مکتوبات «فدوی»20 ارديبهشت ماه 1397 ـ 10 ماه مه 2019

 

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی

مقیاس

       پنداری متر و میزان از دست برادران، بکلی در رفته است! به یک مستورهء دم دست نگاه کنید:

       * سخنگوی جدید وزارت خارجه ایران دربارهء مقام‌های بحرینی گفته است: “از روی خیرخواهی و حق همسایگی به مقامات این کشور ذره‌ای وابسته هم توصیه می‌کند حد و اندازهء خود را در تهدید بزرگتر از خود بشناسند. قرن‌ها پیش حکیمان پارسی گفته‌اند: مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی!”/ بی.بی.سی

       مگس مورد اشارهء سخنگوی جدید وزارت خارجهء بیت را نیز برای جوری جنس در پی ملاحظه کنید تا بعرض فدوی برسید.

زیاده عرضی نیست

8 می 019

 

استمالت

…راستش از خوانندگان محترم ضدانقلاب چه پنهان که فدوی منتظر الظهور، یک پوزش بلند بالا به برادران بدهکاراست! (1) و اینک، ضمن برخورد دمکراتیک با خود، بدینوسیله خودش را اصلاً افشا هم می کند!

راستش قضیه به اجمال و اختصار از این قرار است که فدوی می پنداشت که آنچه که حضرات در باب حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا روحی فداه (عج) فرموده و می فرمایند، نستجیر بالله، مهمل مطلق است؛ لکن با ملاحظهء آنچه که در وطن اسلامی گدشته است و دارد می گذرد، دو میلیونی اش (دوزاری سابق- م) سرانجام افتاد و ملتفت شد که ایران سابق، براستی مملکت امام زمان است(عج)(2).

لابد برای این مدعای فدوی منتظر الظهور، سند منگوله دار هم می خواهید که البته شدیداً برخورنده است! سند منگوله دار اگر می خواهید آن است که اگر هرکدام از این وقایع در هرجا که اتفاق می افتاد، دولت مربوطه، به طرفة العینی سقوط می فرمود و از آن میان است، گرانی بنزین،که اصلا مورد اعتراض ملت ورجاوند نیست، این هم سند مصور و منگوله دارش!

بعدالتحریر: سمت راست: ملت رام و همیشه درصف ایران و سمت چپ، ملت همیشه معترض فرانسه!

 

(1) لطفاً فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد! اصلاً بشما چه مربوط است؟ در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای هم مسلم تراست، سوء استفادهء بهینه کند بقول عوام ok؟!

(2) لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) گذاشته فحش ندهید، خواهر- برادر خواننده، خوبیت ندارد!از این گذشته، در مملکت بحمدالله والمنة آزادی بیداد می کند و فدوی می خواهد از حق آزادی تعریف و نمجید از حضرات، که از انرژی هسته ای مسلم تراست،استفاده کند، خلاصه اگر با فدوی منتظر الظهور،مشکلی دارید، بفرمایید تا به برادران سفا رش تان را بکند!

از با مزه های مجازستان!

خدمت خوانندگان محترم ضدانقلاب عرضه بدارد که بنظر می رسد که برادران تن پشمالو یشان، کم تا قسمتی، می خارد! تا آنجا که فدوی منتظرالظهور را ناگزیر فرمودند که ستون تازه ای بنام “با مزه های مجازستان” را راه اندازی کند، که برای دستگرمی، نخستین فقرهء آن را بقول عوام at no additional charge ملاحظه می فرمایید که عبارت است از آرایش جنگی علی خامنه‌ای در برابر دُژمن پیش و پس از چرخش قهرمانانه

 

و قدری گویا تر:

 

خطا

فدوی تاکنون می پنداشت که فقط برادران مؤمن و معتقد روسی و چینی مان هستند که نگران امور عبادی ما مؤمنین هستند؛ لکن با ملاحظهء خبر مصوری که در پی می آید نظرش عوض شد!:

* ژاپنی‌ها برای مسلمانان مساجد سیار می‌سازند!/دویچه وله- تیتر

و در ادامهء خبر حیرت اثر:

* ژاپن میزبان بازی‌های المپیک 2020 است و قصد دارد رسم میزبانی را به نحوی شایسته به جای آورد. دست‌اندرکاران کمیته المپیک ژاپن برای مهمانان مسلمانی که برای تماشای المپیک به این کشور سفر می‌کنند، مساجد سیار می‌سازند.

 

بدشانسی

    بنظر میرسد که پدیدهء شانس، در دنیای حیوانات هم دخالت دارد و بر این پایه،به حیوانات خوشبخت و بدبخت، تقسیم میشوند؛ برای دستگرمی، به فقره ای که مانند فدوی از نظر شانس شدیداً در مضیقه است، نگاه کنید:

 

و قدری امروزی تر!:

 

و فقرهء خوشبخت:

 

حالا حکایت کامران است، شیری که در ممالک محروسهء sister Elizabeth روزگار به خوشی میگذارند که شوربختانه دولت مستعجل بود و در حالی که همهء جانداران در حال گریز از ایران اسلامی هستند، بگزارش رسانه ها،کامران مادر مرده به ایران بازگردانده شد*.فدوی البته بازگرداندن کامران را باغ وحش باشکوه جامعه اسلامی را، در مقولهء آزار حیوانات ارزیابی می کند.! در پی، کامران را در حال زار زدن ملاحظه می فرمایید!

8 می 019

 

___________________________________

* برگرفته از «خبر فوری»: چهارشنبه گذشته ساعت 10 شب «کامران»، یک شیر نر ایرانی یا آسیایی، در پوشش «طرح احیای نسل شیر ایرانی» از باغ وحش بریستول بریتانیا به تهران منتقل شد و دیروز در باغ وحش ارم تهران به نمایش گذاشته شد.

اظهار وجود!

فدوی نه اینکه فقط قلم صد تا یک قاز می زند و دیگر هیچ! یعنی که، آدم پرتی ست و از تاریخ چیزی نمی داند؛ خیر، چنین نیست، خواهشمند است کم لطفی نفرموده و توی سر مال نزنید که قاصم الجبارین را، اصلاً خوش نمی آید!؛ بگذریم… فی المثل، فدوی در این حد می داند که مؤمنین صدر اسلام عزیز، به ورزش، اعم از سبک و سنگین، بی علاقه نبوده اند و در زنگ تفریح ِ پس از شبیخون ها، به ورزش سنگینِ دوره کردن تسبیح و البته، ورزش سبکِ بازی با انگشت بیست و یکم مبارک، شدیداً اهتمام می ورزیده اند. لکن فدویِ دمکرات، در حضور خوانندگان محترم ضدانقلاب با خود برخورد، و اعتراف می کند که شرافتاً هیچ نمی دانسته است که ائمهء اطهار(ع تا عج)، فوتبالیست هم بوده اند!.. این نکته را فدوی از گزارشی که در پی می آید استنباط کرده است.

وی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز بقول عوام for free، از موضوع آگاه بوده و به عنایات خاصهء مقام معظم رهبری (ضپ)* مفتخر،و به الطاف خفیهء ایشان، مُستظهر باشند.

* ساخت ورزشگاە کربلا با ھزینەء 100 میلیون دلاری. این ورزشگاە کم نظیر دارای خنک کنندە ھای ویژە در ھوای گرم کربلاست و احداث آن با پول مردم ایران سه سال به طول انجامیده است. /اینستاگرام

این هم سند مصور و منگوله دارش:

 

زیاده “ارزی” نیست …

______________________________________________

* (ضپ) مستخرج از فرهنگستان فدوی، و مخفف ضاعف الله پرستاته ست- م.

پاسخ به شُبهات

فدوی نمیداند که چرا بعضی معاندین تصور می کنند که وی آدم چندان مؤمن و معتقدی نیست؛ معاذالله! این چه فرمایش بی پایه و اساسی ست؟ خیر، ابداً چنین نیست؛ و جهت مزید استحضار خوانندگان محترم ضد انقلاب عرض میکند که فدوی منتظرالظهور، مرجع تقلید هم البته دارد، و خوبش را هم دارد! هم درونمرزی (درس داخل- م) و هم برونمرزی (درس خارج- م)! فدوی هر دو مرجع را در پی می آورد؛ تا “اعدام” شود هر آنکه نتواند دید!

زیاده شبهه ای نیست

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

8 می المکیّف سنهء 2019 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

http://www.hazl.com/