟!:

* 600 هکتار از دریاچهء ارومیه، به جای احیا، پارک می‌شود. دویچه وله –تیتر

و در ادامهء خبر بهجت اثر:

* عضو کمیسیون حقوقی مجلس از برنامه تبدیل 600 هکتار از بخش خشک شده دریاچهء ارومیه به پارک به شدت انتقاد کرد. او می‌گوید برای آبیاری درختان این پارک چهار حلقه چاه عمیق در ساحل دریاچه حفر شده است!

زیاده ارزی نیست بدهد که خاج پرستان، زمین بایر را دوباره دریاچه کنند!

خطای پزشکی

نتیجهء جراحی های پلاستیک، شوربختانه، همیشه رضایتبخش نبوده و گاه، نتایجی تلخ هم بدنبال داشته است. نمونهء دم دست اگر خواسته باشید، تصویر بیماری ست که در پی ملاحظه می کنید:

به گزارش فرستادهء علمی فدوی، پزشک مربوطه، گز نکرده پاره کرده! یعنی، پوست مؤمن مذکور را چندان کشیده که مقعد نامبرده، به پیشانی او وصل شده است! گزارش می افزاید که بیمار در دفع مدفوع، دچار اشکالات جدی شده و از این بابت، پزشک مربوطه را، شدیداً بقول عوام، “سو” کرده است!

و من الله التوفیق.

دیکتاتوری چینی

خوانندگان محترم ضدانقلاب، اگر زحمت نیست قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته و به تصویر زیر که سمت راست یکی از جدیدترین ساخته‌های شرکت والت دیسنی و سمت چپ مقام معظم رهبری چین است آیا، شباهتی می بینند؟

بهر روی، به گزارش العربیه، چین روی پرده آمدن یکی از جدیدترین ساخته‌های شرکت والت دیسنی را، به دلیل شباهت شخصیت اصلی اقتباس شده از یک فیلم کارتونی با رئیس ‌جمهوری این کشور ، ممنوع اعلام کرد!

فاضل لنکرانی: «مطابق آموزه‎های دینی به طور قطع فاصله گرفتن از دستورات دینی در بسیاری از بیماری‎ها و مشکلات تأثیر دارد.»/ محبت نیوز

* امام جمعه اصفهان: ممکن است در ذهن شما بیاید که چرا کشورهای اروپایی با همه جنایات شان این قدر بارندگی دارند؟ بله، قرآن می گوید ما کفار را گوشمالی نمی‌دهیم، خدا مومنین را گوشمالی می‌دهد.

* محسن رضائی: اگە با آمریکا وارد جنگ بشیم در هفتەی اول هزار سرباز رو اسیر می کنیم و بابت آزادایشون ازشون پول می گیریم و مشکل اقتصادی رو حل می کنیم!

* بوفالو علم الهدی: در بحران اقتصادی نیستیم./ پارسینه-

* دادستان کل ایران: دلیل مشروعیت قوهء قضاییه این است که منصوب رهبری هستیم نه منتخب مردم!

* مقام معظم رهبری(ضپ): ملت خسته و ناامید نیست/ برخی حال و روز خود را به مردم نسبت می‌دهند!/ کیهان دارالخرافه

* آخوند هاشمی‌نژاد، امام جمعه عسلویه: تجمع و اعتراضات در شهرستان عسلویه ممنوع است. اعم از قانونی و غیر قانونی مسالمت آمیز و غیر مسالمت آمیز!

* عصر ایران: سریال‌های مذهبی همچون امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام رضا (ع)، حضرت یوسف، مختارنامه و… آن‌چنان تأثیر گذار و جهانی شده‌اند که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و امیدواریم برغم مضایق مالی که می‌دانم به شدت با آن مواجهید دوباره ساخت این سریال‌ها را از سر بگیرید.

* آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان: نمازجمعه یک واجب عینی است که روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نماز جمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد. / انتخاب

* علم‌الهدی: مردم نباید به خاطر گرانی مقابل نظام بایستند و اعتصاب کنند!

* محمود صادقی، در حاشیهء انتشار نامهء نماینده خمینی شهردر رابطه با تجاوز به یک دختربچه افغان در این شهر: ایشان همین الان با بنده تماس گرفت و ضمن تأیید انتساب نامه به خود با شدت و حدت از مضمون آن دفاع کرد؛ اینکه هنوز کم و کیف موضوع معلوم نیست و رسانه ای کردن آن موجب نگرانی خانواده ها و سوء استفاده ضدانقلاب شده، مخصوصاً اینکه محل جنایت شهری است که به نام امام خمینی است!/ بی.بی.سی

* امام جمعه قم: این وضعیت پایتخت مذهبی ایران است… یک زمانی در این شهر دست زن و مرد و پیر و جوان تسبیح بود… قمی ها همه اهل ذکر و عبادت بودند.. حالا اوضاع مان شده است این که در کوچه و خیابان هر کسی یک تلفن هوشمندی گرفته است دستش و معلوم نیست آن تو چه غلطی می کند… بساطش را جمع کنید… مگر تسبیح شاه مقصودی خودمان چه اشکالی داشت که باید عده ای برای گذارن وقت این چیزها را دست بگیرند…؟ در شهر مقدس قم دیگر ما اجازه نخواهیم داد این چیزها فروخته شود… خرید، فروش، حمل و نگهداری گوشی های آنچنانی در شهر قم ممنوع است… می خواهید گوشی هوشمند داشته باشید؟ بروید تهران! اینجا فوق فوقش نوکیا یازده دو صفر می توانید داشته باشید!

* امام جمعه ممسنی: ما تا به حال دندان بر جگر گذاشتیم و چیزی نگفتیم… ما اینجا امامزاده داریم…بقعه متبرکه داریم…شهید داریم…جانباز داریم… با همه اینها هر روز باید شاهد این باشیم که هزاران زن و مرد نامحرم با هم توی خیابان برخورد میکنند… که چه بشود؟ حتی شنیدن صدای زن نامحرم هم برای مرد کراهت دارد…ما دیگر در شهر خود اجازه نمیدهیم به اینجور بی ناموسیها… کسانی که میخواهند پیاده رو ها و خیابانها و محیط شهرشان مختلط باشد بروند دوگنبدان…بروند یک جای دیگر…پیاده رو ها و خیابانهای ممسنی باید جداسازی شود…زنها از این ور بروند مردها از آن ور… (صدای تکبیر حضار) همانجا

* امام دوازدهم بر «یک وسیله مافوق مدرن» که «شاید شباهت‌هایی با بشقاب‌پرنده‌ها داشته باشد» سوار می‌شود و «دل آسمان را با نیروی فوق‌العاده خود می‌شکافد»./ مکار شیرازی – العربیه – خبرگزاری “فارس”

در حکومت مستضعفان اتفاق افتاد:

تصویری از خودروی مرسدس بنز “SLS AMG Black Series” که با پلاک ملی ارزشی نزدیک به 7 میلیارد تومان دارد./تیک

چند طنز تصویری

اندر تفقد برادران، کودک کار را…

* 2703—021: چرا در اغلب ایستگاه‌های مترو آبسردکن وجود ندارد و مسافران ناچارند گرما و تشنگی را با هم تحمل کنند. نصب یک آبسردکن نیاز به بودجه‌ای کلان ندارد و ثواب این حرکت هم برای بانیان آن زیاد خواهد بود.

فدوی:مراتب با قید 72 فوریت، بمنظور اطلاع و اقدام لازم، در اوقات شرعی به مسؤلان مؤمن و معتقد، که نسب شان با 5 واسطه به آل ساندیس سلام الله علیهم اجمعین می رسد،ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند والله برادر فدوی بقول سید قاسم(مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آآ..بین خودمان باشد،ضدانقلاب نشنود،علت اینکه آبسرد کن نمی گذاریم آنست که بالاخره ماه رمضان می آید!و باید افزون بر آبسردکن،بساط تخته شلاق را هم در ایستگاهها پهن کنیم، برادر2703—021.!

* مگر هزینه فرهنگ‌سازی دینی از طریق ترویج و تبلیغ احادیث و آیات قرآن در ایستگاه‌های مترو چقدر می‌شود که شهرداری از آن دریغ دارد.؟

فدوی: مراتب دراوقات شرعی به استحضار رئیس آبدارخانهء بیت(رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)گفتند بودجهء مربوطه را در مساجد،حسینیه ها(ع)و مصلا ها دود کرده اند، به آن اماکن مراجعه کنید، برادر 8132—0936!

* 0685—0916: روی چه حساب و کتابی قیمت یک لیتر آب معدنی از قیمت یک لیتر بنزین بیشتر است؟ مشکل کجاست؟

فدوی: مراتب در مجالی به استحضار کلید الاسلام والمسلمین، برادر حسن(ع) روحانی ریاست محترم آبدارخانهء بیت(رئیس جمهور- م) رسید؛ بعدالتحیه والسلام گفتند که محصول مذکور دو گانه سوز است یعنی، عنداللزوم می توانند بجای همدیگر مصرف شوند،برادر 0685—0916!

* 7472—021: برنامه‌های دولت برای کنترل بازار به کندی انجام می‌شود، چطور است دولت نمی‌تواند درک کند که اقتصاد کشور در اتاق مراقبت‌های ویژه است و تعلل در رسیدگی به حال بد اقتصاد کشور فرصت از دست رفته‌ای است که دیگر باز نخواهد گشت.

فدوی: والله برادر 7472—-021 بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ….حال که ضدانقلاب خوابست عرض می کند که مرحوم برادراقتصاد(ره) دیریست که درگذشته و مجلس ترحیم نامبرده نیزبه خیر و خوشی، برگزارشده است؛ضدانقلاب خوابست، شما چرا برادر 7472—-021؟!

* اسماعیل خوبرو: با توجه به شواهد کنونی کاملا مشخص است که دولت توانایی اداره کشور را ندارد و نیروهای انقلابی و ولایتمدار می‌توانند کمک شایسته‌ای به دولت برای رفع نگرانی‌های مردم بکنند.

فدوی: والله برادر خوبرو بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ…چون عملهء بیت در اعتکاف هستند عرض می کند که خرابکاران فعلی، همگی از نیروهای انقلابی و ولایتمدار بوده اند!

* 1758—0935: خواهشمندم درد دل ما کارگران را به مسئولان برسانید با این وضع کاهش ارزش پول ملی، افزایش اجاره‌بها و تورم و گرانی و… زندگی ما فلج شده است! دولت تدبیری برای کالاهای اساسی و نیازهای اولیه ما بکند.

فدوی: دکتر ولایتی: چرا در کودکی واکسن فلج نزدید؟

* گودرزی: چندین سال است که در شهرستان بروجرد در استان لرستان حتی در هفته دولت طرحی افتتاح نشده و به بهره‌برداری نرسیده است. مردم این استان و شهرستان دلشان به چه چیز خوش باشد.

فدوی با بجریان انداختن عریضهء شما مشکلی ندارد، لکن تذکر یکی دو نکته دراین پیوند،خالی از ضرر نیست و از آن میان: اگر “گودرز” ربطی به “شقایق” (جمع شقیقه- م) دارد، عریضهء شما نیز قابل طرح است، برادر “گودرز”ی!.. بر این پایه:

بیت

به دولت نیست مربوط این عریضه

چه ربطی گوز دارد با شقیقه؟!

دوباره تماس بگیرید، برادر گودرزی!

* 8068—0912: آقای رئیس جمهور در هفته دولت گفته حضرت امام دستانش را به طرف مردم دراز کرد ولی نگفت امام هرگز در مقابل آمریکا کوتاه نیامد و همچنین نگفت امام با اشرافی‌گری و زندگی تجملی دولتمردان مخالف بود و هرگز دست از ساده‌زیستی برنداشت.

فدوی از بحریان انداختن عریضهء شما حرفی ندارد لکن پیش از آن، یاد آوری یکی دو نکته،خالی از ضرر نیست. مقعد با شکوه حضرت امام(ل) مجلل ترین آبریزگاهی ست که جهان تاکنون بخود دیده است؛ فلذا اطلاق ساده‌زیستی و مخالفت با اشرافی‌گری و زندگی تجملی، جایز نیست؛ این دفعه آخرتان باشد که معظم له زا(ل) بابت این موضوعات، سر زبان می اندازید، برادر 8068—0912!

* 6912—-0914: دو نفر از اقوام که تولیدی روکش صندلی اتومبیل داشتند به دلیل نبود نخ دوزندگی، کارگاهشان تعطیل و کارگیران بی‌کار شده‌اند. آقای رئیس جمهور بفرمایند آیا سیب و گلابی برجام این بود که آمریکا چندین سال ایران و ایرانیان را سرگرم نگه دارد و فرصت‌ های داخلی از بین برود؟

فدوی: مراتب در شرایطی که پس از نرمش قهرمانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام فرمودند بسمه تعالی، همینقدر که به لقاءالله نپیوسته اید، بروید و قاصم الجبارین را شکر کنید،برادر 6912—-0914!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

28 آگست المورّب سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود
www.hazl.com