مکتوبات «فدوی»22 تير ماه 1397 ـ 13 ماه ژوئيه 2018

طنزنوشته های هفتگی حميدرضا رحيمی :

راهکار خداپسندانه

 اجازه بفرمایید دوستان! اینکه برادران برای ادارهء کشور سابق هیچ طرح و برنامه ای نداشته و ندارند و اوضاع هراس انگیز کنونی در جامعهء شکوهمند اسلامی برآیند و نتیجهء منطقی این بی کفایتی و بی لیاقتی بزرگواران است، شایعهء ضدانقلاب است!(1) و اگر سخن نادرستی نباشد، دستکم، دقیق نیست. آخر اینگونه که نمی شود! و بقول آن بزرگوار:

بیت

دلایل قوی باید و معنوی

نه رگ های گردن به حجت قوی

بر این پایه، شما حداکثر می توانید که از فدوی، برای این ادعایش، سند و مدرک بخواهید که البته بشرح زیر دم دست است:

* سقوط ارزش ریال، افغان‌ها را مجبور به ترک ایران کرده است! / العربیه

باری- صورت ظاهری قضیه، همانست که در تیتر ملاحظه کردید اما واقعیت چنین نیست!(2)بلکه واقعیت واقعاً موجود آن  است که مسئلهء مهاجران افغان می رفت که به معضلی جدی در جامعهء شکوهمند اسلامی بدل شود، که برادران با راهکار خداپسندانهء ویران کردن اقتصاد، این مشکل را با یک قیام و قعود،حل فرمودند، ملاحظه کردید؟!…

9 جولای 018

___________________________________________

  1. لطفاً دشنام ندهید،خواهر – برادر خواننده، خوبیت ندارد!، از این گذشته، در مملکت امام زمان(عج) آزادی بیداد می کند و فدوی منتظرالظهور دوست دارد از حق تعریف و تمجید از بزرگواران، که از انرژی هسته ای مسلم تر است، سوء استفادهء بهینه کند،..تا “اعدام” شود، هر آنکه نتواند دید! بقول عوام: اوکی!؟
  2. قرار شد فحش، آن هم از این نوع ندهید، خواهر – برادر خواننده، خوبیت ندارد!
  3. ادامه خبر: در یک سال گذشته، ارزش پول ایران در برابر ارزهای خارجی بویژه دلار، تا نصف کاهش یافته است. علاوه بر ایرانی‌ها، جوانان افغان که برای کار به ایران مهاجرت کرده‌اند، بیشترین ضرر را کرده‌اند و این روزها، افغان‌های مقیم ایران را به فکر بازگشت یا مهاجرت به کشوری ثالث کرده است. در یکی از ویدیوهای پخش شده در یوتیوب یک جوان افغان می‌گوید ماهانه یک میلیون تومان می‌گیرد و این پول اکنون ارزش خود را در افغانستان از دست داده و به گفته وی با این مبلغ فقط می‌شود نان و نوشابه خرید!کارگرانی که در حفر چاه‌های ایران کار می‌کنند، همگی افغان هستند. عبدالله، سر کارگرشان، هم افغان است و می‌گوید: «من سال 77 به ایران آمدم و آن موقع اینجا برای ما افغان‌ها برای کار کردن بهشت بود. اما حالا ریال ایران ارزشش کم شده و همه بچه‌ها در این مدت ضرر کرده اند. باید کم کم برویم ترکیه. آنجا به ما احترام می‌گذارند. حتی مردم و خیابان‌هایش هم شادتر از ایران است. ما به ترکیه می‌رویم و شما هم به اروپا بروید».!

 

توازن

فدوی از ملاحظهء خبر بهجت اثر زیر، این بار بجای اسفناج اُرگانیک، سرِ همه جایش موز سبز شد! وی بخیل نیست و می گذارد که خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز لذت اش را ببرند!:

* سهم پدر داماد حسن روحانی از سفره انقلاب: چند میلیون ارز دولتی برای واردات موز! دماوند(1)
فدوی در حیرت است چرا که:

بیت

موز را زور و قوتی گر بود

کمر خویش راست می فرمود!

باری، مراتب، پیرامون اینکه با چند میلیون دلار موز با ارز دولتی چه باید کرد، در اوقات شرعی به استحضا ر مراجع عظام تقلید، به ترتیب ریش، رسید… بعدالتحیه و السلام، و دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد (ع- س – ص- عج) و صدور چندین فقره آروغ ستاره دار توأم با سوت، دستجمعی فرمودند: اسسسب!. فدوی عرض کرد: ببخشید؟ فرمودند “اسسسب” به تکرار “س”،ضمیمهء آروغ است و منظورشان این است که اسب حیوان نجیبی ست!.. باری- فدوی پس از اندکی تأمل مراتب فوق را مجدداً به عرض رسانده استدعای تعیین تکلیف کرد، حضرات آیات سرانجام به جماع(2) رسیده فرمودند: «بسمه تعالی- احوط آنست که بمنظور مصرف مازاد، به تعداد مورد نیاز، میمون وارد نمایند!»

______________________________________________

1- ادامهء خبر: علی رغم عدم انتشار بسیاری از اسامی نزدیکان و خودی ها در این لیست به نام شرکتی بر می خوریم که یکی از شرکت های متعلق به پدر داماد «حسن روحانی» است. حسین بهشتی، پدر محسن بهشتی (داماد حسن روحانی) که فعالیت های تجاری اش در دوره ریاست جمهوری روحانی قوت گرفته و به مافیای واردات میوه مشهور شده است، در این اسناد سه میلیون و 265 هزار یورو برای واردات موز در مدت کمتر از 80 روز، از بانک مرکزی دریافت کرده است.

2- خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً پس از مطالعه، لغزش تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

راه حل فوری

فدوی در مرور خبرهای دارالخرافه، به خبر حیرت اثر زیر رسید:

* وزارت بهداشت برای صرفه‌جویی، استفاده مجدد از برخی وسایل جراحی را مجاز اعلام کرد./ دماوند
خب کاری ندارد که، یعنی مشکلی نیست که آسان نشود، زیرا به فتوای علمای َسَلف، رضوان‌الله تعالی عليه و َحشَره‌الله مع‌النبيين و‌الصّالحين، تعویض لوازم جراحی لازم نیست، بلکه احوط آن است که فقط نام وزارتخانه را عوض کنیم؛ والسلام!

کسب تکلیف

فدوی، در شرفیابی دیروز، ضمن تقدیم عریضه های مؤمنین و مؤمنا، کثرالله امثالهم، مراتب زیر را نیز بناگزیر و در شرایطی که پس از لرزش قهرمانانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رساند:
* شبکه خبری دولتی چین (CCTV) در اکتبر 2009 (مهر 1288) خبر داده بود که به دلیل خشکسالی شدید بین شهرهای فاو و بصره، ایران با عراق توافق کرده تا هر دو روز یک ‌بار، حدود 650 هزار لیتر آب آشامیدنی به جنوب عراق بفرستد. در زمان انتشار گزارش، اولین محمولهء آب ایران به بندر فاو رسیده بود./تقاطع
حضرت شان، بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) توأم با سوت، شدیداً متغیر شده و فرمودند :
مگر روشندلی؟ نمی بینی که یک قوری زهر وبال مان شده است، برادر فدوی؟از اینها گذشته، مگر حضرت ما معاذالله یزیدیم که آب را از اباعبدالله(ع) تشنه لب دریغ کنیم؟ اصلاً مگر آب شرب از زنان و دختران مهم ترند که از طریق نماینده مان برادر بوفالو علم الهدی، به برادران عراقی که بوی اباعبدالله(ع) می دهند، به ثمن بخس عرضه کرده ایم؟..هان؟!»
باری فدوی دُم اش را روی کول اش گذاشت و شتابان، بیت را ترک کرد؛ خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی ساده را با شاخ گاو ُمده ظله العالی، درانداختید!

«گویاست»، دگر حاجت مشاطه ندارد

فدوی دراین ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خود جنس اند! و جز گزینش تیتری مناسب و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

* صدا و سیما با ارز 4200 تومانی «خوراک دام» وارد کرده است!/ عصر ایران

تحشیهء فدوی: چه خبرتان است گرد و خاک می کنید؟ تخلفی صورت نگرفته است که؟ يعنی وحوش و بوفالوهائی مانند علم الهدی و سید احمد خاتمی، علوفه لازم ندارند؟

* ادمین چند کانال آشپزی تلگرام ‘احضار شدند’. / بی.بی.سی
تحشیهء فدوی: لکن هیچ استبعادی ندارد که ملت آشپزی را هم با حرکات موزون (رقص-م) توأم کرده باشند!

* گويه، به نقل از رادیوزمانه: تنها چند ساعت پس از مراسم تحلیف، رجب طیب اردوغان کابینه پیشنهادی خود را معرفی کرد. وزیر دارایی و خزانه‌داری جدید، برات آلبایرات، داماد اردوغان است. او می‌خواهد رئیس بانک مرکزی را نیز خود برگزیند.

تحشیهء فدوی: مگر برادر اردوغان از برادر کلیدالاسلام روحانی، معاذالله کمتر است که صلهء ارحام را هم دولتی نکند؟!

* روزنامهء «بیلد» چاپ آلمان گزارش داده است که جمهوری اسلامی از اتحادیه اروپا درخواست کرده در چارچوب مذاکرات حفظ برجام و قبل از اعمال تحریم نفتی علیه ایران در نوامبر/ آبان سال جاری 300 میلیون یورو پول نقد از حساب بانک تجارتی ایران و اروپا در هامبورگ برداشت کند و این پول‌ها را با هواپیمای مسافربری به ایران انتقال دهد./رادی زمانه

تحشیهء فدوی: با آمبولانس بهتر نیست؟!.. خیلی خوش پر و پاست، لب خزینه هم می نشیند!

* موگرینی: ايران و قدرت‌های جهان به مذاکرات در بارهء برجام ادامه می‌دهند. /العربیه

تحشیهء فدوی: برادران نه تنها مردم ایران، بلکه بقیهء جهان را هم سر کار گذاشته اند!

* پرسش:

تحشیهء فدوی: والله برادر عبدالله(ص) بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ… حال که ضدانقلاب خواب است عرض میکند که فدوی داشت چفیه و کلاه می کرد که بیاید از شما بپرسد!

* دستیار 27 ساله دونالد ترامپ چقدر درآمد دارد؟/ العربیه

تحشیهء فدوی: اگر 47 ساله هم بود، فرقی نمی کرد، قربانت گردم!

*بوفالو سید احمد خاتمی- عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آنچه از خبرگان می‌آید این است که از مسئولان محترم می‌خواهیم قدر نجابت این مردم را بدانند و برای حل مشکلات مردم از تمام توان مایه بگذارند.

تحشیهء فدوی: بقول عوام too late، برادر بوفالو!

* آیت‌الله خامنه‌ای: آمریکا فشار اقتصادی وارد می‌کند تا ملت را از نظام جدا کند./ بی بی سی
تحشیهء فدوی: خوشبختانه ملت را به دستیاری اُمّت، با زنجیربه نظام بسته اید، نگرانی ندارد که، برادر رهبر!

* روزنامه جوان: دولت برای حل مشکلات اقتصادی از سپاه کمک بگیرد، هرچند که در تحریم است!
تحشیهء فدوی: کوری که عصاکش کور دگر شود!

*ایران، روسیه و سوریه با پیشنهاد تعیین عاملان حملات شیمیایی مخالفت کردند./ بی.بی.سی
تحشیهء فدوی: مگر قرار است که چاقو دستهء خودش را ببُرد؟!

* هشدار روزنامه جمهوری اسلامی: این آتش دامن همه را خواهد گرفت

تحشیهء فدوی:”همه” اگر در این پیوند بعنوان اسم جمع هم بکار برود، شامل ملت نمی شود؛ زیرا تنها کسانی که دشداشه (دامن- م) بتن دارند، هیئت حاکمه هستند، برادر جمهوری اسلامی!

* مشاور خامنه‌ای: اگر دولت نباشد کشور بهتر اداره می‌شود!/ رادیو زمانه
تحشیهء فدوی: والله برادر مشاور، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م ) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آ آ… بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، چون چماقداران محترم بیت در اعتکاف هستند عرض میکند که همانطور که می دانید، دولت در حکم دست پنجم خر مده ظله است؛ فلذا اگر حضرت آقا(ضپ) بقول عوام including you و سایر برادران که عامل شکوفائی زندگی مردم شل و پل نباشید، بهتر می شود!

* کروبی: ولایتی گفت بقیه پول ویلای سعدآباد را با آیت‌الله خامنه‌ای حساب می‌کنم/ بی.بی.سی
تحشیهء فدوی: مراتب بناگزیر و در شرایطی که پس از نرمش قهرمانانهء صبحگاهی، مشغول نوشیدن جام زهرِقند پهلو بودند، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. بعدالتحیه والسلام و ضمن دود کردن چند صد صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع- س- ص- عج) فرمودند قابلی ندارد، برادر ولایتی!

* یورونیوز: محمدجواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه گفت‌: «خیال نکنید اگر آقای روحانی رفت و اصولگرایان آمدند موفق می‌شوند. بعضی‌ها خیال نکنند اگر جمهوری اسلامی ایران رفت آنها سر کار می‌آیند.» /گویا

تحشیهء فدوی: بقول عوام don’t worry برادر محمد(ص) جواد(ع)خشن (ظریف سابق- م)!، کسی جز چارپایان گرامی (اصولگرایان- م) زیر بار این جنازه نمی رود!

* معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه در مصاحبه با شبکه خبری یورونیوز گفته است که برجام در آی سی یو است چرا که مهم‌ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است. /خبرگزاری دانشجو
تحشیهء فدوی: ای آقا!… بچه را برای ختنه که به آی.سی.یو نمی برند! راستی شما با برادران لاریجانیِ عراقی، نسبتی دارید، برادر عراق چی؟

* عکس خاوری در حال خرید گوشت در کانادا. /ایسنا

تحشیهء فدوی: شرمنده! چرا زحمت کشیدی، خب می گفتی گوشت بیاد خدمت شما، برادر خاوری!

* نعیمه اشراقی نوه دختری خمینی: آرزو می کنم امام ده سال بیشتر زنده می ماند!
تحشیهء فدوی: والله خواهر نعیمه، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا،تا اعدام آ آ آ آ… لطفاً بین خودمان باشد، ضد انقلاب نشنود، چون چماقداران محترم مرحوم بابا بزرگ در اعتکاف هستند عرض می کند که در همان مدت، ملت حضرت شان را با پوست و خون شان، شدیداً شناختند، حتا ده روز دیگر لازم نبود!

بپایان آمد این جوهر،مطالب همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

11 جمادی الجولای سنهء 2018 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com