مکتوبات «فدوی»11 آبان ماه 1397 ـ 2 ماه نوامبر 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

راه حل عاقلانه

          تا آنجا که فدویِ منتظرالظهور بیاد می آورد، برادران قرار بود که نفت را سر سفرهء مردم بیاورند(1) لکن پنداری دیگر پشیمان شده اند و بنا دارند بجای نفت، نوشابه بدهند!..

          فدوی قاصم الجبارين را شدیداً گواه می گيرد و اگر نمی پذیرید، روح پُر فتوح حضرت امام(ل) را علاوه، و اگر باز هم باورتان نمی شود، پُرستات مقام معظم رهبری (ضپ) را نیز برای محکم کاری ضميمه می کند، که مطلب فوق ساخته و پرداختهء او نيست و خود ِجنس است؛ اصلاً این هم سند مصوّر منگوله دارش:

          * کارگران این کارخانه به جای دستمزد، «نوشابه» می‌گیرند! / خبر آنلاین

          و در ادامهء خبر حیرت اثر:

          * دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان در پایان، اظهار داشت: تیم اقتصادی ریاست فعلی بنیاد ضعیف است. با توجه به کاهش سرمایه در گردش شرکت، مشکلاتی نظیر معوقات مزدی برای کارگران پیش می‌آید. به‌علاوه، مدتی است وضع به صورتی درآمده که کارگرانی که بازنشسته می‌شوند به‌جای سنوات شان، معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند!..

          مرور تتمهء خبر اما حاکی ست که انگیزهء دولت تدبیر و امید در این حرکت، تولید اشتغال نیز بوده است:

          *…تا در سطح شهر بفروشند!

و نیز:

          * بسیاری از بازنشستگان این شرکت برای کسب درآمد – به‌جای سنواتی که به آنها داده نشده – مجبورند با ماشین در شهر دور بزنند تا نوشابه‌شان را بفروشند!

          زیاده نفتی نیست…

_____________________________________________

(1) به گزارش «فردا»، تنها بعد از مدت کمی که از انتخاب دکتر احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران گذشت، سعیدلو وزیر پیشنهادی احمدی نژاد برای وزارت نفت در جلسه رای اعتماد خود در تفسیر این شعار با تاکید بر اینکه پول نفت را بر سر سفره مردم مي‌بريم شعار رئیس جمهور و کارآمد است گفته بود: اين شعار رئيس جمهور محبوب و كارآمد و همچنين خواست ملت است.

تبعیض آخوندی

          فدوی تاکنون می پنداشت که آخوند آخوند است؛ لکن انگار چنین نیست و برخی، آخوند ترند! این معنا را فدوی از مراسلات زیر دریافت:

          * در پی انتشار تصاویری از حضرت آیت الله شبیری زنجانی با رئیس دولت اصلاحات، آیت الله موسوی خویینی ها و عبدالله نوری در فضای مجازی؛ آیت الله محمد یزدی طی نامه ای خطاب به این مرجع تقلید شیعیان خواستار «رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی حاکم» شد.

          همانگونه که ملاحظه می کنید، طرفین درگیر، همگی آخونداند و ُمخل حیات! لکن پنداری آیت الله محمد(ص) یزدی آخوند تر است!

پرسش بیجا

فدوی نمی داند که چرا برادران از چیزی که نباید عمراً حیرت کنند حیرت می کنند؛ به این مستوره نگاه کنید:

* صحبت‌های صریح رحیم پور ازغدی در مسیر نجف به کربلا: “چرا ارزش پولِ عراق جنگ زده 12 برابر ماست؟”!/تلگرام

پاسخ بسیار ساده است؛ همانگونه که بدرستی عنوان کرده اید، عراق کشوری ست جنگ زده، که علاج دارد، لکن ایران سابق، کشوری ست آخوند زده، که لاعلاج است! این هم آخر کاری داشت که مزاحم شدید، برادر رحیم پورازغدی؟!

برگی از کارنامه سیاه

نیینى باغبان چون گل بکارد

چه مایه غم خورد، تا گل برآرد؟

پس:

باش تا صبح “ذلت ات” بدمد!…

طرز تهیهء ترشی آلت!

فدوی مقدمتاً و برای دستگرمی عرض می کند که در «آلت» ایهام شگفت انگیزی نهفته است! یعنی، افزون بر معنای مألوف (آلت تناسلی- م)، در غرب کشور سابق، بمعنای فلفل، بویژه از نوع تند و تیزش نیز هست!

باری، فدوی دندان (که هنوز دارد) روی جگر (که هنوز نفروخته است) گذاشته و داشت به برنامهء تلویزیونی بسیار سودمندی نگاه می کرد که در آن حجت الاسلامی، راهکار اسلامی کنترل شهوت اسباب و اثاثیهء جوانان را (آلت تناسلی- م) توضیح میداد. فدوی البته بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز لذت اش را، بقول عوام at no additional charge ببرند؛ لکن در پایان می افزاید که این راهکار مکتبی، به اصطلاح، دوگانه سوز است! یعنی، هم بر کنترل اسباب و اثاثیهء دختران و پسران دلالت دارد، و هم به طرز تهیهء ترشی آلت!…

فدوی در حاشیه، قاصم الجبارین را شدیداً شاکر است که شرع انور کوتاه آمده و بجای سرکه، اسید تجویز نفرموده است!.. اینهم سند مصور و منگوله دارش:

توصیه آخوند: شستن آلت جنسی دختر و پسر با سرکه!

راستی آزمائی!

یکی از برادران پس از دورخیزی مبسوط،چنین فرموده است:

* حسین(ع) ذوالفقاری، معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور: چیزی به نام کولبر نداریم!/ دنیای اقتصاد

گفتن ندارد که بیگمان حق با ایشان است و تصاویری که در پی می آیند را شما نمی بینید، تخیل می کنید!

3 طنز تصویری

9590—0914: با کشته شدن خاشقجی منتقد عربستانی توسط آل‌سعود، آمریکایی‌ها با گرفتن رشوه سکوت اختیار کردند آیا اگر این حادثه در ایران اتفاق می‌افتاد سازمان‌های حقوق بشر مثل الان سکوت می‌کردند؟

فدوی از بجریان انداختن عریضهء شما مضایقه ای ندارد لکن پیش از آن، تا ضدانقلاب بیهوش است عرض می کند که پاسخ پرسش شما مثبت است، یعنی برادرخاشقجی که فقط یک نفر بود، لکن در جریان قتل های زنجیره ای درون و برونمرز در ایران اسلامی، شماری از شهروندان سر به نیست شدند و آب هم از آب تکان نخورد، برادر 9590—0914!

2071—0917 : نمایندهء شیراز به جای کمک به دولت در زمینهء تصویب طرح و لوایح در مورد رفع تنگناها برای تحقق خانه‌دار شدن مردم، پیاده شدن اقتصاد مقاومتی، کاهش بیکاری جوانان، به ویژه جوانان تحصیل کرده، وقت مجلس را گرفته و سنگ کورش را به سینه می‌زند! نگران کوروش نباشید دیگران هم قبل از شما زیاد سنگ او را به سینه زده و می‌زنند!

فدوی: والله برادر بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ… حال که ضد انقلاب خواب است عرض می کند که برادران هر چه سنگ بی ارزش که بوده در بازارهای خاج پرستان فروخته اند، بقول عوام «کچای کاری برادر؟»

عبدی: مراسم راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین تجمع انسانی در دنیا است، برای باشکوه‌تر شدن این مراسم دولت باید شرایطی را فراهم آورد که عاشقان حضور در راهپیمایی اربعین هزینه کمتری را پرداخت کنند.

فدوی:مراتب در اوقات شرعی و پس از سینه زنی و اجرای مراسم بلع چلوکباب سلطانی با کوبیدهء اضافه در صحن مجلس بیت، و با قید چندین فوریت بعرض نمایندگان محترم حکومت در مجلس رسید؛ ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) در بازدم دستجمعی فرمودند: اسسسسب!.. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند “اسسسب “به تکرارِ”س” ضمیمهء آروغ است! و مخفف آن زبانزد است که می گوید: اسب حیوان نجیبی ست!.فدوی مجدداً پاسخ مراتب فوق را جویا شد؛ این بار دستجمعی فرمودند: از آنجا که از نظر ارز در مضیقه هستیم، طول خدمت شان میدهیم، برادر عبدی!

2805—0916 : بیمه خودرو یک میلیون و 400 هزار تومان، تعویض روغن 156 هزار تومان و قیمت دو عدد لاستیک خودرو 610 هزار تومان شده است. خوشحال هستیم که آقای رئیس جمهور هر روز برای تسکین دل مردم این قیمت‌ها را فقط رصد می‌کنند!

فدوی: بر این پایه، احوط آنست که پیاده گز کنید، برادر!2805—0916

جمعی از خیاطان قرچک ورامین: در قرچک ورامین 80 درصد دوزندگان صندلی خودرو و 70 درصد شلواردوزها تعطیل‌اند و تنها بخشی شاغل در تولید مانتو فعالند.

فدوی: لکن احوط آنست که اگر آن مانتو ها هم جلو بازاند، تعطیل باید گردد!

1003—0912: چرا در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از ورود دختران با مانتوهای جلوی باز (بدون دکمه) ممانعت به‌عمل نمی‌آید؟! محل کسب علم و دانش با خودنمایی‌های غیراخلاقی و غیرشرعی چه تناسبی دارد؟!

فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله، با قید چندین فوریت و به ترتیب ریش، بعرض حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین که تازه از ورزش سنگین دوره کردن تسبیح و نیز بازی با انگشت بیست و یکم مبارک،فارغ شده بودند، رسید.. بعدالتحیه و السلام،و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، دستجمعی فرمودند: احوط آنست که نسوان مانتو جلو باز را بر عکس بپوشند، یعنی قسمت باز مانتو به پشت شان بیفتد که مؤمنین خیال کنند که نسوان دارند میروند، برادر 1003—0912!

9915—0914: امروز مسئله اربعین و کربلا حقیقتا بزرگترین و آشکارترین نشانه خدا و رحمت و قدرت اوست.

فدوی: بقول عوام what about قحط و غلای ناشی از آن، برادر 9915—0914؟

بازنشسته 2805—0916: به رئیس برنامه و بودجه بنویسید که مشکل 20 میلیون نفر با این تورم بالای 30 درصد و گرانی‌ها با 600 هزار تومان حل نمی‌شود تدبیر دیگری برای افزایش حقوق‌ها و… نماید. ای کاش انگشتم قطع می‌شد و در مرحله دوم به این دولت رأی نمی‌دادم! حتماً قبل از عید مجدداً تورم برای افزایش حقوق‌ها تک‌رقمی می‌شود!

فدوی: بقول عوام your choice! لکن برای قطع انگشت،احوط آنست که یک سرقت مختصر بفرمایید برادر بازنشین!

5364—0912 و 8455—0912: مسئولان دولتی! چه کسی یا کسانی باید جلوی قیمت‌های افسارگسیخته را بگیرند؟! مگر می‌شود با فضاسازی کشور را اداره کرد؟ لطفا بیش از این ملت را سر کار نگذارید!

فدوی:مراتب با قید 72 فوریت، بمنظور اطلاع و اقدام لازم، در اوقات شرعی به مسؤلان مؤمن و معتقد، که نسب شان با 5 واسطه به آل ساندیس سلام الله علیهم اجمعین می رسد،ابلاغ شد؛ بعدالتحیه والسلام قدری متغیر شده در پاسخ فرمودند که در باب مهار قیمتها،مبالغ هنگفتی افسار به برادران مؤمن و معتقد چینی سفارش داده ایم که عنقریب می رسد. و در پایان افزودند که “سرکار گذاشتن ملت ” نیز به انگیرهء تولید اشتغال صورت گرفته است. خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را اینطور در انظار عملهء بیت،سنگ روی یخ کردید،برادر5364—0912 و 8455—0912!

* صارمی- دورود : در حالی که کارخانه سیمان دورود از سه کارگاه تولیدی خود و از سه هزار کارگر به حدود صد کارگر رسیده و از سه هزار تن تولید به هزار تن رسیده است جناب وزیر صنعت کارگاه شماره 4 را کلنگ زنی می‌کند؟!

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت و در شرایطی که بعلت ابتلا به لرزش قهرمانانه،بحال ترّقص در آمده بودند، به شرف عرض خاک نعلین ملک پاسبان سپهر اقتدارشان رسید؛ بعدالتحیه والسلام و ضمن صدورچند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت،در پاسخ همینطور که قهوهء قجرخاج پرستان(جام زهر- م)را مزمزه می کردند فرمودند شما دیگر چرا برادر فدوی؟ همه چیز را که نمی شود گفت؛ فی المثل این کلنگه هائی که محمود آقا و حسن آقا از کشور دوست و برادر چین وبال مان کرده اند، یکجوری باید مصرف شود، نه… خدا بگوید چکارتان بکند که فدوی را در انظار عملهء بیت،اینطور سنگ روی یخ کردید، برادر صارمی!

حرف حساب(مصور)

فدوی در این ستون،شخصاً عرضی ندارد؛ زیرا می پندارد که حرف حساب،جواب ندارد!

در حکومت مستضعفان اتفاق افتاد

تصویری جالب از دورههمآئیِ اُپتیما سواران در یکی از اتوبان های تهران

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

30 اکتبرالمکرم سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com


طعم تلخ طنزبرنامه طنز سیاسی ازحمیدرضا رحیمی برنامه 151