مکتوبات «فدوی»15 آذر ماه 1398 ـ 6 ماه دسامبر 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

من برای نبرد با تاریکی شمشیر نمی کشم، چراغ می افروزم!/ زرتشت

 

ناسخ و منسوخ

        فدوی نمی داند که آن فرمایش خردمندانهء استاد سخن در حکایت دوم از باب هفتم گلستان ارجمند وی، که “در تأثیر تربیت” است و  در پی بدان اشاره خواهد شد، چرا پس از چند صد سال، اکنون فسخ شده است؟!.. با هم نگاه می کنیم:

        * حکيمي پسران را پند همي داد که، جانان پدر، هنر آموزيد که ملک و دولت دنيا اعتماد را نشايد، و سيم و زر در سفر بر محل خطرست، يا دزد به يکبار ببرد يا خواجه بتفاريق بخورد. اما هنر چشمهء زاينده است و دولت پاينده، و اگر هنرمند از دولت بيفتد غم نباشد که هنر در نفس خود دولت است؛ هر جا که رود قدر بيند و بر صدر نشيند؛ و بي هنر لقمه چيند و سختي بيند…

        بر این پایه، چرا هنرمند قَدَری چون نصرت کریمی، نه تنها قدر ندید و در صدر ننشست، بلکه به اهتمام حضرات، چهل سال آزگار نیز محکوم به خاموشی شد؟!

        3 دسامبر 019

 

آتش به اختیار

فدوی، در مرور خبرهای دارالخرافه، که این روزها با خون جوانان وطن نیز رنگین شده است، به تیتر وحشت اثر زیر رسید:

* فرماندار شهر قدس: من دستور شلیک دادم

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* قلعه حسن‌خان در جنوب غربی تهران، از کانون‌های اعتراضات اخیر بود. فرماندار این شهرستان می‌گوید نیروی انتظامی فرمان تیراندازی نداشت اما او دستور داد هرکس را که وارد فرمانداری شد بزنند. لیلا واثقی از سپاه هم تقدیر کرده است./ دویچه وله

باری فدوی، حسب وظیفهء شرعی، مراتب را بناگزیر و در شرایطی که مشغول لرزش قهرمانانهء صبحگاهی و تنقیهء جام زهر بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رساند. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) دستور فرمودند که یک قطعه نشان چفیهء همایونی(1) بجهت ایشان ارسال، تا بعون الله به برخورداری ازمزایای شرعی آن مفتخر، و به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری(ضپ)(2 )، مُستظهر بوده باشد.

و من الله التوفیق

 

(1) چفیه: همان دستمال یزدی سابق است و بر این پایه، چفیه مالی نیز همان خایه مالی ست!

(2) ضپ: مسُتخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پُرستاته است!

«دخالت» توانگر کند مرد را!

براستی که موجودات غریبی اند، این برادران ناتنی ما!.. از سوئی، سال هاست که به هزینهء ملت پاپتی، مشغول دخالت در امور همسایگان هستند و، از سوی دیگر، معاون ریاست محترم آبدارخانهء بیت، برادر جهانگیری، و لابد در پیوند با قتل شهروندان معترض در خیابان ها، شهیه کشان می فرماید:

* دخالت کنید، روزگار خوش نمی‌بینید! / رادیو زمانه

در این صورت جا دارد که از برادر جهانگیری نهایت سپاس را داشته باشد که باعث شد مردم کشورهای منطقه دریابند که بعلت دخالت های ایران اسلامی، به روزگار فعلی دچار شده اند!

زیاده عرضی نیست.

برائت از مفسدین!(2)

فدوی هر قدر که شب ِگرد می خوابد، بامداد که بعون الله برمی خیزد، می بیند که دراز شده است!.. دوباره مهملاتی به فدوی منسوب شده است که به پیوست ملاحظه کنید:

* سرتیپ علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه، در سخنانی در جمع زنان بسیجی گفته است که برخی از معترضان مسلح بوده و «از پشت مردم را می‌کشتند.»/ بی .بی.سی- تیتر

 

و اما سخنی با سربار علی(ع) فدوی: «خب چرا راست اش را نمی گوئید برادر سربار فدوی؟ یعنی که این چند صد نفر، در اثر سرماخوردگی در خیابانهای ایران کشته شده اند؟!

بحران

به باور فدوی، جنگ ایران و عراق در دوران طلائی امام(ل)، جنگ خمینی(ل) و صدام حسین(ع) بود؛ همچنین است جنگ امروزهء ایران و آمریکا، که “چون نیک بنگری” جنگ ترامپ و خامنه ای(ضپ) است.

بگذریم؛ و اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکّرشکن شیرین گفتار، در پیوند با این جُستار، چنین روایت کرده اند که جنگ ترامپ و خامنه ای (ضپ)، وارد مرحلهء تازه و سرنوشت سازی شده است؛ این هم سند مصور و منگوله دارش:

 

قاصم الجبارین بخیر کند،

آمین یا ربّ العالمین!

وجه تسمیه

می گویند حسن آقا داشت دهن درّه می کرد، اکبر آقا گفت: عزیزجان! حالا که دهنت باز است، لطفاً اصغر آقا را هم صداکن!

باری، وجه تسمیهء این فکاهه، تیتر خبری زیر بود:

* ویدیو.. حمله تظاهرکنندگان عراقی به کنسولگری ایران در شهر کربلا… پرچم ایران توسط تظاهر کنندگان از ساختمان کنسولگری به پایین کشید شد. / العربیه- تیتر

طنز تصویری از نوع تلخ

 

یافتم… یافتم!

فدوی مدتها بود که، گلاب برویتان، همینطور ارّه به ماتحت مانده بود که علت این عملیات محیر العقول براداران، اعم از درون و برونمرزی، و در صدر لیست، خودِ حضرت آقا(ضپ)، چه می تواند باشد که بناگهان دو میلیونی اش (دوزاری سابق- م) بوجه زیر افتاد.

فدوی البته بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز، لذت اش را ببرند:

* کشت مادهء مخدر سالویا در شمال ایران با خاصیت جنون آنی!/ ایران اینترنشنال

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* محمد(ص) ترحمی، مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

مادهء مخدر سالویا در شمال ایران کشت می‌شود. مصرف‌کنندگان مخدر سالویا به محض مصرف دچار جنون آنی شده و دست به قتل و جنایت‌ می‌زنند. در واقع این ماده ریشهء جنایی دارد. به طوری که حرکات فرد پس از مصرف شبیه به زامبی‌ها و آدم ‌خوارها می‌شود. / زیاده جنونی نیست…

 

پیشهء تازه اولیاء!

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر خجلت اثری رسید که حاکی از آن بود که یحران اقتصادی، ناشی از ریخت و پاش های حضرات، دامنگیر الله جل جلاله و برخی نمایندگان وی بر روی زمین نیز شده و معظم له را ناگزیر کرده است که به مشاغل تازه ای روی بیاورد. برای دستگرمی، به ک مستوره بعنوان کارآگاه نگاه کنید:

* بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا، جمعه 18 اکتبر 2019، امام جمعه مشهد، با بیان اینکه «دستگیری روح الله زم کار خداست»… / العربیه

و نیز ثامن الأئمه(ع) هم بکار بقول عوام “دلیوری” پیتزا رو آورده است!

 

پتیزای نذری در مشهد

از میان مقایسه ها

خوانندگان محترم ضدانقلاب، آیا تاکنون توجه داشته اند که روان پریشان گرامی، از هر قوم و قبیله ای که باشند، در فکر و فعل، چقدر بهم شبیه اند؟! به یک مستوره در این راستا نگاه کنید تا بعرض فدوی برسید:

* کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور تخریب تمام هتل‌ها و ساختمان‌هایی که توسط کره جنوبی در یک مرکز معروف توریستی ساخته شده بود را صادر کرد!/ بی.بی.سی

این روان پریش گرامی، که مقام معظم رهبری کره شمالی باشد، حجت الاعدام خلخالی را بیاد نمی آورد؟

 

ناخالصی

فدوی به چهرهء نورانی یک برادر چشم آبی خیره و در عین حال مشکوک شده بود که البته بعد با مرور متن خبر ملتفت شد که آن بزرگوار، مبالغ هنگفتی ناخالصی دارد!

این هم سند مصور منگوله دارش:

* نواده اولین پادشاه سوئد در مسجد النبی درس اسلام می‌دهد! /العربیه-

و در ادامه خبر حیرت اثر:

* مدیریت مسجد النبی از دکتر عبدالله السویدی، نوادهء گوستاو اول، نخستین پادشاه سوئد خواست تا در این مسجد به زبان انگلیسی دربارهء اسلام سخنرانی کند. این تصمیم از آن رو اتخاذ شد که پیامبر اسلام نیز در این مسجد به تدریس اسلام می‌پرداخت.

و بعنوان حسن ختام:

* گوستاو یکم، جد بزرگ دکتر عبدالله السویدی، در ماه می 1496 به دنیا آمد و سپتامبر 1560 از دنیا رفت. او در 6 ژوئن 1536 به پادشاهی رسید و 37 سال پادشاه سوئد بود. مردم این کشور او را مؤسس سوئد مدرن می‌دانند و او را ملقب به پدر ملت کرده‌اند. او دوست داشت که خودش را با حضرت موسی مقایسه کند، زیرا که اعتقاد داشت هر دوی آنان مردم را از سلطه بیگانگان آزاد کردند.

باری- وقتی نسب ” سیستر الیزابت” با امام حسن مجتبا برسد، نوادهء آن خاج پرست چرا نباید در مسجد النبی به تدریس اسلام عزیز نپردازد که جهان “ذله” از اوست؟!

8 سپتامبر 019

 

آلبوم کودکان کار

 

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیّم دسامبرالمقعر از برجام الحرام سنهء 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/